Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Lue mitä kirjoitin. Turhaa koitat vääntää jotain skenaariota. Hallituksen toimet olleet tasoa järjetöntä jo pitkän aikaa joten vastaavaa varmasti tapahtuu.
Se ei taas siihen vaikuta mitään miten itse toimin perustellusti ja logiikalla. Jos iskevät lain maskeille niin sitten iskevät. Se on heidän syy ei minun. Tosin poliittinen itsemurha on varma siinä kohtaa mutta eihän nykyajasta tiedä.
Mä vaan kysyin sun ajatusta asiasta. Olethan ilmoittanut jo oman skenaarion, jota yrität noudattaa. Hallituksen toimet ei tuohon kysaymykseen vaikuta. En siis väännä mitään skenaariota, vaan kysyin ajatustasi asiasta. jokin noista 3 vaihtoehdosta ehkä toteutuu? Mikä sinun toimintamallillasi noista se olisi?

Mä vaan kysyin sun ajatusta asiasta. Olethan ilmoittanut jo oman skenaarion, jota yrität noudattaa. Hallituksen toimet ei tuohon kysaymykseen vaikuta. En siis väännä mitään skenaariota, vaan kysyin ajatustasi asiasta. jokin noista 3 vaihtoehdosta ehkä toteutuu? Mikä sinun toimintamallillasi noista se olisi?
Kerroin jo asiasta havaintoni ja mielipiteen. Jos et ymmärrä lukemaasi en voi sille yhtään mitään.
Omiin toimiin ei vaikutusta.

Kerroin jo asiasta havaintoni ja mielipiteen. Jos et ymmärrä lukemaasi en voi sille yhtään mitään.
eli kun sinä ja muut kaltaisesi lopettaa maskin käytön ja haukkuu maskin käyttäjät ja muut asiasta keskustelevat, niin pandemia loppuu ja hallitus purkaa kaikki rajoitteet? Jos muuta käy sinua ei kiinnosta.

Tämän sinun teksteistä olen ymmärtänyt. Olenko oikeassa? Jos en, niin voitko selittää vielä kerran?

Johtaa siihen, että muut seuraa perässä ja loppujen lopuksi vain mielenvikaiset ovat maski päässä, mutta ne nyt olisivat muutenkin koko lopun elämää. Ja kun maskeja ei enää näy, paniikki laantuu ja ihmiset kyseenalaistaa kaikki koronalobbaukset. Mitä enemmän ihmisiä tähän mukaan lähtee, sitä pidempään tää paska kestää.
Vois se mennä noinkin, vaikka vähän epäilen. Terveysviranomaisten suosituksiin kuitenkin keskimäärin uskotaan suht hyvin.

En itsekään maskia pidä minään siver bulletina, mutta uskon että niiden avulla tartuttavuuteen voidaan hieman vaikuttaa. Mieluummin näen että ihmiset käyttää maskeja, kuin sitten tautitapauksien alhaalla pitämiseksi pitää ravintola ja harrastusmahdollisuuksia rajoittaa entistä enemmän.

eli kun sinä ja muut kaltaisesi lopettaa maskin käytön ja haukkuu maskin käyttäjät ja muut asiasta keskustelevat, niin pandemia loppuu ja hallitus purkaa kaikki rajoitteet? Jos muuta käy sinua ei kiinnosta.

Tämän sinun teksteistä olen ymmärtänyt. Olenko oikeassa? Jos en, niin voitko selittää vielä kerran?

En minä käytä/ole käyttänyt maskia joten outo oletus taas.

Minä en tiedä mitä hallitus keksii, mutta tiedän mitä minä teen. Ehdotan että laitat hallitukselle viestiä ja kysyt mitä tyhmää keksivät päättää seuraavaksi.

Vois se mennä noinkin, vaikka vähän epäilen. Terveysviranomaisten suosituksiin kuitenkin keskimäärin uskotaan suht hyvin.

En itsekään maskia pidä minään siver bulletina, mutta uskon että niiden avulla tartuttavuuteen voidaan hieman vaikuttaa. Mieluummin näen että ihmiset käyttää maskeja, kuin sitten tautitapauksien alhaalla pitämiseksi pitää ravintola ja harrastusmahdollisuuksia rajoittaa entistä enemmän.
Tavallaan mielellään pitää maskia, jos vaihtoehtona on paikkojen kiinni pitäminen

Sulla on ollut ihan hyviä pointteja, mutta nyt en ihan löydä sitä tästä, ellei pointtisi sitten ole, että maskit meidät tältä koronalta pelastaa. Siitä voinen olla vahvasti eri mieltä. Siitä olen samaa mieltä, että maskittomuus ei ole mikään kannanotto, eikä edistä paluuta takaisin normaaliin, mutta kyllä maskien käyttäminenkin on yksi kärpäsen paska tässä koronaläjässä. Kiistelette siis mun nähdäkseni ihan turhasta asiasta, koska käytät maskia tai et, niin paluu normaaliin on kiinni aivan muista asioista.
Maskin käyttö itsessään on aika yhdentekevää. Pointti on se, että jos omalla maskittomuudella saat tätä eripuraa kylvettyä ja ns. "maskipakottajien" kierroksia nousemaan --> enemmän huutoa somessa ja joka paikassa, että miksi ei ole maskipakko, kun vieläkään kaikki ei käytä (vilkaise minkä tahansa uutisen kommenttiosiota) --> enemmän painetta poliitikkojen suuntaan vastapuolelta --> vaakakuppi kallistuu meidän kannalta epäedulliseen suuntaan.

En minä käytä/ole käyttänyt maskia joten outo oletus taas.

Minä en tiedä mitä hallitus keksii, mutta tiedän mitä minä teen. Ehdotan että laitat hallitukselle viestiä ja kysyt mitä tyhmää keksivät päättää seuraavaksi.
Jos et tiedä mitä hallitus tekee ja keksii, etkä itse käytä maskia, niin miksi möykkäät muille maskin käytöstä? Eikös kaikki ole hyvin, kun teet mitä itse tykkäät. Hallitus tekee mitä tekee, eikä siihen hirveästi pysty täältä käsin vaikuttamaan.

Jos et tiedä mitä hallitus tekee ja keksii, etkä itse käytä maskia, niin miksi möykkäät muille maskin käytöstä? Eikös kaikki ole hyvin, kun teet mitä itse tykkäät. Hallitus tekee mitä tekee, eikä siihen hirveästi pysty täältä käsin vaikuttamaan.

Se on taas sinun asia miten otat keskustelun asiasta.
Jos se on sinulle möykkäämistä niin sitten se on sinulle sitä.

Maskin käyttö itsessään on aika yhdentekevää. Pointti on se, että jos omalla maskittomuudella saat tätä eripuraa kylvettyä ja ns. "maskipakottajien" kierroksia nousemaan --> enemmän huutoa somessa ja joka paikassa, että miksi ei ole maskipakko, kun vieläkään kaikki ei käytä (vilkaise minkä tahansa uutisen kommenttiosiota) --> enemmän painetta poliitikkojen suuntaan vastapuolelta --> vaakakuppi kallistuu meidän kannalta epäedulliseen suuntaan.
No toi on kyllä hyvin, hyvin epätodennäköinen skenaario.

Ompas tässä taas ollut sivutolkulla täysin turhanpäiväistä maskivouhotusta. Seurantadata osoittaa aivan kiistattomasti, että maskeilla ei ole ollut mitään-juurikaan mitään vaikutusta koronan leviämiseen. Voidaan selitellä että jos niitä käytettäisiin "oikein" tai käytettäisiin FFP3 maskeja, nin niistä olisi hyötyä, mutta näin ei ole todellisuudessa tapahtunut, eikä erittäin suurella todennäköisyydellä myöskään tule tapahtumaan.

maskipakot-eri-maissa.jpg

1618918177452.webp

1618918237315.webp

Liitteet

• 1618918112849.webp
    1618918112849.webp
    56,8 KB · Katsottu: 57
''Yksi tapa konkretisoida riskejä on verrata riskejä normaaliin arkielämän toimiin. Kaikessa, mitä teemme, liittyy pieni mutta todellinen vakavan haitan tai kuoleman riski. Näihin riskeihin olemme kuitenkin tottuneet emmekä mieti niitä sen enempää.

Erilaisten arkitoimiin liittyviä kuoleman riskejä on tarkasteltu tässä julkaisussa. Kyseisen julkaisun ja edellä mainitun EMA:n raportin perusteella voidaan verrata AstraZenecan rokotteen aiheuttamaa kuoleman riskiä arkielämän riskeihin.

AstraZenecan rokotteen haittavaikutuksen aiheuttama kuoleman riski on sama kuin:

• Auton kyydissä istuminen 72 km matkan verran
  • Vajaan yhden savukkeen polttaminen
  • Passiiviselle tupakoinnille altistuminen 1,5 h tunnin ajan (siis yhden kerran)
  • Työskentely tehtaassa 1 viikon ajan
  • Kalastaminen merellä alle 1 h tunnin ajan
  • Ehkäisyvalmisteen käyttäminen 1,5 viikon ajan
  • 1/3 viinipullollisen nauttiminen
Elinaikainen riski kuolla salamaniskuun on Yhdysvaltojen National Safety Councilin tilastojen perusteella yksi kuolema 138 849 henkilöä kohden eli 7,2 henkilöä miljoonaa kohti.

Koska AstraZenecan rokotteen kuoleman riski on 0,72 miljoonaa rokotettua kohden, voidaan arvioida, että elinikäinen todennäköisyys kuolla salamaniskuun on peräti 10 kertaa suurempi kuin tähän rokotteeseen.
''

---------------------

Voi olla nippanappa aukeeko salit 29. pv. Pieni epäilys valitettavasti.

Ompas tässä taas ollut sivutolkulla täysin turhanpäiväistä maskivouhotusta. Seurantadata osoittaa aivan kiistattomasti, että maskeilla ei ole ollut mitään-juurikaan mitään vaikutusta koronan leviämiseen. Voidaan selitellä että jos niitä käytettäisiin "oikein" tai käytettäisiin FFP3 maskeja, nin niistä olisi hyötyä, mutta näin ei ole todellisuudessa tapahtunut, eikä erittäin suurella todennäköisyydellä myöskään tule tapahtumaan.
Enemmän kyllä luottaisin terveysviranomaisten ja lääketieteen ammattilaisten (jotka niitä vaikutuksia pohtii työkseen) tekemiin arvioihin. Siinä vaiheessa kun noissa käppyröissä on "requires masks", todennäköisesti suuri osa ihmisistä on käyttänyt jo pitkään maskia, eikä senkään jälkeen länsimaissa kaikki käytä. Muutos mikä maskipakolla tulee maskikattavuuteen voipi olla aika pieni. Mutta on se oletettavasti niin toki ettei ne maskit suuren suurta vaikutusta tee, paljon enemmän kaikki muu kuten ne kontaktien välttelyt jne.

Minä olen vain mies joka ei pidä turhia rättejä suuni edessä matkalla lidliin tai parturiin. Se on hyvin simppeliä ja sellaisena se tulee pysymään. Jos tämä aiheuttaa teissä kahtiajaon tai kasetin hajoamisen niin sitten te teette niin. Vapaa maa.
Voiko lapsellinen suunsoitto ja kahtiajako liittyä jotenkin yhteen? Mikä on muuten leijonan ratkaisu tilanteeseeni, jossa maski on käytännössä oletava aina päällä, jos lähtee kämpiltä mihinkään? Tulisinko leijonaksi, jos vain makoilisin kämpillä ilman maskia ja soittaisin suutani pakkiksella niille, jotka jatkavat normaalia elämää?

Back
Ylös Bottom