Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kerran paikkasin ite naulan reiän k-auton renkaasta ruuvaamalla siihen ruuvin, se oli tosin väliaikainen pikapaikka.
Osaa toimia yllättävän hyvin! Itellä oli leveekantanen wronocruuvi kevytkuormurin renkaassa pitkään ennenku huomasin mitään, oli kanta kulunu melkein kokonaan pois ja ilmaa oli hävinnyt alle 1 bar. Korjauksena liimaa reikään ja ruuvin vaihto. Toimi hyvin yli kuukauden talvikumien vaihtoon saakka.

Osaa toimia yllättävän hyvin! Itellä oli leveekantanen wronocruuvi kevytkuormurin renkaassa pitkään ennenku huomasin mitään, oli kanta kulunu melkein kokonaan pois ja ilmaa oli hävinnyt alle 1 bar. Korjauksena liimaa reikään ja ruuvin vaihto. Toimi hyvin yli kuukauden talvikumien vaihtoon saakka.
Mulla oli kaatopaikalta tullut renkaan sivuun pieni puupalikka jossa naula, en muista mihin oli kiire mutta piti lähteä isoa tietä pidemmälle ajelee niin ois lentänyt hittoon se palikka niin siksi vedin ruuvin tilalle.

Irroitin kerran listan pätkän seinästä. Jolloin alkoi lentää vesi kaaressa sen takaa olevasta 50 mm muoviputkesta.

Oli ammuttu putkiremontissa naula listaan ja sen läpi putkeen. Väänsin reikään ruuvin ja totesin, että lisätään samaan korjauslistaan jota juuri olin selvittelemässä, kun oli tehty ns. päin honkia muutakin.

Eli, nähtävästi ruuvi on toimiva korjauskampe. Vähän kuin sukellusveneessä puutapit.

Edit, ja oli myös wronic jolla tulppasin.

Irroitin kerran listan pätkän seinästä. Jolloin alkoi lentää vesi kaaressa sen takaa olevasta 50 mm muoviputkesta.

Oli ammuttu putkiremontissa naula listaan ja sen läpi putkeen. Väänsin reikään ruuvin ja totesin, että lisätään samaan korjauslistaan jota juuri olin selvittelemässä, kun oli tehty ns. päin honkia muutakin.

Eli, nähtävästi ruuvi on toimiva korjauskampe. Vähän kuin sukellusveneessä puutapit.

Edit, ja oli myös wronic jolla tulppasin.
Tulee mieleen tutun sijoituskämppäprojekti, edellisenä iltana ennen näyttöä iltamyöhään laittaa saunaan mitä lie laittoikaan paikalleen niin veti poralla suoraan vesiputkeen joka tietysti siellä betoniseinän sisällä.
Ei ollut näyttöä seuraavana päivänä.

Tulee mieleen tutun sijoituskämppäprojekti, edellisenä iltana ennen näyttöä iltamyöhään laittaa saunaan mitä lie laittoikaan paikalleen niin veti poralla suoraan vesiputkeen joka tietysti siellä betoniseinän sisällä.
Ei ollut näyttöä seuraavana päivänä.
Siinä oli hetken varmaan kiirus jonka jälkeen tatti otsassa.

Ei maksa vaivaa, kun renkaiden elinkaari on muutenkin ns. tiensä päässä. Syksyn sateisiin ei niillä ole enää asiaa liukastelemaan, eli hankinta nyt vaan aikaistui n. kuukaudella.
Perustelut hyväksytty.

Voivit kuntit.
Olen alkanut puolitosissaan miettiä voisiko seuraava pyörä olla katuenduro.
Eihän ne kauniita ole mutta siinä olisi puolensa.

Olen alkanut puolitosissaan miettiä voisiko seuraava pyörä olla katuenduro.
Henk. koht. suos.

Metsätiellä ykspyttysellä, niin että sora lentää on parempi huvi, kuin kovalla asfaltilla ajo. Satakertaisesti, ainakin.

Kun taas joskus ostan porkkanamopon, on se etelleen varustettu yhdellä isolla männällä. Sellaisella kämmenen kokoisella.

Henk. koht. suos.

Metsätiellä ykspyttysellä, niin että sora lentää on parempi huvi, kuin kovalla asfaltilla ajo. Satakertaisesti, ainakin.

Kun taas joskus ostan porkkanamopon, on se etelleen varustettu yhdellä isolla männällä. Sellaisella kämmenen kokoisella.
No sitä tässä itsekin pähkäilin että suomessa on loputtomasti huonokuntoisia sorateitä joilla ei ole minkäänlaista liikenteen valvontaa, voisi olla mukava päästellä.

20200817_175518.webp

Piirtelin tänään duunissa ihan itse.

Niin siis milloin tuo tapahtui? Aloin miettiä joko silloin oli tubeless-renkaat keksitty?

Ei varmaan. Eka kumin puhkeaminen sattui joskun vuosituhannen alussa turku-helsinki motarilla, sitä rengasta ei kyllä olisi pelastanut edes pahvilaatikollisella tubeless paikkoja.

Itseasiassa mopoiluaikana meni pari kertaa kumi mitä paikkailin ja ainakin kerran possun kumi on paikattu.

Screenshot_20200817-180639_QuickPic~01.webp

Kolisee ikävästi tollanen alhaalta vajaa rengas.

No sitä tässä itsekin pähkäilin että suomessa on loputtomasti huonokuntoisia sorateitä joilla ei ole minkäänlaista liikenteen valvontaa, voisi olla mukava päästellä.
Kunnes mutkan takaa tulee vastaan se lavetti ja metsäkone -kombo. Tulee siitä metsäautotiestä ihan saatanan kapea samantien. Oon kokeillut joskus CR 250:llä 😱

Hei nyt kun tässä auton rengas asiassa on hyvää settiä, niin toimiiko hädän sattuessa jos vaikka motonetistä ostaa sen rengas paikka työkalusarjan, eli sen missä on se raspi ja pihdit millä tungetaan paikka reikään.
Ja koska tienpäällä ei ole kompressoria muutakuin työautoissa tms. niin saako renkaan silloin täytettyä paikkaamisen jälkeen vaikkapa sillä vaahtopullolla?

Savolaisia kuunnellessa fysiatrialla, pohtii millasta olisi olla töissä vähäsanaisemmalla alueella lyhytpuheisella erikoisalalla. Tauolla työkaveri tokas, että hänen savolaiselle puolisolle oli järkytys käydä pohojammaalla hautajaisissa. Kaikki hiljaa muistotilaisuudessa ja ensimmäiset sanat ilmoilla tunti tilaisuuden alkamisen jälkeen, kun adressit luettiin.
Tämän päivän hienoimpia oivalluksia vastaanotolla asiakkaalta:
Olenkos minä nyt liian puhelias?
Lähetteen statuksessa oli maininta "erittäin puhelias", mutta iha normaali savolainen tämä oli.

Back
Ylös Bottom