Nosto vyö.

Meta title: 🔥 SALIVYÖ – TURVAA SELKÄ JA NOSTA RASKAAMPIA PAINOJA 🔥

Meta description: Vyö lisää keskivartalon tukea ja auttaa pitämään selän vakaana raskaissa nostoissa

Vedä se vyö suosiolla reilusti korkeammalle, tuohon pallean päälle. Silloin se on sivusta kylkiluiden päällä eikä tunnu niin pahalta. Ja auttaakin paljon paremmin kuin alempana ollessaan. Uusi vyö on myös useimmiten kova ja epämukava. Sitä kannattaa pyöritellä, hangata ja rullailla, niin pehmenee siitä.

Edit: 2.5" on muuten aivan sairaan kapea vyö. En tiedä voiko olla siitä kiinni, että se onkin liian kapea.
Täytyy kai sitten kokeilla ylempänä pitää. Muistaakseni sitä kerran yritin, mutta jotenkin sattu aivan helvetisti kun otti paineet ja alko nostaa. Olisko sitten ollut liian kireellä vyö.
Vedossa kai pitäisikin olla aika kapea vyö, mitä nyt aiheesta vähän luin. Tiedä sitten...

Vedossa kai pitäisikin olla aika kapea vyö, mitä nyt aiheesta vähän luin.
Mistä tuollaista luit? Itse olen kyllä sitä mieltä, että siitä kapeasta vyöstä ei kauheasti apua vedossa ole. Ihan kunnon voimanostovyö se pitää minun mielestä olla jos vyötä käyttää. Ja itse saan parhaan avun siitä juuri niin, että vedän sen aika ylös enkä kovinkaan kireälle.

Ihmettelenpä nyt tänne ongelmaani.
Maastavedossa ei tule vyön käytöstä yhtään mitään. Ajattelin ensin että se olisi liian leveä, mutta 2,5 tuumaa olikin. Eli ei se kai paljon kapeampi enää voisi ollakkaan?
Vyö ottaa alimpiin kylkiluihin kiinni sen verran pahasti, ettei ala-asennossa oikein tunnu järkevältä. Haittaa vaan tekemistä. Onko mulla jotenkin liikaa luita vai mitä ihmettä? :unsure:

Olisiko sitten vieläkin kapeampia vöitä olemassa, en ainakaan ihan äkkiä nähnyt missään? Tai entäs joku pehmeämpi/joustavampi vyö, joka kuitenkin kestäisi maastavetoa tehdessä...Tukivyö tai joku vastaava?
Ilmeisesti käytät kapeaa "bodaus vyötä". Onhan sellanen aika kökkö vedossa. En ihmettele yhtään jos painaa. Testaahan voimanostovyötä. Eli vyö joka on yhtä leveä joka kohdasta. Tukivyö on muuten hyvä härpäke jos ei tykkää järeistä voimanosto vöistä. Varsinkin nosto lajeissa ihan kunkku.

Ei saatanan saatana, Saatana. Kyllä toi on nyt vähän höpöhöpöä.
No saatana. En minä mitään tiedä, mutta Rippetoe ainakin näin sanoopi:
"A belt for the deadlift works better if it fits better, and this may mean that a 3-inch, 2.5-inch, or even a 2-inch belt at a 10 to 13mm thickness works much better for you as a support that does not interfere with the set-up. And even though it's narrow, it still reinforces the pull quite well. "

No saatana. En minä mitään tiedä, mutta Rippetoe ainakin näin sanoopi:
"A belt for the deadlift works better if it fits better, and this may mean that a 3-inch, 2.5-inch, or even a 2-inch belt at a 10 to 13mm thickness works much better for you as a support that does not interfere with the set-up. And even though it's narrow, it still reinforces the pull quite well. "
Jotenkin ei ihmetytä yhtään, että Rippetoen suusta tulee tällaista. Sillä on joku pakottava tarve tehdä kaikki päinvastoin kuin muut. On mennyt maku koko äijään jo vuosia sitten. En pidä minkäänlaisena auktoriteettina. Mutta hommahan selviää tietysti kokeilemalla. Mulla on kokemusta molemmista, kun joskus aikoinaan aloittelin sellaisella "bodausvyöllä", mutta ei siihen kyllä ole ollut paluuta sen jälkeen kun hankin 10 cm leveän vyön.

Jotenkin ei ihmetytä yhtään, että Rippetoen suusta tulee tällaista. Sillä on joku pakottava tarve tehdä kaikki päinvastoin kuin muut. On mennyt maku koko äijään jo vuosia sitten. En pidä minkäänlaisena auktoriteettina. Mutta hommahan selviää tietysti kokeilemalla. Mulla on kokemusta molemmista, kun joskus aikoinaan aloittelin sellaisella "bodausvyöllä", mutta ei siihen kyllä ole ollut paluuta sen jälkeen kun hankin 10 cm leveän vyön.
Joo onhan siinä mielipiteitä jakava henkilö. Ja eikä 0,5 tuuman vähennys itseäni tuskin auttaisi yhtään mitään. Täytyy alkaa opettelemaan pitää vyötä ylempänä, ja ehkä sitten hankkia leveämpi vyö.

Kyllä mä totesin että vyö on mulle turha. Käytössä siis leveä ja paksu voimanostovyö.
Ehkä otan sen käyttöön kun käytettävät painot on sillä tasolla (never) että on tarvetta. Ehkä en.
Kyykky ja mave vaan kulkee paremmin ilman vyötä itsellä. Ja varsin kyykyssä mulla on vielä kehitettävää keskikropan hallinnassa muutenkin.

Tässä ollut mietinnässä tämmönen bb:n vyö mutta tarrakiinnitys mietityttää näissä🤔 Kallishan tämä ei ole niin siinä mielessä ei paha sijoitus

Liitteet

• C6D0F081-C16C-417B-82A9-534FF0F4297A.webp
    C6D0F081-C16C-417B-82A9-534FF0F4297A.webp
    22,4 KB · Katsottu: 93
Riippuu vähän mitä haluat sen vyön saavuttavan, mutta jos tarkoitus on oikeasti tukea ja parantaa suorityskykyä niin ihan kunnollinen 10-13mm paksu ja 4'' leveä nahkavyö sen on oltava. Tommoset toimii lähinnä korsettina pitämään bulkkimahan kurissa.

Riippuu vähän mitä haluat sen vyön saavuttavan, mutta jos tarkoitus on oikeasti tukea ja parantaa suorityskykyä niin ihan kunnollinen 10-13mm paksu ja 4'' leveä nahkavyö sen on oltava. Tommoset toimii lähinnä korsettina pitämään bulkkimahan kurissa.
Suorityskykyä tässä tottakai haetaan heti kun aloittaa niin täytyypi hommata nahkanen vyö

Nahkainen voimanostovyö jos tarkoitus voimailla ja haluat että vyö kestää. Perinteinen wrangen vyö on halpa ja laadukas joka kestää loppuelämän.

Voimanostovyö on hyvä perusvoimailuun. Sopii niin voimanostoon kuin bodaukseen. Painonnostovyö ei tue riittävästi vatsan puolelta raskaissa kyykyissä ja mavessa. Sportheavyn voimanostovyö on wrangen vyötä vastaava. Noin sama hinta ja saman näköinen.

Back
Ylös Bottom