Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ja lattialämmityksistä sen verran, että jos on vesikiertoinen ja termaroitu, eikä jonkun huoneen lattia lämpene, kannattaa tarkistaa toimilaitteet. Nimimerkillä vuosien saatossa kaikki nykyasumuksessa vaihtanut. Kesän aikana nuo NC tyyppiset toisinaan kuolee, kun ei käyttöä.
2000-luvun härveleissä taitaa olla laitteiston kesäjumpat vakiona? Eli automaagisesti käyttää laitteita säännöllisesti ettei jumita.
Mulle putkirunkkari sanoi ettei kiertovettä/laitteistoa kannata kesäksi sammuttaa mutta kääntää ilppien työvirtakatkaisijat vaan pois päältä.
On siis 800 litran varaaja jota ilpit lämmittää ja pitäisi lämpöisenä muuten kesänkin mikä aika turhaa.

2000-luvun härveleissä taitaa olla laitteiston kesäjumpat vakiona? Eli automaagisesti käyttää laitteita säännöllisesti ettei jumita.
Mulle putkirunkkari sanoi ettei kiertovettä/laitteistoa kannata kesäksi sammuttaa mutta kääntää ilppien työvirtakatkaisijat vaan pois päältä.
On siis 800 litran varaaja jota ilpit lämmittää ja pitäisi lämpöisenä muuten kesänkin mikä aika turhaa.
Enpä usko, tai puhutaan eri asiasta. Täällä 2010-luvun talo ja siis kierrosten toimilaitteethan toimii suoraan termarin ohjaamana. Jos ei termari naksahda, ei tietty toimilaite aukea.

Vesi kiertää koko ajan täällä kyllä kesällä myös "huonepiirissä" . Kaikki senkään kiekat ei ole termarin takana. Eikä toinen, märkätilojen piiri.

Joku psykosomaattinen juttu?
Vois kuvitella että häntä itseäkin häiritsee se mutta ei anna asian vaikuttaa elämäänsä. Tosin onpa niitäkin ihmisiä jotka ei edes ajattele jonkin toimintansa häiritsevän muita.
Minulla on jonkin verran "virkayskää", en mahda asialle mitään ja kyllä, se vitu*taa. Salilla se vasta jurppiikin kun kröhimisen lisäksi kärsä (ei SE, vaan nenä) alkaa vuotamaan automaattisesti, enkä mahda sillekään mitään. Just näin korona aikana varsin kiva. Voisi kuvitella, että salilla sympaattinen hermosto aktivoituis sen verran, että menisi ns. hanat kiinni, mutta nähtäväsi salilla on minulle niin rentouttavaa että parasympaattinen hermosto vääntää hanat auki.

Mulla samantapainen tilanne kuin @vokot ehkä jopa pahempi,mä varmaan paikkaisin itse hampaanikin jos olisin kätevämpi.
Kyyyyllä tietääkseni apteekista hampaanpaikkaussetin saa? Toki voi olla että jos vaan peittää reiän, niin jossain vaiheessa voi tulla pipi hammas ja juurihoito kutsua.

käyn tosin paikassa missä laser eli ei pitäisi sattua vaikka reikä olisikin, ja on muutenkin tämä nykyinen helläkätisin hammaslääkäri kenellä olen käynyt, voin suåsitella kaikille
Heh, itse preferoin mahdollisimman tehokasta toimintaa. Paras suoritus eräältä hammaslääkäriltä oli tarkastusajalla tehty tarkastus + pari paikkaa ja kivien...hammaskivien poisto. Eikä vielä mitään ongelmaa paikkojen kanssa, varmaan 10v sitten tehty. Pari panacodia esilääkkeeksi ja hommiin, niin ei tartte montaa kertaa käydä.

Täällä on ilm. joku lattialämmitys ja kämpän pitäs lämmitä, kun vääntelee termostaattia seinästä, mutta saatanan kylmä täällä on ollu koko viikon. Mitkä lie taloyhtiön juutalaiset pitää jotain jarrua päällä jossain :D

Takka tai leivinuuni ois kova sana, kun löytys muutenkin hyvä kämppä. Puun ja savun tuoksu sekä tulen rätinä on samaan aikaan jotenkin pirun kodikasta ja rentouttavaa.

Ja lattialämmityksistä sen verran, että jos on vesikiertoinen ja termaroitu, eikä jonkun huoneen lattia lämpene, kannattaa tarkistaa toimilaitteet. Nimimerkillä vuosien saatossa kaikki nykyasumuksessa vaihtanut. Kesän aikana nuo NC tyyppiset toisinaan kuolee, kun ei käyttöä.
Kuten yllä vikoja voi olla lattialämmityksissäkin, sekä vesikierrossa ja sähköversiossa. Molemmat kokeiltu.

Tsatobriändi tyylillä kuin johtaja Turhapuro ja rikkaat ritarit päälle.

Liitteet

• 9D2DA773-C5AD-45F1-B051-0F183BDD2E5C.webp
    9D2DA773-C5AD-45F1-B051-0F183BDD2E5C.webp
    98,5 KB · Katsottu: 48
  • 690FA0D9-EB8D-4CF2-BB09-0CB6C24F8D87.webp
    690FA0D9-EB8D-4CF2-BB09-0CB6C24F8D87.webp
    98,5 KB · Katsottu: 47
heeseekelllä on kyllä tuo laitehomous tuota 8x8 kohtaan sillä asteella että se ei parane ennnnen kun tuote on pihassa

minkälaiset pääsykokeet kunteilla on hakureissulle mukaan pääsyyn

siiteriä en ryhdy lipittämään
Mietitään yliperämies @Joxuz kanssa joku miehuuskoe joka suoritettava ennen palveluskelpoisuushyväksyntää.

e: futher älä ehdota mitään 10min nenähommia

Mua kuumottas tuollainen WT mutta ei yksin huvittas moiseen lähteä, ehkä joku kimppajuttu vois toimia tuollaisessa kun ei noi ihan päivittäisessä ajossa ole, ainakaan mikään 8x8

Mutta miksi olet pelkkä kuunteluoppilas, eikö olisi mukava itsekin soitella?

koska: päivätyössäni hyvät hermot ovat avainasemassa, rautainen ammattitaito tulee vasta selkeänä kakkosena

ja ehkä tämän äärimmäisyyksiin venyvän rauhallisuuteni taustalla on se, että en ole vapaaaajalla kiristänyt herrrmojani soiton opettelun liian hitaalla edistymisellä

Back
Ylös Bottom