Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niin todennettua jäätävästä testaamisesta johtuen. Montaha positiivista ois jos normi lenssut ois sairastettu kotona ja päänsäryt niinku normaalisti tehdään
Niin. Meillä on ollut pandemia jo vuosikymmeniä.

Mä edelleen odotan että joku huolestuis vaikka niistä +5000 ylipainoisesta suomessa jotka kuolevat vuodessa omiin pandemioihin. Ei vaan mene narratiiviin tämä.

Ei hätää. Ennen kesää 2020 siis olet jo siellä foliohatun liepeen alla tietävänäsi, että koronapassi tulee 2. rokotteen kohdalla ja sitä käytetään yhteiskunnan avaamiseen Suomessa?
Miten siis saanko mä sun mielestä siis maksaa tolla passilla vai?
Jos, niin millon?
Kansainvälisessä mediassa oli jo puhetta rokotepasseista keväällä 2020

Voi tilanne siltä hyvinkin näyttää vaikkapa vuoden päästä, että 4. rokote vaikuttaa mielestäni järkevältä. Sitä arvioidaan sitten. Turha kai tässä vaiheessa on koittaa arvioida tilannetta mikä on vuoden tai kahden päästä. Tällä hetkelä en ole varma tuosta kolmannestakaan, mutta saatanpa hyvinkin ottaa muutaman kuukauden kuluttua. Tää pohdinta on hyvin kivutonta tehdä aina kunkin hetken ja sen aikaisen tiedon perusteella kun ei ole ideologisista/periaatteellisista syistä itseään kaivanut johonkin loputtoman syvään poteroon.

Mä nyt vaan ihmettelen miks täällä ois asiat eri tavalla ku muualla? Tähän mennessä me ollaan vaa tultu muutama kk jälkijunassa joka asiassa

Ehec mainittu. En koita esittää tyhmää. Mulle nääs ihan sama jos tulee tarjolle/suositellaan vaikka 4 piikkiä. Kolmannen otan vielä ensi vuonna todennäköisesti jos sitä suositellaan ja sen saa ilmatteeks ja siitä eteenpäin menen paljaalla. Jos en ota kolmatta ja passi ei sitten ole enää voimassa niin en tule pakkikselle itkemään ihmisten eriarvoistamisesta.
Itse olen miettinyt asian niin että jos ei aio ottaa kolmatta ja neljättä piikkiä, niin miksi sitten ottaisi kaksi ensimmäistäkään. Tuo koronapassi taas nykyisessä muodossa ei vaikuta omaan elämään sitten millään tavalla, enkä sen takia jaksa pahoittaa mieltäni. Kun ryyppään niin ryyppään yksin kotona. Baarissa on niin hankala juoda kun akat roikkuu hihoissa.

Niin. Meillä on ollut pandemia jo vuosikymmeniä.

Mä edelleen odotan että joku huolestuis vaikka niistä +5000 ylipainoisesta suomessa jotka kuolevat vuodessa omiin pandemioihin. Ei vaan mene narratiiviin tämä.

Onks siitä dataa kuinka paljon porukkaa kuolee suomessa lihavuuden aiheuttamiin sairauksiin? Ja siis lihavuushan on tässä se auttaja niinku koronakin sairaiden kohdalla, ne lähtis siihen sairauteen myöhemmin vaan. Koronalla lisäpotkua

Onks siitä dataa kuinka paljon porukkaa kuolee suomessa lihavuuden aiheuttamiin sairauksiin?
Oli niistä täälläkin käyty juttua aiemmin

Nopeasti googlella vuodelta 2020

Lihavuuden tuomia haittoja vähätellään Suomessa, vaikka se tappaa jo enemmän suomalaisia kuin liikenne, sanoo painonhallinnan asiantuntija, professori Pertti Mustajoki.

Hänen mukaansa lihavuuden aiheuttamiin sydänsairauksiin, aivohalvauksin, diabetekseen, maksakirroosiin ja syöpäsairauksiin kuolee vuosittain moninkertainen määrä suomalaisia verrattuna liikenneonnettomuuksiin.

– Lihavuuden aiheuttamia kuolemia on pelkästään syöpäsairauksissa enemmän kuin liikennekuolemia 50 vuotta sitten. Ennenaikaisia kuolemia on vielä enemmän diabetekseen, aivohalvauksiin ja sydäntauteihin liittyen, Mustajoki kertoo.

Vielä 1970-luvulla liikenteessä kuoli yli tuhat ihmistä vuosittain. Vuonna 2019 tieliikenteessä kuolleita oli 211. Lihavuuteen puolestaan kuolee vuosittain 6 000 ihmistä, sanoo Mustajoki.

Oli niistä täälläkin käyty juttua aiemmin

Nopeasti googlella vuodelta 2020

Lihavuuden tuomia haittoja vähätellään Suomessa, vaikka se tappaa jo enemmän suomalaisia kuin liikenne, sanoo painonhallinnan asiantuntija, professori Pertti Mustajoki.

Hänen mukaansa lihavuuden aiheuttamiin sydänsairauksiin, aivohalvauksin, diabetekseen, maksakirroosiin ja syöpäsairauksiin kuolee vuosittain moninkertainen määrä suomalaisia verrattuna liikenneonnettomuuksiin.

– Lihavuuden aiheuttamia kuolemia on pelkästään syöpäsairauksissa enemmän kuin liikennekuolemia 50 vuotta sitten. Ennenaikaisia kuolemia on vielä enemmän diabetekseen, aivohalvauksiin ja sydäntauteihin liittyen, Mustajoki kertoo.

Vielä 1970-luvulla liikenteessä kuoli yli tuhat ihmistä vuosittain. Vuonna 2019 tieliikenteessä kuolleita oli 211. Lihavuuteen puolestaan kuolee vuosittain 6 000 ihmistä, sanoo Mustajoki.

Siis vittu. Muita kyykytetään lihavien takia ja yritetään pakkopiikittää. Nehän siellä tulilinjalla on niinku tuolla mainittiin, että hoitoon joutuneista 86% bmi yli 25 ja siitä reilu 40% niin yli 30. Eli jos oot lihava niin ota piikki niin et välttämättä lähde vielä jos korona iskee

Siis vittu. Muita kyykytetään lihavien takia ja yritetään pakkopiikittää. Nehän siellä tulilinjalla on niinku tuolla mainittiin, että 86% bmi yli 25 ja siitä reilu 40% niin yli 30
No tämä on tätä nykymaailman hulluutta. Tuli eilen uudet polkujuoksukengät. Puolestani saavat haistaa pitkän vitun.

Voin kuvitella että tuon kommentin jälkeen katsoivat entistä enemmän, säälien. Aika lapsen tasolla ollaan. No, pitäähän sitä saada vähän mieltään osottaa kun harmittaa.

Mikkihiiri taas vauhdissa vai pitäskö sanoa neiti??. Änkytä nyt rauhassa täällä kun nii munaton kaveri ettei livenä suutaa saa auki kun jotai pitäs uskaltaa sanoa.

Mikkihiiri taas vauhdissa vai pitäskö sanoa neiti??. Änkytä nyt rauhassa täällä kun nii munaton kaveri ettei livenä suutaa saa auki kun jotai pitäs uskaltaa sanoa.
Voi, sua jellonaa. Ollaanko monestikin nähty kun tiedät mun änkytykset ja suun aukomiset? Itelläs on ruma pipo ja kävelet hassusti!

Pojjaat älkää lähtekö covid fanbasen baitteihin. Vähän voi mutta on hyvä muistaa että heidän narratiivi on nyt tuota kikkareiden heittoa. Heidän korttitalossa ei ole enää seinätkään pystyssä joten tiukka HOLD jatkukoon.

Itse olen miettinyt asian niin että jos ei aio ottaa kolmatta ja neljättä piikkiä, niin miksi sitten ottaisi kaksi ensimmäistäkään.
No siksi kai nää ekat on hyvä ottaa kun ei ole koronaa vastaan aiemman kohtaamisen vuoksi syntynyttä immuniteettia. Sitten se immuniteetti alkaa hitaasti heiketä, mutta kyllä sitä varmasti on lähtötasoa enemmän jäljellä vielä vuodenkin päästä edellisestä rokotteesta. Kenties ihan toimiva strategia olisikin ottaa vain 2 ekaa, ja sitten nuolla ovenkahvoja säännöllisen epäsäännöllisesti, että altistuu virukselle, eikä myöhempiä boostereita tarvitsekaan.

Back
Ylös Bottom