Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
20211107_154745.webp

Itse taudin pitäisi olla äärimmäisen vaarallinen ja rokotteen äärimmäisen hyvätehoinen, jotta tuollaiseen trade-offiin suostuisi.
Tuleehan se tautikin kehon ulkopuolelta ja voi aiheuttaa vaikka minkälaisia pitkäkestoisia oireita ja aiheuttaakin todennäköisemmin kuin rokote, joten miksi valitset näistä kahdesta "pahemman"?

Tuleehan se tautikin kehon ulkopuolelta ja voi aiheuttaa vaikka minkälaisia pitkäkestoisia oireita ja aiheuttaakin todennäköisemmin kuin rokote, joten miksi valitset näistä kahdesta "pahemman"?
Koska voin valita ja koska et tiedä vaan arvaat.

Sekä koska VOIN VALITA. ITSE.

Viimeksi muokattu:
Perjantaina oli se toinen koronarokote noin klo 13 aikaan. Samana päivänä ei mitään oireita. Lauantai oli yleisesti kipeä ja vetämätön olo. Lauantaina myös huomasin poikkeuksellista nenäverenvuotoa. Sain ainakin 5 kertaa päivän aikaan nenäverenvuodon, joka alkoi ihan että nousin sängyltä tai sohvalta ylös seisomaan.

Sama ollut tämän aamua. Monta kertaa jo alkanut verta vuotamaan. Kumpikin sierain. Voikohan liittyä rokotteeseen? Ei nimittäin ollenkaan normaalia. Tänään on muuten ollut terve olo.

Eiköhän se liity ku sitä on muillakin. Erittäin terveellistä siis. NORMAALI reaktio ja sillein

Tätähän me käsiteltiin seikkaperäsesti parikolme päivää sitten. Koeputkitutkimus koronaviruksesta.
En vietä täällä 24h, niin menee asioita ohi. Niin monta alan setää ja tätiä asiasta on tästä jo pitkään ollut varma-lähes varma, eli jäädään vielä hetkeksi odottamaan. Jos/kun fiktio muuttuu faktaksi. Sitä odotellessa mahdollisesti yhä useampi ihminen on tuhonnut immuniteettinsa (lopuulisesti?) ja on sitä myöten loppuelämänsä riippuvainen rokotteista niin koronaa, kuin muitakin (tulevia) nuhia vastaan. Tätähän lääkejätit eivät missään nimessä halua...

Eiks tälläset heitot ole aika vastuuttomia?

Sarkasmia. Mua vituttaa ku yleensä näitä pienempiä haittoja vähätellään vitusti, ohitetaan olankohautuksella. Jossei kuole tai vammaudu niin kaikki on ok.. 40 asteen kuumees romuna sängyn pohjallaki on ok. Porukan mielestä se rokote sillo toimii niinku pitää

Sarkasmia. Mua vituttaa ku yleensä näitä pienempiä haittoja vähätellään vitusti. Jossei kuole tai vammaudu niin kaikki on ok..
Nää on vähän sellasia juttuja kuten itsekin huomasit, ei ole leikin asia. En minä ole vähätellyt päinvastoin, kehottanut otamaan yhteyttä johonkin. EI siinä häviä ja saa mielenrauhan.

Nyt porukka tahtoo tahalleen meikäläisen sanoja väännellä.

Jos mä sanon, että saattaa johtuakkin rokotteesta ja kannattaa oman mielenrauhan vuoks ottaa yhteyttä johonkin, se on joidenkin päässä kääntyy muotoon ''ei kannata välittää, normaali reaktio eikä johdu rokotteesta'' :unsure:

Tuskin sekään hyvä juttu ois jos oisin maininnu ''äkkiä ambulanssi pihaan''.

Sarkasmia. Mua vituttaa ku yleensä näitä pienempiä haittoja vähätellään vitusti, ohitetaan olankohautuksella. Jossei kuole tai vammaudu niin kaikki on ok.. 40 asteen kuumees romuna sängyn pohjallaki on ok. Porukan mielestä se rokote sillo toimii niinku pitää
EIks tämä sama logiikka päde myös ihan koronavirus tautiin tai longcovidiin? Millon oireet johtuu Kuvittelusta ja stressistä eikä nuhaan kuole. Samalla kun 200-250 henkeä on sairaalassa tälläkin hetkellä suomessa ja 5miljoonaa ihmistä kuollu? Tämäkö ei ole vähättelyä?

''vähättelyä pienemmistäkin oireista'' toiset opettelee kävelemään koronan vuoks ja 1000 ollu tehohoidossa. Kerro toinen nuha jossa samatilanne on ollu esim ruotsissa jossa 15k ihmistä kuollu ja 9000 ollu tehohoidossa?

''EI tuo ole kun nuha.''

Vähän ohi aiheesta, mutta varmaan puolet sun viesteistä tähän ketjuun on twitter-postauksia, joissa todetaan juuri tuohon sävyyn että ''ei kannata välittää, normaali reaktio eikä johdu rokotteesta''
SIttenhän se on helppo löytää mun 1665 twitter viestiä joissa näin on tapahtunut? (oon postannu noin 3330 viestiä tähän ketjuun) Puolet siitä on about 1665. Eli noin monta viestiä voidaan pyöristää vaikka tuhanteen mun viestiin jossa todetaan ''ei kannata välittää, normaali reaktio''. Saa suorittaa.

Katotaan löytyykö Puheille katetta?:ROFLMAO:

SIttenhän se on helppo löytää mun 1665 twitter viestiä joissa näin on tapahtunut? (oon postannu noin 3330 viestiä tähän ketjuun) Puolet siitä on about 1665. Eli noin monta viestiä voidaan pyöristää vaikka tuhanteen mun viestiin jossa todetaan ''ei kannata välittää, normaali reaktio''. Saa suorittaa.

Katotaan löytyykö Puheille katetta?:ROFLMAO:

Mä luovutan, sä voitit.

Mä luovutan, sä voitit.
Eli ekana väitetään mun sanoneeni jotain joka saattaa vaarantaa (sun näkökulmasta toisen hengen) jota en ole sanonut. Sen jälkeen esitetään väite jotain mitä olen kirjottanut/postannu mutta ei löydy siitäkään katetta.

Kun mä pyydän esittämään väitteille katetta, luikitaan karkuun.

Sen minkä takia otan tästä lämpöä, on se että mun väitetään vähintään epäsuorasti että mä saatan jopa vaarantaa henkilön terveyden vaikka tällästä ei ole tapahtunut, vaan päinvastoin.

Olit ihan oikeassa, sun ei ehkä ois kannattanut ottaa aiheeseen kantaa.

Mutta lopettakaa nyt jumalauta väitteet jostakin mitä olen sanonut, tai ainakin postatkaa väitteisiin jotain katetta jos sellasia on.

Aivan vitun käsittämätöntä väitteitä kun kyse on ihmisterveydestä.

Perjantaina oli se toinen koronarokote noin klo 13 aikaan. Samana päivänä ei mitään oireita. Lauantai oli yleisesti kipeä ja vetämätön olo. Lauantaina myös huomasin poikkeuksellista nenäverenvuotoa. Sain ainakin 5 kertaa päivän aikaan nenäverenvuodon, joka alkoi ihan että nousin sängyltä tai sohvalta ylös seisomaan.

Sama ollut tämän aamua. Monta kertaa jo alkanut verta vuotamaan. Kumpikin sierain. Voikohan liittyä rokotteeseen? Ei nimittäin ollenkaan normaalia. Tänään on muuten ollut terve olo.

Olisi kyllä mukava tietää mistä tuo johtuu.

koska VOIN VALITA. ITSE.
Eli et ymmärrä todennäköisyyksiä ja koska voit valita, niin valitset typerimmän. Ootko ajatellut, että ne ketkä eivät valitse samalla tavalla kuin sinä, eivät ole tahdottomia lampaita, vaan yksinkertaisesti fiksumpia kuin sinä?

Jos saa kuumeen rokotteesta, niin se kertoo siitä että se toimii.

Back
Ylös Bottom