Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%
223689057_4058819107520506_6386258394798848317_n.jpg

Inlfunessat voivat olla tosi ikäviä. Pari kertaa elämäni aikana olen influnessassa ollut ja oireet olivat jälkimmäisellä kerralla tosi rajut. Jalat eivät kannatelleet juuri ollenkaan eikä henki meinannut kulkea. Olisi aika retardia ottaa influenssatartunta tahallisesti.

Mites tällainen valinta omalla kohdallasi, jos oletaan, että korona olisi vaarallisuudessaan lähellä ebolaa ja sinulle annettaisiin kaksi vaihtoehtoa:

1. Otat rokotteen, joka suojaa taudilta täysin, mutta saadaksesi sen, joudut ottamaan 10 erää 80-luvun prime Mike Tysonin kanssa death-matchin merkeissä ilman mitään sääntöjä mahdollisesti toisen kuolemaan asti
2. Et ota rokotetta.
Itse en ole tietääkseni sairastanut influenssaa, enkä ole ottanut siihen myöskään rokotetta. Jos olisin sen joskus sairastanut noin rajuna kuin yllä kuvaat, niin jatkossa saattaisin hyvinkin ottaa rokotteen joka syksy. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinä et ota. Eikö olisi loogista ottaa, mikäli uskoo että sillä voi välttää influenssan uusimisen?

Sarkasmitutkani hälytti ja kehotti olla vastaamatta kysymykseesi Ebolasta ja Mike Tysonista.

Itse en ole tietääkseni sairastanut influenssaa, enkä ole ottanut siihen myöskään rokotetta. Jos olisin sen joskus sairastanut noin rajuna kuin yllä kuvaat, niin jatkossa saattaisin hyvinkin ottaa rokotteen joka syksy. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinä et ota. Eikö olisi loogista ottaa, mikäli uskoo että sillä voi välttää influenssan uusimisen?

Sarkasmitutkani hälytti ja kehotti olla vastaamatta kysymykseesi Ebolasta ja Mike Tysonista.
Olen valitettavasti pian 41v ja luultavasti sairastanut kaksi kertaa influenssan eli keskimäärin 20v välein. Kyllä sen kestää ennemmin kuin, että kävisi influenssapiikillä vuosittain. Piikitkään ei kuitenkaan täysin riskittömiä ole.

Ne ketkä ei ota rokotetta ottaa tietoisen riskin saada ne murheet mihin piikit olisi mahdollisesti auttanut.
Ne jotka on ottaneet rokotteet ovat suojatunut omasta mielestä parhaalla tavalla.

Mikä siis on ongelma että pakotetaan he ottamaan ketkä ei sitä halua?

Ai niin... kun rokote ei estä sitä levittämästä tai saamasta.
No hetkinen, minkäs takia se on sitten pakko ottaa? Nyt meni aivo solmuun.

Ne ketkä ei ota rokotetta ottaa tietoisen riskin saada ne murheet mihin piikit olisi mahdollisesti auttanut.
Ne jotka on ottaneet rokotteet ovat suojatunut omasta mielestä parhaalla tavalla.

Mikä siis on ongelma että pakotetaan he ottamaan ketkä ei sitä halua?

Ai niin... kun rokote ei estä sitä levittämästä tai saamasta.
No hetkinen, minkäs takia se on sitten pakko ottaa? Nyt meni aivo solmuun.
Tässäpä se paradoksi tai mikä lie oksymoroni onkin jos miettii, miten piikki on ihmisille perusteltu. Jos taas miettii, miksi se oikeasti pitää ottaa, niin syy on looginen. Diilit lääkeyhtiöiden kanssa.

Olen valitettavasti pian 41v ja luultavasti sairastanut kaksi kertaa influenssan eli keskimäärin 20v välein. Kyllä sen kestää ennemmin kuin, että kävisi influenssapiikillä vuosittain. Piikitkään ei kuitenkaan täysin riskittömiä ole.
Odotusarvoisesti sinulle siis pari influenssaa vielä tulee ja lähtökohtaisesti oireet eivät käsittääkseni ainakaan lievene, mitä vanhempana sen sairastaa. Rokotteen ottaminen ei juuri vaadi aikaa tai vaivaa, siksi näin sivusta katsoen on vaikea nähdä loogista syytä siitä kieltäytymiselle, ottaen huomioon aikaisemmat rajut oireet. Näetkö tosiaan rokotteen haitat/riskit siitä saatavia hyötyjä suurempana?

Mitä jos se kolmas vie teholle? Sitten otat rokotuksia ja vaihdat mielipidettä koronastakin?
Siis huom! jos. Tämä on vain ajatusleikkiä.

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Odotusarvoisesti sinulle siis pari influenssaa vielä tulee ja lähtökohtaisesti oireet eivät käsittääkseni ainakaan lievene, mitä vanhempana sen sairastaa. Rokotteen ottaminen ei juuri vaadi aikaa tai vaivaa, siksi näin sivusta katsoen on vaikea nähdä loogista syytä siitä kieltäytymiselle, ottaen huomioon aikaisemmat rajut oireet. Näetkö tosiaan rokotteen haitat/riskit siitä saatavia hyötyjä suurempana?
En tiedä. En ole tutustunut influenssarokotteiden tehoon ollenkaan enkä myöskään haittoihin muuta kuin otsikkotasolla medioissa. Enkä myöskään kokenut tarpeelliseksi selvittää. Ehkä mieli muuttuu esim. eläkeiäsenä mutta tuskin sinne asti pääsenkään. Nyt piikki on turha, koska rajumpia oireita on ollut kerran 41:ään vuoteen.

En tiedä. En ole tutustunut influenssarokotteiden tehoon ollenkaan enkä myöskään haittoihin muuta kuin otsikkotasolla medioissa. Enkä myöskään kokenut tarpeelliseksi selvittää. Ehkä mieli muuttuu esim. eläkeiäsenä mutta tuskin sinne asti pääsenkään. Nyt piikki on turha, koska rajumpia oireita on ollut kerran 41:ään vuoteen.
Okei, tässä meidän ajatusketjut risteävät. Minä luotan Suomen terveydenhuoltoviranomaisiin niin paljon, että olisin valmis lyömään vetoa influenssarokotteesta saatavien hyötyjen olevan siihen liittyviä riskejä/haittoja suuremmat ilman että minun täytyy syvällisesti perehtyä asiaan tutkimuspapereita ja meta-analyysejä tutkimalla. Koronarokotteesta ja sen tehosta ja tarpeellisuudesta sen sijaan kaipaisin kyllä lisää tietoa, ainakaan lapsilleni en sitä näillä tiedoilla halua.

Mitä jos se kolmas vie teholle? Sitten otat rokotuksia ja vaihdat mielipidettä koronastakin?
Siis huom! jos. Tämä on vain ajatusleikkiä.
En harrasta tuollaisia ajatusleikkejä. En myöskään käytä aikaani tutustuakseni erilaisiin lääkkeisiin, joita en vielä tiedä tarvitsevani mutta joita voisin alkaa tulevaisuudessa käyttämään. En tavoittele kuolemattomuutta enkä edes pitkää elämää.

Minäkin haluan vastata:

En käytä lääkeaineita, rokotteita tai huumeita, jos en koe niitä tarvitsevani. Varsinkaan jos niitä tarjotaan noin niinku kaiken varalta. Elän myös villiä ja vaarallista elämää, jossa altistan itseni bakteereille ja viruksille ihan päivittäin. En siis toisin sanoen desinfioi/pese kaikkea mahdollista, itseni mukaan lukien, jatkuvalla syötöllä, vaikka vähän saattaisi likaa ollakkin.

Toki sairastan äärimmäisen harvoin ja yleensä taudinkuva on melko kevyt. Nenä saattaa talvella vuotaa ja limakalvot olla turpeat ja kurkkukin kipiä jos pihalla touhunnu vähissä kamppeissa, mut siinäpä ne yleensä on. Taitaa olla vuosikymmen tai kaksi, kun olen viimeksi flunssaoireiden takia asioinut lääkärissä. Työurallani olen kahdesti ollut poissa töistä, kerran noron takia ja kerran noidannuolen takia.

Ehkä olen teräsmies, tai äärimmäisen onnekas. Kuka tietää.

Okei, tässä meidän ajatusketjut risteävät. Minä luotan Suomen terveydenhuoltoviranomaisiin niin paljon, että olisin valmis lyömään vetoa influenssarokotteesta saatavien hyötyjen olevan siihen liittyviä riskejä/haittoja suuremmat ilman että minun täytyy syvällisesti perehtyä asiaan tutkimuspapereita ja meta-analyysejä tutkimalla. Koronarokotteesta ja sen tehosta ja tarpeellisuudesta sen sijaan kaipaisin kyllä lisää tietoa, ainakaan lapsilleni en sitä näillä tiedoilla halua.
Kyllä, tässä ne risteävät. Minä taas lähtökohtaisesti en luota virkamiehiin varsinkin kun taustalla on lääkejättien tapaisia vaikuttajia.

ISLANNISSA koronatilanne on huonontunut selvästi viimeisen viikon aikana. Uusia kotimaisia tartuntoja on todettu päivässä enimmillään 88 kappaletta, mikä nostaa 357 000 asukkaan maassa ilmaantuvuuslukua nopeasti. Islannissa oli ehditty viettää noin kuukauden ajan rajoitusvapaata elämää, mutta deltavariantin leviämisen myötä koronarajoituksia on otettu nyt uudelleen käyttöön.

Vaikka päivittäiset koronatartuntamäärät näyttävätkin Ruotsissa nyt lupaavilta, sairaalassa on edelleen enemmän koronapotilaita kuin Suomessa. Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan Suomessa on koronaviruksen vuoksi sairaalahoidossa 53 ihmistä. Heistä tehohoidossa on 8. Ruotsissa maanantaina tehohoidossa oli 23 potilasta. Vielä huhtikuussa heitä oli yli 400.

Ruotsissa koronaan on kuollut pandemian aikana 14 651 ihmistä. Folkhälsomyndighetenin tilastojen mukaan Ruotsin koronakuolemat ovat kuitenkin laskeneet selkeästi, eikä uusia kuolemantapauksia ole heinäkuussa todettu montaa.

MISTÄ Ruotsin hyvä tautitilanne sitten johtuu?

Aftonbladet-lehti haastatteli muutama viikko sitten Uumajan yliopiston virologian professorin Fredrik Elghin, joka totesi, että on vaikeaa sanoa, miksi Ruotsissa koronatilanne on parempi kuin naapurimaissa. Hän huomautti, että esimerkiksi Tanskassa koronatestejä tehdään enemmän kuin Ruotsissa. Lisäksi hän ei pitänyt Suomen, Ruotsin ja Norjan välisiä eroja kovin merkittävinä.

– Sanoisin, että ilmaantuvuusluku 35 ja 45 ovat suunnilleen sama asia, hän totesi maiden välisiin eroihin viitaten.

Haastattelun jälkeen ainakin Suomen ja Ruotsin välinen ero on kuitenkin hieman kasvanut.

MYÖS rokotusten ripeä eteneminen Ruotsissa todennäköisesti vaikuttaa asiaan.

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan Suomessa on koronaviruksen vuoksi sairaalahoidossa 53 ihmistä. Heistä tehohoidossa on 8
Sairaalat on täynnä! Henkilökunta loppuu! 10 on aivan maksimi.

Back
Ylös Bottom