1. Jatkaisin perusohjelmalla ilman lisäliikkeitä ainakin 2-3kk.Vajaa 3 viikkoa nyt tätä ohjelmaa takana ja joka treeneissä oon nostanu painoja lisää.
Taas oisin kokeneimpien neuvoja vailla. Eli siis kysymyksiin...
1.Huomaan, toinen puoleni kropasta on heikompi kuin toinen ja kaikki liikkeet eivät mene niin puhtaasti ja tasapainoisesti kuin haluaisin. Toisaalta voimaa olisi vielä lisätä painoja niin kannattaako lisätä vaan painoja vai esim. palata alemmaksi painoissa ja lähteä taas nostamaan niitä pikkuhiljaa?
2. Haittaako jos alun joka kerran painojen noston jälkeen nostaa painoja vaikka esim. joka toinen treeni? Esim. Kun nostan penkkiin 2.5kg niin voinko vetää seuraavan treenin samoilla painoilla vaan kannattaako vaan systemaattisesti koittaa joka kerta nostaa lisää?
3. Ravintokysymys. Tämä on ollut hankala ku en oikein tiedä pitäisikö syödä vai vielä dietata. Kesästä siis pudotin n.20kg painoa ruokavaliolla ja lenkkeilyllä, kun olin ylipainoinen ja nyt rasvaprosentti on jotain vähän alle 19% niin onko mitään järkeä ruveta syömään taas yli kulutuksen vai jatkaa dietillä että saisi rasvoja alemmaks ja sitten myöhemmin lisätä ravintoa?
Nyt olen 3 viikkoa syönyt suunnilleen vähän mitä sattuu ja paino pysynyt samoissa lukemissa. Ainut mistä olen pitänyt huolen on proteiinin riittävä saanti ravinnossa, muuten syönyt normaalia kotiruokaa ja välillä vähän herkkujakin :D
Ikää jo muutaman vuoden päästä 40 niin ehkä tuokin jotenkin vaikuttaa esim. bulkkaamiseen.
Kiitos
2. Lisää seuraavalla kerralla vähemmän painoa. Esim. 1kg. Parempi lisätä joka treeniin vähän painoa kuin tehdä samalla painoilla. Olettaen että menee kaikki 3*5 toistoa.
3. Jos haluat jatkaa progressiivista painojen ja voimien nostoa niin se ei dietillä onnistu montaa viikkoa. Kokemusta löytyy. Joko unohdat painojen lisäilyn ja diettaat haluamaasi rasvoihin tai tarpeeksi ruokaa naamaan että palautuu kunnolla ja saa painoja ylös.