Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Eikö noista tehohoitopaikoista ollut keväällä 2020 juttua? Eli että kapasiteetti olisi n.300 paikka ja nostetaan n.500:n covidin takia?
Onko noin paljon sairaanhoitajia, tehohoitoon kykeneviä, lähtenyt lätkimään?

Suurin ongelma ei ole sänkypaikat ja laitteet (hengitystkoneet), vaan tehohoitoon kykenevät hoitajat.

Ihan rahalla ratkaistava asia.
Sitä vaan ei löydy. Se taas on politiikkaa.
Arvopolitiikkaa?

Kiitoskortit, suklaalevyt ja juhlavalaistukset ei varmasti kauheasti innosta kuin niitä oikeasti kutsumuksen takia alalla olevia. Muut varmaan osaa (onneksi) arvostaa panos/tuotto -suhdetta. Mitä järkeä olla teholla kolmivuorotyössä, hyvin raskaassa, jos siitä saa jonkun satkun lisää kuukaudessa. Menee johonkin helmpompaan hommaan ja hyvällä tsägällä pystyy laskee veroprossaa pikkuisen.
Luulis rahaa löytyvän kun ollaan maksettu EU:lle tukipaketti ja käytetty miljardi koronan testaamiseen

"1.4.2020•Päivitetty 1.4.2020 19:36

Suomessa on nyt noin 400 tehohoitopaikkaa. Normaalisti tehohoitopaikkoja on noin 300, eli paikkojen määrä on noussut kolmanneksella."

Lisää infoa ja selityksiä: https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bb1211dd-3bbf-4e67-9308-0a88ac497e5c

"
Viime keväänä kartoitettiin tehohoitopaikkojen määrää Suomessa ja silloin arvioitiin, että Husissa pystyttäisiin maksimissaan järjestämään 200 tehohoitopaikkaa. Kuinka realistisia määriä nämä ovat nykyisellään?

Ei ole realistista tässä tilanteessa. Tai sanotaan, että se vaatii jo lääkärihenkilöstöä ja hoitohenkilöstöä mittavan määrän. Jos ajatellaan, että meillä muu sairaanhoito pyritään pitämään normaalina, niin se on kaukana realistisesta. Silloin täytyy tehdä hyvin radikaaleja muita muutoksia."

"1.4.2020•Päivitetty 1.4.2020 19:36

Suomessa on nyt noin 400 tehohoitopaikkaa. Normaalisti tehohoitopaikkoja on noin 300, eli paikkojen määrä on noussut kolmanneksella."

Lisää infoa ja selityksiä: https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bb1211dd-3bbf-4e67-9308-0a88ac497e5c

"
Viime keväänä kartoitettiin tehohoitopaikkojen määrää Suomessa ja silloin arvioitiin, että Husissa pystyttäisiin maksimissaan järjestämään 200 tehohoitopaikkaa. Kuinka realistisia määriä nämä ovat nykyisellään?

Ei ole realistista tässä tilanteessa. Tai sanotaan, että se vaatii jo lääkärihenkilöstöä ja hoitohenkilöstöä mittavan määrän. Jos ajatellaan, että meillä muu sairaanhoito pyritään pitämään normaalina, niin se on kaukana realistisesta. Silloin täytyy tehdä hyvin radikaaleja muita muutoksia."
Katos. Heitin hatusta ton 5 hlöä, niin aika lähelle meni.
Nyt lottoamaan!

lainaus IL:n jutusta: "Minulla ei tarkkaa määrää ole, koska tämä on iso organisaatio ja johtava ylihoitaja asiaa organisoi. Mutta tehohoito vie huomattavan paljon henkilökuntaa, koska se on kolmessa vuorossa ja siinä työskentelee viisi henkilöä per tehohoitopaikka."

Sä vaan diilaat sen kanssa, ettet pidä keskustelusta. Sulla ei ole muuta vaihtoehtoa tässä. Tunteesi eivät määrää ketään.
Mitä jos sä vaan "diilaisit" sen kanssa, että ihmiset laittaa linkkejä? Sulla ei ole muuta vaihtoehtoa tässä. Tunteesi eivät määrää ketään.

Onkos kukaan muuten miettiny, kun noista tehohoitopaikoista jutellaan ja niitä vähän mun mielestä vähätellään - tai niiden lukumäärän kasvattamista lähinnä.
Että kun tälleen maalaisjärjellä alkaa rakentamaan tehohoitopaikkaa, niin eihän se ole "vaan yks peti lisää nurkkaan".
Sehän tarttee ensinnäkin laitteiston ja hoitohenkilökunnan. Henkilökunta lienee 3-vuorotyössä, eli yhtä sänkyä jota sitten voi tehohoitopaikaksi kutsua niin tarvitaan vähintään 1 kpl päivystävää lääkäriä, valmiudet leikellä potilasta ja tästä ainakin voisin kuvitella että tarvitaan nippu hoitajia siihen kylkeen. Ja vaikka ois 5 hoitajaa ja lääkäri niin vuorokauden tehohoitoon tarvitaan 15 hoitajaa ja 3 lääkäriä.
Ja nämä siis vain odottavat, että tuleeko tapauksia.
Eli kauhea kustanne kun ei edes ole varmaa vaan ainoastaan odotellaan.

Koska onhan noita oltava esim. autokolareita varten valmiina ja nyt jos siis siel on 1 90v makaamassa niin aika persiistä jos se kolarin uhri ei pääsekään hoitoon...

Että sinänsä sitten jos ihmetellään miksi rokotuskattavuus, joka vähentää tehohoidon tarvetta on niin tärkeää niin tossa yks pointti. Ja lukuihin ei tartte viisastella, päästä heitettyä juttua mutta pointti varmaan tulee selväksi mitä meinaan.

Ja se raha mitä suolletaan ulkomaille niin varmasti ois voinu käyttää tähän. Kouluttamaan porukkaa, nostaa vähän palkkoja jne mut vitut. Ennemmin neekerimaan rikkaille annetaan ja niillä rahoilla ostellaan itelleen uusia luksus autoja ja köyhät köyhtyy entisestään. Otetaan rikkaiden maiden köyhiltä ja annetaan köyhien maiden rikkaille ja homma toimii

Katos. Heitin hatusta ton 5 hlöä, niin aika lähelle meni.
Nyt lottoamaan!

lainaus IL:n jutusta: "Minulla ei tarkkaa määrää ole, koska tämä on iso organisaatio ja johtava ylihoitaja asiaa organisoi. Mutta tehohoito vie huomattavan paljon henkilökuntaa, koska se on kolmessa vuorossa ja siinä työskentelee viisi henkilöä per tehohoitopaikka."

Jos kapasiteettia nostetaan ja korona menee kuitenkin aalloissa, niin eiköhän oletuksena ole, että suurimman osan aikaa tuo lisäkapasiteetti on tyhjillään ja hoitsu tuskin istuu työpäiväänsä kattomassa tyhjää petiä. Toisaalta sitten kun tilanne päällä, niin ei varmaan kukaan ala valittamaan että liian kallista, jätetään hoitamatta.

Passia pukkaa ja hyvä näin. Kuulostaa siltä, että sen käyttö toteutetaan jopa fiksusti. Siinä mielessä hyvä, ettei juosten kustu niinkuin jossain Ranskassa.
Sulle on tärkeintä että saadaan vaan sitä pisteytysjärjestelmää sisään. Sitä voidaan sitten myöhemmin soveltaa

Mitäs oot mikasa mieltä näistä passeista? Ei oikeen ota selkoa kun linkkailet vain noita.
No tommosenaan se ok. En mä liiemmin sittenkään pidä tosta. Pyrin itse käyttämään sellasia palveluita jossa tuota ei ole käytössä. Segregaatioon toi johtaa mikäli suurinosa ottaa ton käyttöön ja se on kuten aikasemmin maininnu, VITUN vaarallista.

Ps. sen takia laittelen linkkejä joita mä ite henkkoht pidän fiksuina- puolesta että vastaan omasta mielipiteestäni välittämättä ja jotka mä aattelen, että monia vois kiinnostaa myös. Se on mahdotonta 90 tuhannen ihmisen palstalla miellyttää jokaista käyttäjää. :) Aina on puolesta että vastaan jotka ei tykkää. Ja ainakaan vielä suurin osa ei ole moittinu, eikä ylläpidoltakaan ole tullu sanomista joten aion jatkaa.

No tommosenaan se ok. En mä liiemmin sittenkään pidä tosta. Pyrin käyttämään sellasia palveluita jossa tuota ei ole käytössä.

Ps. sen takia laittelen linkkejä joita mä ite henkkoht pidän fiksuina- puolesta että vastaan omasta mielipiteestäni välittämättä ja jotka mä aattelen, että monia vois kiinnostaa myös. Se on mahdotonta 90 tuhannen ihmisen palstalla miellyttää jokaista käyttäjää. :) Aina on puolesta että vastaan jotka ei tykkää. Ja ainakaan vielä suurin osa ei ole moittinu, eikä ylläpidoltakaan ole tullu sanomista joten aion jatkaa.
En minä kiellä. Minä kommentoin. On vaan mukava tietää mitä se linkkaaja miettii itse asioista mitä tänne postailee.

Voi olla. Huomasitko artikkelissa sekaan ujutetun ilmaisun "lopullinen ratkaisu"? Selkeä enne siitä mihin passin käyttöönotto johtaa!!
Voi olla... huokaus. Tämä sama kaava.
Passi
Lyödään kovaa puhetta passista alkuun. Syyllistys jne. tätä jatketaan aika X
Sitten passia laitetaan, mutta puhe onkin nyt "ei oikeasti oo missään käytös, mutta TARVITTAESSA käyttöä voidaan laajentaa, mutta yleisesti pehmeää nyt.
Kansa hurraa ja miettii ettei se nyt olekaan paha.

Kaksi askelta suohon, yksi takaisin. Joka vitun kerta.
Sitten meillä on sisässä tämä ja sitä tullaan jatkossa käyttämään paljon kovemmin.

Voi olla... huokaus. Tämä sama kaava.
Passi
Lyödään kovaa puhetta passista alkuun. Syyllistys jne. tätä jatketaan aika X
Sitten passia laitetaan, mutta puhe onkin nyt "ei oikeasti oo missään käytös, mutta TARVITTAESSA käyttöä voidaan laajentaa, mutta yleisesti pehmeää nyt.
Kansa hurraa ja miettii ettei se nyt olekaan paha.

Kaksi askelta suohon, yksi takaisin. Joka vitun kerta.
Sitten meillä on sisässä tämä ja sitä tullaan jatkossa käyttämään paljon kovemmin.
Pehmeästi ajetaan sisään niin että ihmiset on että "Täähän on ihan jees juttu". Sit myöhemmin itketään kun pitää olla 6 leimaa pasissa että pääsee mihinkään

Pehmeästi ajetaan sisään niin että ihmiset on että "Täähän on ihan jees juttu". Sit myöhemmin itketään kun pitää olla 6 leimaa pasissa että pääsee mihinkään
Sepä se. Näistä kun ei koskaan pääse enää eroon mitä saadaan sisälle. Ja minkä vitun takia tämä passi nyt edes tuli? Tässä vaiheessa korona ei siihen edes liity mitenkään loogisesti eikä sitä voi perustella koska rokotteet ei muuta mitään.
Tämä on yhtä korruptiota jatkuvalla syötöllä.

Back
Ylös Bottom