Itse en halua "takertua" kumpaankaan leiriin, vaan olen valmis muuttamaan mielipidettä ja omaa toimintaa aina uuden infon minut vakuuttaessani.
Tässä olin jo pari kertaa menossa ottamaan ensimmäistä rokotetta, mutta sitten tulee aina jotain THL:n mukatutkimusta ja IS, IL, HS ja Yle rummuttaa niin kömpelöä propagandaa ja "asiantuntija" toisensa perää vaatii omalla nimellään ja naamallaan askeleita kohti totalitarismia. Menee aina se oma rokotusinto vähän ohi.
Nyt jos Islanti oikeati kieltää kaikilta Modernalla rokottamisen, niin vaikka tuota on jo (jenkeissä) tutkittu, niin liekohän muut seuraavat perässä ja onko jotain mullistavaa seurantadataa nyt kuitenkin sitten tulossa, mihin reagoidaan jo etupainotteisesti?
Tartuntojen määrä, sairaalahoitoa tai tehohoitoa tarvitsevien määrät ja kuolleiden määrät ei oikein jaksa innostaa piikille asti, koska ikäjakauma ja riskitekijät (lihavuus + muut sairaudet) tuntuu olevan iän lisäksi se pahin riskin vakavalle tautimuodolle, Ja kun mitään näistä ei itseltäni löydy...
Vaikka lainasin THL:n lukuja hölmästi, niin ymmärrän suhteellisudeen ja että rokottamattomat on oikeasti "yliedustettuina", joten kai ne rokotteet toimii ihan ok. Absoluuttiset luvut taas ovat niin pieniä, ettei oikein sitten kuitenkaan jaksa huolestua ja kiinnostua.
Eiköhän tää vielä tästä! Ehkä minulle sitten riittää vain viisi piikkiä, kun skippaan kolme ensimmäistä ;)