Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kunnes mutkan takaa tulee vastaan se lavetti ja metsäkone -kombo. Tulee siitä metsäautotiestä ihan saatanan kapea samantien. Oon kokeillut joskus CR 250:llä 😱
Kerran oli pohjoisen suunnalla sattunut jollekin kuorma-autoretkikunnalle tapaus, jossa kapealla tiellä mutkassa tuli hiace vastaan.
Kuormurin kuljettajalla oli vielä sopivasti jäätelöpuikko kädessä, ja väistöliikkeen jälkeen mentiin jonkun matkaa ns ojan puolella.
Mutta rattia veivaamalla takaisin tielle ja siitä matka jatkuikin saunaa lämmittämään.

Joku 790 adventure R voisi olla sopiva, ihan enduropeliä en kuitenkaan halua.

Hei nyt kun tässä auton rengas asiassa on hyvää settiä, niin toimiiko hädän sattuessa jos vaikka motonetistä ostaa sen rengas paikka työkalusarjan, eli sen missä on se raspi ja pihdit millä tungetaan paikka reikään.
Ja koska tienpäällä ei ole kompressoria muutakuin työautoissa tms. niin saako renkaan silloin täytettyä paikkaamisen jälkeen vaikkapa sillä vaahtopullolla?
Hieman vuotavan renkaan oon joskus paikannut vaahtopullolla, mutta saakohan sillä täysin tyhjän renkaan täyteen...epäilen että ei.

Hei nyt kun tässä auton rengas asiassa on hyvää settiä, niin toimiiko hädän sattuessa jos vaikka motonetistä ostaa sen rengas paikka työkalusarjan, eli sen missä on se raspi ja pihdit millä tungetaan paikka reikään.
Ja koska tienpäällä ei ole kompressoria muutakuin työautoissa tms. niin saako renkaan silloin täytettyä paikkaamisen jälkeen vaikkapa sillä vaahtopullolla?
Voi siinä vaahtopullossa paine riittää moiseen, muttei sitä vaahtoa tarvi, jos rengas on jo paikattu. Eikä se motonetin tms. tubeless paikkasarja merkittävästi eroa rengasliikkeen käyttämästä vastaavasta. Eli, paikka reikään ja painetta, perusjuttu.

Paikka-aineella sain joskus mopon puhjenneen takakumin siihen kuntoon että pystyin ajamaan renkaanvaihtoon, ei sillä ihan kuuhun mennä. Tubeless paikat on jostain mistä lie, varmaan biltemasta. Possussa on kompura, vanhassa golffissa myös. Uudessa on vararenkas.

Onko omakuva? Ns. taiteilijan itsensä

Toki oma ja hyväksi havaittu!

Kajsna-raukka. Minä olen sentään syntyperäinen savolainen ja siitä huolimatta en vaan jaksa suulaita asiakkaita ja heidän runsaita selostuksiaan omista, naapurien ja serkkupoikien vaivoista. Kymmenen minuutin matkalla nopeimmat ehtivät suoltaa valtavasti juttua ja yleensä varsin kuuluvalla äänellä.

Lisäksi ne velmuilevat setämiehet:

- "Oletteko Miettinen?"
- "Suatanhan sitä olla tai suatanhan sitä olla olemattae, öhö öhö" TAI "No ainakkii eilen viel olin, hi hi hih".

Klassikko röntgenissä: "No nyt pittää hymmyillä jotta tulloo hyvä kuva."

Mä en tykkää savolaisista. Se kunnon väännetty savolaismurre antaa mun mielestä kuvan epäluotettavasta ihmisestä. Mutta ehkä johtuu siitä että harvoin tarvii sitä kuunnella.
Kerran töihin mulle soitti joku jolla afrikkalainen nimi fonectan mukaan ja kun vastasin niin puhui niin leveää savoa ettei olis uskonut.

Kerran oli pohjoisen suunnalla sattunut jollekin kuorma-autoretkikunnalle tapaus, jossa kapealla tiellä mutkassa tuli hiace vastaan.
Kuormurin kuljettajalla oli vielä sopivasti jäätelöpuikko kädessä, ja väistöliikkeen jälkeen mentiin jonkun matkaa ns ojan puolella.
Mutta rattia veivaamalla takaisin tielle ja siitä matka jatkuikin saunaa lämmittämään.

Joku 790 adventure R voisi olla sopiva, ihan enduropeliä en kuitenkaan halua.
Olen myös kuullut kyseisestä tapauksesta.

Ojaan jäi käsittääkseni suhteellisen miehekkäät jäljet, joita sattoivat paikalliset käydä patsastelemassa sekä pohtia Esson baarissa, kuka on ojassa käynyt ja miten kävi.

Vähän isommallekin mopolle ääni. Kunha pääsee ajamaan kurassa.

Toki oma ja hyväksi havaittu!

Kajsna-raukka. Minä olen sentään syntyperäinen savolainen ja siitä huolimatta en vaan jaksa suulaita asiakkaita ja heidän runsaita selostuksiaan omista, naapurien ja serkkupoikien vaivoista. Kymmenen minuutin matkalla nopeimmat ehtivät suoltaa valtavasti juttua ja yleensä varsin kuuluvalla äänellä.

Lisäksi ne velmuilevat setämiehet:

- "Oletteko Miettinen?"
- "Suatanhan sitä olla tai suatanhan sitä olla olemattae, öhö öhö" TAI "No ainakkii eilen viel olin, hi hi hih".

Klassikko röntgenissä: "No nyt pittää hymmyillä jotta tulloo hyvä kuva."
Nii hyviä juttuja!
Tänää tokasin iäkkäämmälle herramiehelle, että sittenpä vaatetta pois, bokserit saa jäädä. "Mistäs sinä osasit arvata, että sellaset on jalassa?" Omaksi parhaaksi toivoin, että sellaset löytyy. Lohduttelin, että varmasti olisin löytänyt vaippojakin jostaki, mikäli olisi pitänyt alasti herran hillua. Toisaalta joillaki ne alusvermeet on sen verran väljät, että melkeinpä sama, jos alasti olisivat.

Iha näi vinkkinä, että ehjät ja puhtaat alusvaatteet olisi ihan kiva. Ja mielellää sellaset, että heiluvat pysyy piilossa. Kiitos.

Nii hyviä juttuja!
Tänää tokasin iäkkäämmälle herramiehelle, että sittenpä vaatetta pois, bokserit saa jäädä. "Mistäs sinä osasit arvata, että sellaset on jalassa?" Omaksi parhaaksi toivoin, että sellaset löytyy. Lohduttelin, että varmasti olisin löytänyt vaippojakin jostaki, mikäli olisi pitänyt alasti herran hillua. Toisaalta joillaki ne alusvermeet on sen verran väljät, että melkeinpä sama, jos alasti olisivat.

Iha näi vinkkinä, että ehjät ja puhtaat alusvaatteet olisi ihan kiva. Ja mielellää sellaset, että heiluvat pysyy piilossa. Kiitos.
Eihän siinä tarkistat ne heiluvat samalla.

Pari kertaa mennyt rengas, ekalla kerralla risteyksestä kääntyessä ihmettelin kun perä tuntui oudolta ja bussipysäkille ihmettelemään tarkemmin niin pihinä kuului takarenkaasta, onneksi oltiin parin sadan metrin päässä rengasliikkeestä ja pääsin vielä sinne.
Toisella kerralla meinasi käydä hupsusti, olin myöhästymässä muksun kevätjuhlasta ja päästelin hämeenlinnantietä 220km/h(tai mitä se V6 Omega kulkikaan huippuja) ja perillä parkkipaikalla taas pihinä kävi takarenkaasta. Oli molemmat takarenkaat kankailla sisäreunoista, siinä kun olisi motarilla jysähtänyt niin voi olla että olisi tullut pipi.

Taas 5.00 hereillä vaikka kello soimassa 5.35.
Pitää KÄYDÄ työmaalla, on kyllä taas pikkaisen vilkastunut mikä on tietysti aika hyvä juttu.

Oli molemmat takarenkaat kankailla sisäreunoista, siinä kun olisi motarilla jysähtänyt niin voi olla että olisi tullut pipi.

Tuleepi mieleeni kuinka taannoin kiiruhdin lentokentälle. Motarilla ohjaus täristi ikävästi, mutta minä en ole mikään mekaanikko. Auto liikkui kuitenkin eteenpäin, joten painoin kaasua. Kohta rinnalle ajoi auto, jonka kuski viittilöi avaamaan ikkunan. Viittoileva kuski huusi: "sulta irtoaa kohta rengas!" Kiitin tiedosta ja pysähdyin P-alueelle. Toden totta toinen eturengas heilui yhden löysän pultin varassa. En tiedä minne muut pultit olivat kadonneet. Mieleen nousi kiitollisuus siitä, että olen elossa ja huoli siitä, miten käy ehtimisen. Onnekseni muistin vanhan kertomuksen hullusta, joka saapuu neuvomaan vastaavaan ahdinkoon joutunutta automiestä. Hullu neuvoi irrottamaan yhden pultin jokaisesta renkaasta ja pulttaamaan niillä irtonaisen renkaan paikoilleen. Tein työtä käskettyä ja saavutin kohteen määräajassa. Saa sitä hullu olla, kunhan ei ole tyhmä!

Back
Ylös Bottom