Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lahdessa mulla edellinen kämppä halvalla alueella perusremppakuntoinen 62m2 saunaton kaksio apinatalossa oli 580e/kk + 20e vesimaksu.
Nyt on hyvällä alueella torille 2km 80m2 rivari niin yhtiövastike+rahoitusvastike+vesi 345e/kk.
En kyllä mitenkään saa laskettua että vuokralla asuminen olisi halvempaa tai muutenkaan järkevämpää, pelkästään tuolla erotuksella maksan lainaa 250e/kk ja sehän on suoraan omaan taskuun.

Olen muuten tavannut ihmisiä jotka ei ihan ymmärrä näitä ja mm. aso-asunnoissa jos on joutunut ottamaan lainaa siihen osuusmaksuun niin sen lyhennyksenkin vuokrakuluksi.

Mitä hifimiehet sanoo tälläisistä pöntöistä?
Onko ns. äänen tuottamiseen ja musiikkivehkeet erikseen?
1606742549219.webp

Ai hitsi, joskus tekee mieli kysyä että oikeesti?

Ihan kaupungissa. 10. Suurimmassa jopa.
Pks seudulla asuvilta pitäis ottaa kaikki tuet pois.

Noh, anyway asumistukijärjestelmä tullaan purkamaan lähitulevaisuudessa. Korona kiihdyttää tätä prosessia. Vaihtoehtoa ei ole.
Juur luin Lin mielipiteen ja se oli sitä mieltä, että minä, joka jopa opiskelijana säästän pienistä tuloistani rahaa tulevaisuuden turvaksi on paha ihminen.

Mitä enemmän säästän, sitä enemmän minulta halutaan ottaa verojen muodossa säästämiäni euroja. Eli pääomatuloihin progressiivista verotusta.

Kysyisinkin Liiltä, että mikä kumma siinä on, että jos en joka euroa tuhlaa meneen, vaan haluan säästää mielenrauhaksi, niin siitä halutaan antaa parrua peräaukkoon.

Ja se on meinaan jumalaton mielenrauha jonka se antaa, kun tietää että katto on päänpäällä vaikka tulot ois nolla useamman vuoden. Itse vielä aikaansaatu turva se. Parempi olisi hassata kaikki ja toivoa että joku muu elättää.

On tää maailma vaan, kun junnun koulukaverit on aika kansainvälisiä niin ne jotain höpisi niitä näitä tossa pelatessa ja joku niistä puhui jotain isis juttua niin yksi tuumasi vaan että joo ne tappoi mun isän, toiset oli vaan tyyliin ok. ja jatkoivat juttujaan.

Back
Ylös Bottom