Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ja sä olet sitten pätevä? Onko sulla joku isokin tarve tota henkilökohtaista panettelua harrastaa? Montako kertaa mä olen pyytänyt sua lopettamaan? Voitko nyt ystävällisesti keskustella asiasta jatkuvasti alentumalla tohon? Mä nyt enää viimeisen kerran pyydän asiallisesti.

Mä en ole pätevä, mutta en sen takia tee muita kuin tilastoihin perustuvia johtopäätöksiä rokotteiden tehosta. Öö miten toi on henkilökohtaista en nyt kyllä ihan ymmärrä?

Jos pyydän nimeämään saatko 10 täyteen :)
Sun ainoa tehtävä selvästi tällä hetkellä on koittaa turhauttaa muut keskustelijat vaatimalla noita samoja juttuja mitkä kiertäneet täällä jo monet kerrat. Sinä olet nähnyt nämä täällä itse. Nyt pitäisi porukan sinulle etsinä näitä taas ja käyttää tähän aikaa ja mikä parasta et sinä edes ole noista kiinnostunut vaan siitä että porukka turhautuisi. Et ole ensimmäinen joka tätä tekee ja siksi sen tunnistaa niin helposti. Se on taktiikka kun oma narratiivi ei riitä argumentteihin vaan koitetaan tehdä kehävääntö keskustelun sotkemiseen ja muiden turhauttamiseen jotka eivät näe mitä teet.

Koko ÄÄNEEN päässyt tiedeyhteisö. On aika monta lääkäriä ja tiedemiestä jotka on erilinjalla ton valtamedian linjan kanssa
Oletko koskaan kuullut "Steve-projektista":

Ei liity suoraan covidiin, mutta osoittaa miten naurettavaa on käyttää argumenttina "On aika monta lääkäriä ja tiedemiestä jotka on erilinjalla ton valtamedian linjan kanssa"-tyylisiä fraaseja.

Että yksilönä varmasti voi ollakin sulla hyvä vastustuskyky, en mä sitä sano.
Ja tämän takia mä en itse ala mitään rokotteita ottamaan. Mä olen tosi harvoin kipeä ylipäätänsä. Mä en ota rokotetta tilastojen perusteella tai siksi että mediassa pakotetaan, mulla on omat henkilökohtaiset perusteet olla ottamatta.

Sä voit toki mennä kertomaan toin kaikille rokottamattomien omaisille joilta läheinen kuoli. Milläänhän sitäkin riskiä ei tulisi pyrkiä vähentämään saati sitten vakavan taudin riskiä joka on aika paljon suurempi.
Mielummin keuhkot paskana kohti luontaista immuniittettia joka ei muuten sekään loputtomiin kestä.
Mä ymmärrän, että sä et ota piikkiä mutta millä tavalla sä olet pätevä antamaan noita vinkkejä jotka poikkeaa lääkäreiden linjasta?
Korjaus poikkeaa mediassa äänen saavien lääkäreiden linjasta. Juuri tämä on teillä ongelma kun ette ymmärrä sitä miten kova on sensuuri tai uskallus puhua yleistä linjaa vastaan työpaikan menettämisen. Pelossa.

Haluaisin nähdä yhden 3 tunnin keskustelun aiheesta jossa molemmilta puolilta olisivat asiantuntijat äänessä. Jos maailmaa on pidetty kohta 2 vuotta vankina niin luulisi että edes tämä olisi mahdollista. Mutta ei. Suomessa on valtamediassa ollut 1 10. Minuutin pätkä...

Jo pelkästään tuo yllä oleva tieto pitäisi olla todella huolestuttava. Vastaavaa tapahtuu diktatuureissa. Niissä mies väärän mielipiteen omaavat vangitaan ja tapetaan. Nyt sama tapahtuu vain antamalla kenkää jolloin sinulla ei ole mahdollisuutta elää normaalia elämää.
Tunnen itse lääkäreitä jotka eivät uskalla kertoa mitä mieltä ovat oikeasti. Voisin tietenkin nauhoittaa keskustelut ja julkaista ne mutta se olisi hyödytöntä koska jos et ole ylen uutisissa olet väärä profeetta.

Sun ainoa tehtävä selvästi tällä hetkellä on koittaa turhauttaa muut keskustelijat vaatimalla noita samoja juttuja mitkä kiertäneet täällä jo monet kerrat. Sinä olet nähnyt nämä täällä itse. Nyt pitäisi porukan sinulle etsinä näitä taas ja käyttää tähän aikaa ja mikä parasta et sinä edes ole noista kiinnostunut vaan siitä että porukka turhautuisi. Et ole ensimmäinen joka tätä tekee ja siksi sen tunnistaa niin helposti. Se on taktiikka kun oma narratiivi ei riitä argumentteihin vaan koitetaan tehdä kehävääntö keskustelun sotkemiseen ja muiden turhauttamiseen jotka eivät näe mitä teet.

Ja mitä sä olet argumentoinnut?

Ja tämän takia mä en itse ala mitään rokotteita ottamaan. Mä olen tosi harvoin kipeä ylipäätänsä. Mä en ota rokotetta tilastojen perusteella tai siksi että mediassa pakotetaan, mulla on omat henkilökohtaiset perusteet olla ottamatta.

Tää on varmaan kaikille ihan fine, mutta miksi sä kehoitat muita olemaan ottamatta jonkin luontaisten immuniteetin varjolla kun et voi yhtään tietää miten toi tauti kenellekkin iskee?

Ottaen huomiion, että olet nimitellyt mua täällä lampaaksi ym toi on vähän absurdia.
Koska viimeksi? Monta kuukautta sitten. Ja mä nyt koitan sulle sanoa tämän asiallisesti, mutta et nyt usko, niin sitten mä sanon että kiitos ja näkemiin. Mikä jumalauta siinä on, että ei vaan usko vaikka monta kertaa sanoin.

Näin ja tuo on täysin riittävä syy, koska rokote on vapaaehtoinen. Kenenkään ei tarvitse perustella kenellekään ottamistaan tai jättämistään eikä kenenkään tarvitse kuunnella keneltäkään mitään kritiikkiä kummastakaan päätöksestä.

Koskaan maailman historiassa ei ole tapahtunut vastaavaa pakottamista ja syyllistämistä influnessarokotteiden kanssa, mitä nyt tapahtuu tämän uuden influenssan kanssa. Tämän on aiheuttanut vain ja ainoastaan pelottelupropaganda.

Mua ei yksilötason päätökset kiinnosta vittuakaan, mutta se että sä nollapätevedyydellä jaat täällä jotain vinkkejä muille on naurettavaa.
Sä olet täysin eri linjalla kuin lähes koko tiedeyhteisö.
Taas vedät jonkun johtopäätöksen että tiedeyhteisö on tätä mieltä. Kun se ei ole totta. Siellä on paljon eriäviä mielipiteitä jotka ei pääse valtamediaan. Sitten ne on vaihtoehtomediassa jota haukutaan valtamediassa salaliitoksi.

Mike yeadon. Vielä 2 vuotta sitten kukaan ei olisi haukkunut miestä salaliittoteoreetikoksi
Samoin gert van den Bossche.
Samoin sucharit bakhdi.

Jne. Esimerkkejä on monta. Nyt noita ei mainita vaan kerrotaan kuinka mm.. Mikael Kivivuori on sitä ja tätä mieltä. Vaikka Kivivuori luottaa tieteeseen enemmän kuin valtamedia.

Sen mä uskon. Pelkkä korvaushoito saa miehen sairastamaan vähemmän, koska testo on aika tärkeessä roolissa tuossa vastustuskyvyn ylläpitämisessä miehillä.

Mutta kuten joku tossa jo kommentoi, niin ethän sä voi jakaa yleismaailmallisia ohjeita täällä sen paremmin kuin kukaan meistä. Mutta jos tilastojen valossa sunkin kannattas ottaa rokote ennen kuin sairastaa korona, niin ei se asia mihinkään muutu.
Koska riski on sun kohdalla niin pieni niin ei sun mielestä kannata ottaa rokotetta - joka on mielipiteeseen riippuva asia ja niin saa ihan vapaasti tehdä.
Mutta tilastojen kannalta ei kannata sairastaa.
Eikä tää ole mikään hyökkäys sua kohtaan. Kyllähän mäkin lottoan välillä vaikka siinä on häviävän pieni todennöisyys voittaa, mutta mä oon ihminen ja suomalainen ja mä saan sen päätöksen tehdä. Niinku sä saat tehdä omat päätökset.

Sitten jos ja kun tähän lisätään rokotepassi, niin myönnetään että keskustelu on muuttunut. Mutta pelkkä hyöty vs. haitta rokote vs. sairastettu, niin hyöty on rokotteella.

Jos pyydän nimeämään saatko 10 täyteen :)

Tuolla listaa. Ja uskoisin että sivuilta löytyy linkki sivuille missä kymmeniä tuhansia nimiä.

IS etusivun otsikko:

”Rokottamattomat ovat ne, jotka sairastuvat”, ilmaantuvuus jopa 11-kertainen rokotettuihin verrattuna​

Sillä ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa, että rokotettuja ei enää testata muuten kuin vakavissa oireissa. :unsure:

Mua kiinnostaa, uskooko nuo itse tuohon, eli ovatko tavallaan niin messissä, että unohtivat aiemmin tekemänsä linjauksen (rokottamattomat testataan aina, rokotetut vain vakavissa oireissa), joka johtaa tuohon havaintoon? Vai onko tässä sellainen "tarkoitus pyhittää keinot"-meininki, eli tilastot voidaan vääristää, kunhan saadaan viestittyä haluttu asia?

IS etusivun otsikko:

”Rokottamattomat ovat ne, jotka sairastuvat”, ilmaantuvuus jopa 11-kertainen rokotettuihin verrattuna​

Sillä ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa, että rokotettuja ei enää testata muuten kuin vakavissa oireissa. :unsure:

Mua kiinnostaa, uskooko nuo itse tuohon, eli ovatko tavallaan niin messissä, että unohtivat aiemmin tekemänsä linjauksen (rokottamattomat testataan aina, rokotetut vain vakavissa oireissa), joka johtaa tuohon havaintoon? Vai onko tässä sellainen "tarkoitus pyhittää keinot"-meininki, eli tilastot voidaan vääristää, kunhan saadaan viestittyä haluttu asia?
Pitäisikö ton otsikon olla totuudenmukaisempi. Eli yli 60v- rokottamattomat sairastuvat ja myöskin yli 60v tuplarokotetut sairastuvat

Back
Ylös Bottom