Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No ei kyllä. Kunhan siivosin offarin tältä tuubalta.

Sen verran olen internetsin keskusteluihin osallistunut, että en vedä herneitä nenään, kuten sinulle käy. Jatka toki huutelua, ei se minulta ole pois. Hauskahan se on seurata, kun mies pahoittaa mielensä, internetin keskustelupalstalla. 😄
Turhaa projisoit. Oikaisin vain vääriä puheita minusta.

Nämä höyryhatut on aina samanlaisia. Äärilaidasta riippumatta höyryäjät sylkevät uupumatta aateveljiensä hyväksymää sanastoa "vihollistensa" niskaan - olipa syyytä tai ei. Cancel-kulttuuri, naisvihaaja, setämies , lammas... Kun ei ole mitään järkevää sanottavaa tai kykyä argumentoida, niin hyöryäjät joutuvat keskittymään pilkkakirveen heilutteluun. Netti on antanut näille tapauksille kanavia purkaa patoutumiaan anonymiteetin turvin 24/7. Työpaikoilla varvemmin noita näkee. Ehkä se on niin, että urheimmankin leijonan mylvintä hiljenee, kun pitäisi julkisesti omalla naamalla alkaa mylvimään.
"Ehkä se on niin, että urheimmankin leijonan mylvintä hiljenee, kun pitäisi julkisesti omalla naamalla alkaa mylvimään."

Jaa itse kyllä puhun näistä julkisesti kuten moni muukin kollega omassa paikassa sekä toisissa firmoissa mitä tiedän. Viimeksi puhuin parturissa näistä.
Sun piireissä vissiin tyyppi sitten vedetään lynkattavaksi vai mitä meinasit että "vaikea omalla naamalla puhua"?

"Ehkä se on niin, että urheimmankin leijonan mylvintä hiljenee, kun pitäisi julkisesti omalla naamalla alkaa mylvimään."

Jaa itse kyllä puhun näistä julkisesti kuten moni muukin kollega omassa paikassa sekä toisissa firmoissa mitä tiedän. Viimeksi puhuin parturissa näistä.
Sun piireissä vissiin tyyppi sitten vedetään lynkattavaksi vai mitä meinasit että "vaikea omalla naamalla puhua"?
Joo täällä tuo julkinen lynkkaus voisi tullakin, jos joku alkaisi jankkaamaan noita "perusflunssa se vain on" -viisauksia vittuilulla höystettynä. Kuolleita ja kuoleman porteilla käyneitä on nimittäin sen verran paljon, ettei täällä tuollaista kuule. Tämä siitä huolimatta, vaikka lockdown on aika tiukka ja se kyllä vituttaa kaikkia.

Harva noista osaa edes kertoa muuta syytä kuin "koska muutkin" joten joo lammas on hyvä vertauskuva. Median ohjaamia ilman omaa järkeilyä.
Maskitus hyvä esimerkki tästä mitä jatketaan vaikka ulkona +30astetta vaikka olisi rokotettu jne.
Ei tätä uskoisi ellei itse näkisi

Mitä mä silloin cancelloin jos huomioin mitä oikeasti tapahtuu?
Sinä taas rottana kertoilet päästäsi etten tee palkkatyötäni, kun et tykkää mitä kirjoitan aiheesta. Se taas on paskaa/valheita ja et ilmeisesti ole koskaan tehnyt mitään arvostettavaa tai sinua arvostettu työssäsi, kun alat vihervassarien tasolle vajoamaan.
Eli sä et harrasta cancel -kulttuuria koska sä huomioit mitä oikeasti tapahtuu, mutta kaikki muut harrastaa cancel -kulttuuria koska ne huomioi mitä oikeasti ei tapahdu? Ja sinä siis päätät mitä oikeasti tapahtuu ja mitä ei tapahdu? Ok. Aikamoinen profeetta.

Vieläkö sua vituttaa, että kyseenalaistin sun etätyöskentelyn tehokkuutta? Vinkkivitonen: ei kannata kipeyttää peppua keskustelufoorumin tuntemattoman henkilön viestin takia. Sulla on muuten vaikeat ajat edessä. Ja tämä oli siis ihan vilpitön neuvo.

Eli sä et harrasta cancel -kulttuuria koska sä huomioit mitä oikeasti tapahtuu, mutta kaikki muut harrastaa cancel -kulttuuria koska ne huomioi mitä oikeasti ei tapahdu? Ja sinä siis päätät mitä oikeasti tapahtuu ja mitä ei tapahdu? Ok. Aikamoinen profeetta.

Vieläkö sua vituttaa, että kyseenalaistin sun etätyöskentelyn tehokkuutta? Vinkkivitonen: ei kannata kipeyttää peppua keskustelufoorumin tuntemattoman henkilön viestin takia. Sulla on muuten vaikeat ajat edessä. Ja tämä oli siis ihan vilpitön neuvo.

Kunhan oikaisin virheesi siitä mitä itseään kunnioittava mies tekee ja mitä "epäilet" hänen pystyvän tai ei pystyvän tekemään.

Sä et ilmeisesti edes käsitä mitä sanoin tuossa mihin vastasit? Harva täällä lähtenyt henkilöön kiinni, mutta sinä olet yksi näistä ja rupeat vääntämään jotain lillukanvarsia työsuhteilla tai muilla tähän liittyvillä, kun itse olet persekipeä siitä mitä kirjoitetaan.... sehän on vain säälittävää. Vihervassarien touhuja. Eihän ne ole edes miehiä.

Viimeksi muokattu:
Joo täällä tuo julkinen lynkkaus voisi tullakin, jos joku alkaisi jankkaamaan noita "perusflunssa se vain on" -viisauksia vittuilulla höystettynä. Kuolleita ja kuoleman porteilla käyneitä on nimittäin sen verran paljon, ettei täällä tuollaista kuule. Tämä siitä huolimatta, vaikka lockdown on aika tiukka ja se kyllä vituttaa kaikkia.

Kuulostaapa "hyviltä" piireiltä... Se on muuten ihan perusflunssaa mitä kaltaisesi haluaa olevan jotain muuta. Harmi kun poliittinen narratiivi puoltaa vielä sinun puoltasi niin saadaan tätä roskaa seurata varmaan tovin vielä.

Onko tässä ketjussa ollut puhetta ivermektiinistä koronan lääkehoitona? Netistä löytyy juttua, mm. Bret Weinstein niminen heppu youtubessa puhuu tästä. Minun mielestäni on outoa, kun taudista kuitenkin varmasti suurin osa haluaa päästä eroon keinosta riippumatta, niin miksi rokotuksista puhutaan jatkuvasti ainoana vaihtoehtona tämän saavuttamiseksi?

Kyynisesti ajatellen vaikuttaa siltä, että raha on puhunut, ja lääkerfirmat tekevät ison tilin patentoiduilla, KOKEELLISILLA rokotteilla ja "tavikset" saavat olla koehenkilöinä. Näin siis vaikka suurin osa ei saisi sivuvaikutuksia, niin silti tämän rokotteen puskeminen mediassa ainoana keinona tautia vastaan on arveluttavaa. Tietty ivermektiinistä patentit rauenneet aikoja sitten, joten kukaan ei tee sillä fyrkkaa, toisin kuin rokotteilla ( joiden haittavaikutuksista lääkejätit on vastuuvapautettu hallituksen toimesta. Miksiköhän? ).

Eli jos jollain on kokemuksia ivermektiinin käytöstä, joko ennaltaehkäisevänä, tai itse tartunnan hoidossa, niin minua kiinnnostaisi kuulla.

Kunhan oikaisin virheesi siitä mitä itseään kunnioittava mies tekee ja mitä "epäilet" hänen pystyvän tai ei pystyvän tekemään.

Sä et ilmeisesti edes käsitä mitä sanoin tuossa mihin vastasit? Harva täällä lähtenyt henkilöön kiinni, mutta sinä olet yksi näistä ja rupeat vääntämään jotain lillukanvarsia työsuhteilla tai muilla tähän liittyvillä, kun itse olet persekipeä siitä mitä kirjoitetaan.... sehän on vain säälittävää.
Eikö ole nimenomaan henkilöön kiinni lähtemistä kun haukkuu henkilöä lampaaksi?

Oon muuten yllättyny miten pitkään oon sun kanssa jaksanut tässä "keskustella". Nostan kyllä hattua miten sä oot jaksanut tehdä tätä kaksi kuukautta putkeen joka päivä. Mä oon jo ihan loppu vain yhden päivän jälkeen.

800 viestiä näin lyhyessä ajassa täytyy olla jonkin sortin Pakkisennätys ja kertoo myös jonkinlaisesta pakkomielteestä.

Onko tässä ketjussa ollut puhetta ivermektiinistä koronan lääkehoitona? Netistä löytyy juttua, mm. Bret Weinstein niminen heppu youtubessa puhuu tästä. Minun mielestäni on outoa, kun taudista kuitenkin varmasti suurin osa haluaa päästä eroon keinosta riippumatta, niin miksi rokotuksista puhutaan jatkuvasti ainoana vaihtoehtona tämän saavuttamiseksi?

Kyynisesti ajatellen vaikuttaa siltä, että raha on puhunut, ja lääkerfirmat tekevät ison tilin patentoiduilla, KOKEELLISILLA rokotteilla ja "tavikset" saavat olla koehenkilöinä. Näin siis vaikka suurin osa ei saisi sivuvaikutuksia, niin silti tämän rokotteen puskeminen mediassa ainoana keinona tautia vastaan on arveluttavaa. Tietty ivermektiinistä patentit rauenneet aikoja sitten, joten kukaan ei tee sillä fyrkkaa, toisin kuin rokotteilla ( joiden haittavaikutuksista lääkejätit on vastuuvapautettu hallituksen toimesta. Miksiköhän? ).

Eli jos jollain on kokemuksia ivermektiinin käytöstä, joko ennaltaehkäisevänä, tai itse tartunnan hoidossa, niin minua kiinnnostaisi kuulla.
Oon jonkun verran myöski ihmetelly ivermektiiniä. Siel on monta tutkimusta jotka näyttäny posia koronaan, mutta ilmeisesti huonosti toteutettuja, pieniä ja epäluotettavia. ONgelma mikä siinä on, on se, että ilmeisesti suurilla annoksilla mahdollisesti pientä hyötyä, mutta ongelmaks muodostuu se että se on hyvin lähellä myrkyllisyyden rajaa. Eli isoa fibaa ei tarvi tehdä, hauras potilas kuolee ivermektiinin yliannostukseen. Solidarity trial ei myöskään löytäny apua koronaan.

Who ei suosittele myöskään. Hauska pikku nyanssi. Intiassa maksaa pilleri 2c, jenkeissä noin 1000usd.

Ivermektiini
France soirin ivermektin-artikkeli, jonka mukaan se on jo käytössä mm Meksikossa, Perussa, Slovakiassa.

mutta ilmeisesti ei ole riittävästi ja tarpeeks vahvaa näyttöä. Älä kysy tarkemmin. Outoa minustakin. :D

Eikö ole nimenomaan henkilöön kiinni lähtemistä kun haukkuu henkilöä lampaaksi?

Oon muuten yllättyny miten pitkään oon sun kanssa jaksanut tässä "keskustella". Nostan kyllä hattua miten sä oot jaksanut tehdä tätä kaksi kuukautta putkeen joka päivä. Mä oon jo ihan loppu vain yhden päivän jälkeen.

800 viestiä näin lyhyessä ajassa täytyy olla jonkin sortin Pakkisennätys ja kertoo myös jonkinlaisesta pakkomielteestä.

Sulle pakkomielle. Itselle aiheesta keskustelua. Jännä miten kiemurtelet jossain postausmäärissä tai ajassa... Miten se liittyy edes mihinkään? Kunhan etsit jotain lillukanvarsia koska sinullahan tässä oikeasti on pakkomielle.

Viimeksi muokattu:
Ivermektiini
France soirin ivermektin-artikkeli, jonka mukaan se on jo käytössä mm Meksikossa, Perussa, Slovakiassa.

mutta ilmeisesti ei ole riittävästi ja tarpeeks vahvaa näyttöä. Älä kysy tarkemmin. Outoa minustakin. :D

Kiitos vastauksesta! Tietty voi kysyä, josko sitä näyttöä alkaisi löytyä, jos olisi tahtoa tutkia asiaa vakavasti. Näen valtamedian isoimpana ongelmana tässä, asioista ei puhuta objektiivisesti, vaan etukäteen päätetään mikä on "totta" ja uutisointi rakennetaan tämän ympärille.

Kävin tänään ottamassa Piikin. Isoon urheiluhalliin oli hienosti järjestetty rokotuspaikat. Ei turhaa odotusta eikä jonotusta eli aikataulutus toimi. Toinen sitten elokuun lopussa.

Tuttu hoitaja on viime vuodesta alkaen ottanut koronanäytteitä. Kertoi tänään, että nyt on alkanut kävijämäärät laskea. Viikkoon ei alueella ole ollut yhtään positiivista näytettä.

Jokohan alkaisi maskit tippua pois kaupassakävijöiltä.

Kiitos vastauksesta! Tietty voi kysyä, josko sitä näyttöä alkaisi löytyä, jos olisi tahtoa tutkia asiaa vakavasti. Näen valtamedian isoimpana ongelmana tässä, asioista ei puhuta objektiivisesti, vaan etukäteen päätetään mikä on "totta" ja uutisointi rakennetaan tämän ympärille.
Käsittääkseni iso trial on tulossa ja käynnissä useita pienempiä.

Yks mielenkiintonen droppi on https://science.sciencemag.org/content/371/6532/926.full plitidepsin.

Jos tuollainen, jo olemassaoleva ihmelääke löytyisi, niin ainakin minun kyynisyyteni riittää kuvittelemaan miten sen hinta ampuisi kattoon samantien. Hintavia R&D-kulujakaan ei enää olisi, joten sehän olisi maksimaalista voittoa tavoittelevan lääkefirman ideaalitilanne.
Uusien rokotteiden haittojen laittaminen kokonaan lääkefirman syyksi ei liene kovin kohtuullista tilanteessa, jossa hallitus on itse todennut, että rokotteiden testausvaatimuksissa voidaan joustaa.

WHOLla on 4449 tutkimusta meneillään. Koronaan liittyen.

SPirulinasta lähtien.

esim.

Phase IV Efficacy Study of MMR Vaccine in Preventing or Reduction of Severity of COVID-19 in Healthcare Workers Adults
Effectiveness of L carnitine suplementation in COVID-19
A study of Ayurvedic medicine â??CoReachâ?? in COVID-19 positive patients.
Assessment of effect of crocin on Covid-19 patients
A randomized, double-blind, placebo-controlled study to assess the safety and efficacy of ivermectin in asymptomatic and mild severity COVID-19 patients

Kuinkahan moni vois käsi sydämmellä sanoa että talous kannatti tuhota sen takia että saatiin ehkä pelastettua joitain tässä riskiryhmässä olevia eli jo kuoleman sairaita?Oliko sanna marin tai bill gates oikeesti huolissaan kuoleman sairaitten ihmisten hengistä?Ketä se ihan rehellisesti sanottuna kiinnostaa jos jossain vanhainkodissa kuolee porukkaa flunssaan?(Nyt on hyvä paikka virtue singal antaa palaa)

Kuinkahan moni vois käsi sydämmellä sanoa että talous kannatti tuhota sen takia että saatiin ehkä pelastettua joitain tässä riskiryhmässä olevia eli jo kuoleman sairaita?Oliko sanna marin tai bill gates oikeesti huolissaan kuoleman sairaitten ihmisten hengistä?Ketä se ihan rehellisesti sanottuna kiinnostaa jos jossain vanhainkodissa kuolee porukkaa flunssaan?(Nyt on hyvä paikka virtue singal antaa palaa)
Koska riskiryhmät nyt köhässä kuin köhässä on ne vanhimmat niin olisivat sitten laittaneet sinne rajoituksia. Eihän se mukavaa olisi, mutta koskisi käytännössä vain eläkeläisiä, jos nyt leikitään että ollaan tässä "supervaarallisessa" pandemiassa.

Muuten taas toiminnot olisi normaalisti päällä ilman rajoituksia eikä varsinkin pienyrittäjiä tarvitsisi vetää kölin ali puhumattakaan muusta sosiaalisesta elämästä mikä monella tuntuu olevan pahasti holdissa edelleen kiitos päätösten.

Mutta tää vaan jatkuu ja koskee aivan kaikkia. Ei ole kyllä mitään syytä miksi tämä touhu ei jatkuisi syksyllä ja onko jopa kovemmilla kierroksilla..

Miksi tää jatkuisi enää syksyllä, kun siihen mennessä riskiryhmäläiset ovat todennäköisesti jo rokotuksensa saaneet ja sitä myöden poliittinen paine "toimia oikein" on kadonnut? Nekin tahot, jotka tälläisistä markkinahäiriöistä osaavat ottaa rahallisen hyödyn irti, ovat siihen mennessä keksineet uuden "the Next Big Thingin"?

Back
Ylös Bottom