Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mitä aktuaalista ????
20211023_101338.webp

Lainattua

"
Siis mikä jengiä vaivaa 🙄suomen media pelotellu et jos saa koronan ni joutuu teholle. Ja siis suomen kokosessa maassa jossa lähin naapuri suurimmalla osalla satojen metrien päässä ja moni ei edes tiedä ketään kel ois koko tauti ollu. Joukkohysteria. Tääl Espanjassa ei oo ollu tämmöstä sit lockdownin jälkeen ja ei kyl menis kansalle läpi ees tommonen pelkopropaganda ku niin hyvin väestön kiertäny koko sairaus et ei kukaan enää usko noihin pelotteluihin eikä ees välitä ku suurimmalla osalla menny nuhana ohi tietty joo vakavia tapauksia on ja mulla ollu kaveri teholla covidin takia 20, ja on se vieläkin vähän huonossa hapessa, mut 98 prosenttia täälläki saanu nuhana 🙄eikä täällä kyl painosteta rokotuksiin tollee ku suomessa ja syytellä. Ketään ei kiinnosta paitsi lähinnä hysteerisiä pohjoismaalaisia ja saksalaisia.🙄siis ihan järkyttyneenä seuraan täältä tota mitä tapahtuu suomessa. Siis mä en keksi mitään muuta selitystä ku joukkopsykoosi🙄 ja tääl muutenkin lockdownit yms todettu lain vastasiks ja sakot kumottu. Täällä paljon hengissä ihmisiä jotka elänyt Francon aikana et täällä ei kyl tommonen fasismi mee läpi. Meiän pääministeri ja muut hallituksen jäsenet saa pelätä henkensä puolesta tällä hetkellä just kaiken ton takia et mitkä rajotukset ne tänne laitto, mut onneks nyt näyttää hyvältä.
Mä oon kyl miettiny onks kansa unohtanu suomessa vai onks meiän koulutusjärjestelmässä vikaa ku ihmiset ei muista mitä meiän itänaapurissa oli? Mutta toisaalta tää mädätys alko jo 70 luvulla ku taistolaiset sai opettajakoulutuksen tampereella ja siitä sit kaiken opetushallitusta myöten ja tädää meillä on aivopestyjä sukupolvia."
Joukkupsykoosi on kyseessä, siitä oli jo tiedejuttuja tän paskan alussa. Ja jos siellä nyt joku tota sanaa pelkää, niin ne psykoosit todistetaan sillä, että minkään muun taudin kohdalla te ette ole itse alkaneet pakottamaan ja taistelemaan aggressiivisesti rokotusten puolesta. Mutta koronan kohdalla tosiaankin suuri osa kansasta on menettänyt terveen järjen tolta osin miten aikaisemmin on suhtauduttu tauteihin, eikä enää paluuta ole.

Kyllähän rokotuskattavuus tulee vähenemään piikki piikiltä. Saa nähä kuinka monta prosenttia on vielä kelkassa neljännen kohdalla, vaikka se antaisikin poikkeuksellisen hyvän suojan tautia vastaan. Viides ehkä vielä vähän paremman.
Osa silti tulee vetämään aivan kaiken mitä tarjotaan. Kuten tämä herra.
Kuulostaa muuten "argumentit" kovin tutuilta täältäkin :D

View: https://www.youtube.com/watch?v=I_rNlEVdBOs

Samanlainen uutinen oli myös ykkös- ja kakkospiikin kohdalla. "Lähes täydellinen suoja"
Ei noilla korusanoilla ole mitään väliä nykymaailmassa. Lähes voi tarkoittaa mitä vain.

Mutta oikeassa ovat ettei mikään piikkiä tästä "pandemiasta" päästä, koska se pandemia on psykologinen mielen pandemia.

Nimenomaan näin. Erittäin asiallinen viesti. Passihan se on mikä monia kiukuttaa, koska on fiasko koko sovellus.
Vanhustenlaitokseen ei päässyt ollenkaan yhdessä vaiheessa katsomaan esim. Vanhempiaan. Kysyin tutulta joka töissä sellaisessa, että tietääkö sen olevan lain vastaista kun estetään näkemästä omaisia? Riittää että ovella sanoo että lain mukaan heidät on päästettävä katsomaan, oli tilanne mikä tahansa. Kyllä tiesi ja jos joku olisi näin sanonut ovella, oli heidät määrätty sit päästämään henkilö sisään. Eipä taaskaan mediassa tällaista kerrottu.

Kaikki esitetty kieltoina. Kirkon sivuilla luki, että 10 henkilöä saa osallistua maksimissa esim. häihin (tähän lasketaan mukaan pappi ja kanttori jne). Kun järjestettiin häät, pappi itse sanoi, että ei heillä ole mitään valtuuksia kieltää ketään tulemasta kirkkoon. Joten ihan normaalisti kaikki vieraat tuli kirkkoon.

Pitopalvelu ja tilanvuokraaja kyseli kans, että eihän juhlia saa järjestää. Vaikka yksityistilaisuuksia ei voi kieltää.

Musta jotenkin jännää miten viranomaiset, päättäjät, media koittaa tehdä ihmisistä mt-ongelmaisia. Näin mä näen asian tässä vaiheessa "pandemiaa".

Joukkupsykoosi on kyseessä, siitä oli jo tiedejuttuja tän paskan alussa. Ja jos siellä nyt joku tota sanaa pelkää, niin ne psykoosit todistetaan sillä, että minkään muun taudin kohdalla te ette ole itse alkaneet pakottamaan ja taistelemaan aggressiivisesti rokotusten puolesta. Mutta koronan kohdalla tosiaankin suuri osa kansasta on menettänyt terveen järjen tolta osin miten aikaisemmin on suhtauduttu tauteihin, eikä enää paluuta ole.
Sama "psykoosi" on kyseessä, jos toimii täysin vastaan rokotetta ja maskeja yms. Ja kieltää koronan olemassaolon jne.

Toi teihin ja meihin jakaminen lienee se ongelma.
Itse voisin väittää, että 90% ihmisistä elää täysin normaalisti ja siitä osasta suurella on rokotteet ja ovat käyttäneet tarvitraessa maskia jne. ja osalla ei ole rokotetta ja ovat käyttäneet maskia ja osalla ei rokotetta eivätkä käyttäneet maskia.
Sitte siitä jäljelle jäävästä 10% on puolet äärivastaan ja puolet ääripuolesta (jos nyt näin voidaan lokeroida) eli kokonaisuudesta 5% näitä ääriajattelijoita per laita jotka aiheuttavat 100% koko tästä keskustelusta joka ihmisiä jakaa.

Mutta tuo onkin vain omaa mietintää ja luvuthan voi olla 80/20 tai 95/5.

Ja tällä kyllä keskustelua "johtaa" tuo toinen laita. Itse lueskelen tutkimuksia laidasta laitaan ja tästä johtuen tulee kyllä mietittyä asiaa monelta kantilta.

Sama "psykoosi" on kyseessä, jos toimii täysin vastaan rokotetta ja maskeja yms. Ja kieltää koronan olemassaolon jne.

Toi teihin ja meihin jakaminen lienee se ongelma.
Itse voisin väittää, että 90% ihmisistä elää täysin normaalisti ja siitä osasta suurella on rokotteet ja ovat käyttäneet tarvitraessa maskia jne. ja osalla ei ole rokotetta ja ovat käyttäneet maskia ja osalla ei rokotetta eivätkä käyttäneet maskia.
Sitte siitä jäljelle jäävästä 10% on puolet äärivastaan ja puolet ääripuolesta (jos nyt näin voidaan lokeroida) eli kokonaisuudesta 5% näitä ääriajattelijoita per laita jotka aiheuttavat 100% koko tästä keskustelusta joka ihmisiä jakaa.

Mutta tuo onkin vain omaa mietintää ja luvuthan voi olla 80/20 tai 95/5.

Ja tällä kyllä keskustelua "johtaa" tuo toinen laita. Itse lueskelen tutkimuksia laidasta laitaan ja tästä johtuen tulee kyllä mietittyä asiaa monelta kantilta.
Ei kukaan flunssia kiellä. Se miten niiden kanssa toimitaan on sitten taas toinen juttu.

Ai psykoosit jos on vastaan pakkorokotuksia ja maskipakkoja? Tämä jo todistaa miten teidän ajatusmalli on veivattu median ja valtion toimesta täysin kieroon. Sun mielestä se on psyskoosi, ei, se on normaalia.

Jos sulle olis sanottu 2018 "Uskotko, että 2 vuoden päästä et saa enää mennä ulkomaille, sun pitää pitää maskia naamalla monissa paikoissa ja sut lähes pakotetaan ottamaan sama piikki neljään kertaan", niin olisitko sanonut "mitä vittua, mitä sä höpötät"

Ja siis sellanen et onko muut kuullu tästä samasta asiasta aika monelta, että ennen influenssarokotetta ei juurikaan ikinä kipeä mut sen jälkee ku alko ottamaan ton vuosittaisen rokotteen niin sitte ollaankin useammin kipeenä eikä siis pelkästää mahdollisia rokoteoireita heti piikin jälkeen. Mistä johtuu tällänen sattuma? Eikös sama tule olemaan myös tän koronarokotteen kanssa

Mistä sä ton "fiban ennen ww2" oot lukenu? Tai siis mitä sä sillä meinaat? Sodan pelko vai? Siitä kannattaa pyrkiä pääsemään eroon?
Jos jotain muuta niin mitä?
Siis lähinnä tää ei kyllä nykyhetkeen ja koronaan liity mitenkään tuo aikakausi.
Sillonhan oli myös ww vahvasti takaraivossa monella.

Ja sit vielä, että mihin sä ton tietos perustat?
Ai että lapsia kielletty leikkimästä? Perustuu kuule ihan tuttujen ihmisten kokemuksiin. Ihan jopa serkkuja kielletty tulemasta jos ei kaikki ole rokotettu.
Niin natsi aikana varmaan saksalaiset oikein pyysi juutalaisia leikkimään kotiinsa...

Toivotaan ettei tämä kaveri ole oikeassa. Sinällään vähän huolettaa että tunnen itse henkilökohtaisesti jo kolme rokotteen ottanutta jotka nyt sitten syövät verenohentajia. Ja tunnen useita jotka tuntevat lähipiirissä henkilöitä.

Ai psykoosit jos on vastaan pakkorokotuksia ja maskipakkoja? Tämä jo todistaa miten teidän ajatusmalli on veivattu median ja valtion toimesta täysin kieroon. Sun mielestä se on psyskoosi, ei, se on normaalia.

Jos sulle olis sanottu 2018 "Uskotko, että 2 vuoden päästä et saa enää mennä ulkomaille, sun pitää pitää maskia naamalla monissa paikoissa ja sut lähes pakotetaan ottamaan sama piikki neljään kertaan", niin olisitko sanonut "mitä vittua, mitä sä höpötät"
Kyllähän toi psykoosilta vaikuttaa, jos ei anna toiselle mielipiteelle yhtään arvoa.
Toinen vaihtoehto on narsistinen mieli.

Kyllä mä nytkin välillä ns. ennustuksia ihmettelen. Ei siinä. Onhan Simpsoneissakin "ennustettu" ties ja mitä.
Että jos nyt maskien käytöstä puhutaan ja on yhtään nähny aids tai ebola (nää kaikki tietää) casejä, niin niissä lääkärit ja hoitajat on jo 80 luvulla pitäny maskia - tietty aikakais silloin eri ja ei maskeja niin ollu mutta silti pointin tohon ennustamiseen varmaan tajusit mitä haen takaa?

Back
Ylös Bottom