Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
F39E7E9C-2A4D-453C-A47E-4911BC698AA3.webp

Ei sais nauraa, mutta on toi aussien tilanne täysin hullu.

Kuka nyt ei haluaisi pois? Eroa vain meillä ja sinulla että sinulla tämä toimii kiristämisen kautta ja ihmisen oikeuksien polkemisella.

Erona meillä on, että olen suorittanut peruskoulun loppuun ja olen oikeustoimikelpoinen. Sinä olet suorittanut mahdollisesti rippileirin ja mopokortin.

Erona meillä on, että olen suorittanut peruskoulun loppuun ja olen oikeustoimikelpoinen. Sinä olet suorittanut mahdollisesti rippileirin ja mopokortin.

Kirjoituksista päätellen sä oot ihan jotain muuta.Kuka sitten ei ole suorittanut oikeasti peruskoulua loppuun kun se on lain määrittelemä oppivelvollisuus?
Mä en nyt jaksa kattoo mutta mä oletan että tuo "oikeustoimikelpoinen" on joku äärimmäisen arvostettu ja ihailtu status.
Onko sun tarkotus nyt sanoo että sun pippeli on isompi kuin tuon niin sun jutut on siksi totta?

Kirjoituksista päätellen sä oot ihan jotain muuta.Kuka sitten ei ole suorittanut oikeasti peruskoulua loppuun kun se on lain määrittelemä oppivelvollisuus?
Mä en nyt jaksa kattoo mutta mä oletan että tuo "oikeustoimikelpoinen" on joku äärimmäisen arvostettu ja ihailtu status.
Onko sun tarkotus nyt sanoo että sun pippeli on isompi kuin tuon niin sun jutut on siksi totta?
Se on ns. provocateur

Siitä on vaan haittaa sen ajamalle asialle.Ei kukaan vaihda mieltään tollasen kirjottelun takia.Ennemminkin päin vastoin.
No tuollaistahan se on mediassa ja muuallakin. Syyllistystä ja haukkumista. Osaan tuokin ilmeisesti uppoaa ja kuten itseen taas vahvistaa omia käsityksiä asioista.

"Kansanedustaja Mika Niikko (PS) vastusti myös eilen 22.9.2021 koronapassia selvin sanoin."

https://*********.net/v/2854421038/Rokotepassi-tekee-rokotteesta-käytännössä-pakollisen

Taas joku foliohattu tokentubettaja? ei kelpaa kun THL-linkit on fact checkattua
No niin Ropeli, ton jutun otsikko jo oli niin paska etten lukenut koko juttua mutta haukun sen nyt paskaksi, ok, onko hyvä juttu? Näin toimii teidän leiri, meidän fiksujen leiri toimii taas näin, kyllä hyvä näkökulma aiheeseen tuskin lopullinen totuus mutta hyviä pointteja ja tittelikin kunnossa M.D. ei mikään lettutieteen vihtori. Mulle riittäs mainiosti 70% kattavuus jos siten päästäisiin eteenpäin. Tällä hetkellä itse rokote on maailman tutkituin biokemiallinen yhdiste, yli 5miljardia annosta ja kaikesta keskitettyä dataa, mistään lääkkeestä ei ole kerätty näin paljon tietoa joten kyllä ne haitatkin paljastuu.

Jumalauta miten hyvä kirjoitus. Just omat ajatukset lääkärin kynästä. HS ei ikimaailmassa julkaisisi tätä:

Hyvä kirjotus ! Jännä nähä mihin tää tulee päättymään. Australiassa aikamoinen meno ja muullaki kunnon mellakoita. Jokatapauksessa tulee jäämään historian kirjoihin suuren luokan kupruna... Tulipaha tääki nähtyy oman elinhistorian aikana. En olis kyllä uskonu et tällästä voi länsimaissa tapahtua.

. Tällä hetkellä itse rokote on maailman tutkituin biokemiallinen yhdiste, yli 5miljardia annosta ja kaikesta keskitettyä dataa, mistään lääkkeestä ei ole kerätty näin paljon tietoa joten kyllä ne haitatkin paljastuu.

Koronarokotteella ei ole täydellistä myyntilupaa. Kaikki rokotteen ottaneet osallistuu faasi 3 tutkimukseen. Eli kaikki rokotteen ottaneet osallistuu lääketutkimuseen. Tehokkuus ja turvallisuusdataa kerätään koko ajan.

ROKOTETUTKIMUKSEN VAIHEET​

Uuden rokotteen kehittäminen on vaativa urakka, joka kestää kaikkine vaiheineen yli kymmenen vuotta. Vain pieni osa valmisteista selviää kliinisiin tutkimuksiin asti, ja vielä harvemmat päätyvät valmiiksi tuotteiksi.

Laajat tehotutkimukset (faasi 3) voivat käsittää kymmeniätuhansia vapaaehtoisia. Tutkimushenkilöt kuuluvat nytkin rokotteen kohderyhmään (esimerkiksi lapset), ja heidät jaetaan kahteen ryhmään samoin kuin edellisessä vaiheessa. Rokotusaikataulu ja -annos valitaan edellisessä vaiheessa saatujen tulosten perusteella. Haittavaikutusten lisäksi tutkimuksessa seurataan, miten rokotteella estettävää tautia esiintyy tutkimus- ja vertailuryhmässä. Koska sairauden puhkeamiseen voi kulua aikaa, seuranta kestää kuukausia tai vuosia.

Rokotteen tutkiminen myyntiluvan myöntämisen jälkeen (faasi 4) on välttämätöntä, koska harvinaiset haittavaikutukset eivät välttämättä tule esiin ennen kuin rokotetta annetaan erittäin laajoille väestöille. Suomessa lääkärien sekä terveyden- ja sairaanhoitajien on tehtävä ilmoitus Fimealle, mikäli he epäilevät rokotteen aiheuttaneen selvän haittavaikutuksen. Tässä vaiheessa seurataan myös, miten rokotteella estettävä sairaus harvinaistuu rokotusten aloittamisen jälkeen.

Astra zenegalista tuli verihyytymiä myynti lopetettiin. Pfizerista tulee sydänlihastulehduksia, verihyytymiä, neurologisia oireita, aivoinfarkteja, kuukautishäiriöitä yms...

Pitkänmatkan oireet selvii sit joskus...

ja terveen nuoren miehen/naisen jolle korona on pienempi riski ku tukehtuu porkkanaan pitäs ottaa tollanen piikki ja osallistuu lääketutkimukseeen :D

Hyvä kirjotus ! Jännä nähä mihin tää tulee päättymään. Australiassa aikamoinen meno ja muullaki kunnon mellakoita. Jokatapauksessa tulee jäämään historian kirjoihin suuren luokan kupruna... Tulipaha tääki nähtyy oman elinhistorian aikana. En olis kyllä uskonu et tällästä voi länsimaissa tapahtua.
Pelottavaa kuinka nopeasti valtiot degeneroituu... kuin napin painalluksesta.

Pelottavaa kuinka nopeasti valtiot degeneroituu... kuin napin painalluksesta.
Australian tilanne on ihan täysin käsittämätön. Aivan niin kuin valtio olisi menettänyt järkensä kollektiivisesti. Huomattavaa on myös, että mikään muu länsimaa ei kritisoi Australian toimia millään tavalla. Eikä edes media.

Mikähän olisi muiden maiden reaktio, jos saman tempun olisi tehnyt esim. Trump, Unkari tai Puola siinä mielessä, että kumpi narratiivi olisi ollut vahvempi oikeiston pahuus vai koronan torjunta.

Australian tilanne on ihan täysin käsittämätön. Aivan niin kuin valtio olisi menettänyt järkensä kollektiivisesti. Huomattavaa on myös, että mikään muu länsimaa ei kritisoi Australian toimia millään tavalla. Eikä edes media.

Mikähän olisi muiden maiden reaktio, jos saman tempun olisi tehnyt esim. Trump, Unkari tai Puola siinä mielessä, että kumpi narratiivi olisi ollut vahvempi oikeiston pahuus vai koronan torjunta.
eipä se varmaan tunnu sit ku vasta omalle kohalle sattuu. Toivottavasti ei mennä ikinä samaan ku tuolla muualla. Ei sais yhtään antaa siima. Koronapassia kehiin, Sit kolmatta piikkiä , neljättä ja siitä se etenee kunnes rupee poruka heräämään ja hirttää kiinni.

Suomalaiset on kyl niin vässykkää kansaa et varmaa aika pitkälle sais menä ennen ku oikeesti jotain rupeis tapahtumaan.

Ei varmaan uutisoida noista muitten maitten tpahtumista ku pitää saada kaikile piikkiä ja pikkuhiljaa samaan suuntaa. Sehän varmaan häiritsis näitä tavotteita jos uutisoitais kuinka muissa maissa mellakoidaan nöitä vastaan mitä tänne on vasta tulossa.

Back
Ylös Bottom