Sä olet kyllä ihan sekaisin, noissa sun väitteissä ei ole mitään, ei sitten mitään perää.
Itse vaikutat täällä aika ahkerasti pakottavan ajatusmaailmaa jossa rokotteet on paskoja ja korona on pelkkä kesäflunssa. Pakko sanoa, että kunnioitan sua paljon muun muassa yrittäjänä, valokuvaajana, bodaus-asiantuntijuudestasi, sekä yleisesti siitä mitä olet tehnyt vuositolkulla suomalaisen bodyskenen eteen.
Mutta tällaisissa yhteiskuntaan tai tieteeseen liittyvissä keskusteluissa argumentoit paljon enemmän tunteella, anekdoottisilla todisteilla, ja mielipiteellä kuin faktalla. Ja kun joku sitten esittää vastaväitteen ja mahdollisesti myös antaa lähteen, niin usein katoat tai jatkat samaa rallia piittaamatta "vastapuolen" argumentin sisällöstä.
Eikä nyt tarvitse taas lähteä siihen että "sovitaan sitten että mä olen tyhmä enkä tiedä mistään mitään", kun ei ole siitä kyse. Mutta joskus voisit myöntää olevasi väärässä varsinkin jos kyse on sellaisesta asiasta jossa sulla ei oikeasti ole ns. oikeaa tietoa vaan oikeastaan pelkkä mielipide.
Se on ihan ok jos et henk.koht. halua ottaa rokotetta enkä aio sitä sulle tyrkyttää, mutta älä perustele sitä sillä että a) rokotteet ei toimi, b) rokotteen sivuvaikutukset on pahemmat kuin itse korona tai c) vapaavalintainen salaliittoteoria. Loppujen lopuksi sun tai mun mielipide tästä asiasta ei merkkaa paskaakaan kun tiedeyhteisössä on varsin vahva konsensus.