Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Varmaan vähän vitusti. Ei se lääkkeiden kehittely ilmasta ole. Harva firma hyväntekeväisyyttäkään haluaa syytää miljardeja.

Kannattaa muistaa myös, noin 1-10% lääkekehittelyistä edistyy yhtään.

Jokuhan vois kutsua aika vasemmistolaiseks ajatteluks että yrityksille pitäis laittaa limitti, paljon voi tehä voittoa. :sneaky:
Laitas nyt niitä lukuja kun yleensä löytyy aina linkit.
Veikkaan etteivät jää tappiolle lähellekään vs tuotot piikeistään.

Laitas nyt niitä lukuja kun yleensä löytyy aina linkit.
Veikkaan etteivät jää tappiolle lähellekään vs tuotot piikeistään.
Mä en oikeesti tiedä. :)

edit. piikeistä jäävät voitolle se on ihan varma. Mutta tuosta coctail hommasta tulee tappiota. Oon minäkin astrazenecalle 1k-10k maksanu. Astmalääke niin saatanan kallis. :D

Tuleeks muille mieleen noista järeemmistä maskeista joku linnun nokka? Jotenkin koomisen näköisia ne kuonokopat XD
Ai FPP2 maskit?

Kävin ostamassa niitä tänään.
Tässä kohtaa joku varmasti ejakuloi, mutta tarve on harraste/huoltohommat, missä pölisee monesti liikaa ja allergia vaivaa.

Viimeksi muokattu:
Joo just ne. Onks ne siis samoja mitä esim raksalla joskus käytetään?
Joo ilmeisesti jos puupölyä sekä muuta pölyä paljon. Itsellä kämpässä joutuu välillä ilmansuodattimia vaihtamaan ilmalämpöpumppuun niin pakko laittaa jotain MASKIA, kun ottaa itsellä pölyallergia tuossa operaatiossa kovasti.

Pakko palata tähän, on tämä niin vekkuli tapaus. Sain ko. xxx Oy:n toimitusjohtajalta pitkän sähköpostin, jossa hän harrasti äärimmäisen massiivista hyvesignalointia mm. vastuullisuudesta ja työntekijöiden suojelemisesta. Lopputulemana, jotta xxx Oy:n tiloihin ei pääse ilman max. viikon sisällä otettua influenssatestiä mutta edustamalleni yritykselle ei tästä aiheudu kustannuksia vaan laskun voi lähettää heille.

Vastasin lyhyesti, että asia on kunnossa ja tilanteen ollessa näin vakava, eivätkä testitkään ole 100% luotettavia, on vastuullisinta siirtää palaveria myöhemmin sovittavaan ajankohtaan, jolloin tapaaminen voidan järjestää turvallisesti. Lupasin palata asiaan Q4:n aikana.

Kaikenlaista sitä näkeekin. Minua on täysin turha yrittää pompottaa hyvesignaloinnin takia.
Ai sä oot se.

Tuleeks muille mieleen noista järeemmistä maskeista joku linnun nokka? Jotenkin koomisen näköisia ne kuonokopat XD
Mulle tulee monesta maskista pillu mieleen kun on sellainen ovaalin muotoinen kuoppa siinä keskellä.
Siihen kun piirtäisi kirkkoveneen airot ja hengittäessä menisi monttu ylösalas niin saattas joku jopa hieman hihitellä.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Entiatä sairaammaks menee tää touhu... Ei vittu et pistää vihaks. Jengi joutuu oleee karanteenis tuol heatrown lentokentäl 10 päivää ja saa pari kertaa päiväs käydä ulkoilemas. Saamaan aikaan eliiitti juhlii... Orjat pitää maskia samaan aikaan ku eliitillä ei ole tietookaan mistään etäisyyksistä tai maskeista.

HEATHROW PRISON CLIP IS CRAZY! / Hugo Talks Some More #lockdown

View: https://www.youtube.com/watch?v=wX9M3tDu-jI

Mut niin kauan kun saadaan lampaat uskomaan että maskin pitämättä jättäminen tuhoo valtaeliitin suunnitelmat, sanoisin että leijonat on ihan turvassa.
korona.jpg

Ihan asiallinen kysymys - miksi maskien käyttäminen hiertää niin paljon?

Vaimoni on syöpähoidoissa, ja meilahden alueella on hoitajien mukaan käytetty maskeja jo paljon ennen koronaa. Toki kyseessä on vähintään ffp2-luokan maskit, jotka voivat edes teoriassa auttaa pöpöjen suodattamisessa. Jos vastustuskyky on käytännön olematon, on pienikin hyöty kotiinpäin - mitään ylimääräistä ei tarvita.
Jo joskus armeijassa mm. rankan kortisonikuurin jälkeen lääkärit pohti palveluksen loppuunsuorittamista sen takia, että vastustuskyky on niin olematon lääkityksen vuoksi ja armeija tietysti elinoloiltaan on aikalailla huonoin mahdollinen miljöö elävänä kuolleena elämiseen, näin niin kuin tautien näkövinkkelistä.

En ota maskeihin vaikka sen enempää kantaa, mutta toisaalta haluan tuoda myös esille sen, että tuskin niiden käyttäminen juuri sinua haittaakaan? Itse ainakin vaimoni tilanteen lisäksi olen sisäistänyt ajatusmaailman, jossa edes teoreettisesti ffp2-maskia pitämällä pystyn suojaamaan myös muita - esimerkiksi sellaisia ihmisiä, joille joko covid tai mikä tahansa muu voisi olla kohtalokas tai vähintäänkin hyvin vittumainen. Vaikka mm. media on eittämättä usein liioitellut covid-aiheisia uutisia, lienee kuitenkin kiistämätön fakta se, että se on olemassaoleva tauti. Ja aivan, se ei välttämättä todellakaan ole lähtökohtaisesti tappava, mutta kuitenkin esim. sen pitkäaikaisvaikutuksia ja 'long covidia' ei vielä varsinaisesti tunneta. CFS/ME/mastosytoosi/ym. krooniset sairaudet ovat räjähtäneet käsiin, koska varsinaista diagnostiikkaa etsitään potilaiden omasta toimestaan. Vaikka läheskään kaikille koronasta ei tule pitkäaikaisia terveysvaikutuksia, on nimenomaan mielestäni ne kaikista inhottavimmat koronaan liittyen - itse makaan vaikka teholla mielummin kuin olen vuoden tai kaksi kipeänä, kokemusta valitettavasti on. Kun tällaisen pitkäaikainen sairaus lisätään jo olemassaolevaan vaikeaan terveydentilaan nuorillakin ihmisillä, on tilanne tuplaten vittumainen.

Tuomitsenko niitä, jotka eivät käytä maskeja? En.
En vain ihan ymmärrä sitä, mikä siinä niiden käyttämisessä on 'niin vitun tyhmää'? :) Meitä on kuitenkin aika moneen junaan, ja itse käyttäisin tällä hetkellä maskia ihan ilman mitään koronaakaan. En tietenkään edellyttäisi sitä muilta, eli ihan yhtälailla olen niitä maskiriehujiakin vastaan, ei siinä.
Jos korona on kuitenkin olemassaolevien muiden tautien lisäksi 'extrana', on mielestäni ihan ok, että ihmiset tekevät toimenpiteitä sen eteen, että selvitään sitten edes "yksi tauti vähemmällä"

Sinänsä myös ihmetyttää se, miten kaikista vähiten kouluttautuneet ihmiset ovat eniten koronavastaisia kaikilla osa-alueilla. Siis ne ihmiset, joilla ei edes akateemisen lukutaidottomuuden johdosta pitäisi ihan hirveästi olla edellytyksiä olla huippuasiantuntijoiden kanssa erimieltä - ainakaan ilman vahvaa argumentaatiota.

Olit sitten kuinka mahtava leijona tahansa, ja kuinka ideologiasi olisi varmasti oikea - mitäpä jos ensi kerran miettisit asiaa hieman omaa napaa pidemmältä? Jos tauti ei haittaa sinua, mitä jos se haittaa jotain muuta? Kaikkia ei tietenkään voi suojella, ainakaan loputtomasti, mutta tästäkin taudista oltaisiin selvitty todennäköisesti aika paljon helpommalla ilman niitä itsekeskeisiä alppimatkailijoita vuoden takaa :)
Huvittavintahan on myös se, että kun ensimmäinen koronatartunta tuli suomeen turistilta - oli suomalaiset rivissä haukkumassa että vittuako matkustaa jne. Samat kaverit argumentoi joululomareissujaan sillä, että "no mutta x-maassa on paljon parempi tilanne kuin täällä, sinne voi hyvin mennä!!!". Ei käynyt mielessä, että voit sitten mahdollisesti viedä tautia sinnekin? :)

Viimeksi muokattu:
Eipä se maskin käyttö vituta. Vittutaa vaan tää teatteri. Ihan niinku joku rätti naamalla sut pelsatais maailmantuholta (influenssalta). Duunissa pistin merkille ni yhellä roikkuu maski korvan lehdellä,Yhelä kaulalla. Toisella niin et nenä näkyy. kaivetaan taskusta likanen maski naamaallle. Kangasmaskeja hiplataan ja ei pestä.

Siitä maskista on todistetusti enemmän haittaa ku hyötyä. Aivot ei saa happe. Hengität ties mitä ainaeita ku suurin osa niistä maskeista on tehty jossain hikipajalla Kiinassa. Lampaat pitää silti niitä ja pelastuu flunssalta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom