Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ai on oikein leimata ihmisryhmää lähes rikollisella tavalla jotka "pitävät suomea panttivankina"

Oletko aivan varma tästä?
Niinpä, tuossahan rinnastetaan kokonainen ihmisryhmä terveydentilansa perusteella rikollisiin. Mutta näitähän on turha avata, kaikki mitä virallisen totuuden puolella olevat lääkärit ym. tekevät ja sanovat, on aina täysin oikein ja ymmärrettävää.

Ai on oikein leimata ihmisryhmää lähes rikollisella tavalla jotka "pitävät suomea panttivankina"

Oletko aivan varma tästä?
Mä näen eron siinä tuleeko tällaiset kommentit jostain ruohonjuuritasolta, vai lausutaanko näitä jonkun viraston johtajan tai poliitikon suulla. Ymmärrän kyllä, ettei kaikkia tällaiset pienet, mutta merkitykselliset, vivahteet kiinnosta.

hienosti kiertelet siellä
Mitäs tykkäsit lääkärin lausunnosta missä meitä leimataan ja pidemme kuulemma suomea panttivankeina? Sinä kysyit kuka lääkäri muka sanonut pahaa ja minä kerroin lähteineen.

Jäi nyt epäselväksi miten sinä reagoit itse tähän asiaan mitä kysyit, jos nyt unohdetaan tuo kierto mitä teet.
Jos osaisit vastata joskus vittuilematta, niin sun kanssa vois keskustellakin. Siihen saakka saat leikkiä rauhassa siellä hiekkalaatikollas. Tai missä lie amiksen pihassa pyöritkin.

Jos osaisit vastata joskus vittuilematta, niin sun kanssa vois keskustellakin. Siihen saakka saat leikkiä rauhassa siellä hiekkalaatikollas. Tai missä lie amiksen pihassa pyöritkin.
Nyt se uhriutuu kun sai epämieluisan vastauksen lähteineen. On kyllä surkea tapaus.

Mä näen eron siinä tuleeko tällaiset kommentit jostain ruohonjuuritasolta, vai lausutaanko näitä jonkun viraston johtajan tai poliitikon suulla. Ymmärrän kyllä, ettei kaikkia tällaiset pienet, mutta merkitykselliset, vivahteet kiinnosta.
Eli jos esim. ylikomisario leimaisi muslimimiehet siten, että toteaisi heidän pitävän helsinkiläisiä naisia panttivankeinaan esim. kasvaneiden raiskaustilastojen takia, niin tämä leimaus olisi myös nähtävästi ok.

Juuri näitä ja vielä paljon provosoivampiakin ulostuloja on nähty jatkuvalla syötöllä. Jopa niinkin härskejä, että lääkärisnainen kehoittaa rokotettuja hankkiutumaan eroon rokottamattomista ystävistään.
Ok, tommosen ystävistä eroon hankkiutumisjutun oon missannut ainakin. Pahoittelut, en lue joka ikistä hetkeä tätäkään palstaa. Kiva kuitenkin, kun sai asiallisen vastauksen.

Tuokin lausunto tuli merkittävältä taholta ja merkittävässä mediassa isoin kirjaimin. Onko taas denialismi asiassa?
Noin varmasti saksassakin meni nämä jutut aikoinaan. Väheksytään ongelmaa mutta kokoajan kiristetään vihapuhetta ja toimia tiettyä ryhmää vastaan. Kai sinä käsität mitä ajat?

Ok, tommosen ystävistä eroon hankkiutumisjutun oon missannut ainakin. Pahoittelut, en lue joka ikistä hetkeä tätäkään palstaa. Kiva kuitenkin, kun sai asiallisen vastauksen.
Nyt se koittaa splitata eikä edelleen ota kantaa siihen lääkärin ulostuloon panttivankitilanteesta vaan pitää uhrikorttia edessä.

• Koronarokotteiden ottamista perustellaan monin eri tavoin.
  • Yhden väitteen mukaan rokotteet heikentävät ihmisen puolustusmekanismeja.
  • THL:n asiantuntijan mukaan asia on täsmälleen päin vastoin.

Jotkut eivät voi terveydellisistä syistä johtuen ottaa koronarokotetta, mutta on myös niitä, jotka eivät ota rokotetta siksi, että he eivät luota koronarokotteisiin.

Rokotekriittisissä ja rokotevastaisissa piireissä esitetään väitteitä, jotka saavat epäilemään koronarokotteiden turvallisuutta ja tehoa.

On muun muassa väitetty, että kun koronarokotteiden teho hiipuu, rokotetun keho on entistä alttiimpi koronavirukselle ja muillekin infektioille.

Väitteestä seuraa se päätelmä, että koronarokotetta ei kannata ottaa, koska se lopulta heikentää ihmisen luontaista puolustusjärjestelmää.

Väite ei pidä paikkaansa.

– Asia on aivan päinvastoin, sanoo tutkimuspäällikkö Merit Melin Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta (THL).

Kaksi koronarokoteannosta on saanut tähän mennessä (19.10.2021) vasta noin 67 prosenttia suomalaisista.

Foliota tai ei mutta mä oikeasti luulen, että tämä piikitys/sekä kaikki muu ympärillä ei ainakaan paranna ihmisen terveyttä pitkässä juoksussa.

Kelpaako muuten Kurvinen?

– Mielestäni yhteiskunta ei voi olla pienen äänekkään vähemmistön panttivankina, jos meillä on osa näitä salaliittoteorioita lukevia foliohattuja, jotka eivät ota rokotetta, hän sanoi haastattelussa.

Ois kiva olla kärpäsenä katossa, kun nuo median kanssa tai sitten pelkkä media keksii näitä narratiiveja sekä raflaavia termejä millä isketään nämä väärinajattelijat kumoon tai pakotetaan heidät piikille. Kunnon mindmapit kalvolle ja tehdään pienryhmissä omat ehdotukset tästä.

Täällä etelässä/Lounais-Suomessa missä suurin ongelma on, jopa 50% sairaalahoidossa olijoista on vieraskielisiä. Niin lähteekö Kurvinen heittämään helvettiin täältä niitä foliohattu mamuja ja foliohattu telakka-Iigoreita tai edes läksyttää niitä?

Täällä etelässä/Lounais-Suomessa missä suurin ongelma on, jopa 50% sairaalahoidossa olijoista on vieraskielisiä. Niin lähteekö Kurvinen heittämään helvettiin täältä niitä foliohattu mamuja ja foliohattu telakka-Iigoreita tai edes läksyttää niitä?
Tähän tyyliin, hehe

Mielestäni yhteiskunta ei voi olla pienen äänekkään vähemmistön panttivankina, jos meillä on osa näitä neekereitä ja märmättejä, jotka eivät ota rokotetta, hän sanoi haastattelussa.

Ei vaan tuomitsen sen alustan sen perusteella jos jo otsikot sisältävät virheitä ja ovat muutenkin paskoja.

Opettele noi sivistyssanat jos niitä käytät.

Jos otetaan vaikka iltalehti auki ja aletaan lukemaan, niin siellä on laidasta laitaan uutisia. Ei siellä maaliteta mitään. Jos tietty luetaan netissäkin vain 2 uutista 500sta niin ei ihme jos tulee noin vääristynyt kuva kokonaisuuksista mitä sulla on.
🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️. Eli jos ******* alkais kertoa mitä suosikkisaippua sarjoissa tapahtuu niin se olisi sisällötään parempi.
Asia selvä ei mulla muuta. Tai on. Jos vähän aikaa yrittäisit ymmärtää Isompaa kuvaa niin näkisit että lähes kaikella sisällöllä on siellä tavoite. Itse asiassa olisi rahan tuhlausta jos ei olisi. Sääli jos olet suomalainen etkä näe tätä vähää jonka ihmiset muissa maissa näkevät. Mulla tuttuja vähän joka puolella ja ne seuraa huolestuneena Suomen kehitys ja ihmettelee miten suuren karhun voittanut kansa on muuttunut täysin mumattomaksi.

Koko tämä koronan ajan kriisin käyttövoimana ovat olleet vierastyöläiset ja kotimaissaan vierailevat mamut.

Tässä olis ollut isosti otettavaa populismin aatteelle ja maahanmuuton vastustamiselle ja olisitte saaneet ihan huolella nostettua tapetille maahanmuuton haittoja tässäkin asiassa. Taitavasti käytettynä olis ollut ihan timanttia tämä korona aatteelle. Nyt se vaan kavensi sitä.

Valitettavsti populismi halusi tässä itselleen vapaaehtoisesti ottaa sen foliohatun, ei ole tie isoon kansansuosioon.

Back
Ylös Bottom