Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Saa nähdä miten ne meinaa kouluissa hoitaa rokotukset ja tuleeko siitä edes mitään kyselyä vanhemmille et saako lapsenne rokottaa.

Meillä asiat keskusteltu lasten kans selväksi. Mitään rokotteita mikä liittyy koronaan ei oteta ja jos tulee vähänkään epämiellyttävä olo painostuksesta niin pyytää välittömästi soittaman koululta isälle. Lapset samaa mieltä meidän vanhempien kans, mitään koronarokotteita ei oteta.

Olen seurannut erinäisiä keskusteluforumeja vuodesta 2003 asti ja ilmiö joka on aina ollut läsnä on niin sanottu "pakotus". Käsite lienee suurimmalle osalle tuttu, mutta niille
jotka eivät tunne termiä kyseessä on tilanne jossa samaa henkilö pakottaa jotain tiettyä näkemystä, hokemaa, meemiä tms. Väittelyissä pakotukseen käytetään yleensä useita eri nimimerkkejä
saman henkilön toimesta jotta vastustajat tai vastustaja tuntisivat jäävänsä alakynteen. Pakottaja jää monesti kiinni kun samankaltainen tapa kirjoittaa ja sama defenssit toistuvat turhan usein ja
muut keskustelijat näkevät pakotuksen läpi.
Tässä Turpovitonen/Roopeli casessa löytyy klassiset tunnusmerkit. Alkuperäinen nimimerkki Turpovitonen on luotu aikasemmin ja viestihistoria piilotettu. Sittemmin nyt keväällä on luotu tämä Roopeli nimimerkki joka
on hypännyt keskustelemaan suoraan koronasta todella maanisella tahdilla viestejä. Turpovitonen taas on pysytellyt taustalla ja hakannut niinikään maanisella tahdilla itkunaurua kaikkiin epämielyttäviin kommentteihin ja tykännyt Roopelin ym samanhenkisten kommenteista vähintään yhtä maanisesti. Outoa, että henkilö seuraa noin intohimoisesti keskustelua, mutta ei ota siihen itse lainkaan kantaa muuten kuin hymiöillä. Molemmille nimimerkeille on siis yhteistä tämä maaninen tahti reagoida ketjuun.
Esitettyäni Turpovitoselle pyynnön lopettaa tuo hymiöjahti :) ryntäsi Roopeli hirveällä vimmalla puolustamaan urpoa vaikka asia ei liittynyt häneen mitenkään ja pyyntö oli lähinnä lopettaa turha hymiöiden käyttö. Vaikuttaa,
että Roopeli otti tämän jostain syystä henkilökohtaisesti.
Ylhäällä lainaamani kohta on myös tismalleen sama vastaus mitä Roopeli on hokenut jatkuvasti täällä eli tuo kuplan puhkeaminen. Olen suhteellisen vaakuttunut, että kyseessä on 1 ja sama henkilö joka hallinoi mahdollisesti myös paria muutakin tänne korona ketjuun aktiivisesti kirjoittelevaa nimimerkkiä. Tämä ilmiö on minusta aina ollut mielenkiintoinen ja siitä tämä pitkä offtopic sepustus. Korostan, että tämä on vain minun spekulatiiota ja ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta jos hypoteettisesti asiasta voisi lyödä vetoa laittaisin 500€ kiinni mikäli kerroin olisi hyvä.
Tää tyyppi uhriutuu, että muut häiritsee ja samalla sitten koittaa TAAS valehdella muiden käyttävän jotain tuplanickejä täällä ei helvetti :D Ihan absurdi kaveri tämäkin. Koittaa leimata jollain paskalla, kun ei sinun paskapuheet mene läpi.

Koita nyt diilata sen kanssa, että porukka ei ole niin tyhmää kuin kuvittelet ja uskovan kaiken roskan mitä meille kerrotaan ja kuten sinä kerrot tästäkin asiasta herra foorumi expertti. Aika ironista haukkua muita maanisiksi jne. kun itse olet ihan dillindaa selvästi.

Viimeksi muokattu:
Saa nähdä miten ne meinaa kouluissa hoitaa rokotukset ja tuleeko siitä edes mitään kyselyä vanhemmille et saako lapsenne rokottaa.

Meillä asiat keskusteltu lasten kans selväksi. Mitään rokotteita mikä liittyy koronaan ei oteta ja jos tulee vähänkään epämiellyttävä olo painostuksesta niin pyytää välittömästi soittaman koululta isälle. Lapset samaa mieltä meidän vanhempien kans, mitään koronarokotteita ei oteta.
Voiko lapsi oikeasti päättää itse tästä? Jos vaikka onnistuisi joku hoitsu siellä höpisemään piikin puolesta niin eikö tosiaan vanhemmilta edes kysyttäisi lupaa, jos tämä +12v lapsi sanoisi että joo ehkä mä otan sen... vaan siellä vaan laitettaan piikkiä?? Tuntuisi jotenkin väärältä

Voiko lapsi oikeasti päättää itse tästä? Jos vaikka onnistuisi joku hoitsu siellä höpisemään piikin puolesta niin eikö tosiaan vanhemmilta edes kysyttäisi lupaa, jos tämä +12v lapsi sanoisi että joo ehkä mä otan sen... vaan siellä vaan laitettaan piikkiä?? Tuntuisi jotenkin väärältä
Tälläinen pakotus olisi ymmärrettävää, jos vanhemmat olisi estämässä lapsen hengenpelastavan lääkityksen. Vaikkapa insuliinin käytön 1-tyypin diabeteksen kanssa. Nyt puhutaan kuitenkin heinänuhan tasoisesta riskistä, jota yritetään hoitaa rokotteella, jonka pitkäaikaisvaikutuksista kukaan ei tiedä mitään. Lisäksi nyt tiedetään vielä, että piikki ei estä levittämästä virusta, niin koko touhulle on vielä vähemmän perusteita. Tämä on täysin absurdia. Täytyy koittaa puhua omille penskoille järkeä.

Tai: klikkaa nimimerkkiä ja sen jälkeen ”ignore”, jolloin ko. nimimerkin kaikki aktiviteetti on itseltä piilossa.
Esim. Itse olen jo kuukausia sitten todennut, ettei Roopeli tuota mitään sellaista sisältöä jonka lukemiseen haluaisin aikaani käyttää.
Kiitos vinkistä! Tuohan lähti heti käyttöön. Suosittelen muillekin.

Olisi jänskää tietää, onko Sylverökin ignoretettu 😃

Minä oletin, että koronaketjussa olisi ollut enemmän tekstiä ihmisten kokemuksista kuten miten meni omalla kohdalla taudin sairastaminen yms. Mutta ei 😑

Kieltämättä joidenkin kohdalla muistuu mieleen työajat Niuvanniemen sairaalassa ja siellä kuullut potilaiden väliset puhelut.

Kyllähän tuota sen verran kovaa rummutetaan et lapsi voi itse päättää ottaako koronarokotteen.

Ihan omaa mutuilua mutta kyllähän tässä haiskahtaa pahasti se et koululta ei mitään kyselyä tule. Mieti jos kouluissa on satoja oppilaita niin menee monta päivää ennenkuin kaikilta vanhemmilta on kysytty ja lupa saatu. Kaikki vanhemmat ei lue edes wilmaa joten soittamalla saadakseen lupa rokotteeseen menee kyllä aikaa joten ei se ainakaan nopeasti tapahdu.

Ikinä ennen ei ole minkään rokotteen kohdalla mainostettu näin voimakkaasti et lapsi voi itse päättää joten tämä haiskahtaa juuri siltä et rokotukset vain alkaa ja lupa kysytään vain lapselta.

Katsotaan miten asia etenee.

Taloyhtiössä tehdään lähiaikoina erään insinööritoimiston toimesta tiettyjä tarkastuksia huoneistoihin. Lapussa sanottiin, että käyttävät suojaimia ja toivovat myös asukkaiden suojautuvan. Voip olla jotta meillä ei isäntäväen puolesta pidetä suojaimia 😆. Jumalauta.

Taloyhtiössä tehdään lähiaikoina erään insinööritoimiston toimesta tiettyjä tarkastuksia huoneistoihin. Lapussa sanottiin, että käyttävät suojaimia ja toivovat myös asukkaiden suojautuvan. Voip olla jotta meillä ei isäntäväen puolesta pidetä suojaimia 😆. Jumalauta.
Voin vaan kuvitella mitä nuo remonttireiskat näkevät asuntoja kierrellessään. Oletettavasti vastassa on mummeleita kaasunaamarit päässä ja desinfiointiaineet valmiina tekemään asunnon täyspuunauksen välittömästi kun kaverit poistuu asunnosta.

@Turpovitone Mielestäni nätisti pyysin, että lopetat tuon häirinnän. Otatko @Mike kantaa tähän? Mielestäni ei ihan asiallisesti mene
että kaveri heittää joka viestiin tuon turhan hymiön kommentoimatta mitään ja täyttää tuon ilmoitukset osion turhalla paskalla. Aika raskaaksi varmaan kävisi jos jokainen näin toimisi eli pärjätään
varmaan ilmankin? Tiedän, että voisin blokkia mutta menee mielestäni kategoriaan käytöstavat ja siksi valitus.
Haukut täällä hörhöiksi ja sitten alat piipittää kun samaa tulee takaisin.

No voi ny helvetti. Kyllä mä tossa vaiheessa jo sanoisin remppareiskoille et naamarit pois vaan jossei halua pitää.

Saa nähdä toistaako historia itseään.

inCollage_20210811_080510913~2.webp

Kiitos vinkistä! Tuohan lähti heti käyttöön. Suosittelen muillekin.

Olisi jänskää tietää, onko Sylverökin ignoretettu 😃

Minä oletin, että koronaketjussa olisi ollut enemmän tekstiä ihmisten kokemuksista kuten miten meni omalla kohdalla taudin sairastaminen yms. Mutta ei 😑

Kieltämättä joidenkin kohdalla muistuu mieleen työajat Niuvanniemen sairaalassa ja siellä kuullut potilaiden väliset puhelut.
Mahtaakohan Roopeli olla pakkotoiston historian eniten ignoretettu nimimerkki?
Ja yhtenä kesänä.

Tuo on jotenkin ihan käsittämätöntä, että lapsia rokotetaan.
En vain näe siihen mitään syytä. Olis edes yksi syy, mutta kun en näe edes sitä.

Mutta rahaa pitää tehdä ja tuo on helppo tapa tehdä sitä.

Mahtaakohan Roopeli olla pakkotoiston historian eniten ignoretettu nimimerkki?
Ja yhtenä kesänä.
Mike voisi pistää ignore langan pystyyn niin kaikki halukkaat voisi käydä siellä kertomassa fantasiansa ketä on ignoorannu ja ketä aikoo ignoorata.

Edelleen sitä mieltä et täysin turha toiminto koko foorumilla jos ei kestä muiden kommentteja oli ne kuinka värikkäitä tahansa on syytä myös kurkata peiliin et onko tämä oikeasti niin vakavaa että pitää vaientaa muiden keskustelu.

Back
Ylös Bottom