Olen seurannut erinäisiä keskusteluforumeja vuodesta 2003 asti ja ilmiö joka on aina ollut läsnä on niin sanottu "pakotus". Käsite lienee suurimmalle osalle tuttu, mutta niille
jotka eivät tunne termiä kyseessä on tilanne jossa samaa henkilö pakottaa jotain tiettyä näkemystä, hokemaa, meemiä tms. Väittelyissä pakotukseen käytetään yleensä useita eri nimimerkkejä
saman henkilön toimesta jotta vastustajat tai vastustaja tuntisivat jäävänsä alakynteen. Pakottaja jää monesti kiinni kun samankaltainen tapa kirjoittaa ja sama defenssit toistuvat turhan usein ja
muut keskustelijat näkevät pakotuksen läpi.
Tässä Turpovitonen/Roopeli casessa löytyy klassiset tunnusmerkit. Alkuperäinen nimimerkki Turpovitonen on luotu aikasemmin ja viestihistoria piilotettu. Sittemmin nyt keväällä on luotu tämä Roopeli nimimerkki joka
on hypännyt keskustelemaan suoraan koronasta todella maanisella tahdilla viestejä. Turpovitonen taas on pysytellyt taustalla ja hakannut niinikään maanisella tahdilla itkunaurua kaikkiin epämielyttäviin kommentteihin ja tykännyt Roopelin ym samanhenkisten kommenteista vähintään yhtä maanisesti. Outoa, että henkilö seuraa noin intohimoisesti keskustelua, mutta ei ota siihen itse lainkaan kantaa muuten kuin hymiöillä. Molemmille nimimerkeille on siis yhteistä tämä maaninen tahti reagoida ketjuun.
Esitettyäni Turpovitoselle pyynnön lopettaa tuo hymiöjahti

ryntäsi Roopeli hirveällä vimmalla puolustamaan urpoa vaikka asia ei liittynyt häneen mitenkään ja pyyntö oli lähinnä lopettaa turha hymiöiden käyttö. Vaikuttaa,
että Roopeli otti tämän jostain syystä henkilökohtaisesti.
Ylhäällä lainaamani kohta on myös tismalleen sama vastaus mitä Roopeli on hokenut jatkuvasti täällä eli tuo kuplan puhkeaminen. Olen suhteellisen vaakuttunut, että kyseessä on 1 ja sama henkilö joka hallinoi mahdollisesti myös paria muutakin tänne korona ketjuun aktiivisesti kirjoittelevaa nimimerkkiä. Tämä ilmiö on minusta aina ollut mielenkiintoinen ja siitä tämä pitkä offtopic sepustus. Korostan, että tämä on vain minun spekulatiiota ja ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta jos hypoteettisesti asiasta voisi lyödä vetoa laittaisin 500€ kiinni mikäli kerroin olisi hyvä.