Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lappiin pitäs päästä turhankävelemään. Jäänyt monta vuotta jo väliin.
Tänä vuonna paikkasi hyvin reissu siikkerin kera.

Tulevana vuonna, jos vaikka pääsis taas huushollin päättävän jäsenen kanssa pohjoseen talsiin, olisi erityisen jees.

UKK käytiin viimeksi, niin nyt vois jonkun toisen koittaa. Tosin jäihän sieltäkin näkemättä ja paljon vaikka 9 vai 10 päivää oltiin.

Yksi vaihtoehto ollut mietinnässä, että hommais metsäsukset ja niillä keväällä, mutta talvitelttailusta on kokemusta ainoastaan intistä, joten sitäkin pitäis sit ehtiä reenaan. Plus varustehankintaan saa laittaa tonnin.

Mutta, siellä kyllä mieli lepää.

Itseasiassa olen työni puolesta hakenut tukiaisia. Ja saanutkin. Antaja, työn siis. Itse saanut täysin riittämättömän korvauksen.
Olen minäkin joitain vuosia sitten saanut kehittämistukea, mun mielestä aivan turhaan sain ilmaista rahaa mutta kun kerran tyrkytettiin niin otin pois kuleksimasta.
Tosin se homma meni niin että markkinnointitoimisto hoiti kaiken byrokratian niin ei tarvinnut muuta kuin allekirjoittaa.
Hain myös joitain vuosia sitten yhteen uuteen projektiin innovaatioavustusta mikä olisi ollut 6500 euroa ja ois se tullutkin mutta muuten se projekti kusahti kun mulla oli aivan liikaa asioita yhtä aikaa silloin.
Viime vuonna alustavasti kysyin investointitukea kun mun piti hommata 50ke sirkkeli niin siihen oisi saanut sen 30%, onneksi venytin sitä proggista kun keväällä olisi saattanut olla hermot rullalla kassan vinkuessa miinusta tuista huolimatta.

Suuri siivouspäivä alkaa vetelehtien tietsikkatuolissa. Ei löydy kreatorin ceedeetä, ei pysty siivoamaan ilman.

Olin vielä unohtanut ripata sen.

Tulostus viduiksi. Ej kelpaa laatu. Taitaa olla tullut jo 30 h pilalle menneitä tulosteltua.

En suosittele lajia heikkohermoisille. Tässä syy miksi tästä ei tule ihan äkkiä koko kansan huvia. Muuttujia on liikaa ja jokainen ongelma pitää ratkoa itse.

Uusi yritys, kun läppäri selvinnyt urakastaan. Taas.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos meet poikien kanssa niin tsekkaa se teippi sieltä suksien pohjasta veke.
Tuli oltua jokunen vuosi sitten Levillä poikain kanssa. Laskuvehkeet oli autossa koko viikon. Säästyi rahaa, kun ei tarvinnut lippua (rinne) ostaa. :ROFLMAO:

Opin kyllä sen, että jos vastaava reissu vielä tulee. Niin jätän kamat himaan. Turha edes raahata.

Voi voi niitä aikoja. Ei vastaavaa enää kyllä tule. Tiedän sen.

Joko on paneelit emännälle tilattu?

Otikko nää ne. Kohta on kesä ja aurinko esillä.

E.

Niissähän oli ihan järjetöntä se 3300e asennus. Jos laskisin että max 60e/h saan asennuskundeja. Niin 5,5 kundia 10h päivän että paneelit katolla?
Vai tuleekohan siinä tontille hiab, henkilönostin, bajamaja, taukokontti ym?

Kuitenkin konesaumatun pellin saumaan väännetään puristin momenttiin. Puristimien päälle kiskot. Kiskojen päälle paneelit jotain 15-20kg kpl. Näitä 14kpl.
Mieluummin asentaisin itte. Joku sähkäri kytkemään. Kyselin paikallisesta putiikista niin kohtuullisen edullisesti sais systeemit. Ja sähköyhtiöltä saa samat virtuaaliakut vaikka ite väsäis systeemit. Vaikka väkisin kauppaa heidän järjestelmää niin kiertäen kaartaen vastas että samaan hintaan palvelut silti.

20201205_135255.webp

Siinä se nyt on. Liköörin määrässä ei ole säästelty.

Taatelikakku tehdään sitten viikon päästä.

Back
Ylös Bottom