Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tässähän subjektiivisten kokemusten hauskuus onkin - niitähän on muiden niin helkkarin helppo vähätellä, jos ei ole itse kokenut.
Mä muistan ne kaikki rokotkin pentuna, niin kyllä fiksu ihminen ymmärtää meidän rokottamattomien perusteet, me ei välttämättä koeta, että tauti olisi meille sen vaarallisempi kuin muut aikaisemmat pahat taudit. Mutta täällä toki dumataan kaikki ja paisutellaan korona tyyliin haimasyöväksi. Mä en rehellisesti usko, että korona saa mulle edes kuumetta aikaan, voin olla väärässäkin, mutta näin mä uskon itse. Jos nyt edes koko tautia saan kun ei ole vielä näkynyt.

Joo, varmaan meni pointti sitten ohi, jos et tarkoittanut, että koronasta ei tule mitään kuin jotain sormien puutumista tms. Miks sä ite nyt taas heti hyökkäät mua vastaan, mistä syytät muita aina? En ole tietäjä, en tiedä kaikesta kaikkea, tiedän vaan noi tapaukset mitä korona on tehnyt, ja vähän vituttaa tommonen vähättely jatkuvasti. Vaikea tajuta, että joillekin tulee vähän muutakin kuin pikku nuhaa?
Kyllä sä tiedät, tiesithän senkin että mä tiedän kaikesta kaiken, en minäkään sitä tiennyt.

Siinä nätisti ohitettiin koko pointti, pisteet siitä. Onneksi sä olet tietäjä ja tiedät kaikesta kaiken, oot täydellinen ihminen, sua parempaa ihmistä ei ole olemassakaan, muista sanoa se itsellesi peiliin ja muista ilmoittaa muillekin miten erinomainen yksilö olet. Tunnethan sentään yhden teholta. Kyllä se tarkoittaa sitä, että kenenkään muun kokemukset eivät oikeuta kriittiseen ajatteluun rokotteesta. Kun SINÄ tiedät, SINÄ olet se täydellinen totuus. Ketju voidaan sulkea. Coop lukitsi vastauksen, se tietää yhden teholta.

Coop THL:n johtoon heti! Hän on ultimalinen totuus.
Jaa, muokkasitkin vielä. Ei vittu. Ei sulla kovin hyvin mene.

Jaa, muokkasitkin vielä. Ei vittu. Ei sulla kovin hyvin mene.
Menee ihan hyvin, mut ei toki niin hyvin kuin sulla, sähän olet täydellinen, sussahan ei vikaa ole. Anna tulla vaan, kyllä mä noin isolta tietäjältä paskaa otan anytime.

katso liitettä 235212
Vakavien ilmoitusten osuus kaikista rokotuskerroista siis 3308/7930260 eli noin 0,0004. Yritin löytää tietoa rokotteen takia sairaalaan joutuneista, mutten löytänyt kuin kommentteja tyyliin vähän. Yksi kuolemantapaus ilmeisesti, liittyi tuohon verenhyytymisilmiöön, mitä esiintyy myös koronaan sairastuneilla.

olishan tuolta löytynyt tietoa enemmänkin..

Haittavaikutusilmoitukset, joissa on ilmoitettu kuolemantapauksesta​

Fimeassa on 19.10.2021 mennessä käsitelty 129 koronarokotuksiin liittyvää haittavaikutusilmoitusta, joissa kerrotaan potilaan menehtyneen.

Siinä nätisti ohitettiin koko pointti, pisteet siitä. Onneksi sä olet tietäjä ja tiedät kaikesta kaiken, oot täydellinen ihminen, sua parempaa ihmistä ei ole olemassakaan, muista sanoa se itsellesi peiliin ja muista ilmoittaa muillekin miten erinomainen yksilö olet. Tunnethan sentään yhden teholta. Kyllä se tarkoittaa sitä, että kenenkään muun kokemukset eivät oikeuta kriittiseen ajatteluun rokotteesta. Kun SINÄ tiedät, SINÄ olet se täydellinen totuus. Ketju voidaan sulkea. Coop lukitsi vastauksen, se tietää yhden teholta.

Coop THL:n johtoon heti! Hän on ultimalinen totuus.
Aika ironisesti joku tommonen Coop siellä istuu nytkin.

Mietippä...homous on joskus ollut laitonta. Homojen oikeudet saatiin sillä että sitä lakia rikottiin. Olen samaa mieltä että on hyvä että niitä lakeja noudatetaan mutta joskus on tehtävä vastarintaa jotta saadaan muutos. Joskus on tehtävä vastarintaa ettei meitä alisteta.
Miten se lakia rikkomalla onnistu?
Hirveellä homostelulla vai? Mitäjavittua? 🤣🤣🤣
Ihan on rauhanomasesti saatu homostelu niinku muutkin älyttömyydet pois sieltä kiellettyjen listalta.

Miksei tässä lue, että monisairas 89-vuotias kuoli 2 tai 3 rokotteesta huolimatta koronan aiheuttamiin komplikaatioihin? Syyllistämisen sijaan kerrottas totuus

katso liitettä 235211
Siis voi jumalauta. Vittu. Nyt tää uutisointi menee kyllä liian pitkälle. Johonkin pisteeseen nää oli lähinnä huvittavaa, mut nyt pistää oikeesti vihaksi. Ja kansahan nielee nää purematta silmät kiinni. Koko ajan vähemmän tekee mieli edes harkita tota rokotetta.

Ihan on rauhanomasesti saatu homostelu niinku muutkin älyttömyydet pois sieltä kiellettyjen listalta.
Mäkin on vissiin käynyt vähän erilaisen peruskoulun, kun siellä puhuttiin jostain eduskunnasta, joka säätäisi lait :unsure:

No homoseksuaalisuus oli laissa kieletty mutta kyllä ne silti paneskeli. Eli rikkoi lakia. Niitäkin pidettiin tautisina ja likaisina. Ei lain rikkominen aina tarkoita mitään väkivaltaa.

Mä en tiedä minkälaisia tauteja täällä porukka on saanut, mutta kumman te otatte mieluummin, yskän jälkitautina tämän hinkuyskän, jonka mä sain 3 viikon ajaksi(pertussis bakteeri), vai sitten jotain vitun sormien puutumista ja muuta naurettavaa? Tiedättekö miltä toi hinkuyskä tuntuu kun se iskee 5 kertaa päivässä ja jos te tommoisen kävisitte läpi kaikki, te varmaan ymmärtäisitte, miksei osaa meistä vittuakaan kiinnosta mikään kusinen korona, se ei ole mitään tohon verrattuna terveellä ihmisellä. Täällä joku valitteli miten hellanlettas makuaisti oli hukassa kun oli nuha, voi vittu sentään, kuin kauheaa semmoinen on. Oikeesti. Arvatkaa miten paljon toi sattuu keuhkoihin yskiä tollai monta kertaa päivässä ja se yskä tulee niin kovaa, että vanhuksilla mennyt kylkiluita poikki. Brutaali tauti, kestää viikoista puoleen vuoteen eikä mitään parannuskeinoa ole. Mä otan auton ratissa makuaistin pois anytime, ennekuin ton kohtauksen kun tien poskeen paniikissa vetäsin ja tein siellä kuolemaa.

View: https://youtu.be/31tnXPlhA7w

Meinasin jo viimeksi laittaa. Mulla oli samana vuonna ja kesti viikkoja. Ei mennyt kylkiluu poikki mutta murtui koska vanha vamma. Yritin käydä treenamassa hullu kun olin. Ei muuten kukaan katsonut kieroon kun salilla iski kohtaus.

Siis voi jumalauta. Vittu. Nyt tää uutisointi menee kyllä liian pitkälle. Johonkin pisteeseen nää oli lähinnä huvittavaa, mut nyt pistää oikeesti vihaksi. Ja kansahan nielee nää purematta silmät kiinni. Koko ajan vähemmän tekee mieli edes harkita tota rokotetta.
Mitä sitä edes miettimään. Nyt on jo yli 1,5v pandemiaa takana. Sinäkin olet jo voinut sairastaa tämän etkä edes tiedä, että olet siis olet saanut sen tai se yksinkertaisesti ei edes pure sinuun. Worst case tulis flunssa.
Aika kuluu.
Ensi keväänä jo 2vuotta mattoveitsenterällä taiteilua eikä vieläkään tätä ruttoa tunne kehossaan. Siinä kohtaa ainakin itse miettisin että mitähän noilla edes tekisi ja miksi edes alkaisi ottamaan enää. Nytkin aikalailla jo sama tilanne.

Meinasin jo viimeksi laittaa. Mulla oli samana vuonna ja kesti viikkoja. Ei mennyt kylkiluu poikki mutta murtui koska vanha vamma. Yritin käydä treenamassa hullu kun olin. Ei muuten kukaan katsonut kieroon kun salilla iski kohtaus.
Mä sain ekan kohtauksen 3 viikon pikku yskän perään keskellä yötä. Aloin yskimään sarjassa ja kun ajattelin että olipas paska yskä, niin en saanut enää happea sisään kun keuhkoputke menee siitä limasta tukkoon. Vittu mikä paniikki koska enhän mä ajatellut että tää on mikään varsinainen tauti. Sitten alkoi se järjetön ilman vetäminen sisään ja perään se kaikista rajuin yskä kun täysistä keuhkoista koko voimalla ulos ilmaa. Lopussa meinas aina oksentaa tai pyörtyä. Koitin 3 viikon aikana vähän kaikenlaista, höyryhengitystä, kodeiinia, hengitystekniikkaa. Hengitä nenän kautta, no ei se mitään auta kun ne keuhkoputket on tukossa ja sillä selvä. Oli kyllä perseestä se 3 viikkoa eikä tarttunut puolisoon vaikka se ne kohtaukset oli vieressä rauhottamassa mua. Kun tommoisen keuhkotaudin käy läpi, niin ei tunnu koronan oireet kyllä miltään. Jos siihen kuolee, niin kyllä mun aika sitten on jo lähteäkin, mutta rokotetta en ota.

huh huh tulee flashback ku meinasin tukehtua pastaan :D

Joo, varmaan meni pointti sitten ohi, jos et tarkoittanut, että koronasta ei tule mitään kuin jotain sormien puutumista tms. Miks sä ite nyt taas heti hyökkäät mua vastaan, mistä syytät muita aina? En ole tietäjä, en tiedä kaikesta kaikkea, tiedän vaan noi tapaukset mitä korona on tehnyt, ja vähän vituttaa tommonen vähättely jatkuvasti. Vaikea tajuta, että joillekin tulee vähän muutakin kuin pikku nuhaa?
Tiedän yhden tapauksen jota kaveri hehkutti kuinka hirveää oli ollut. No näin tätä hemmoa itse ja vaikka en tuntenut niin päätin kysyä että bi minkälaista se korona oli. Siinä kun vähän aikaa juteltiin niin selvisi että ei mitään ihmeellistä. Kuumetta 38 ja ei tosiaan haistanut mitään. Lopulta myönsi itse että lähti media hypetykseen mukaan oireista. Että jälkikäteen ei sitten mitään.

Ja mitä tulee sairaalaan joutumisesta. Mulla oma lapsi oli ihan influenssan jälkitaudin vuosi sairaalassa useita päiviä pari vuotiaana. Ja ei me kyllä älytty vaatia kaikkia rokottautumaan tai tulemaan meille Maskit päässä. Mutta maailmassa oli silloin järkeä. Ja vielä edelleenkin se ihan perus influenssa on suurimmalle osalle oikeasti vaarallisempi kuin korona mutta ei siitä vouhkata ja toivottavasti ei aleta vouhkaamaan

Back
Ylös Bottom