Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kyllä. Tottakai tekijä ottaa ensin tällaiset rokotteet missä kritisoitu riskejä sekä toimivuutta.
Hän näytti hyvää esimerkkiä olla ottamatta ja kertoilikin ettei oikeastaan hän edes tarvii koska terve 59v.
Eli voi kysyä miksi kukaan vaikka 30v terve edes katsoisi näihin? Jep. Ei mitään syytä.

Oikeastaan ainoa syy miksi porukka ottaa näitä on se että hallitus palauttas normaalin takas... Sehän kuulostaa kiristämiseltä
Vai sanoiko se, että ei ole vielä ottanut, koska ei ole hänen ikäluokkansa aika. Ja että ei halua ohitella muita jonossa. Jos kaikki "ylemmät" tahot olisivat ottaneet rokotteen etunenässä, oltaisiin huutamassa salaliittoa, jossa "ylemmät" haluavat suojata itsensä muista välittämättä.

Erikoinen kuulo sulla, tai sitten kielitaidossa jotain häikkää.

Mutta miksi "etuilisi jonossa"? Sinun kaltaiset hörhöt ei siitä vakuuttuisi kuitenkaan, terveysviranomaisten suosituksiin uskovat ottavat rokotteen vuorollaan kuitenkin, joten mikä muuttuisi? Negatiivista julkisuutta siitä tulisi jos "etuilisi", ellei sitten onnistuisi vakuuttamaan yleisöä että tyyliin arvalla voitti osallistumisen testivaiheeseen yms.
Ihan kaikki olisi hyvä vakuuttaa.

Ei se minua toki vakuuttaisi, mutta tuo on taas yksi särö koronanäytelmässä.

Vai sanoiko se, että ei ole vielä ottanut, koska ei ole hänen ikäluokkansa aika. Ja että ei halua ohitella muita jonossa. Jos kaikki "ylemmät" tahot olisivat ottaneet rokotteen etunenässä, oltaisiin huutamassa salaliittoa, jossa "ylemmät" haluavat suojata itsensä muista välittämättä.

Ei tässä ole salaliittoa. Firman pomo ei oikein syty ajatukselle ottaa omaa piikkiä.
Kuten sanoin PR työnä tämä olisi ehdottomasti pitänyt tehdä toisin. Tuo "jonon ohittelu" oli vain tekosyy.

Ei tässä ole salaliittoa. Firman pomo ei oikein syty ajatukselle ottaa omaa piikkiä.
Kuten sanoin PR työnä tämä olisi ehdottomasti pitänyt tehdä toisin. Tuo "jonon ohittelu" oli vain tekosyy.
Eli. Lääkefirman pomon pitäisi vetää joka ikistä troppia mitä heidän tuotevalikoimastaan löytyy, ihan vain että vakuuttaisi ihmisiä..? Miksi koronarokote olisi jotenkin erikoistapaus vs muut lääkeaineet? Saattaisi olla melkoset olot.

Tai ehkä se tekosyy olikin vain syy. Sinun koronahäsellyksestä kilahtaneet aivosi lisäsi tuon teko -etuliitteen. Jos minä olisin tuon duden asemassa, todennäköisesti etuilisin jonossa, mutta kertoisin julkisuuteen odottavani omaa vuoroani 😁

8lta päivältä tuli tänään 263 luku. Joitakin yksittäisiä tartuntoja 8 päivän viiveellä. 0päivä oli huoltopäivä.
Yhteenveto 24.04.2021 #koronafiUusia tartuntoja

tänään   263

eilen    267

7 pv sitten  0

14 pv sitten 446

1619285637121.webp

Eli. Lääkefirman pomon pitäisi vetää joka ikistä troppia mitä heidän tuotevalikoimastaan löytyy, ihan vain että vakuuttaisi ihmisiä..? Miksi koronarokote olisi jotenkin erikoistapaus vs muut lääkeaineet? Saattaisi olla melkoset olot.

Tai ehkä se tekosyy olikin vain syy. Sinun koronahäsellyksestä kilahtaneet aivosi lisäsi tuon teko -etuliitteen. Jos minä olisin tuon duden asemassa, todennäköisesti etuilisin jonossa, mutta kertoisin julkisuuteen odottavani omaa vuoroani 😁

Ei vaan meemiflunssan piikkiä. Tätä flunssaa mitä lobattu mediassa kovempaa kuin mitään muuta vuosiin.
Onhan se kertovaa miten pitää kierrellä ja kaarrella kun jokainen vastaisi että tottakai otan ja vielä ensimmäisten joukossa koska uskon sen toimivuuteen ja turvallisuuteen.

0

Mitä sä ajat takaa?
Ajattelen oman kokemukseni perusteella niin, että kausi-influenssat ovat paljon koronaa vaarattomampia, koska en tosiaan tiedä yhtään kausi-influenssaan kuollutta, vaikka näitä kausiflunssia on pyörinyt iät ja ajat. Ajattelen myös niin, että kausiflunssaan kuolevat vielä koronaakin selvemmin toinen jalka syvällä haudassa olevat ja suuria numeroita selittää lähinnä kausi-influenssojen yleisyys riskiryhmissä. Jos kausi-influnssat olisivat koronaa tappavampia, niin minun kai kuuluisi tietää satoja kausi-influenssaan kuollutta - ja nyt puhun työikäisistä.

Tämä kaikki on toki amatöörin pohdiskelua, mutta oman koemukseni numeroissa on niin iso ristiriita noihin väitteisiin, että joku ei nyt täsmää.

Niin miksi siis juuri tätä? Koska Roopeli haluais, "koska vituttaa tää korona ja ku siitä koko ajan meuhkataan..."? Muuta syytä minä en keksi etuilla jonossa.
Koska se flunssa on jumittanut koko maailman ja kaikki odottaa tätä "pelastusta" millä hallitus antaa meidän palata takaisin "normaaliin".
Siksi. Mut hei ihan turha tuonkaan valittaa miksi rokotuskiintiöt voi takkuilla valtioissa.

Tuohon en osaa ottaa kantaa. Varmasti, jos haluavat, niin pystyvät pitämään lukuja positiivisella puolella.

Miettinyt sitäkin, että nämä useat valtiollisen tahon ja lääketieteellisen tahon koronan "pakottajat" toimivat suosituksiensa mukaan itsekin. Lienevät jotain naamioitumisesta tykkääviä BDSM-tyyppejä.

Ainakin julkisesti. Rapakon takaa ja muualtakin on lukuisia skandaaleja siitä että on vedottu "kansaan" että nyhjöttäis yksin kotona mutta ite ovat sitten koko perheen voimalla lähtenyt lomailemaan ja nauttimaan elämästä.Meinaatko ettei sanna marin pääse salille jumppaamaan jos siltä tuntuu?

Ainakin julkisesti. Rapakon takaa ja muualtakin on lukuisia skandaaleja siitä että on vedottu "kansaan" että nyhjöttäis yksin kotona mutta ite ovat sitten koko perheen voimalla lähtenyt lomailemaan ja nauttimaan elämästä.Meinaatko ettei sanna marin pääse salille jumppaamaan jos siltä tuntuu?

Eikös eduskunnan saunatilatkin pitänyt saada auki?
On se rankkaa... toki nämähän oli vain työmiehille siellä... sure sure.

Oisko videota ja lähikuvaa?

Joo on, ne on nähtävänä mun ********* privaattijäsenille.

Mä ymmärrän että tiettyjen vapauksien menettämisen puolesta noustaan vastaan, se on ihan oikein. Yhteiskunnassa olis jotain vialla jos kukaan ei vastustaisi. Rokotteita pitää kyseenalaistaa ja jotainhan sieltä astra-zenecasta löytyikin ja hyvä että paljastui vaikka harvinainen tuo paha reaktio siitä onkin. Rokotevastaiset eivät sitä paljastaneet vaan systeemi itse. Ja hyvä niin.

Mut kantsis miettiä onko yleisellä rokotevastaisuudella missä ituhippileirissä ja jos on arvokonservatiivi, populismin puolesta tms. niin kantsis miettiä liittyykö rokotevastaisuus mitenkään järkevästi näihin juttuihin. Halla-Aho tai Trump ei puhu rokotteita vastaan, Trumpin hallinnolla oli projekti niiden nopeaksi kehittämiseksi. Jopa Bolsonaro on kääntänyt takkinsa ja on rokoteohjelman puolella.
Jokainen voi olla ottamatta rokotteen ja perustella sen, fine. Mutta salaliittoteoriat asiasta nyt lähinnä vaan sataa johonkin populismin vastaiseen laariin.

Joo on, ne on nähtävänä mun ********* privaattijäsenille.

Mä ymmärrän että tiettyjen vapauksien menettämisen puolesta noustaan vastaan, se on ihan oikein. Yhteiskunnassa olis jotain vialla jos kukaan ei vastustaisi. Rokotteita pitää kyseenalaistaa ja jotainhan sieltä astra-zenecasta löytyikin ja hyvä että paljastui vaikka harvinainen tuo paha reaktio siitä onkin. Rokotevastaiset eivät sitä paljastaneet vaan systeemi itse. Ja hyvä niin.

Mut kantsis miettiä onko yleisellä rokotevastaisuudella missä ituhippileirissä ja jos on arvokonservatiivi, populismin puolesta tms. niin kantsis miettiä liittyykö rokotevastaisuus mitenkään järkevästi näihin juttuihin. Halla-Aho tai Trump ei puhu rokotteita vastaan, Trumpin hallinnolla oli projekti niiden nopeaksi kehittämiseksi. Jopa Bolsonaro on kääntänyt takkinsa ja on rokoteohjelman puolella.
Jokainen voi olla ottamatta rokotteen ja perustella sen, fine. Mutta salaliittoteoriat asiasta nyt lähinnä vaan sataa johonkin populismin vastaiseen laariin.

Sähän niitä salaliittoja nyt näet...

Niinhän meni monet muutkin "siviilit" tehdään. Ihmisiä nekin vaan on.

Back
Ylös Bottom