Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Nohynekki spekuloi neljännen piikin mahdollisella tarpeella jo tässä vaiheessa. Luulisi, että tämä mahdollinen tarve oltaisiin spekuloitu vasta kolmannen piikin jälkeen. Tuollaiset väärään aikaan tehdyt spekulaatiot saattaa aiheuttaa piikittäytymisinnon laantumista jo 3. kohdalla?

Ensin mainostetaan kuinka kolmas rokote antaa sitten niin perkeleen hyvän suojan, ja seuraavassa lauseessa todetaan että tosin kukaan ei vaan tiedä vielä kuinka pitkäksi aikaa. Toi Rämet varsinkin on ihan täys käärmeöljykauppias.

Maskit suojaa tehokkaasti tartunnoilta.
Rokotteet ei estä tartuttamasta mutta vähentää merkittävästi tartuntojen mahdollisuutta.

Kävin kaupassa ja siellä oli +90% maskit naamalla ja heistä +90% rokotettu kun kuitenkin vanhempaa.
Eli tartuntojen määrähän on ihan huikeassa laskussa?

Kyllähän toi psykoosilta vaikuttaa, jos ei anna toiselle mielipiteelle yhtään arvoa.
Toinen vaihtoehto on narsistinen mieli.

Kyllä mä nytkin välillä ns. ennustuksia ihmettelen. Ei siinä. Onhan Simpsoneissakin "ennustettu" ties ja mitä.
Että jos nyt maskien käytöstä puhutaan ja on yhtään nähny aids tai ebola (nää kaikki tietää) casejä, niin niissä lääkärit ja hoitajat on jo 80 luvulla pitäny maskia - tietty aikakais silloin eri ja ei maskeja niin ollu mutta silti pointin tohon ennustamiseen varmaan tajusit mitä haen takaa?
Ilmeisesti mun on enää turha muistutella tosta nimittelystä, se taitaa olla mahdotonta nyt hyväksyä.

Hoitajat ja lääkärit ovat aivan eri asia kuin kaikki muut, maskipakossa ei ole mitään samaa mitä sairaanhoitopuolella. Maskipakolla on estetty ihmisten liikkumista entiseen tapaan. Se miten teidän mieltä on manipuloitu, korostuu kokoajan tässäkin. Sä siis näät aivan normaalina tämän ihmisten toiminnan ja sanot että sitä vastustavat ovat psykooseissa, mitä ihmettä. Ja kun et viitsi vastata kysymykseen, alat sitten nimittelemään.

Jos sulle olis sanottu 2018 "Uskotko, että 2 vuoden päästä et saa enää mennä ulkomaille, sun pitää pitää maskia naamalla monissa paikoissa ja sut lähes pakotetaan ottamaan sama piikki neljään kertaan", niin olisitko sanonut "mitä vittua, mitä sä höpötät"

Voitko tohon vastaa, niin nähdään miten sun mieli on painostamalla muutettu ajattelemaan nyt, että olisit ton asian kanssa ollut ihan ok. Älä kiertele, vaan vastaa ihan suoraan mitä olisit ajatellut tommoisesta?

Screenshot_20211023-100437.webp

Oliskohan jollain tästä uudempaa dataa?

Eniten tässä nyt ihmetyttää myös se, että täälläkin monet tuntuu luulevan että jollain instanssilla ois valmiit vastaukset kaikkeen.
Ja kun ei ole, niin syytetään siitä että ei ole.

Eniten tässä nyt ihmetyttää myös se, että täälläkin monet tuntuu luulevan että jollain instanssilla ois valmiit vastaukset kaikkeen.
Ja kun ei ole, niin syytetään siitä että ei ole.
Mut voitko vastaa mun kysymykseen. Mitä sä olisit ajatellut jos noin sulle olis sanottu, että tosiaankin jotain mitä koskaan ei ole tapahtunut, tulisi tapahtumaan noin juuri. Sulla on tohon vastaus kun näyttää muuten olevan kaikkeen.

Ilmeisesti mun on enää turha muistutella tosta nimittelystä, se taitaa olla mahdotonta nyt hyväksyä.

Hoitajat ja lääkärit ovat aivan eri asia kuin kaikki muut, maskipakossa ei ole mitään samaa mitä sairaanhoitopuolella. Maskipakolla on estetty ihmisten liikkumista entiseen tapaan. Se miten teidän mieltä on manipuloitu, korostuu kokoajan tässäkin. Sä siis näät aivan normaalina tämän ihmisten toiminnan ja sanot että sitä vastustavat ovat psykooseissa, mitä ihmettä. Ja kun et viitsi vastata kysymykseen, alat sitten nimittelemään.

Jos sulle olis sanottu 2018 "Uskotko, että 2 vuoden päästä et saa enää mennä ulkomaille, sun pitää pitää maskia naamalla monissa paikoissa ja sut lähes pakotetaan ottamaan sama piikki neljään kertaan", niin olisitko sanonut "mitä vittua, mitä sä höpötät"

Voitko tohon vastaa, niin nähdään miten sun mieli on painostamalla muutettu ajattelemaan nyt, että olisit ton asian kanssa ollut ihan ok.
Mitä?
Kyl mä tulkitsen, että sä kirjotat mulle vaikka käyttäsit lauseessa "te" ilmasua. Mut se siitä.

Koska mä en näe, että mua on pakotettu mihinkään niin on vaikea miettiä noin tota asiaa. MUTTA. Mä yritän.
Oisin luultavasti alkanut etsimään tietoa siitä syystä. Ja tulkinnut ajan mukaan asiaa.
20 vuotta sitten 20 kymppisenä oisin varmasti ollut enemmän vastaan kaikkiea.

Pitäs laitaa näitä sakeita artikkeleita talteen että voisi sitten vähän myöhemmin kysyä että kuinkas tässä kävikään. Suomessa ollaan ihan haavemaailmassa tällähetkellä.

Onko passin voimassaolon kestosta tullut mitään tietoa? Jos kahden rokotteen suoja säilyy vain muutaman kuukauden, niin mikä järki että passi pysyis voimassa sen jälkeen?
Toistaalta eihän tässä koronaan liittyvissä säänöissä ole mitään järkeä ollut tähänkään asti.

Oisin luultavasti alkanut etsimään tietoa siitä syystä. Ja tulkinnut ajan mukaan asiaa.
Nyt et ymmärtänyt, ei siitä olisi mitään tietoa. Sä nyt kiertelet koska olet niin sanotusti kusessa tässä asiassa. Jos sulle olis sanottu tommonen älytön juttu, jota koskaan ei ole tapahtunut ja että se tapahtuisi 2 vuoden sisään, niin sä olisit ollut aivan yhtä ihmeissään kun me ollaan nyt. Ei se ole mikään psyskoosi, vaan normaalia ajattelua kun joku asia on aivan päätön. Mutta älä vastaa, en uskonutkaan että uskallat.

Se ei ole psykoosi jos ei halua rokotetta tai vastustaa tätä rajoitusten kehittelyä ja sitä ettei joka paikkaan voi mennä ilman maskia, se on normaalia ajattelua normissa eläneelle. Sun normi on muutettu vahvasti pakottamalla ja manipuloimalla niin pahasti, että näet meidät muut psykooseissa etkä osaa katsoa ollenkaan missä tilassa itse olet kun pidät tätä nykytilannetta ihan normaalina. Mutta sun vastauksista haistan, että et ole oikeasti kokonaan ihan tossa jutussa, vaan koitat kierrellä vain ettet häviä tässä keskustelussa. Jos sä olisit vahvasti totaalisen sekaisin, niin olisit jo vastannut suoraan. Eli voit myöntää kyllä, että onhan se ihan normaalia tätä hommaa vastustaa ja hyvin outoa että suuri osa kansasta on tavoista poiketen lähteneet tohon pakottamiseen mukaan.

Sama "psykoosi" on kyseessä, jos toimii täysin vastaan rokotetta ja maskeja yms. Ja kieltää koronan olemassaolon jne.

Toi teihin ja meihin jakaminen lienee se ongelma.
Itse voisin väittää, että 90% ihmisistä elää täysin normaalisti ja siitä osasta suurella on rokotteet ja ovat käyttäneet tarvitraessa maskia jne. ja osalla ei ole rokotetta ja ovat käyttäneet maskia ja osalla ei rokotetta eivätkä käyttäneet maskia.
Sitte siitä jäljelle jäävästä 10% on puolet äärivastaan ja puolet ääripuolesta (jos nyt näin voidaan lokeroida) eli kokonaisuudesta 5% näitä ääriajattelijoita per laita jotka aiheuttavat 100% koko tästä keskustelusta joka ihmisiä jakaa.

Mutta tuo onkin vain omaa mietintää ja luvuthan voi olla 80/20 tai 95/5.

Ja tällä kyllä keskustelua "johtaa" tuo toinen laita. Itse lueskelen tutkimuksia laidasta laitaan ja tästä johtuen tulee kyllä mietittyä asiaa monelta kantilta.
Aika harva kieltää koronan olemassa olon. Se väite on itse asiassa esiintynyt eniten ryhmissä jotka levittivät myös toukka maskissa sontaa.

Itse kiellän pandemian olemassaolon niillä oikeilla määritelmillä.

Mitä tulee maskeihin niin ne ovat todellakin vai. Ylläpitömässö tarinaa pandeniasta. Sillon alussa joissain kaupoissa oli jopa Maskihopottajia. Nuoria jotka kulkivat ostoskärryn kanssa kaupassa Maskit päässä useampana päivänä eivätkä ostaneet mitään. Välillä seisoskelivat ja lähtivät tauolle ja palasivat takaisin. Vielä silloin minulla oli uskoa ettei suomalainen lähde hullutukseen. Maskeja oli aniharvalla.
Sitten yhtäkkiä ennen vuoden loppua elin dystopiassa. Ajatteletteko millaisia vaurioita toimintanne aiheuttaa vuosiksi eteenpäin lapsille ja nuorille? Jo nyt on varmaa että erilaisista Rajoituksista aiheutuneet ongelmat ovat mennen tullen pahempia kuin koronan suorat vaikutukset.

Maskeista

View: https://mobile.twitter.com/talkRADIO/status/1451504526893137921

Sisäministeri Ohisalo Ylellä: Poliisi turvannut lasten koulunkäyntiä koronarokotekriitikoiden uhkailujen vuoksi​

Ohisalon mukaan hallituksessa ”asiat jatkuvat hyvällä mallilla”.

JAA
KOMMENTOI
Sisäministeri Maria Ohisalo toivoi, että koronarokotekriittiset eivät uhkailisi lapsia ja koronapassia käyttäviä yrityksiä.

Sisäministeri Maria Ohisalo toivoi, että koronarokotekriittiset eivät uhkailisi lapsia ja koronapassia käyttäviä yrityksiä. KUVA: EMMI KORHONEN/LEHTIKUVA
Mika Lehto

11:03
SISÄMINISTERI, puheenjohtaja Maria Ohisalo (vihr) sanoi Ylen Ykkösaamussa, että poliisi on joutunut turvaamaan lasten koulunkäyntiä koronarokotekriittisten uhkailujen vuoksi.

– Toivon, että tämä ei turvallisuusriskiksi eskaloituisi. Pakko toki sanoa, että on meillä poliisit joutuneet olemaan koulujen pihoilla sen takia, että on voitu turvata lasten turvallinen koulumatka ja koulunkäynti, Ohisalo sanoi Ykkösaamussa.

– On ollut tilanteita, joissa koronarokotekriitikkoja on ollut siellä koulujen pihoilla. Ja tätä pidän erittäin huolestuttavana. Seuraamme jatkuvasti tätä tilannetta, Ohisalo jatkoi.

Sisäministeri oli myös huolissaan koronapassin nostattamasta uhkailusta passia käyttäviä yrittäjiä kohtaan.

– Kyllä pahimmissa tilanteissa on aina mahdollista, ja pitää turvautua poliisiin – jos niin on että menee aidosti uhkailuksi ja häiriköinniksi – kannustan tähän, Ohisalo totesi Ykkösaamussa.

Ohisalo toivoi, että mahdollisimman moni ottaisi itselleen rokotteen ja suojaisi itseään ja muita koronalta, sairaanhoito ei kuormittuisi koronapotilaista ja muita hoitoja ei jouduttaisi lykkäämään.

HALLITUSYHTEISTYÖN ristiriidat Ohisalo kuittasi Ykkösaamun haastattelussa liki olankohautuksella tyyliin ”täällä ei ole mitään nähtävää”.

Hallitus meinasi kaatua keväällä kehysriiheen talouskysymyksistä, syksyn budjettiriihessä ilmastopaketti oli vaikea rasti ja jäi lopullisesti ratkaistavaksi keväälle, kuten myös 110 miljoonan euron työllisyyspaketti. Viime viikolla veikkausleikkauksista syntyi isompi kalabaliikki.

– On menty läpi historiallisen kriisin yhdessä ja on menty aika monet väännöt. Toisaalta meillä on yhteiset tärkeät tavoitteet. Miestäni asiat jatkuvat hyvällä mallilla.

– En ajattele, että tässä on nyt erikoisempaa kuin aikaisemminkaan. Totta kai viidellä on erilaisia näkemyksiä asioihin. Kun tavoitteet ovat yhteiset, sitä kohti mennään, keinoista väännetään, Ohisalo sanoi Ykkösaamussa.

Sisäministeri Ohisalo jää muutaman viikon kuluttua vanhempainvapaalle.

Ohisalon äitiysloman ajan vihreiden puheenjohtajana toimii varapuheenjohtaja Iiris Suomela (vihr).

Kun Ohisalo jää vanhempainvapaalle, vihreät tekee ministerikierrätyksen. Ympäristöministeri Krista Mikkonen (vihr) siirtyy sisäministeriksi, pätkäministerinä ympäristöministeriössä aloittaa Emma Kari (vihr), ja Ohisalo palaa ensi syksyllä töihin ympäristöministeriksi.

Pitää hivuttaa 4. piikin mahdollistuutta jo hyvissä ajoin. Sen tarve istutetaan massojen mieliin asteittain. Samahan 3. piikin hivutus alkoi hyvissä ajoin muistaakseni jo viime keväällä, kun toista piikkiä vasta alettiin kunnolla jakamaan.

Tästä koitetaan saada vuosittainen normaali. Ongelma on kun osa ei tee "oikein".
Veikkaisin, että homma tulee menemään jotakuinkin näin.

3. piikki: Menee vielä isolle enemmistölle läpi nykyisillä propaganda/pelottelu/syyllistämishöyryillä + piikin "erinomaisella" suojalla + koronapassin taakse laitetuille keveillä rajoituksilla, kuten baarit ym.

4. piikki. Ei mene enää läpi enemmistölle em. keinoin vaan keinoja pitää koventaa. Koventaminen on helppoa, koska on koronapassi. Passin taakse kun laitetaan esim. ruokakaupat tai jopa työpaikat, niin taas menee läpi mutta aiheuttaa jo soraääniä, joita on yhä vaikeampi vaientaa ja sensuroida

5. piikki: Vastarinta kasvaa. Tarvitaan edellisestä kovennettuja keinoja. Koronapassi tarjoaa kuitenkin tähän keinot, kuten kaikki työpaikat passin taakse. Rokottamattomien eristäminen yhteiskunnan toiminnoista.

Ja siis sellanen et onko muut kuullu tästä samasta asiasta aika monelta, että ennen influenssarokotetta ei juurikaan ikinä kipeä mut sen jälkee ku alko ottamaan ton vuosittaisen rokotteen niin sitte ollaankin useammin kipeenä eikä siis pelkästää mahdollisia rokoteoireita heti piikin jälkeen. Mistä johtuu tällänen sattuma? Eikös sama tule olemaan myös tän koronarokotteen kanssa
Just tuo yksi sairaanhoitaja kertoi että kun lakkasi 10 vuoden jälkeen ottamasta influenssa piikkiä niin ei ole ollut sen jälkeen kipeä ja ennen sitä aina joka vuosi. Ja aina sama tarina lääkärit sano että rokote vaan toimii kun tulee kipeäksi. Niin näköjään 😉

Onko passin voimassaolon kestosta tullut mitään tietoa? Jos kahden rokotteen suoja säilyy vain muutaman kuukauden, niin mikä järki että passi pysyis voimassa sen jälkeen?
Toistaalta eihän tässä koronaan liittyvissä säänöissä ole mitään järkeä ollut tähänkään asti.

Suomessa se ois vuoden loppuun mut euroopassa se ois enskevääseen. Mut on kumminkin väläytelty et se ois 2022 loppuun. Mut jos miettii et on varattu 7 rokotetta niin sen perusteella kesto ois 2023 loppuun. Onhan tää aivan auki ku koko ajan hivutetaan lisää näitä juttuja. Loppujen lopuks en yhtään ihmettelis vaikka tuo MÖYKKYSEN kirjottama pitäs paikkaansa

Mitä?
Kyl mä tulkitsen, että sä kirjotat mulle vaikka käyttäsit lauseessa "te" ilmasua. Mut se siitä.

Koska mä en näe, että mua on pakotettu mihinkään niin on vaikea miettiä noin tota asiaa. MUTTA. Mä yritän.
20 vuotta sitten 20 kymppisenä oisin varmasti ollut enemmän vastaan kaikkiea.
Tai sulle olisi sanottu että tarvitset 2 piikkiä ja mahdollisesti 6kk välein uuden että pääset passilla ravintolaan tai harrastuksiin?

Olisit varmaan todennut että joo kuulostaa mahdolliselta

Nyt et ymmärtänyt, ei siitä olisi mitään tietoa. Sä nyt kiertelet koska olet niin sanotusti kusessa tässä asiassa. Jos sulle olis sanottu tommonen älytön juttu, jota koskaan ei ole tapahtunut ja että se tapahtuisi 2 vuoden sisään, niin sä olisit ollut aivan yhtä ihmeissään kun me ollaan nyt. Ei se ole mikään psyskoosi, vaan normaalia ajattelua kun joku asia on aivan päätön. Mutta älä vastaa, en uskonutkaan että uskallat.

Se ei ole psykoosi jos ei halua rokotetta tai vastustaa tätä rajoitusten kehittelyä ja sitä ettei joka paikkaan voi mennä ilman maskia, se on normaalia ajattelua normissa eläneelle. Sun normi on muutettu vahvasti pakottamalla ja manipuloimalla niin pahasti, että näet meidät muut psykooseissa etkä osaa katsoa ollenkaan missä tilassa itse olet kun pidät tätä nykytilannetta ihan normaalina. Mutta sun vastauksista haistan, että et ole oikeasti kokonaan ihan tossa jutussa, vaan koitat kierrellä vain ettet häviä tässä keskustelussa. Jos sä olisit vahvasti totaalisen sekaisin, niin olisit jo vastannut suoraan. Eli voit myöntää kyllä, että onhan se ihan normaalia tätä hommaa vastustaa ja hyvin outoa että suuri osa kansasta on tavoista poiketen lähteneet tohon pakottamiseen mukaan.
Siitä asti kun on kirjastokortti ollut ja lähimenneisyydessä älyvempeleet kädessä, niinkuin nyt niin on ollu tietoa käsillä.
Jos joku mulle nyt esittää väitteen, että hänen mielestään 2 vuoden päästä mulla on kaasunaamio päässä niin vaikka ei ois mitään enempää esittää ennustukselle pohjaa niin kyllä mä hiukan mietin ja etsin vaihtoehtoja sille skenaariolle.

Mä oon tutustunu rokotteiden historiaan ennenkuin otin koronarokotetta ja ensirokotteen jälkeen entistä enemmän.

En mä voita tai häviä kun en ajattele kuin "te" sen enempää ku "me" voita tai häviä kun "ette" ajattele ku "me".

Just tuo yksi sairaanhoitaja kertoi että kun lakkasi 10 vuoden jälkeen ottamasta influenssa piikkiä niin ei ole ollut sen jälkeen kipeä ja ennen sitä aina joka vuosi. Ja aina sama tarina lääkärit sano että rokote vaan toimii kun tulee kipeäksi. Niin näköjään 😉
Mitä jos niistä on ollu jotain pitkäaikaisia hyötyjä?

Back
Ylös Bottom