Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Onks syy tähän, et se Vaaditaan koska työntekijöitä tulee rus-viro-baltian maista? Ja onko aikasemmin ollu isoja tartunta ryppäitä näillä työmailla ja tämän takia vaaditaan?

Toi on ihan saakelin hyvä juttu et vaaditaan. Toki työntekijät voi olla erimieltä.😁

toki aika rajulta kuulostaa tuo noin usein testaaminen.
Ihan kaikki testataan riippumatta siitä mistä tulet. En ole ainakaan kuullut, että olisi ollut tartuntoja.

Mä nyt tarjoilen teille mun viimeyönä kehittämän miljardituotteen.

Rannerengas jossa kolme eri valoa.
Punainen
- on todettu positiiviseksi viim.14vrk aikana tai vakava altistuminen
- keltainen, ei ole rokotettu tai testattu
- vihreä, joko testattu 72h sisään, rokotettu tai sairastanut taudin.

Nämä toki netin kautta ja automaagisesti järjestelmä hoitaa valot.

Jokaiselle ulkkarille lyödään tuollainen ranteeseen ja jos hilluu ulkona kun palaa punainen niin ilman varoitusta ja samantien pois maasta.
Kotimainen koppiin 10vrk.
Tai jos on poistanut hilun niin samat samantien,
Loppus muuten just tasan siihen lässytys kaikesta paskasta kun jokaiselle ois hilu ranteessa.

Tuohan voisi olla jotenkin yhteydessä sydämeen ja jokavuotinen rokoite pitää laitteen toiminnassa. Jos laitteen irroittaa niin henki lähtee. Kuulostaa kyllä hienolta idealta. Meitä vartenhan se tietysti olisi kehitetty, meidän omaksi parhaaksi.

Tuohan voisi olla jotenkin yhteydessä sydämeen ja jokavuotinen rokoite pitää laitteen toiminnassa. Jos laitteen irroittaa niin henki lähtee. Kuulostaa kyllä hienolta idealta. Meitä vartenhan se tietysti olisi kehitetty, meidän omaksi parhaaksi.
Jos ihan totta puhutaan niin tuollainen rannerengas mahdollistaisi helposti esim. uimahallien käytön tai vaikka joitain yleisötapahtumia.
Myös ulkomaan elävien kanssa oli helppoa kun samantien niskaperseotteella ilman selityksiä vittuun ja 5 vuotta maahantulokieltoa jos ei käyttäisi oikein tai olisi punaiset päällä.

Mitä nyt tullaan tähän meidän parhaaksi niin tottahan toki, luonnollisesti siihen liittyy seuranta sekä tämä kaikille näkyvä valo mahdollistaa hienon kansalais stasi toiminnan kun voi kätevästi ilmiantaa perseilijän.

Tuon Sarmx "mvlehden" uutisen kun klikkasi niin siellähän oli ihan lähteenä sille jutulle YLE ja Business information industry association
Ottamatta kantaa mvlehteen ja sen juttuihin niin onhan se väärin, että he julkaisevat tuollaista jossa lainattu ihan sitä meidän kaikkien rahoittaman ylen uutista. Sehän kumoaa ylen uutisenkin täysin teidän logiikalla.
Hauskaa kuinka se nähtävissä myös siellä "järjen ääni" foorumin käyttäjissä aivan selvää kognitiivista vinoumaa. Ei sitä tietysti itse kannata tajuta, kun tietää olevansa oikeassa aivan satavarmasti.

Oletteko tosiaan kaikki rokotepassin kannattajat ottanut jokaikisen influenssa rokotteen, myös H1N1 rokotteen? Miksette H1N1 "pandemian" aikaan ollut barrikaadeilla vaatimassa pienyrittäjien bisnesten ajasaloa ja maskien pitämistä vaikka oli päällä tauti joka levisi ilmassa??
Oliko silloin jo teillä ajatuksissa, että jokaikinen pitäis saada rokotettua tai muuten ei voi enää ikinä mennä salille, konserttiin tai lentää ulkomaille? Vastaan teidän puolesta... Ei ollut. Nyt kuitenkin olette sit vaatimassa ja kannattamassa pakkorokotusta joka vuosi kaikille lapsesta vaariin. Eihän tossa ole mitään järkeä.

Lapsillehan tämä ei ole vaarallinen eikä lapset juurikaan tätä levitä ja silti vaaditaan kaikki rokotettaviksi. Miten ette näe tässä mitään ongelmaa? Kaikki eriävät mielipiteet kuitataan salaliittohöpinöillä. Onkohan kaikki ne tutkijat ja lääkärit jotka ovat uskaltaneet nostaa huolensa esille pelkkiä foliohattuspedejä ja te 100% oikeassa.

Miksi nyt pitäisi kaikki ihmiset rokottaa kun 99,9% selviää tästä taudista?

Ei turhaan ole sanonta joka täälläkin mainittu moneen kertaan "It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled".

Tuon Sarmx "mvlehden" uutisen kun klikkasi niin siellähän oli ihan lähteenä sille jutulle YLE ja Business information industry association
Ottamatta kantaa mvlehteen ja sen juttuihin niin onhan se väärin, että he julkaisevat tuollaista jossa lainattu ihan sitä meidän kaikkien rahoittaman ylen uutista. Sehän kumoaa ylen uutisenkin täysin teidän logiikalla.
Hauskaa kuinka se nähtävissä myös siellä "järjen ääni" foorumin käyttäjissä aivan selvää kognitiivista vinoumaa. Ei sitä tietysti itse kannata tajuta, kun tietää olevansa oikeassa aivan satavarmasti.

Oletteko tosiaan kaikki rokotepassin kannattajat ottanut jokaikisen influenssa rokotteen, myös H1N1 rokotteen? Miksette H1N1 "pandemian" aikaan ollut barrikaadeilla vaatimassa pienyrittäjien bisnesten ajasaloa ja maskien pitämistä vaikka oli päällä tauti joka levisi ilmassa??
Oliko silloin jo teillä ajatuksissa, että jokaikinen pitäis saada rokotettua tai muuten ei voi enää ikinä mennä salille, konserttiin tai lentää ulkomaille? Vastaan teidän puolesta... Ei ollut. Nyt kuitenkin olette sit vaatimassa ja kannattamassa pakkorokotusta joka vuosi kaikille lapsesta vaariin. Eihän tossa ole mitään järkeä.

Lapsillehan tämä ei ole vaarallinen eikä lapset juurikaan tätä levitä ja silti vaaditaan kaikki rokotettaviksi. Miten ette näe tässä mitään ongelmaa? Kaikki eriävät mielipiteet kuitataan salaliittohöpinöillä. Onkohan kaikki ne tutkijat ja lääkärit jotka ovat uskaltaneet nostaa huolensa esille pelkkiä foliohattuspedejä ja te 100% oikeassa.

Miksi nyt pitäisi kaikki ihmiset rokottaa kun 99,9% selviää tästä taudista?

Ei turhaan ole sanonta joka täälläkin mainittu moneen kertaan "It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled".

Sun pitää näyttää ne asiat joissa esimerkiksi itse olen väärässä. KOrjaan kantaani erittäin mielelläni. Mielipide asioita aika monet näistä on mielestäni.

Miksi ei h1n1:stä tehty numeroa? Osa syy varmasti se, että sitä ei oikein voi verrata covid19:sta. Suomessa kuoli 50 henkilöä siihen. Puhutaan aivan eri vakavuusasteesta.
'' Suomessa tautiin oli helmikuuhun 2010 mennessä kuollut noin 50 ihmistä.''Wikipedia.

Ei kaikki ole vaatinu lapsia rokotettavaks, Itseasiassa hyvin pieni määrä tieteen piirissä on edes puhunu lasten rokottamisesta koronaan. Tutkimuksia tehdään ja se on hyvä.

Olen ottanut kahtena viimevuotena influenssarokotteen, en itteäni suojellakseni, mikä tosin on hyvä boonus, vaan saman katon alla asuvan moniriskiryhmäläisen vuoksi.

En ole kauhean innoissani rokotepassista itsekkään. Ei se mun vtutus käyrää nosta vaikka se pakolliseks tulisikin.
-----

Mä en ainakaa ole niin kova jätkä, että pelkästä uhoomisen ilosta ja vähättelyn seurauksena saisin koronan ja sattuisin tartuttamaan esim. läheisen riskiryhmäläiseen vakavilla seuraamuksilla ja sen kanssa elelisin loppu elämän. Varsinkaan Kun sitä riskiä pystyy 80-90% pienentää yhellä pikku piikillä. MOnet varmasti on.

Toisekseen, ei tämä ole pakkorokotus. Vapaaehtoinen

Antaa ton höyryn höyrytä. Se on nyt päättänyt, että rokotteet on paha ja sillä selvä.

Etkös sä sitä kuitenkin ole käyttänyt jo niiltä ajoilta asti kun oli vasta tullut markkinoille?
Ja millä tavalla nämä nyt liittyvät rokotteeseen? Ei rokotusta voi perustella tyyliin "vedäthän sä kännitkin joka vkl"

Sääli, että myöskin kaiken maailman ufohörhöt ja litteän maan salaliittoilijat ovat löytäneen tämän sitaatin. Kuten myös lampaaksihaukkumisen. Siksi toivoisi, että tällaiset kliseet jätettäisiin keskustelusta kokonaan pois. Niillä kun on hyvin ironinen lataus takanaan.

Itse olen päättänyt että otan tuon rokotteen, dataan perustuen. Kaikki influenssapiikit oon ottanut myös ja sikapiikin myös. Edelleen hengissä ja PR:ää pukkaa tasaisesti.

Maailma on silti seonnut koronan takia imho.

Miksette H1N1 "pandemian" aikaan ollut
Oliko silloin jo teillä ajatuksissa,

Mikä ihime argumentti tämä? Ettäkö miksi ette ennen? Tätä kuulee tosi usein koronan aikaan usealta suunnalta, ei pelkästään teikäläiseltä.

Ennen tuli nusastuakin ilman kumia, eikä pelännyt kikin tippumista. Nykyään ei tulis kysymykseenkään. Maailma muuttuu. On hitokseen monta asiaa mitä tehdään nyt, mutta ennen ei tehty. Vaikka monikaan asia ei ole järkevämpi.

Henk koht olin H1N1 aikaan vastavalmistunut nuori, ilman perhettä. Velalliseksi taisin alkaa tuona vuonna. Maailmankuva on muuttunut. Vaikea olis pitää määrätietoisesti sen ajan ajatuksia.

Ja liittyen tähän aiheeseen, niin en ole pk sektorin alasajon kannalla, enkä tiukojen rajoituksien, enkä maskien kannalla. Mutta mielenkiinnosta vaan, miks verrata 12v takaiseen ajatusmaailmaan. Tälläkin foorumilla moni sinä aikana kasvanut pojasta mieheksi, tai skidistä miehen aluksi :D

Timo Haapala

9:36
Eduskunnan perustuslakivaliokunta käsittelee keskiviikkona sotien jälkeen kovinta perusoikeusrajoitusta eli hallituksen esitystä liikkumisrajoituksiksi pääkaupunkiseudulla ja Turussa.

Perustuslakivaliokunnan ratkaisevaa lausuntoa odotetaan ehkä jo puoliltapäivin.

Mietinnön liikkumisrajoituksista tekee hallintovaliokunta.

IS:N TIETOJEN mukaan perustuslakivaliokunnassa on listattu paljon lakiesitykseen liittyviä ongelmia, eikä sen läpimeno valiokunnassa ole varmaa.

Eduskuntalähteiden mukaan valiokunnassa on kritisoitu sitä, että pääministeri Sanna Marinin (sd) mainostamalla ”lekalla” lyödään nyt kärpästä.

Valiokunnassa on kiinnitetty huomiota samaan asiaan kuin viime viikolla monet muutkin:

Miksi asetettaisiin kaikkia koskevat liikkumisrajoitukset Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Kauniaisissa ja Turussa, jos virus leviää lähinnä yksityistiloissa ja maahanmuuttajayhteisöissä?

Onko perusoikeuksien erittäin laaja ja poikkeuksellinen rajoittaminen aiheellista? Riittävätkö perustelut?

Rajoituksilla on suuret vaikutukset esimerkiksi erikoiskaupoille, joiden liikevaihtoon rajoitusalueella olisi tulossa jopa miljardin euron menetykset viikossa.

– Esitys on ristiriitainen suhteessa sen vaikutuksiin, IS:lle todetaan.

EDUSKUNNASSA kysytään myös asian politisoitumisen perään.

Osa pitää liikkumisrajoituksia pääministeri Marinin poliittisena hankkeena ja pelissä onkin hänen arvovaltansa.

Viime viikolla Marin ilmoitti ensimmäisenä julkisuuteen kannattavansa rajoituksia, mutta vasemmistoliitto, vihreät ja rkp kääntyivät tukemaan hanketta vasta myöhemmin – ja tuolloinkin pitkin hampain.

Oppositio on haukkunut esitystä avoimesti.

NYT IHMETYSTÄ herättää myös se, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun koordinaatioryhmä on jo vapauttamassa rajoituksia, kun tartuntatilanteessa on nähtävissä ”pientä siirtymää parempaan suuntaan”, kuten pormestari Jan Vapaavuori (kok) kuvaili.

Pääkaupunkiseudun koulut palaavat asteittain lähiopetukseen viikko pääsiäisen jälkeen.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY
Samaan aikaan hallitukselta odotettaisiin asetusta, jolla liikkumisrajoitukset asetettaisiin voimaan. Tilannetta pidetään ristiriitaisena.

Lisäksi liikkumisrajoitusten pelätään ”kriminalisoivan” jopa kuntavaalikampanjoinnin.

Lakiesityksissä on muuten erittäin paljon poikkeuksia, kuten osallistuminen yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Vaalikampanjointia ei ole kuitenkaan tehty mahdolliseksi poikkeuksella.

– Ongelmia on paljon, IS:lle tiivistetään.

Hallitus puolestaan käsittelee puolestaan keskiviikkona sitä, pitäisikö rokotteita ohjata pahimmin kärsiville virusalueille.

Sääli, että myöskin kaiken maailman ufohörhöt ja litteän maan salaliittoilijat ovat löytäneen tämän sitaatin. Kuten myös lampaaksihaukkumisen. Siksi toivoisi, että tällaiset kliseet jätettäisiin keskustelusta kokonaan pois. Niillä kun on hyvin ironinen lataus takanaan.

Rajoitteet on Suomessa täysin ylimitoitettuja.

Suuressa osassa Suomea riittäisi, että ihmiset välttäisi turhaa liikkumista, noudattaisi turvavälejä ja tuntiessaan olonsa kipeäksi kävisi testissä ja sen ajan olisi kotosalla kunnes saan tuloksen.

Ja jokainen voi itse määritellä turhan liikkumisen. Toiselle on henkireikä se, että pääsee käymään kirjastossa, toiselle se on kahvila, toiselle kuntosali ja joku on tyytyväinen siihen, että voi käydä ruokakaupassa. Koronan alussa kun viruksesta ei tiedetty paljoa, liikkuminen loppui kokonaan. Kaupat oli ihan autioita ilman mitään pakotteita ja sulkuja. Kun alettiin puhumaan, että maski naamalla voi käydä turvallisemmin kaupassa, ihmiset alkoi liikkua paljon enemmän.

Itse olen päättänyt että otan tuon rokotteen, dataan perustuen. Kaikki influenssapiikit oon ottanut myös ja sikapiikin myös. Edelleen hengissä ja PR:ää pukkaa tasaisesti.

Maailma on silti seonnut koronan takia imho.

Minä kans otan rokotteen joskus kun aika tulee. Onneks siihen meennessä on rokotettu 1-2 miljardia immeistä niin eiköhän siihen mennessä oo otantaa.
Perheenjäsen on jo riskiryhmänsä vuoksi rokotettu.

Influrokotekin tullu otettua joka vuosi johtuen perheenjäsenen riskiryhmästä. Sinänsä korona ei tuo mitään muutosta aiempan elämään.

Ja on mulla puutiais, hepatiitti, japaninaivokuume, lavantauti ja ties mitärokotuksia perus rokotusohjelmaan kuulumattomia kun on reissannut vinkuintioita. Kipeenä en oo ollut, en rokotteesta enkä rokotteen oletettavasti suojaavalta taudilta.

edit. Ja seonnut on. Kaikki järki on loppunut.

Korona-aikana on korostunut se että eri mieltä olevat pitää ampua alas muilla keinoilla kuin faktoilla. Faktoihin perustuvat vastaväitteet on vaikeita, jos faktat on eri mieltä olevan puolella.

Ja väärä tieto jää pitkäksi aikaa ihmisten mieleen. Täälläkin jatkuvasti saa lukea, että virusta voi levittää 7 päivää ennen oireiden alkua, vaikka nykyään tiedetään, että aika on 1-2 päivää.

Ai nyt eri mieltä olevat on jo flat earth ja ufohörhöjä... Kuunnelkaa nyt itseänne hyvät ihmiset.
Mielestäni sanoin vain, että kaikenmaailman fringe-hörhöt viljelevät noita ilmaisuja todella paljon ja siksi niitä ei kannattaisi käyttää. (Varmaan pitää taas muistuttaa, etten todellakaan ole nykyisten koronarajoitusten kannalla)

RUotsin tilanne on mielenkiintonen:
Ruotsissa on taas lähteny tapaukset isoon nousuun

1617176097841.webp

No vastaargumentti on tähän et, ruotsissa testataan pirusti enempi. Todellisuus:

1617176188196.webp

Entä positiivisten osuus testatuista?

1617176247097.webp

''4. In fact we can also see on the two previous figures, that Sweden tests about as much as Finland and Norway but the positivity rates are 3 times higher in Sweden than in its two neighbors.''

No, entä kuolleisuus? Oletetaan, että ruotsin kuolemien todentaminen onkin erillainen kuin suoemssa, norjassa ja tanskassa. SILTI ruotsissa on enemmän kuolemia kuin näissä kolmessa maassa- TÖTTÖRÖÖ!- kyllä YHTEENSÄ.

Mä toistan; ruotsissa on kolme kertaa kuolleita enemmän kuin suomessa, norjassa ja tanskassa yhteensä!

1617176721905.webp

Back
Ylös Bottom