Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tohtori on täysin oikeassa. Väitän ettei vokottelu vaadi erikoisia taitoja vaan hitusen pokkaa. Arpa on kuitenkin yleensä heitetty jo ennenkuin mies avaa suunsa.

Leikkikentällä monesti huomaa miten lapsi iskee silmänsä toiseen lapseen. Yksin on tylsää ja siinä olis leikkikaveri.
Oon opettanu omilleni näin:
1. Mene viereen
2. Sano: "Hei mä olen Omanimi!"
3. Sano: "Kuka sä olet?"
4. Kysy: "Leikitäänkö yhdessä?"
5. Kuuntele vastaus ja hyväksy se

Tämä toimii leikkikentällä todella usein. Se toimi myös aikoinaan isillä baarissa, vaikkakin paljon harvemmin. 😎

Mutta @vokot ille haaste: jo 3-vuotiaalla on riittävä taitotaso ja tarpeeksi pokkaa tehdä avausliike. Se onnistuu kyllä sinultakin.

Just fucking do it!

Tämä onnistuu lapsilla myös ilman sanoja. Vähän aikaa kyylätään toisiaan ja aletaan pikkuhiljaa leikkimään yhdessä.

Suurlähetystön virallisten paperien mukaan minun Estado Civil: Divorciado ja Sexo: Masculino! Että ihan luvan kanssa ollaan liikkeellä.

Onko sua ikinä häirinnyt status "divorciado"? Minä aikoinaan sitä ihmettelin, kun en koodarina ymmärtänyt miksi se pitää olla. Miksei erotessa yksinkertaisesti mennä takaisin "soltero" statukselle?
Jos vaihdat sukupuolesi niin status menee yksinkertaisesti "masculino" -> "feminina" eikä mihinkään "hombre sin polla" tms. virhemoodiin. 🤔

A6D66577-1341-436B-A534-75D86FB7A898.webp
Tässä teille kaikille päivän sitaatti. Imekää mailaa! 😍🙏

Onko sua ikinä häirinnyt status "divorciado"? Minä aikoinaan sitä ihmettelin, kun en koodarina ymmärtänyt miksi se pitää olla.

Kai tämä liittyy jotenkin katolilaisuuteen, joissain paikoissa kuten Filippiineillä, ei saa avioeroa kuin kirveellä. Ei kyllä saa Saksassakaan, tai saa, mutta miehen tuleva eläkekin menee jakoon samassa rytäkässä. Kai sitä kärvistellään katkeraan loppuun saakka sitten ainakin paperilla naimisissa. Eli se ero on jossain päin maailmaa hemmetin iso asia, elatusvelvollisuudet ei suinkaan katkea kaikkialla ex-puolisoa kohden. Ja tästä on hyvä mainita, noin niinkuin tiedoksiantona.

Indonesiassa eräs neitokainen vuodatti katkeria kyyneliä minulle, kun olin vielä paperilla naimisissa suomessa. Hän oli saanut tiukan katolilaisen kasvatuksen, käynyt lukion yksityisessä pelkästään tytöille tarkoitetussa nunnien pitämässä sisäoppilaitoksessa, yliopistokin oli ollut joku sisäoppilaitos tyyppinen ja sitten hän synnillisesti rietasteli Balin villalla minun (lakiteknisesti) ukkomiehen kanssa. Vissiin naimattoman sinkkumiehen kanssa se maallinen haureus, riettaus ja hekuma ei olisi ollut niin langettavaa. Meneppä ja tiedä näistä sitten. Kai näistäkin kuitenkin synninpäästön saa, Herramme Vapahtajan armosta .

Eli se ero on jossain päin maailmaa hemmetin iso asia, elatusvelvollisuudet ei suinkaan katkea kaikkialla ex-puolisoa kohden. Ja tästä on hyvä mainita, noin niinkuin tiedoksiantona.

Tämä onkin aivan uutta tietoa. Suomessahan status muuttuu edelleen samalla logiikalla, vaikka velvollisuudet aidosti katkeaa ositukseen. Varmaan joskus muinoin on täälläkin rasitteet jatkuneet. Harkinta-ajalla seurustelu herätti kyllä tuntemuksia myös suomineidoissa. Heillä ehkä ei niinkään herranpelkoa vaan laastarinpelkoa.

Jopas nyt on olleet ajatukset hieman levällään, alkanut mennä yöuniin asti. Tai lähinnä niiden puutteeseen, ehkä on jäänyt jonkinlaiset kierrokset moottoriin. Joten aloitetaan aamu työkuvioilla, jatketaan ilta punttihommilla ja toivotaan parasta. Ei ole pidemmän päälle terveellistä puuhaa tällainen, ehei!

Voittajaksi nousi halvin tarjous.​

Hah. Toki en taustoja tiedä, että mitenkä on vertailtu, mutta kokemusta on muutamasta IT pojektista jossa valittiin halvin tarjous. Ja se ei oo todellakaan ollut halvin kokonaisuus elinkaaren aikana. Päinvastoin. Lisätöiden ym. räätälöintien lisäksi aiheuttanut hirveitä kuluja talolle ihan toimimattomuudellaan.

Noh voi olla että tämä on hyvä, halpa ja toimiva :D

Terveydenhuollon säästöt on lupaavassa kasvussa. Jos kattoo Siun Soten ja HUS:in ponnisteluja niin veikkaan, että tulevaisuus on tämä.

TK:n aulassa ropotti, jossa kaksi nappia:
"Henkilökuntaa" ja "Potilas".
Jos painat ekaa nappia niin ropotti sylkäisee kortin, jossa lukee "Kiitos kun teet työtä täällä!" Jos painat toista nappia niin kone sylkee kortin: "Parane pian!"
Tämä olisi siis sote pomon tahtotila, mutta ropottia koodaamaan palkataan tukityöllistetty 10 e/h. Niinpä todellisuudessa kone printtaa kortteja:
"Kiitos kun sairastat täällä!" && "Tee työtä pian!" && "Syntax error, core dumped!"

Hah. Toki en taustoja tiedä, että mitenkä on vertailtu, mutta kokemusta on muutamasta IT pojektista jossa valittiin halvin tarjous. Ja se ei oo todellakaan ollut halvin kokonaisuus elinkaaren aikana. Päinvastoin. Lisätöiden ym. räätälöintien lisäksi aiheuttanut hirveitä kuluja talolle ihan toimimattomuudellaan.

Tuossa se taitaa osapuilleen lukea, millä perusteella nää pitäs hyväksyä. Pelkän halvimman hinnan valinta pitäs erikseen perustella. En minäkään näistä mitään tiedä muuta kuin joskus vähän koittanut lukea, kun isoista kilpailutuksista on jotain julkaistu ja kyllähän hankkeet tavataan pisteyttää eri osa-alueiden suhteen ja pyritään valitsemaan kokonaisuutena paras. Tais yksi vanha lafka hävitä yhden keissin softan ulkoasuun ja käytettävyyteen.

Mutta jos näitäkin ostaa ja kilpailuttaa semmoiset hessut, joilla ei oo mitään käsitystä kyseisestä softasta tai sen kohdealueesta (kohdealueen arjesta) saatika softakehityksestä, niin vituiksihan hommat menee hyvin äkkiä.

Wolttasin

en ole ymmärtänyt tuota palvelua, eikä varmaan tarvitsekkaan

eikö imiset tykkää käydä imisten ilmoilla hakemassa sitä ravinnetta itse, miksi se pitää kuljetuttaa liikennesääntöjä rikkovia kuljettajia käyttäen kotiin

minulle ainakin tärkeämpää on päästä kotoota pois, kun se itse ravintoeines mitä haen/syön #kotonasaaollaaina

No, näin etätyöaikaan on ihan mukava tilata himaan lounasta ja tehdä odotellessa vaikka hommia. Versus, että kuluttaa (virallisen) ruokiksen siihen, että lähtee ite sompaan safkaa jostain.

Darrassa ei kiinnosta nähdä ketään, joten Wolt / Foodora. Samoin jonkun pidemmän päivän jälkeen ei jaksa aina liikkua. Onhan noita tilanteita, joissa tilaa ihan mieluusti kotiin.

Nyt tehtynä makaronloodaa, joten njet Wolt.

Back
Ylös Bottom