🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Mikasa voi myös kertoa, että mitä vaarallisia neuvoja tai ohjeita me ollaan annettu? Tietääkseni en ole käskenyt ketään tekemään tai kokeilemaan yhtään mitään. Suurimmaksi osaksi olen keronut omista kokemuksista, mitkä te olette sitten pyrkineet kumoamaan tutkimuksillanne.

Mikasa voi myös kertoa, että mitä vaarallisia neuvoja tai ohjeita me ollaan annettu? Tietääkseni en ole käskenyt ketään tekemään tai kokeilemaan yhtään mitään. Suurimmaksi osaksi olen keronut omista kokemuksista, mitkä te olette sitten pyrkineet kumoamaan tutkimuksillanne.
En mä suoraan sua tarkottanu tolla vaarallisilla.

Mutta et varmasti voi väittää että nuissa kuvissa ei erotu mikä on syy ylipainolle. Toki, edes ruokavalio ei ole absoluuttisesti sataprosenttisesti syypää ylipainolle + muille ongelmille, joita on paljon.

No, ei tarvii uudestaan lähtee käymään näitä samoja väitteitä vääntää, mut virallisten tahojen mukaan, kuidun puute(ainakin yhtenä suurena merkittävänä) ei varmasti ole suolistolle hyväks. Lisäks suuren määrän lihan promoominen ei välttämättä kaikista terveellisin vaihtoehto ole. Ja kasvistenkin tarvettakin (tai ''hyvyyttä'' )on jo kyseenalaistettu.
Edit

Hyvää luettavaa viimeiset sivut. Pitäisiköhän sitä itsekin vetää foliohattu päähän ja alkaa paistamaan pekonia?

Ja päälle janojuomaks kermaa. Tyydyttynyt rasva ei ole pahaks kuulemma. Ja lihomisen syypää hiilarit, ei ylituplasti enemmän energiaa sisältämä rasva.:whistle:

Viimeksi muokattu:
Laskepa ylläolevista kolmesta kuvastasi makrot. Aika lähelle menee keskenään, ja kaikki on kaukana ketoosista.
Vastasin siihen että tyypillinen jenkkidietti jossa syyää iso osa kaloreista niistä oli se hampurilais suklaa skeida kuva niin ei taatusti ole ''se lihottava virallisiin suosituksiin perustuva''.

Siinä oot oikeessa että ketoosista ollaan kaukana. Taidettiin puhua kahesta eri asiasta.:)

Vastasin siihen että tyypillinen jenkkidietti jossa syyää iso osa kaloreista niistä oli se hampurilais suklaa skeida kuva niin ei taatusti ole ''se lihottava virallisiin suosituksiin perustuva''.

Siinä oot oikeessa että ketoosista ollaan kaukana. Taidettiin puhua kahesta eri asiasta.:)
Mites ne makrot? Taaskaan et vastannu kysymykseen, vaan aloit vääntämään.

Ja päälle janojuomaks kermaa. Tyydyttynyt rasva ei ole pahaks kuulemma. Ja lihomisen syypää hiilarit, ei ylituplasti enemmän energiaa sisältämä rasva.:whistle:
Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Muoks, rasva sisältää enemmän energiaa per gramma, mutta niitä grammoja tarvii kylläisyyteen paljo vähemmän, ja ne pitää olon kylläisenä paljo pitempään. Kaloriteoria sinänsä ei ees toimi ihmiskehoon suoraan, koska hormonitoiminta metabolian osana. :whistle:

Mites ne makrot? Taaskaan et vastannu kysymykseen, vaan aloit vääntämään.

Kaks ekaa virallisiin suositusten sisällä, oletko todella sitä mieltä että kolmaskin menee sinne?

Eiköhän joku noista erotu aika reippaalla rasvan määrällä. Muista nyt rasva gramma sisältää yli 2x enemmän energiaa. Jos mä heitän tuosta nopeesti että kaks ekaa noin hh50% pro30% ras20%. Te aika useesti näätte vikan kuvan=viralliset suositukset.

popular-healthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg

page_1.jpg

_104898751_gettyimages-844466808.jpg

Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Tämän jos alan ammattilaisetkin ymmärtäisivät...

Muistan kuulleeni jonkun lääkärin kertoneen, että ihmisessä on ”valuvika” jonka seurauksena ylimäärä energia säilötään tässä haitallisessa muodossa.

Ongelma taitaa syntyä siitä, kun kroppa ei oikein osaa käyttää sitä tyydyttynyttä rasvaa, tuli se sitten suusta tai jenkkakahvasta.

No, ei tarvii uudestaan lähtee käymään näitä samoja väitteitä vääntää, mut virallisten tahojen mukaan, kuidun puute(ainakin yhtenä suurena merkittävänä) ei varmasti ole suolistolle hyväks. Lisäks suuren määrän lihan promoominen ei välttämättä kaikista terveellisin vaihtoehto ole. Ja kasvistenkin tarvettakin (tai ''hyvyyttä'' )on jo kyseenalaistettu

Mua ei edes hirveesti kiinnosta mitä viralliset tahot sanoo. Mä kokeilen itse ja puhun omista kokemuksista. Eikä se mitään promoamista ole, jos jaetaan ketjun liittyvässä aiheessa omia kokemuksia, tekemisisä ja tuloksia. Teillä on vaan tarve huudella sieltä sivusta kuinka väärin me tehdään kaikki ja puhutaan paskaa.

Tämän jos alan ammattilaisetkin ymmärtäisivät...

Muistan kuulleeni jonkun lääkärin kertoneen, että ihmisessä on ”valuvika” jonka seurauksena ylimäärä energia säilötään tässä haitallisessa muodossa.

Ongelma taitaa syntyä siitä, kun kroppa ei oikein osaa käyttää sitä tyydyttynyttä rasvaa, tuli se sitten suusta tai jenkkakahvasta.
Eihän se kroppa osaa, ku aina vaan työnnetään sisään ylenmäärin sitä sokeria.

Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Muoks, rasva sisältää enemmän energiaa per gramma, mutta niitä grammoja tarvii kylläisyyteen paljo vähemmän, ja ne pitää olon kylläisenä paljo pitempään. Kaloriteoria sinänsä ei ees toimi ihmiskehoon suoraan, koska hormonitoiminta metabolian osana. :whistle:

No tossa tapauksessa se terveyden koheneminen voi johtua ihan pelkästään siitä painonpudotuksesta, eikä siitä mitä on syöty.

No tossa tapauksessa se terveyden koheneminen voi johtua ihan pelkästään siitä painonpudotuksesta, eikä siitä mitä on syöty.
Väitätkö siis, että se kova eläinrasva sieltä ihon alta vain katosi jonnekin, keho ei käyttänyt sitä ravinnoksi ulkoisen energiavirran pienentyessä?

Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen.

Here we go again... yritä nyt ymmärtää että kaloritasapaino määrittää (huom. fysiikan laki) lihotko/laihdutko/pysyykö paino samassa. Hienoa tosissaan on jos oot painoa saanu alas. Sä oot syöny vähemmän. Tai kuluttanu reippaasti enemmän. Todennäkösesti molempia. Kun paino putoo, veriarvot paranee. On varmasti hormooneillakin oma osansa mm. nälänhallintaan ja sitä kautta hallittet nälkää paremmin.

Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Arvaa? Oisko evoluutio puuttunut tuohon? Enemmän energiaa selvitymisen vuoks? Siks kroppa polttaa mielummin lihaksensakin pois ennemmin kun kajoaa viimesimpiin rasvavarantoihin. Yks syy miks laihduttaminen on monesti vaikeeta.

Here we go again... yritä nyt ymmärtää että kaloritasapaino määrittää (huom. fysiikan laki) lihotko/laihdutko/pysyykö paino samassa. Hienoa tosissaan on jos oot painoa saanu alas. Sä oot syöny vähemmän. Tai kuluttanu reippaasti enemmän. Todennäkösesti molempia. Kun paino putoo, veriarvot paranee. On varmasti hormooneillakin oma osansa mm. nälänhallintaan ja sitä kautta hallittet nälkää paremmin.
Huom, fysiikan laki, jotta kalorit sisään - kalorit ulos voitais oikeasti ihmiskehostaki mitata, pitäis kaikki virtsa ja uloste taltioida ja tutkia, sen lisäksi hiki, jne. Hormonitoiminta vaikuttaa aivan valtavasti.

No, en oo saanu painoa alas. Päinvastoin. Hiilarimössöt pois heitettyäni ja ketoosilla, lähes karnivoorilla (välillä pitkiäki pätkiä täysin), oon nostanu painoani samalla ku vyötärön ympärys on pienentyny.

Mua ei edes hirveesti kiinnosta mitä viralliset tahot sanoo. Mä kokeilen itse ja puhun omista kokemuksista. Eikä se mitään promoamista ole, jos jaetaan ketjun liittyvässä aiheessa omia kokemuksia, tekemisisä ja tuloksia. Teillä on vaan tarve huudella sieltä sivusta kuinka väärin me tehdään kaikki ja puhutaan paskaa.
Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu? Sä sanoit että tiettynä ajankohtana viralliset suosisten kaltainen ruoka oli ainakin osasyynä ylipainoon? Kumpi näistä on virallissuositukset? Vastaa nyt ystävällisesti tähän, kun viralliset suositukset
on syypää. Liian epämiellyttävä kysymys? Lonewolf ja Muriaani voi vastata myös. Tarvittaessa kehitelkää joku hyvä vastaus vaikka yhdessä. Olkaa hyvä. :LOL:

Nyky ravintosuositukset vasta tuhoisia on ollut, jos katsotaan seurauksia. Mitä kävi jenkeissä Ancel Keysin 7 maan tutkimusmanipulaation jälkeen, kun luonnollinen rasva korvattiin sokerilla ja teollisilla öljyillä? Sydänsairaudet räjähti kasvuun.

_104898751_gettyimages-844466808.jpg

popular-healthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg

Viimeksi muokattu:
Sillon kun pudotin painoa ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa rajoittaa kaloreita. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Mä en vetänyt pekonia, kermaa, prosessoitua. hormoni/ryyni tai karrelle poltettua lihaa ketoosin aikana. Kasviksiakin söin kiitettävän määrän, joka päivä. Nyt meen IF + low carb:lla. Omat dieettitavoitteet alkaa oleen done, kun on vatsapalat näkyvillä ja alkaa alavatsassa suonet pullottaan. Nyt syklittelen plussien ja miinusten välillä niin ettei kondis pääse huononemaan. Ei ikinä enää pitkää dieettiä uusiksi.

Carnivoresta en tiedä. Mä tykkään vihanneksista niin paljon etten voi kuvitella meneväni pelkällä liha/kala/sisäelimet setillä. Respect, jos jollain pää kestää carnivorea. Ei olis mulle helppoa se. Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö vaikka esim. linssikeitto on superhyvää.

Parastahan tässä threadissa on asiaa kokeilleiden kokemukset, joista saa ideoita testattavaksi.

Sillon kun pudotin painoa ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa rajoittaa kaloreita. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Mä en vetänyt pekonia, kermaa, prosessoitua. hormoni/ryyni tai karrelle poltettua lihaa ketoosin aikana. Kasviksiakin söin kiitettävän määrän, joka päivä. Nyt meen IF + low carb:lla. Omat dieettitavoitteet alkaa oleen done, kun on vatsapalat näkyvillä ja alkaa alavatsassa suonet pullottaan. Nyt syklittelen plussien ja miinusten välillä niin ettei kondis pääse huononemaan. Ei ikinä enää ikinä pitkää dieettiä uusiksi.

Carnivoresta en tiedä. Mä tykkään vihanneksista niin paljon etten voi kuvitella meneväni pelkällä liha/kala/sisäelimet setillä. Respect, jos jollain pää kestää carnivorea. Ei olis mulle helppoa se. Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö vaikka esim. linssikeitto on superhyvää.

Parastahan tässä threadissa on asiaa kokeilleiden kokemukset, joista saa ideoita testattavaksi.
Tää on se tapa tämä tehdä jos painonpudotuksen haluaa tällä tyylillä tehdä.(y)

ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Sama.

Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö

Tomaatti, herne, pavut, keltasipuli, varmaan puna- myös, sitä en niin oo testannu. Viljat ylipäänsä, erityisesti vehnä, täysjyvää tai ei. Karsittu.

Kokemukset ja ideat, aina löytyy jotain uutta, paitti näiltä vänkääjiltä.

Back
Ylös Bottom