Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Olen tännekin postannut tarkempia (patologisia) tutkimuksia ainakin Italiasta, Ruotsista ja Saksasta, näissä on käynyt ilmi, että koronakuolleiksi ilmoitetuista noin 12-18% oli oikeasti (ensisijainen kuolinsyy) kuollut koronaan, mutta suomessa siis 100% on myös oikeasti kuollut koronaan tartuntatautirekisteriin ilmoitetuista. Luottoni THL:n nousi entisestään (ohitti jo luotettavuudessa magneettimedian).
Eikun myötävaikuttajana myös. Onhan thlän sivuilla mainittu mm. että ''koronaan liittyviä kuolemia''.

Miten varmistetaan, johtuiko kuolema koronaviruksesta?​

Jokaisen vainajan kuolemansyy on lain mukaan selvitettävä. Jos kuolema ei vaadi poliisin tutkintaa ja oikeuslääketieteellistä selvitystä, kuolemansyy selvitetään lääketieteellisesti. Silloin kuolemansyyn selvittäminen perustuu potilastietoihin ja lääkärin suorittamaan tutkimukseen, ja mahdollisesti lisäksi lääketieteelliseen ruumiinavaukseen.

Kun kuolemansyy on selvitetty, henkilöä viimeisen sairauden aikana hoitanut lääkäri, kuolemansyyn selvityksen tehnyt lääkäri tai virkalääkäri tekee hänelle kuolintodistuksen.

Jos kuolema johtui koronaviruksesta, lääkäri merkitsee COVID-19-viruksen kuolintodistuksessa diagnoosiosioon:

• peruskuolemansyyksi tai
  • kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi.
Tilastokeskuksen kuolemansyytilaston tiedot perustuvat kuolintodistuksien peruskuolemansyyhyn. Tilastokeskuksen määritelmän mukaan peruskuolemansyy on esimerkiksi se tauti, joka on pannut alulle välittömästi kuolemaan johtaneen sairaustilojen sarjan. Myötävaikuttava kuolemansyy on vaikuttanut epäsuotuisasti kuolemaan johtaneen tilan kehitykseen ja siten myötävaikuttanut kuolemaan.

Mahdolliset koronavirusinfektion aiheuttamat komplikaatiot, kuten keuhkokuumeen tai hengitysvajausoireyhtymän, lääkäri merkitsee:
  • välivaiheen kuolemansyyksi tai
  • välittömäksi kuolemansyyksi.
Tilastokeskuksen määritelmän mukaan välivaiheen kuolemansyy on tila, joka johtaa peruskuolemansyystä välittömään kuolemansyyhyn. Välitön kuolemansyy ilmaisee sen taudin, vian tai vamman, jonka oirein henkilö kuolee.

Jos COVID-19-virusinfektio on aiheuttanut muutoksia elimiin, lääkäri merkitsee tiedot kuolintodistukseen yhtenä diagnoosina.
----------

Esim. eliisa kekäläinen kirjotti pitkästi twitteriin, miten ne merkataan sekä esimerkkejä sydänverisuonisairauksiin liittyvästä. Mainitsi, että suomessa ne menee monen puljun läpi ja näin ollen erittäin luotettavia. Mulla ei ole mitään syytä miks en uskois tai luottais. Muiden maiden lukuihin hankala sanoo, kun ei tiedä niin tarkasti. Ehkä lepsummin, ehkä ei.
---
Varmasti selkee suurinosa on siellä elämän loppupäässä, oliko se mediaani nyt sitten 81v, 82v vai vastaava jolla on taustasairauksia, mutta jos henkilö ois eläny ilman koronaa pidempää, en mä nää syytä miks se ei olis korona kuolema. Ja ei, se ei poista sitä faktaa etteikö ois VOINUT(tätä ei voi tietää 100%lla varmuudella) kuolla myös johonkin muuhun infektioon.

edit. Muistatko linkin tohon ruotsin lukuihin? Ihan mielenkiinnosta vilkaisisin. En oo ruotsin moisia käytännöistä lukenut kauheesti.

1632925587638.webp
Täysin tosi Bidenin kohdalla :D

Meillä kotona toinen flunssa kierros menossa tässä kuussa. Muutama viikko sitten vaimo ja lapsi kipeänä ja nyt taas. Ekan taudin onnistuin väistämään mutta nyt on kurkku kipeä ja veto poissa. Vaimo kävi työnsä takia testeissä, ja äsken tuli tulos: NEGATIIVINEN!

Itse kun on aina tottunut operoimaan korkeimmalla tasolla, niin harmittaahan se potea tällaista divariflunssaa, kun toiset pelaa korona-liigassa.

Vaimohan sai toisen koronarokotteen elokuun lopussa ja itse en olen saanut ensimmäistäkään, eli tällä otanalla voin nyt todeta että koronarokote laskee ihmisen omaa puolustuskykyä 50%.

Meillä kotona toinen flunssa kierros menossa tässä kuussa. Muutama viikko sitten vaimo ja lapsi kipeänä ja nyt taas. Ekan taudin onnistuin väistämään mutta nyt on kurkku kipeä ja veto poissa. Vaimo kävi työnsä takia testeissä, ja äsken tuli tulos: NEGATIIVINEN!

Itse kun on aina tottunut operoimaan korkeimmalla tasolla, niin harmittaahan se potea tällaista divariflunssaa, kun toiset pelaa korona-liigassa.

Vaimohan sai toisen koronarokotteen elokuun lopussa ja itse en olen saanut ensimmäistäkään, eli tällä otanalla voin nyt todeta että koronarokote laskee ihmisen omaa puolustuskykyä 50%.
Simpsonin paradoksi.

Nyt en ymmärrä?
Miten oireeton kuolee yhtään mihinkään?
Niin ei koronaoireita ainoastaan positiivinen testitulos. Silti merkitään kuolleeksi koronaan jos kuolee riittävän lyhyen ajan sisällä positiivisesta testituloksesta. Mutta tämä oli varmaan trollausta puoleltasi.

Niin ei koronaoireita ainoastaan positiivinen testitulos. Silti merkitään kuolleeksi koronaan jos kuolee riittävän lyhyen ajan sisällä positiivisesta testituloksesta. Mutta tämä oli varmaan trollausta puoleltasi.
Kuka niistä oireista on kertomassa?
Tosas ylempänä tulikin jo aiheeseen tarpeeks?

No jokainen uskokoon mitä haluaa. Jos haluaa uskoa, että se mitä mm. Australiassa on koettu näiden viimeisen parin vuoden aikana, johtuu viruksesta, jossa valtaosalla on suurempi selviytymisprosentti kuin normaali influenssasta niin olkoon niin. Ei voi kauhalla ottaa, jos on lusikalla annettu vai miten se sanonta menee. Tai ehkä se on itsesuojeluvaisto, mikä estää osaa ihmisistä näkemästä mitä oikeasti tapahtuu, vähän kuin väkivaltainen parisuhde. Halutaan loppuun asti uskotella, että kyllä se kohta muuttuu

No jokainen uskokoon mitä haluaa. Jos haluaa uskoa, että se mitä mm. Australiassa on koettu näiden viimeisen parin vuoden aikana, johtuu viruksesta, jossa valtaosalla on suurempi selviytymisprosentti kuin normaali influenssasta niin olkoon niin. Ei voi kauhalla ottaa, jos on lusikalla annettu vai miten se sanonta menee. Tai ehkä se on itsesuojeluvaisto, mikä estää osaa ihmisistä näkemästä mitä oikeasti tapahtuu, vähän kuin väkivaltainen parisuhde. Halutaan loppuun asti uskotella, että kyllä se kohta muuttuu
Jokainen joo taplaa tyylillään.
Korona viirus vs. normaali influenssa viirus vierekkäin laitettuna ilman mitään toimia -> korona on vaarallisempi. Koska jos tosiaan on lusikalla annettu, niin tarvitsekaan ymmärtää viiruksia. Mutta sen tiedostan, että tällä pallolla on ihmisiä jotka levittävät juurikin tuollaista väärää tietoa niinkuin sinä.
Mun ei tartte uskotella, että jonkun pitäs muuttua koska tää on niin helvetin helpoks tehty tää eläminen Suomessa.

Käännä tää homma hetkeksi (sähän lesosit aiemmin, että otat huomioon "molemmat puolet") niin, että mitä jos rokotekattavuus olisi vedetty kuukaudessa 1 rokotteen osalta yli 90% ja toisen rokotteen kohdalla samoin? Sä taidat nähdä dystopian. Mä näen (huomioihan, että tää on ns. arvuuttelua ny) maailman jossa oltais päästy koronasta eroon nopeammin.

Jokainen joo taplaa tyylillään.
Korona viirus vs. normaali influenssa viirus vierekkäin laitettuna ilman mitään toimia -> korona on vaarallisempi. Koska jos tosiaan on lusikalla annettu, niin tarvitsekaan ymmärtää viiruksia. Mutta sen tiedostan, että tällä pallolla on ihmisiä jotka levittävät juurikin tuollaista väärää tietoa niinkuin sinä.
Mun ei tartte uskotella, että jonkun pitäs muuttua koska tää on niin helvetin helpoks tehty tää eläminen Suomessa.

Käännä tää homma hetkeksi (sähän lesosit aiemmin, että otat huomioon "molemmat puolet") niin, että mitä jos rokotekattavuus olisi vedetty kuukaudessa 1 rokotteen osalta yli 90% ja toisen rokotteen kohdalla samoin? Sä taidat nähdä dystopian. Mä näen (huomioihan, että tää on ns. arvuuttelua ny) maailman jossa oltais päästy koronasta eroon nopeammin.
Kerro nyt millä perustelet että korona on vaarallisempi, kun valtaosalle alle 60-vuotiaista se ei ole...Mitään muuta todistetta ei ole kuin median maalaama kuva, josta lääkärit eivät ole samaa mieltä, mutta et näe sitä, koska ne lääkärit ne canceloidaan tehokkaasti.

Kerro nyt millä perustelet että korona on vaarallisempi, kun valtaosalle alle 60-vuotiaista se ei ole...Mitään muuta todistetta ei ole kuin median maalaama kuva, josta lääkärit eivät ole samaa mieltä, mutta et näe sitä, koska ne lääkärit ne canceloidaan tehokkaasti.
Lekureiden ja kaikkien muidenkin virkamiesten ja viranomaisten työurat olisi siinä jos sanoisivat monestakin asiasta yhtään mitään.
Sillähän tämä pyörii kuten nyt pandemiakin eli kiristyksellä. Osalla on vaan ohjakset paljon tiukemmalla kuin toisilla.

Kerro nyt millä perustelet että korona on vaarallisempi, kun valtaosalle alle 60-vuotiaista se ei ole...
Niin tosiaan, onko? Mä oon nähnyt vaan statistiikkaa et josset kuulu riskiryhmään niin ei oo. Iltapäivälehdet nyt tietenkin huutaa pää punaisena niistä harvoista poikkeuksista. Ja nyt ennenkun joku valopää huutelee etten voi tietää mitä koronan suhteen käy niin tiedetään. Todennäköisyydet on kuitenkin mitä on.

Niin tosiaan, onko? Mä oon nähnyt vaan statistiikkaa et josset kuulu riskiryhmään niin ei oo. Iltapäivälehdet nyt tietenkin huutaa pää punaisena niistä harvoista poikkeuksista. Ja nyt ennenkun joku valopää huutelee etten voi tietää mitä koronan suhteen käy niin tiedetään. Todennäköisyydet on kuitenkin mitä on.
Juuri näin, luulisi että nämä koronaa pelkäävät eivät edes olisi pakkotoisto foorumilla, loukkaantumisriski pelkästään lukemalla foorumia on iso saati sitten, että eksyisi salille asti. Jos meinaa jotakin muuta tehdä kun vipunostoa, niin penkissä kannattaa nosto suorittaa turvapuvussa maskin kanssa tietenkin. Kyykkyä tai vetoa ei edes kannata harkita, niin monta välilevyä ja "longnostohaittaa" on niistä tullut.

Back
Ylös Bottom