Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kysymys. Miten voit luottaa silloin tieteeseen jos vastapuoli pyritään canceloimaan sen sijaan että asiasta käytäisiin avoin keskustelu. Kun näin tapahtuu pitäisi sinun mennä katsomaan kuka canceloi ja mikä voisi olla syy. Jos se puoli mikä canceloi on tieteellisesti vahvoilla niin silloin cancelointia ei tarvitse tehdä. Käytännössä olen nähnyt mm. Lääkärin kotiin tehdyn rynnäkön poliisin toimesta ja hänet pidätettiin. Live stream.
Totuus ei tarvitse sensuuria. Lisäksi esim. Pelastetaan lapset ryhmä on yrittänyt saada käyntiin tätä avointa keskustelua mutta tämä sinun suosima puoli ei sitä halua käydä. Miksi?
Tärkeä kysymys. Epäilykset herää aina, kun tietyistä asioista ei edes suostuta keskustelemaan vaan toinen osapuoli pyritään kaikin keinoin hiljentämään. Lasten rokotukset paras mahdollinen esimerkki.

Kysymys. Miten voit luottaa silloin tieteeseen jos vastapuoli pyritään canceloimaan sen sijaan että asiasta käytäisiin avoin keskustelu. Kun näin tapahtuu pitäisi sinun mennä katsomaan kuka canceloi ja mikä voisi olla syy. Jos se puoli mikä canceloi on tieteellisesti vahvoilla niin silloin cancelointia ei tarvitse tehdä. Käytännössä olen nähnyt mm. Lääkärin kotiin tehdyn rynnäkön poliisin toimesta ja hänet pidätettiin. Live stream.
Totuus ei tarvitse sensuuria. Lisäksi esim. Pelastetaan lapset ryhmä on yrittänyt saada käyntiin tätä avointa keskustelua mutta tämä sinun suosima puoli ei sitä halua käydä. Miksi?
Tota ei varmaan saatu talteen tiettykään tuota livestreamia?

Tällä kommentillani en viittaa nyt Jermukseen vaikka hänen kommenttiaan lainaankin. Aihe nyt vaan sattui olemaan sopiva.

Joskus itseäni tokentubella viihdytän (nuo mainiot Vapan veljekset sotaraportteineen ja tunnelisotineen ehkä parhaita!) ja katselin kerran Yazka Loven (varsin vakuuttava ja sympaattinen ihminen muuten) videota, jossa hän pohdiskeli olisiko maa sittenkin litteä.

En aivan ymmärtänyt hänen ajatusten juoksuaan, mutta omin silmin oli huomannut miten kuun auringon heijastama valo, ottaen huomioon auringon sijainti ja maan sijainti, ei nyt oikein puhunut sen puolesta, että maa olisi pallo. Päätyikin sitten lopputulokseen, ihan omilla aivoillaan ajatellen, että ehkäpä maa on sittenkin litteä.

Tuo siis vain esimerkkinä siitä, miten liian vähäinen tieto saattaa viedä pahasti metsään, vaikka omilla aivoillaan ajattelua kaikille voi suositellakin. Objektiivisuutta ja mediakriittisyyttä suosittelen kaikille (ei se taida minultakaan aina ihan onnistua). :giggle:
Tämä keskustelu olisi niin paljon kevyempää ja ihan mielenkiintoista. Muutama aiheeseen perehtynyt on laittanut minulle linkit. Olen jotakin ehtinyt katsoa ja itselle ei sinänsä merkitystä onko maa litteä vai ei. Mutta kuulentoa olen aina epäillyt. Minulle ei vaan käy järkeen ne kaikki typerät selitykset miten esim teknologia hukattu. Tässä linkit. Itse en ole ehtinyt katsomaan.

View: https://odysee.com/@waykiwayki:f/flatearthlive:3

View: https://odysee.com/@waykiwayki:f/flatearthlive2:b

Tota ei varmaan saatu talteen tiettykään tuota livestreamia?
YouTube stream ja kanava hävisi sen siliän tien. Jostain puhelimen syövereistä voisi löytyä screenshot jotta löytäisi nimen. Mutta helvetin tuskallista kun en muista Tarkkaa aikaa. Muistikuvan mukaan tapahtui silloin kuin Saksassa oli nuo ensimmäiset kovat lockdownit.

Saattoi olla tämä

View: https://m.youtube.com/watch?v=FZq4uMAQ2D4

YouTube stream ja kanava hävisi sen siliän tien. Jostain puhelimen syövereistä voisi löytyä screenshot jotta löytäisi nimen. Mutta helvetin tuskallista kun en muista Tarkkaa aikaa. Muistikuvan mukaan tapahtui silloin kuin Saksassa oli nuo ensimmäiset kovat lockdownit.

Saattoi olla tämä

View: https://m.youtube.com/watch?v=FZq4uMAQ2D4

Saattaa olla, että oli ihan aiheellista.
Ullakolla fläppitaulun kera ja simpsoneista trump hahmo taustalla...
🤣

Niin mikä tuossa nyt naurattaa @Themappa

Voi elämän kevät teitä.

Itse ajattelin kun tuon näin ensimmäisen kerran että kyseessä voisi olla lavastus ja pelotteluyritys jotta kukaan ei uskaltaisi puhua narratiivia vastaan. Ja voi vieläkin olla kuka sen tietää.

Viimeksi muokattu:
Jos vähän kevennystä välillä:
gsB7dno.jpg

Jos vähän kevennystä välillä:
gsB7dno.jpg
No kohta on. Kustannukset nousee siihen malliin että ei paljon ravintolat nappaa. Tosin alkoholi taitaa olla viimeisiä mistä suomalainen luopuu. Tunnen itsekin tapauksen jossa kun jouluksi piti ostaa ruokaa ja pari lahjaa lapsille niin vanhemmat kävi viettämässä baarissa illan. Ja sen jälkeen keräsivät rahaa jotta saisi ostettua ne ruuat ja lahjat

Jälleen kerran: todisteita, kiitos. Pelkkä "professori X känkelöitiin" ei riitä.

Tuo on todellakin juuri noin, että totuutta ei ole tarvetta känkelöidä (vihaan koko sanaa yleensä, siksi suomennos). Mikäli tällaista yritetään tehdä, pitää skeptikonkin jo vahvasti epäillä jotain hämäriä motiiveja.

Useimmiten kun intternetissä näkee jonkun viittaavan Orwellin 1984:ään, niin suurella varmuudella viittaaja ei ole itse edes lukenut kyseistä teosta 🤓
Ja aika usein, kun tänne laittaa jotain virallisia tilastoja (esim britannian) jotka näyttää vahvasti siltä, että piikin saaneet on pahemmassa riskissä niin otetaan käyttöön orwelilainen kaksoisajattelun kaksoisajattelu. Tiedetään kyllä, että hyvin todnäk piikistä johtuu, mutta ei voi mitenkään myöntää, koska sehän tarkoittaisi sitä, että itsekin uskoo liskoihmisiin tms millä mappa & co yrittää jatkuvasti "vastapuolen" kantoja kumota, nolaamalla siis, kuten aikuisen kuuluukin tehdä.
Passin nähdään estävän taudin leviämistä vaikka kaikilla on varmasti tiedossa, että rokotettu voi levittää tautia kanssa, mutta sekin ongelma ratkeaa kun käyttää klassisia orwelilaisia ajattelu tekniikoita.

Yksi väittää, että vain nohynekkiin, rämetiin, järviseen voi uskoa ja samaan hengen vetoon kertoo, kuinka yksittäinen asiantuntija mielipide ei merkkaa mitään. Toinen kertoo, kuinka rytmihäiriöt, tulpat yms. piikin jälkeen johtuu stressistä, kolmas uskoo kaiken "väärän" tiedon olevan venäjän trolliarmeijan keksimää...

Aikamoista.

Jälleen kerran: todisteita, kiitos. Pelkkä "professori X känkelöitiin" ei riitä.

Tuo on todellakin juuri noin, että totuutta ei ole tarvetta känkelöidä (vihaan koko sanaa yleensä, siksi suomennos). Mikäli tällaista yritetään tehdä, pitää skeptikonkin jo vahvasti epäillä jotain hämäriä motiiveja.
Sun vastaus jo kertoo että et ole seurannut neutraalisti tilannetta.

Pelkästään Suomessa alkaa erotettuja hoitajia ja lääkäreitä olemaan.

Ehkä tässä mainittu myös kansainvälisiä nimiä en. Muista.

View: https://m.youtube.com/watch?v=5JIVEUDobYM

Alla yksi hoitaja kertoo painostuksesta. Itse olen jutellut muutamien kanssa sekä myös parin lääkärin. Et todellakaan voi tulla ulos väärän mielipiteen kanssa ja olla varma että työpaikka säilyy. Suomessa useita tapauksia sama maailmalla. Ehkä löydät itse listaa kun etsit

Viimeksi muokattu:
Ja aika usein, kun tänne laittaa jotain virallisia tilastoja (esim britannian) jotka näyttää vahvasti siltä, että piikin saaneet on pahemmassa riskissä niin otetaan käyttöön orwelilainen kaksoisajattelun kaksoisajattelu. Tiedetään kyllä, että hyvin todnäk piikistä johtuu, mutta ei voi mitenkään myöntää, koska sehän tarkoittaisi sitä, että itsekin uskoo liskoihmisiin tms millä mappa & co yrittää jatkuvasti "vastapuolen" kantoja kumota, nolaamalla siis, kuten aikuisen kuuluukin tehdä.
Passin nähdään estävän taudin leviämistä vaikka kaikilla on varmasti tiedossa, että rokotettu voi levittää tautia kanssa, mutta sekin ongelma ratkeaa kun käyttää klassisia orwelilaisia ajattelu tekniikoita.

Yksi väittää, että vain nohynekkiin, rämetiin, järviseen voi uskoa ja samaan hengen vetoon kertoo, kuinka yksittäinen asiantuntija mielipide ei merkkaa mitään. Toinen kertoo, kuinka rytmihäiriöt, tulpat yms. piikin jälkeen johtuu stressistä, kolmas uskoo kaiken "väärän" tiedon olevan venäjän trolliarmeijan keksimää...

Aikamoista.
Nolaamalla?
Jos se ois nolaamista niin se tarkottas sitä että se ketä nolataan ois siis puhunu paskaa ja valheita?

Tämä keskustelu olisi niin paljon kevyempää ja ihan mielenkiintoista. Muutama aiheeseen perehtynyt on laittanut minulle linkit. Olen jotakin ehtinyt katsoa ja itselle ei sinänsä merkitystä onko maa litteä vai ei. Mutta kuulentoa olen aina epäillyt. Minulle ei vaan käy järkeen ne kaikki typerät selitykset miten esim teknologia hukattu. Tässä linkit. Itse en ole ehtinyt katsomaan.
Sitten vaan tuonne ufo-ketjuun mukaan, siellä on vieläkin himmeämpi meno kuin tässä ketjussa :LOL:
(Enkä taaskaan ole känselöimässä keskustelua, kunhan vain pidettäisiin edes Nasa ja liskoihmiset omassa karsinassaan :nolo:)

Kuka määrää, mitä sä kaupasta otat? Ethän sä nytkään saa ostaa kaljaa* 21.00 jälkeen etkä esim heroiinia tai ysimillistä mihinkään vuorokauden aikaan. Vittu mitä oikeuksien polkemista!!!!1

*mua kyllä oikeesti vituttaa, etten saa olutta silloin kun haluan.
Olkiukko.
Maailmalla kauppoihin pääsy on jo estetty osassa valtioita sekä työntekoa estetään. Haluat samaa tännekin covid rokottamattomilta? Mikä tarkoittaa kohta 2. piikin ottaneita.

STM:n Kirsi Varhila HS:lle: Koronapassista todennäköisesti vapaaehtoinen​

ARNO RYDMAN | 27.10.2021 | 16:28- päivitetty 27.10.2021 | 21:03
Passin käytön laajentaminen yritetään saada eduskuntaan pian, jotta asia käsiteltäisiin ennen joulutaukoa.

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) tarkastelee koronapassin käytön jatkamista vuodenvaihteen yli sekä mahdollista käytön laajentamista.
– Molemmat muutokset vaativat lausunnon perustuslaki¬valiokunnalta. Muutoksissa pitää huomioida välttämättömyys¬perusteet ja toimien oikeasuhtaisuus, sanoo STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila Helsingin Sanomille.
Koronapassin mahdollinen laajentaminen voisi tarkoittaa sitä, että se voitaisiin ottaa käyttöön tilanteissa, joissa ei ole voimassa rajoituksia. Passi voitaisiin myös ottaa käyttöön ravintoloiden ohella esimerkiksi tapahtumissa.
Yle kertoi STM:n arvioinnista eilen.
Varhilan mukaan koronapassista tulisi todennäköisesti toiminnanharjoittajille vapaaehtoinen ja oma-aloitteinen.
Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä on esittänyt valtioneuvostolle koronapassin käytön jatkamista vuodenvaihteen jälkeen. Koordinaatioryhmä haluaa myös laajentaa koronapassin käyttöä.
Varhilan mukaan passin käytön laajentaminen yritetään saada eduskuntaan noin kuukauden sisällä, jotta asia ehdittäisiin käsitellä ennen eduskunnan joulutauolle jäämistä. Myöskään passin käytön jatkaminen ei ole vielä varmaa.

Back
Ylös Bottom