Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
^Venäjällehän se on rekisteröity mvlehdenkin domaini, vaikka eihän se tietenkään mitään todista.
Jos joku taho puhuu jostain asiasta järkevää ja loogista on sama vaikka se olisi itse joulupukki korvatunturilta.

En itse seuraa mv-lehteä, mutta on niin käsinkosketeltavaa kuinka kaikki "väärä" koitetaan cancelloida ennen keskustelua kuten nyt juuri koitat tehdä.
Jos joku ryssälehti kertoisi ettei lasten rokotus ole kannattavaa koska siinä ei ole mitään vitun järkeä. Totean että näin se on ilman että mietin sitä ryssäaspektia tässä ollenkaan.
Eihän se ryssä ole edes aiheena tässä asiassa vaan se mitä vittua tapahtuu.
Käsitätkö tartsani mistä puhun?

Jos joku taho puhuu jostain asiasta järkevää ja loogista on sama vaikka se olisi itse joulupukki korvatunturilta.
...
Jos joku ryssälehti kertoisi ettei lasten rokotus ole kannattavaa koska siinä ei ole mitään vitun järkeä. Totean että näin se on ilman että mietin sitä ryssäaspektia tässä ollenkaan.

Toisin sanoen luotat sokeasti mihin tahansa lähteeseen, joka kertoo omaa mielipidettäsi tukevaa tarinaa, koska se on "järkevää"? Ja muihin tiedonlähteisiin ei voi luottaa, koska ne eivät ole "järkeviä"? Hyvä tapa silloin, jos haluaa kuplautua ja huonoin mahdollinen tapa silloin, jos ei halua.

Toisin sanoen luotat sokeasti mihin tahansa lähteeseen, joka kertoo omaa mielipidettäsi tukevaa tarinaa, koska se on "järkevää"? Ja muihin tiedonlähteisiin ei voi luottaa, koska ne eivät ole "järkeviä"? Hyvä tapa silloin, jos haluaa kuplautua ja huonoin mahdollinen tapa silloin, jos ei halua.
Sä taas mietit asioita mitä haluat kuulla omassa päässäsi.
Oikeasti kuinka suppea sinunkin käsitys tässä asiassa oli?

Minä sanoin tuossa esimerkissä niin vitun selvästi ettei sillä ole väliä mikä taho puhuu järkeä jos se on JÄRKEÄ. Tuon joulupukin tilalla voi olla vaikka Sanna Marin joka kertoo, että toimet tähän pandemiaan mennyt liian pitkälle jne. Olen samaa mieltä hänen kanssaan tästä.

Onko kaikki jotain omaa kuplaa teille missä tajuatte asiat miten se teille on mieliksi? Minä ymmärrän LOGIIKKAA SEKÄ JÄRKEÄ. Se että joku leimaa jonkun tahon heti "öhöhöhö ryssälehti" niin se kertoo vain siitä ettei kestä kuulla mitä he sanovat jostain ja koittavat sulkea keskustelun heti alkuunsa leimaten puhujan sekä kuuntelijat.

1635241202549.png

Pakkorokotus taitaa käytännössä mennä sillä tavalla, että piikkiä ei pakolla työnnetä kenenkään perseeseen fyysistä voimaa käyttäen, vaan rokottamattomat eristetään yhteiskunnan toiminnoista niin tiukasti, että eläminen käy mahdottomaksi, joka sitten pakottaa hakemaan piikit.
Hivuttamalla. Olen itse valmis katsomaan pelin loppuun asti elämään sitten yhteiskunnan ulkopuolella. Antaa tulevien natsien hoitaa ihanne yhteiskuntaansa miten haluaa. Ainoa mikä vähän säälittää on lapset. He tässä sotkussa kärsivät.

Onhan siellä mukana se vapaamuotoinen tekstikenttä, jossa saa kertoa tarkemmin niistä omista tuntemuksistaan. Joten siinäkin mielessä väite, ettei ilmoittaja voisi itse määrittää haittaa vakavaksi, on hassu.
Mutta kun vakavaksi taidetaan juurikin laskea nuo esivalitut kohdat. Kun ilmoituksia on käsittelemättä niin luuletko siis että siellä kuitenkin luettu nuo vapaamuotoiset tekstit 🙄

Jostain löytyy myös se dokumentti joka tehty suomen hallitukselle ohjenuoraksi miten pandemiassa pitää tietoa esittää jotta kansa tekee niinkuin halutaan

Joo sori, luulin vain, että ihan jokainen jo tietäisi tuon MV-Putkosen (myös MV-Путконен) yhteydet. Mutta jos teitä laput silmillä olevia on enemmänkin, niin kannattaisiko vähän miettiä sitä, että kuinka paljon kannattaa tukea ja jakaa Putinin propagandaa? Putkonenhan on kaverinsa dosentti Bäckmanin tavoin näkyvä ja täysin avoimesti esillä oleva tekijä Putinin propagandakoneistossa. Ihan alkuun kannattaa vähän miettiä, kuinka absurdia on se, että Putinin luottomies järjestelee Suomen patrioottien mielenosoituksia suoraan Donetskin kansantasavallasta ja Moskovasta. Mahtaa siellä Kremlissä olla hauskaa, kun näkevät, miten helppoa on ohjailla tuota porukkaa.

View: https://twitter.com/petri2020/status/1390378711875301378

Kun Putin valloitti osia Ukrainasta, niin ******** suuntasi heti sinne ja perusti pro-Putin uutisia tehtailevan DONI Donbass News -”uutistoimiston”. Ymmärrät varmaan, että tuollainen oli mahdollista vain, jos Putinin koneisto halusi Putkosen paikalle. Putkosta käytettiin syöttämään propagandaa molempiin suuntiin sekä venäläisille että suomalaisille. Tässä johtaja ja päätoimittaja Янус itse jakaa pro-Putin ilosanomaa oikein kunnon kommunistien lehden jutussa - kunniamerkki ylpeästi rinnassaan:

View: https://www.youtube.com/watch?v=YXqyY1Q6DjA

Tässä Янус on vallatun alueen Putin-kanavan uutisissa. Ilmeenkään värähtämättä rutiinin antamalla kokemuksella ***** lausuu: We have a very big community of pro-Donbass activists in Finland:ROFLMAO:. Tarkoittaa varmaan itseään, Bäckmania, Hellevigiä ja kirkkoherra Molaria. Haluatko sinäkin jermus mukaan näihin kekkereihin?

View: https://www.youtube.com/watch?v=JHzWAYGKlxc

Kannattaa myös katsoa, mitä mieltä Kiovassa ollaan:
https://uacrisis.org/en/the-curious...nish-case-of-russian-disinformation-continues

Näytä mulle ne rahat eikä tota propagandaa. Luulin että sulla oikeasti näyttöjä taloudellisista kytköksistä. Mutta ei. Pelkkää venäjä venäjä huutoja

Onneksi on ihmisiä jotka vielä haastavat tätä muuten kehitys menisi taaksepäin. Huomaatko sinun opeillasi taantuisimme. Jos jokainen ajattelisi että ei minä en voi ymmärtää tätä asiaa paremmin kuin tuo toinen joka on tätä tarkastellut. Kylläpä tulisi hienoa tiedettä. Ja sitäpaitsi on satoja ansioituneita tutkijoita ja lääkäreitä jotka sanovat tätä plandemiaksi. Ja numerot ovat heidän puolellaan. Epäilen vahvasti että täälläkin kirjoittelee muutamia agendaa puolustavia nimimerkkejä sen verran on propagandaa.
Jep, koko tieteen kivijalka on että sitä saa kuka tahansa kyseenalaistaa. Totuus kyllä kestää kyseenalaistamisen, mutta uskonto ei sitä kestä joten käyttöön pitää ottaa naurunalaistaminen, sensuuri jne. Poikkeuksetta nämä pikku-pfizer-apostolit tuntuvat kannattavan sitä ajatusta että tiede on erehtymätön eikä sitä saa kyseenalaistaa, mikä toki pätee poliittiseen tieteeseen.

En itse seuraa mv-lehteä, mutta on niin käsinkosketeltavaa kuinka kaikki "väärä" koitetaan cancelloida ennen keskustelua kuten nyt juuri koitat tehdä.
Eihän se ryssä ole edes aiheena tässä asiassa vaan se mitä vittua tapahtuu.
Käsitätkö tartsani mistä puhun?
Mulle "järkevä ja looginen" ei ole mikään hyvyyden mittari, sillä se aina vain jollain tavalla ruokkii omia ennakkokäsityksiä ja vahvistaa niitä. Vaikka onhan se tietysti kiva aina välillä löytää jotain sellaista, joka todistaa sen puolesta, ettei ole ihan yksin ajatustensa kanssa.
Siitäkin huolimatta - "mielenkiintoinen ja falsifioitava" ovat enemmänkin minun juttuni.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008358958.html

Kiinasta tulee yksi harvoista maista maailmassa, joka rokottaa hyvin nuoria lapsia virusta vastaan, mutta se ei suinkaan ole ainoa. Esimerkiksi Kuuba on jo aloittanut rokotuskampanjan alle 2-vuotiaille lapsille.​

kyllähän Suomenkin varmaan kannattaisi ottaa mallia moisista sivistysvaltiosta ja moittia esim tuollaista kehitysmaata kuin Norja vastuuttomasta politiikasta

https://www.reuters.com/world/europ...ear-olds-second-vaccine-doses-yet-2021-10-22/

Norway will hold off giving children aged 12-15 a second dose of a vaccine against COVID-19 until it has gathered more research, partly due to a rare side effect involving inflammation of the heart

Mut onko toi sun mielestä reilua miten nyt toimitaan, että aika vahvasti sitä rokotetta pusketaan painostamalla? Rokotepassit, mediassa harvasepäivä uutinen jossa kehotetaan ottamaan rokote. Näätkö sä itse obektivisesti katsoen, että onhan tää aikamoista manipulointia median puolelta? Jos osaat ajatella että et haluaisi rokotetta, niin onko sun mielestä enemmän uutisissa rokotetta puoltavaa uutisointia vai päinvastoin?
Mä en nää uutisointia vieläkään painostuksena. Enkä manipulointina.

Jos mä nyt olisin sitä mieltä, että en halua rokotetta niin luultavasti en lukis sen kummemmin uutisia yms. mitä nytkään.
Tai huutelis siitä missään, niinku en huutele sitä että on rokotusta ottanut.
Mutta se on varmaa, että uutisointi ei olisi syy olla ottamatta rokotetta. Eikä ole ollut ottaa.

Tartsan ja mappa vois vastailla mitä hyvää te näätte alle 18-vuotiaiden rokotuksissa? En oo nähny yhtään perustelua niille
Sulta on sitten vissiin mennyt ohi, että ne perusteet ovat puhtaasti virologiset - viruksen leviämisen, jos ei nyt estäminen, niin ainakin hankaloittaminen. En minä tiedä, miten järkevä tämä ajatus on nykyisillä rokotteilla, mutta enpä minä virusten leviämisestä paljoakaan väitä ymmärtäväni.

Sulta on sitten vissiin mennyt ohi, että ne perusteet ovat puhtaasti virologiset - viruksen leviämisen, jos ei nyt estäminen, niin ainakin hankaloittaminen. En minä tiedä, miten järkevä tämä ajatus on nykyisillä rokotteilla, mutta enpä minä virusten leviämisestä paljoakaan väitä ymmärtäväni.

Joo mut siis perusteet piikittää lapset kenellä elämä edessä ja rokotehaittoja tulee vakaviakin sillä perusteella et ehkä pelastetaan jo ehtoon puolella olevia vanhoja ja sairaita?

Back
Ylös Bottom