Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

A44A3439-A829-4E1F-949B-21E81E5F80C3.webp

Uudempi työpaikan lokaatio kun on espoon pohjoisrajalla ja siinä varastorakennuksessa oli yks lihanleikkaaja jolta jäi sitä luuta ja rämmälettä yli (oli kyllä asiallisesti suljetussa konttiroskiksessa), niin haju veti korpit paikalle, joka aamu melkee kuuli niiden ääntelyä ja välillä keskellä päivää istu keskellä pihaa korppi. Jostain ne sitten onnistu löytämään jonkun luunpätkän. Noin muuten ei hirveesti korppeja pääse näkemään täällä pääkaupunkiseudulla. Oli muuten joskus kesällä ennen tyhjennyspäivää aivan eläimellinen haju siinä roskiksessa, todella vastenmielinen kalman haju. Voisin kuvitella jotain semmosta jos löytää puoliksi mädäntyneen ihmisen... Onneks lihanleikkaaja lähti veke. Tai siis jos olis myyny hyvää lihaa halvalla, mutta ihme kitupiikki ja epäsosiaalinen. =D

Mä oon haaveillut, että haukka olis kiva lemmikki tälläsessä metsän keskellä olevassa kaupungissa. Vois lennellä vapaana ja välillä tulla tuohon parevekkeelle moikkaamaan, ja tarkalla näöllään tunnistaisi kun kävelen reteesti hanskan kanssa keskelle toria ja pyydän istumaan kädelle. Vähän voisi myös vajentaa räksyttävien pikkukoirien kantaa pienemmäksi.

Mä oon haaveillut, että haukka olis kiva lemmikki tälläsessä metsän keskellä olevassa kaupungissa. Vois lennellä vapaana ja välillä tulla tuohon parevekkeelle moikkaamaan, ja tarkalla näöllään tunnistaisi kun kävelen reteesti hanskan kanssa keskelle toria ja pyydän istumaan kädelle. Vähän voisi myös vajentaa räksyttävien pikkukoirien kantaa pienemmäksi.

Ei ihan sama asia, mutta kyyhkyjä pidetään vastaavasti vapaana. Minua kiinnostaisi kyyhkyharrastus jos olisi puitteet.
(Ei, en vihaa puluja, enkä mitään luonnoneläimiä. Naakat suosikkeja, mutta ei niitä voi ottaa lemmikiksi.)

Viimeksi muokattu:
Kupu on täytetty.
  • Paahtopaisti
  • Kasvisgratiini
  • Suppilokastike
  • Punaviintä
Nyt jälkkäriksi ip kunniaksi vähän parempaa (tai ainakin kalliimpaa); AF Opus X.

Kerran kävin yhen irakilaisen hepun kyyhkyjä kattomassa. Sillä oli suht kookkaassa rintamamiestalossa niitä aivan perkeleesti, kymmeniä, ja aika monta pesää missä munia. Niitä se lennätteli ja kirosi haukkoja kun ne kävi suht säännöllisesti poimimassa helppoja saaliita.

Mä tässä niitä katselen ja vähän harmittaa jonkun nuorisolaisen kommentti siitä, että itsenäisyys on kai ihan kiva juttu, mutta ei sillä sille itelle mitään merkitystä sillai oo... 😕
Täytyy tunnustaa että itekin ajattelin joskus nuorempana noin kun ei oikein ollut tullut ikinä ajateltua mitä se tarkottaa ja mitä se on vaatinut. Että ehkäpä sielläkin ajatukset muuttuu kun tulee ikää vähän lisää.

Mä tässä niitä katselen ja vähän harmittaa jonkun nuorisolaisen kommentti siitä, että itsenäisyys on kai ihan kiva juttu, mutta ei sillä sille itelle mitään merkitystä sillai oo... 😕
Nuorena ei välttämättä niin laajasti ajattele asioita tai itsessään ajattelu on hyvin mustavalkoista. Sekä nuorena sitä aikalailla elää siinä hetkessä.

Suomi on ollut satoja vuosia toisen valtion alaisuudessa, siitä jos miettii että mitä kieltä puhuttaisiin jos edelleen oltaisiin osa Ruotsin suurvaltaa tai Venäjän suuruhtinaskuntaa. Suomen kieli oli jo itsessään melkein näivettyä Ruotsin vallan aikana ja Suomi oli pelkkä riistomaa niistä päivistä aina suurruhtinaskunta aikojen kautta Suomen itsenäistymiseen.

Kerran kävin yhen irakilaisen hepun kyyhkyjä kattomassa. Sillä oli suht kookkaassa rintamamiestalossa niitä aivan perkeleesti, kymmeniä, ja aika monta pesää missä munia. Niitä se lennätteli ja kirosi haukkoja kun ne kävi suht säännöllisesti poimimassa helppoja saaliita.

Mietin kanssa miten helppo etenkin valkoinen lintu on bongata.

Rusakot on nyt vaaleita, eikä ole lunta. Loistavat oikein nurmikon keskeltä ketuille. Toissa yönä kettu ei tosin aiheuttanut toimenpiteitä, vaikka rusakko selvästi näki sen. Kai ne näkee milloin ketulla on pahat mielessä ja milloin ei.

Nämä on karuja juttuja. Ukin kertomaa. Vatsaan haavoittunut venäläinen viittoi, että annettaisiin vettä. Ukki juotti häntä. Seuraavaksi pyysi tupakkaa. Muutamat savut pystyi vetämään. Seuraavaksi viittoi kuinka häntä pitäisi ampua päähän.
Tähän ei ukki suostunut. Huono juttu, etteivät veteraanit ei ole kertomassa jälkipolville mitä Taipaleessa ja Summassa tapahtui muinoin. Tulisi vähän merkitystä asioihin.

Se nyt kuitenkin pitäisi olla kaikille selvää, että laulujen lunnaat Suomen itsenäisyyden kanssa ovat tulleet hyvin kalliiksi. Tätä pitäisi kaikkien osata arvostaa.

Back
Ylös Bottom