Moni rokottamaton on voinut jo sairastaa koronan,ja rokotettu.
Vitun kulkutauti
Vitun kulkutauti

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en ole tietääkseni sairastanut influenssaa, enkä ole ottanut siihen myöskään rokotetta. Jos olisin sen joskus sairastanut noin rajuna kuin yllä kuvaat, niin jatkossa saattaisin hyvinkin ottaa rokotteen joka syksy. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinä et ota. Eikö olisi loogista ottaa, mikäli uskoo että sillä voi välttää influenssan uusimisen?Inlfunessat voivat olla tosi ikäviä. Pari kertaa elämäni aikana olen influnessassa ollut ja oireet olivat jälkimmäisellä kerralla tosi rajut. Jalat eivät kannatelleet juuri ollenkaan eikä henki meinannut kulkea. Olisi aika retardia ottaa influenssatartunta tahallisesti.
Mites tällainen valinta omalla kohdallasi, jos oletaan, että korona olisi vaarallisuudessaan lähellä ebolaa ja sinulle annettaisiin kaksi vaihtoehtoa:
1. Otat rokotteen, joka suojaa taudilta täysin, mutta saadaksesi sen, joudut ottamaan 10 erää 80-luvun prime Mike Tysonin kanssa death-matchin merkeissä ilman mitään sääntöjä mahdollisesti toisen kuolemaan asti
2. Et ota rokotetta.
Olen valitettavasti pian 41v ja luultavasti sairastanut kaksi kertaa influenssan eli keskimäärin 20v välein. Kyllä sen kestää ennemmin kuin, että kävisi influenssapiikillä vuosittain. Piikitkään ei kuitenkaan täysin riskittömiä ole.Itse en ole tietääkseni sairastanut influenssaa, enkä ole ottanut siihen myöskään rokotetta. Jos olisin sen joskus sairastanut noin rajuna kuin yllä kuvaat, niin jatkossa saattaisin hyvinkin ottaa rokotteen joka syksy. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sinä et ota. Eikö olisi loogista ottaa, mikäli uskoo että sillä voi välttää influenssan uusimisen?
Sarkasmitutkani hälytti ja kehotti olla vastaamatta kysymykseesi Ebolasta ja Mike Tysonista.
Eipä oikeastaan. En ottaisi pakotettuna Buranaakaan poliittisista syistä, vaikka se on minulle vaaraton, ellen sitä oikeasti tarvitsisi.Tämä vastaa enemmän kuin tarpeeksi tähän miksi olet rokotevastainen.
Tässäpä se paradoksi tai mikä lie oksymoroni onkin jos miettii, miten piikki on ihmisille perusteltu. Jos taas miettii, miksi se oikeasti pitää ottaa, niin syy on looginen. Diilit lääkeyhtiöiden kanssa.Ne ketkä ei ota rokotetta ottaa tietoisen riskin saada ne murheet mihin piikit olisi mahdollisesti auttanut.
Ne jotka on ottaneet rokotteet ovat suojatunut omasta mielestä parhaalla tavalla.
Mikä siis on ongelma että pakotetaan he ottamaan ketkä ei sitä halua?
Ai niin... kun rokote ei estä sitä levittämästä tai saamasta.
No hetkinen, minkäs takia se on sitten pakko ottaa? Nyt meni aivo solmuun.
Odotusarvoisesti sinulle siis pari influenssaa vielä tulee ja lähtökohtaisesti oireet eivät käsittääkseni ainakaan lievene, mitä vanhempana sen sairastaa. Rokotteen ottaminen ei juuri vaadi aikaa tai vaivaa, siksi näin sivusta katsoen on vaikea nähdä loogista syytä siitä kieltäytymiselle, ottaen huomioon aikaisemmat rajut oireet. Näetkö tosiaan rokotteen haitat/riskit siitä saatavia hyötyjä suurempana?Olen valitettavasti pian 41v ja luultavasti sairastanut kaksi kertaa influenssan eli keskimäärin 20v välein. Kyllä sen kestää ennemmin kuin, että kävisi influenssapiikillä vuosittain. Piikitkään ei kuitenkaan täysin riskittömiä ole.
Mitä jos se kolmas vie teholle? Sitten otat rokotuksia ja vaihdat mielipidettä koronastakin?Olen valitettavasti pian 41v ja luultavasti sairastanut kaksi kertaa influenssan eli keskimäärin 20v välein. Kyllä sen kestää ennemmin kuin, että kävisi influenssapiikillä vuosittain. Piikitkään ei kuitenkaan täysin riskittömiä ole.
En tiedä. En ole tutustunut influenssarokotteiden tehoon ollenkaan enkä myöskään haittoihin muuta kuin otsikkotasolla medioissa. Enkä myöskään kokenut tarpeelliseksi selvittää. Ehkä mieli muuttuu esim. eläkeiäsenä mutta tuskin sinne asti pääsenkään. Nyt piikki on turha, koska rajumpia oireita on ollut kerran 41:ään vuoteen.Odotusarvoisesti sinulle siis pari influenssaa vielä tulee ja lähtökohtaisesti oireet eivät käsittääkseni ainakaan lievene, mitä vanhempana sen sairastaa. Rokotteen ottaminen ei juuri vaadi aikaa tai vaivaa, siksi näin sivusta katsoen on vaikea nähdä loogista syytä siitä kieltäytymiselle, ottaen huomioon aikaisemmat rajut oireet. Näetkö tosiaan rokotteen haitat/riskit siitä saatavia hyötyjä suurempana?
Okei, tässä meidän ajatusketjut risteävät. Minä luotan Suomen terveydenhuoltoviranomaisiin niin paljon, että olisin valmis lyömään vetoa influenssarokotteesta saatavien hyötyjen olevan siihen liittyviä riskejä/haittoja suuremmat ilman että minun täytyy syvällisesti perehtyä asiaan tutkimuspapereita ja meta-analyysejä tutkimalla. Koronarokotteesta ja sen tehosta ja tarpeellisuudesta sen sijaan kaipaisin kyllä lisää tietoa, ainakaan lapsilleni en sitä näillä tiedoilla halua.En tiedä. En ole tutustunut influenssarokotteiden tehoon ollenkaan enkä myöskään haittoihin muuta kuin otsikkotasolla medioissa. Enkä myöskään kokenut tarpeelliseksi selvittää. Ehkä mieli muuttuu esim. eläkeiäsenä mutta tuskin sinne asti pääsenkään. Nyt piikki on turha, koska rajumpia oireita on ollut kerran 41:ään vuoteen.
En harrasta tuollaisia ajatusleikkejä. En myöskään käytä aikaani tutustuakseni erilaisiin lääkkeisiin, joita en vielä tiedä tarvitsevani mutta joita voisin alkaa tulevaisuudessa käyttämään. En tavoittele kuolemattomuutta enkä edes pitkää elämää.Mitä jos se kolmas vie teholle? Sitten otat rokotuksia ja vaihdat mielipidettä koronastakin?
Siis huom! jos. Tämä on vain ajatusleikkiä.
Kyllä, tässä ne risteävät. Minä taas lähtökohtaisesti en luota virkamiehiin varsinkin kun taustalla on lääkejättien tapaisia vaikuttajia.Okei, tässä meidän ajatusketjut risteävät. Minä luotan Suomen terveydenhuoltoviranomaisiin niin paljon, että olisin valmis lyömään vetoa influenssarokotteesta saatavien hyötyjen olevan siihen liittyviä riskejä/haittoja suuremmat ilman että minun täytyy syvällisesti perehtyä asiaan tutkimuspapereita ja meta-analyysejä tutkimalla. Koronarokotteesta ja sen tehosta ja tarpeellisuudesta sen sijaan kaipaisin kyllä lisää tietoa, ainakaan lapsilleni en sitä näillä tiedoilla halua.
Sairaalat on täynnä! Henkilökunta loppuu! 10 on aivan maksimi.Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan Suomessa on koronaviruksen vuoksi sairaalahoidossa 53 ihmistä. Heistä tehohoidossa on 8
Viikonloppuna festarit kotikaupungissa. Kaupungin FB-ryhmässä manataan joukkokuolemia ja kauhistellaan, miksi hommaa ei peruta näin viime metreillä, kun asukkaiden turvallisuus näin törkeästi vaarannetaan.Sairaalat on täynnä! Henkilökunta loppuu! 10 on aivan maksimi.