Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Sanoo kuka?

Sanoo kuka?

Ymmärrän kyllä että noilla oletuksilla ollaan maskivastaisia. Niin olisin minäkin. Nuo ei vaan taida pitää paikkaansa.

Kannattaa selata keskustelua jos tulet ihmettelemään asioita mitä käyty läpi täällä moneen kertaan.

Maskit eivät pidät virusta. Perus älyllä totetat että virus kulkee maskin läpi hengitysilman kanssa (koska virus niin pieni ja maskin rakenne liian iso) sekä maskien sivuilta mitkä eivät ole tiiviit. FPP3 maski voisi toimia koska on teoriassa ilmatiivis ja filtterin kera. Tosiasiassa näitä ei nähdä ihmisillä koska niin kalliita ja toisekseen näiden käyttö oikein vaatii paljon enemmän kuin perus jampan kyvyt mitä tuolla näkee.
Eli jos hengität maskin kanssa mikä ei ole ilmatiivis eikä omaa erityistä filtteriä niin levität mitä sitten levitätkin.

Muissa flunssissa käyttöä ei ole koska käyttöä ei ole :D Nyt tarvitaan vaan signalointiin visuaalinen ärsyke ihmisillä ettei vaan unohdu tämä hirviä tauti.

Nämä tiedot on kaikkien nähtävillä. Iltapaskan ei tarvitse selittää asioita vaan asiat voi tutkia itse.

Maskit estää sinua saamasta muitakaan nuhatauteja, kuulemma.. Kukaan ei enää sairastu mihinkään.

Onkohan tuo ihan järkevää että yritetään suojautua kaikilta pöpöiltä. Eikös tuo yhdenlaista reeniä ole, nujerretaan heikompia pöpöjä ja kehitetään vastustuskyky?

Sen ainakin huomannut että silloin kun ensimmäinen lapsi meni päiväkotiin, tuli itsekkin oltua normaalia enemmän sairaana. Sen jälkeen saanut olla melko rauhassa. Sama homma lapsellakin. Luulisi että olisivat kaikki penskat koko ajan sairaana, mutta ainakin omat ovat todella harvoin oikeasti kuumeessa.
Jos joku alkaa nillittää että faktaa pöytään niin hakekoon itse mutta...
On ihan kiistattomia tutkimuksia että miten hygieenisempää on niin sitä enemmän allergioita ja heikompi vastustuskyky muutenkin.
Tästä oon ite ja muutkin täällä sanoneet, ei mikään ihme että saadaan kohta joku superpöpö kun ihmisten omaa elimistöä ei jumpata, toisaalta me "leijonat" ollaan kohta niitä yksisilmäisiä kuninkaita siellä sokeiden maassa...

Jos joku alkaa nillittää että faktaa pöytään niin hakekoon itse mutta...
On ihan kiistattomia tutkimuksia että miten hygieenisempää on niin sitä enemmän allergioita ja heikompi vastustuskyky muutenkin.
Tästä oon ite ja muutkin täällä sanoneet, ei mikään ihme että saadaan kohta joku superpöpö kun ihmisten omaa elimistöä ei jumpata, toisaalta me "leijonat" ollaan kohta niitä yksisilmäisiä kuninkaita siellä sokeiden maassa...

Just totesin muijalle että hyvä että meillä pyörii sängyssä vielä kaksi koiraakin aamusin niin saadaan mukavasti lisäväriä immuniteettiin noiden turkeista ja risuista mitä roudaavat mukanaan siellä :ROFLMAO:

toisaalta me "leijonat" ollaan kohta niitä yksisilmäisiä kuninkaita siellä sokeiden maassa...
Ikävä vain että tässä sitten kaikki kärsii muiden urpoilusta. Syksyllä tulee brutaalit lukemat kun käsidesillä ja maskeilla on immuniteettia alennettu liikkumattomuuden ohella. Melko varma, että syksyllä pamahtaa liikkumieskiellot. No maskihemmot sairastaa sitten rajusti kaiken pikkupöpöistä lähtien. Ei käy kateeksi nyt eikä kun paska iskee tuulettimeen.

Kannattaa selata keskustelua jos tulet ihmettelemään asioita mitä käyty läpi täällä moneen kertaan.

Maskit eivät pidät virusta. Perus älyllä totetat että virus kulkee maskin läpi hengitysilman kanssa (koska virus niin pieni ja maskin rakenne liian iso) sekä maskien sivuilta mitkä eivät ole tiiviit.
En ajatellut kyllä 800+ sivua kahlata lävitse siinä toivossa että kuranttia matskua maskien hyödyttömyydestä löytyisi, olen nimittäin aika varma ettei löydy :)

Perus älyllä pitäisi kylläkin todeta, että se maskin virusten leviämistä estävä vaikutus perustuu siihen, että se nappaa pisarat (suuremmat ja mikroskooppiset) kiinni, ei siihen että se suodattaisi jotain ilmassa yksinään leijuvia viruspartikkeleita. Oletin että kaikki tämän olisi sisäistänyt, mutta ei ilmeisesti.

Edelleen kaikille näille koronapakotuksesta täällä meuhkaaville. Minäkin vastustan koronarajoituksia ja ymmärrän hyvin ne vaihtoehtoiskustannukset, mitä tällä sirkuksella on aiheutettu esim. yritystoiminnalle. Silti käytän maskia, koska ymmärrän, että sillä sen käyttämättä jättämisellä ei ole mitään merkitystä koronarajoituksien purkamiseen. Jos joku yliluonnollinen olento nyt ilmestyisi minulle ja kertoisi ettei maskeista ole absoluuttisesti mitään hyötyä niin käyttäisin silti sitä kunnes suositukset sen käytöstä puretaan, koska ymmärrän sen yksinkertaisen faktan ettei sillä sen käyttämättä jättämisellä tässä tilanteessa ole mitään saavutettavissa. Vetäkää siis se maski naamalle ja alkakaa turhan huutelun ja mikroprotestoinnin sijaan tekemään asioita, joilla on oikeasti jotain merkitystä. Aloittakaa vaikka äänestämällä kuntavaaleissa.

Niinhän me äänestettäisiin, mutta kun ei voida ylimitoitettujen korona toimien vuoksi. Vai olenko ymmärtänyt väärin, pääseekö maskia käyttäneet äänestämään jo nyt?

Sen tiedon pohjalta mitä itse olen maskeista lukenut, niiden käyttö esim. ruokakauppa ostoksilla ei ole tarpeellista. Ellet sitten mene sinne oireisena pärskimään tai olet huonokuntoinen ja joudut puuskuttamaan kuin maratonilla siellä.

Olen pari kertaa kirjoittanut tänne siitä, että tutkimukset painottaa sitä, että maskeja tulisi käyttää oikein. Ravintolassa seuratessa jokainen ihminen viime viikolla käytti sitä samaa maskia tullessa ravintolaan ja poistuessa sieltä. Yksi myönsi täällä, että käyttää samaa kangasmaskia noin viikon kerrallaan. Tämä on koronan kannalta haitallisempaa kuin hyödyllistä, mutta tällä tavalla toimivia on varmasti aivan valtavasti. En jaksa uskoa, että kovin monella on mukana aina monta puhdasta kangasmaskia pussissa. Ja vaihtavat aina maskin kun ottavat sen pois kasvoilta. Lisäksi jokaisessa maski tutkimuksessa painotetaan, että turvavälejä on pidettävä maskin kanssa. Tämä näyttää unohtuvan monilla. Osittain myös sen takia kun puheesta ei saa niin hyvin selvää maskin takia, niin luonnostaa tulee lähemmäksi juttelemaan. Lisäksi puhuessa virusta irtoaa enemmän ja mitä kovempaa puhut sitä enemmän virusta irtoaa.

Itse en koe omalla käytöksellä olevan uhka läheisille. Käyn keskimäärin 1-2 kertaa viikossa kaupassa. Siellä menee aikaa 20-30 min mikäli tähän aika ikkunaan sattuu ne oireettomat 1-2 päivää jolloin voin koronaa levittää, niin se on huonoa tuuria. Tämän lisäksi minulla ei ole kaupassa tapana jäädä juttelemaan oikeastaan kenellekään. Enkä jaksa kassojenkaan kanssa porista. Lisäksi valitse yleensä kaupassa käyntipäivän sen mukaan, että tiedän siellä olevan hiljaista. Nyt keväällä enemmän ja enemmän näkee ihmisiä jotka jäävät turisemaan kauppaan ystävien kanssa. Tulen kauppaan kärryillä pariskunta porisee ja kun poistuu kaupasta pahimmassa tapauksessa siellä poristaan edelleen. Tuollainen käytös on sitä, minkä kautta korona leviää vaikka näillä ihmisillä on maskit.

En ajatellut kyllä 800+ sivua kahlata lävitse siinä toivossa että kuranttia matskua maskien hyödyttömyydestä löytyisi, olen nimittäin aika varma ettei löydy :)

Perus älyllä pitäisi kylläkin todeta, että se maskin virusten leviämistä estävä vaikutus perustuu siihen, että se nappaa pisarat (suuremmat ja mikroskooppiset) kiinni, ei siihen että se suodattaisi jotain ilmassa yksinään leijuvia viruspartikkeleita. Oletin että kaikki tämän olisi sisäistänyt, mutta ei ilmeisesti.
No tästä voit tehdä omat päätelmäsi. Mun päätelmä on se, että kasvomaski estää jonkin verran pisaratartunnan mahdollisuutta, mutta jos ja kun näitä tyrkytetään jokaiselle aivastelemattomalle ja räkimättömälle oireettoman tartunnan pelossa, niin niitä hengityksen vesihöyryjä, minkä mukana virus oireettoman tapauksessa leviäisi, nuo maskit ei suodata yhtään. Vesihöyryt vuotaa maskin reunoilta ulos ja leviää ympäristöönsä. Hyöty hyvin lähellä nollaa.

No tästä voit tehdä omat päätelmäsi. Mun päätelmä on se, että kasvomaski estää jonkin verran pisaratartunnan mahdollisuutta, mutta jos ja kun näitä tyrkytetään jokaiselle aivastelemattomalle ja räkimättömälle oireettoman tartunnan pelossa, niin niitä hengityksen vesihöyryjä, minkä mukana virus oireettoman tapauksessa leviäisi, nuo maskit ei suodata yhtään. Vesihöyryt vuotaa maskin reunoilta ulos ja leviää ympäristöönsä. Hyöty hyvin lähellä nollaa.

Niin, kaipailin näyttöä siitä että maskeista ei ole hyötyä, ja saan tutkimusdataa siitä että "kaikista maskeista on hyötyä". Roopeli tykkäsi kuitenkin postauksestasi, ilmeisesti hän poimi siitä sanomana omia virheellisiä päätelmiään tukemaan "maskeista ei ole mitään hyötyä", kuten on aiemmin moneen kertaan todennut 🤷‍♂️ Luovutan. Tätä peliä ei voi voittaa.

Niin, kaipailin näyttöä siitä että maskeista ei ole hyötyä, ja saan tutkimusdataa siitä että "kaikista maskeista on hyötyä". Roopeli tykkäsi kuitenkin postauksestasi, ilmeisesti hän poimi siitä sanomana omia virheellisiä päätelmiään tukemaan "maskeista ei ole mitään hyötyä", kuten on aiemmin moneen kertaan todennut 🤷‍♂️ Luovutan. Tätä peliä ei voi voittaa.

Ei niistä olekaan hyötyä. Tässä vuoden ajan asiaa seuranneena ja tutkineena on täysin selvää ettei merkittävää hyötyä ole.
Hyötyä voi olla jos yksilö tykkää räkiä toisia silmille tai mennä kauppaan aivastelemaan. Tosin tässä vaiheessa yksilön ongelma ei ole korona vaan muut asiat.
Virus leviää aerosolina hengitysilmassa ja altistaa tilassa olevat sille. Jos tästä flunssasta haluaa stressata niin paras tapa on pitää eroa muihin ihmisiin eikä se vaadi maskeja.
Eikä tässä mitään peliä pelata tai etsitä voittajaa. Tässä puhutaan asioista realistisesti mitä mediassa ei tehdä.

Kysymys on siitä miten paljon niistä on hyötyä ja missä tilanteessa. Kyllä munkin tulkinta on se, että oireettomalla henkilöllä maski on hyvin lähellä turhaa.

Ei helvetti 😀
Niinpä. Sä väität mun puhuvan korona kokemuksista.

Sulta joku kysyi, että onko omakohtaista kokemusta maskipakotuksesta, koska sun mukaan sitä todella paljon on. Osasit kertoa kuinka joku toinen oli puhunut, että joku muu oli moittinut sinun maskin käyttämättömyyttä tai jotain.

Edelleen se maskin käyttö on suositus ei pakko. Kukaan ei sinua tai muitakaan pakota sitä käyttämään. Vaikka kaupan ovella lukee: toivomme sinun käyttävän maskia, ei se ole pakko.

Te itse teette tästä pakotusta ja näette kaiken pakotuksena ja sitten räyhäätte kuinka osa on lampaita jne. Olette juuri se toinen ääripää.

Mua ei ole kukaan pakottanut käyttämään maskia. Joskus käytän joskus en, tilanteen mukaan omalla päättelyllä. Ei juurikaan haittaa, olen kuitenkin terve nuorimies, niin pystyn henkittämään maskin kanssakin tarpeen vaatiessa.

"This is a list of generally discredited hypotheses that have been tested and disproved," said Benjamin Neuman, biology professor at Texas A&M University and chief viologist of the university’s Global Health Research Complex.

"This seems to be a piece of deceptive writing from what appears to be a non-expert. It isn't science."

Te itse teette tästä pakotusta ja näette kaiken pakotuksena ja sitten räyhäätte kuinka osa on lampaita jne. Olette juuri se toinen ääripää.
Koita nyt ymmärtää, mä koitan sulle selittää simppelisti. Vuosikymmeniä Suomessa on sairastettu tauteja ilman maskeja. Sitten yhtäkkiä tulee maskit. Me jotka halutaan elää kuten ennen, EI OLLA mikään ääripää, vaan normaaleja. Te jotka menette maskit namaalla ja pakotatte sitä somessa ja irl, olette se ääripää.

Ei niistä olekaan hyötyä. Tässä vuoden ajan asiaa seuranneena ja tutkineena on täysin selvää ettei merkittävää hyötyä ole.
Hyötyä voi olla jos yksilö tykkää räkiä toisia silmille tai mennä kauppaan aivastelemaan. Tosin tässä vaiheessa yksilön ongelma ei ole korona vaan muut asiat.
Virus leviää aerosolina hengitysilmassa ja altistaa tilassa olevat sille. Jos tästä flunssasta haluaa stressata niin paras tapa on pitää eroa muihin ihmisiin eikä se vaadi maskeja.
Eikä tässä mitään peliä pelata tai etsitä voittajaa. Tässä puhutaan asioista realistisesti mitä mediassa ei tehdä.
Liekö missään 100% tulosta maskeja vastaan tai puolesta? Jos löytyy, niin tänne vaan.

Niin kauan valtio tulee suosittamaan maskeja, kun niistä jollain tasolla jotain hyötyä voi olla. Sille ei sitten voi mitään, jos ihmiset ei osaa oikeanlaisia, oikealla tavalla käyttää.

Enemmistö kansasta on kuitenkin sillä kannalla, että valtion pitää tehdä jotain toimia, jotta kamala pandemia selätetään. Mitkä ovat oikeita toimia? Sitä ei vielä varmaan monikaan osaa sanoa. Vuosien päästä dataa tutkittuaan varmaan päästään johonkin näkemykseen siitä mitkä toimet olivat oikeita ja mitkä turhia.

Maskisuositus on tosi lievä homma tällä hetkellä. Vallankin kun se on edelleen suositus. Enemmän minua huolettaa sulkutoimet ja niiden vaikutukset.

Täälläkin on joitan tyyppejä, jotka vapaa-aikanaan ilman palkkiota "tutkii" paljon asioita ja asiantuntijoina antaa omia tulkintojaan asioista ja pakottaa muita siihen mukaan. Ajatella, kun hakeutuisi ihan oikeisiin hommiin, joissa tuota tutkimusta tehdään, niin ansaitsisi omaisuuksia ja saisi paljon kunniaa. Nyt tekee sitä huvikseen ja vapauttaakseen kurjat lampaat...

Koita nyt ymmärtää, mä koitan sulle selittää simppelisti. Vuosikymmeniä Suomessa on sairastettu tauteja ilman maskeja. Sitten yhtäkkiä tulee maskit. Me jotka halutaan elää kuten ennen, EI OLLA mikään ääripää, vaan normaaleja. Te jotka menette maskit namaalla ja pakotatte sitä somessa ja irl, olette se ääripää.
Mä en ole kenellekään pakottanut maskia. Elän itse lähes normaalisti.

Entä sinä? Koita ymmärtää.

Mä en ole kenellekään pakottanut maskia. Elän itse lähes normaalisti.
No kokoajan sitä teet. Oletko täysin sokea omalle toiminnalle? Me normaalisti elävät vaan olemme kyllästyneet tähän perseilyyn ja pakottamiseen. Ja sä sitten rakastat saivarella, pakottaminen ei tarkoita aktuaalista aseella pakotusta, vaan pakottaminen tarkoittaa somessa esim jonkun saman asian tunkemista kuin uskovaiset.

Back
Ylös Bottom