David Dearth - R.I.P.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suntory
  • Aloitettu Aloitettu
Toki se lienee selvää, että se yhen illan känni kerran kaks vuoteen tuskin pysyvästi terveyttä tuhoaa juuri kenelläkään, jos ei vedä ihan överiksi tai sen sivuvaikutuksena muuten telo itseään. Mutta jos tuo aikamääre vaihdetaan kerran tai pari viikkoon, niin riskit ja haitat onkin hieman eri mittapuussa.

Eli ihan samaa mieltä, että aivan erilaisista aineksista kysymys niin typerää yrittää niitä keskenään verrata. Ja mielipiteet saa jokaisella olla.[/QUOTE]

Kyllähän se useampi kerta viikkoon kuppia todellakin on jo elimistölle hiljalleen ongelma olen samaa mieltä. Tuleehan siinä kropalle kuormaa purettavaksi monin kertainen määrä. Mutta eikös se ole nuissa neulonta hommissa ole sama ongelma. 3kk ryyppää tai neuloo tulos molemmissa huono. Kuka palautuu kuka ei. Missä määrin kumpaakin tekee vaikuttaa varmasti loppu tulokseen.

Kyllä, mutta huumeiden käyttö erityisesti, varsinkin aivan nuorissa ikäluokissa.

Joo kyllä päihdyttävien (narkattavien) aineiden käyttö on tosiaan ihan jo oma lukunsa ja niiden hyväksyntä kynnys nuorilla on todella matala. Mikä nyt on mielestäni helvetin hälyttävää. Harva käyttää alkoholia enään.

Joo kyllä päihdyttävien (narkattavien) aineiden käyttö on tosiaan ihan jo oma lukunsa ja niiden hyväksyntä kynnys nuorilla on todella matala. Mikä nyt on mielestäni helvetin hälyttävää. Harva käyttää alkoholia enään.

En ole mitenkään päihdemyönteinen minkään suhteen, mutta minusta se on pelkästään hyvä juttu, että alkoholin käyttö nuorilla vähenee. Sitä en tiedä onko muiden päihteiden käyttö radikaalissa kasvussa paitsi nuuskan ja kannabiksen. Kannabiksen osalta en itse näe, että se olisi merkittävästi haitallisempaa kuin alkoholi. Voi olla jopa vähemmän haitallista. Kovemman huumeet on sitten asia erikseen.

Mulla on omien tenavien kautta tuntuma, että se pään sekoittaminen on yleisesti enemmän out kun omassa nuoruudessa. Juodaan vähemmän ja muutenkin sekoillaan vähemmän kuin silloin kultaisella 90-luvulla. Varmaan tuossakin on eroja missä asuu, mutta se tuntuma ainakin täällä susirajalla.

Toisaalta ne sitten jotka haluaa pään sekaisin nykyään varmasti käyttävät useammin muuta kuin alkoholia, toisin kun omassa nuoruudessa. Se ryhmä jotka enemmän päihteitä käyttää on kuitekin mun tuntumalla pienempi koko ikäluokasta kun vaikka 20 vuotta sitten. Nyt niitä absolutisteja ja päihteettömiä on nuorissa enemmän kuin silloin aikanaan.

Kannabiksen osalta en itse näe, että se olisi merkittävästi haitallisempaa kuin alkoholi. Voi olla jopa vähemmän haitallista.

Onhan kannabis ihan selvasti vahemman alkoholia haitallisempi. Kannabikseen ei esim. kuole, alkoholi tappaa lahes 3 miljoonaa henkea per vuosi. Kannabis ei myoskaan tee ketaan aggressiiveksi, alkoholi aiheuttaa alyttoman maaran vakivaltarikoksia. En toki tarkoita sita etta kannabis olisi harmiton, se voi esim. laukaista joskus harvoin piilevan psykoosin jne.

Nuorille kannabis voi olla huono asia. Se voi vaikuttaa aivojen kehitykseen. Jännittävästi vanhoilla ihmisillä voi olla päin vastoin. Kannabis voi muokata aivoja joustavammaksi ja uriin jumiutunut ihminen pääsee eteenpäin. Monimutkainen aine ja huonosti tutkittu.

Omakohtainen anekdootti on, että mulle alkoholi ei sovi. Kannabis taas on ihan jees ja ei muuta mua idiootiksi tai aiheuta krapulaa. Alko aiheuttaa mulle monta päivää kestävän krapulan ja väsytyksen.

Ne jotka haluaa pään sekaisin tuskin käyttää kannabista. Ei kannabis päänsekoittamiseen toimi samalla tapaa kuin alkoholi, jolla ns. saa perseet olalle.

Kaliforniassa, kun kannabis laillistettiin niin moni tuttu testasi ja totesivat, että tässäkö tää nyt oli? Miksi tätä ainetta demonisoidaan suomessa? Ei edes pärise kunnolla ja palasivat litkimään märkää.

En ole mitenkään päihdemyönteinen minkään suhteen, mutta minusta se on pelkästään hyvä juttu, että alkoholin käyttö nuorilla vähenee. Sitä en tiedä onko muiden päihteiden käyttö radikaalissa kasvussa paitsi nuuskan ja kannabiksen. Kannabiksen osalta en itse näe, että se olisi merkittävästi haitallisempaa kuin alkoholi. Voi olla jopa vähemmän haitallista. Kovemman huumeet on sitten asia erikseen.

Mulla on omien tenavien kautta tuntuma, että se pään sekoittaminen on yleisesti enemmän out kun omassa nuoruudessa. Juodaan vähemmän ja muutenkin sekoillaan vähemmän kuin silloin kultaisella 90-luvulla. Varmaan tuossakin on eroja missä asuu, mutta se tuntuma ainakin täällä susirajalla.

Toisaalta ne sitten jotka haluaa pään sekaisin nykyään varmasti käyttävät useammin muuta kuin alkoholia, toisin kun omassa nuoruudessa. Se ryhmä jotka enemmän päihteitä käyttää on kuitekin mun tuntumalla pienempi koko ikäluokasta kun vaikka 20 vuotta sitten. Nyt niitä absolutisteja ja päihteettömiä on nuorissa enemmän kuin silloin aikanaan.

itse en suoraan ole sosiaali huollossa töissä mutta välillisesti ja tuttuni on lasten sosiaalihuollossa töissä niin ei enää edes kannabis vaan rehellistä lääkkeiden eli nappi kauppaa alakoulun viimeisillä luokilla ylä asteelle ja eteenpäin. Netin/ foorumien kautta lapset tilailee ja myy (joku myy omat adhd napit) jne. Ja ihan kesken koulupäivän että kotiin tullessa ois ”selvä”. Joku 80-90 luvun tai aikaisemmin elänyt sanoisi suoraan narkkaamiseksi vaikka ei hihaan välttämättä isketäkkään.

ennen vielä suurrin piirtein tiesi mitä käytetään nyt on helevetin villiä. Aina mahtuu joukkoon joku fiksukin mutta enemmän niin että rööki ja alko pois napit ja impattavat tilalle. Iv:t pysyneet vielä niinkuin aina marginaali ryhmän touhuna että ei voi sanoa että siinä juurikaan kasvua tai laskua.

Tietty väärä ketju, mutta menköön. Amerikassa kannabiksen käyttö nuorien keskuudessa on kasvanut, mutta niissä osavaltioissa missä kannabis on laillistettu nuorien kannabiksen käyttö on vähentynyt.

Vähentymisen syyksi epäillään laittoman markkinan pienentymistä. Virallisista kaupoista kukkaa ei saa ilman papereita.

Päihdepolitiikaketjussa on linkki ylläolevan tueksi Päihdepolitiikka | sivu 288 | Pakkotoisto.com

Tasta David Dearth ketjusta on nyt tulossa suuri huume/douppi ketju mutta menkoon.

Kaikenlaiset kieltolait on aina tuomittu epaonnistumaan. Portugalissa kaikki huumeet laillistettiin (kaytto ja hallussapito) ja ongelmat ovat vahentyneet vuosien saatossa. Kukaan ei heraa aamulla ja paata ryhtyvansa narkomaaniksi. Kovien huumeitten kayton takana on yleensa henkilo joka voi henkisesti pahoin ja yrittaa paasta todellisuutta pakoon. Minun mielesta tallainen henkilo tarvitsee apua, ei rikosrekisteria. Huumekoukussa oleva henkilo on jo pohjalla ja siina ei auta rikosrekisteri vaan se vaan vaikeuttaa elamassa eteenpain menemista.

Onhan kannabis ihan selvasti vahemman alkoholia haitallisempi. Kannabikseen ei esim. kuole, alkoholi tappaa lahes 3 miljoonaa henkea per vuosi. Kannabis ei myoskaan tee ketaan aggressiiveksi, alkoholi aiheuttaa alyttoman maaran vakivaltarikoksia. En toki tarkoita sita etta kannabis olisi harmiton, se voi esim. laukaista joskus harvoin piilevan psykoosin jne.
Joo ja tuo psykoosi on varmaan yhtä harvinainen kuin "juoppohulluus".
Kannabiksen käyttäjiäkin on aika paljon maailmalla ja ei ne niin paljon onnettomuuksia aiheuta kuin alkoholi

Tasta David Dearth ketjusta on nyt tulossa suuri huume/douppi ketju mutta menkoon.

Kaikenlaiset kieltolait on aina tuomittu epaonnistumaan. Portugalissa kaikki huumeet laillistettiin (kaytto ja hallussapito) ja ongelmat ovat vahentyneet vuosien saatossa. Kukaan ei heraa aamulla ja paata ryhtyvansa narkomaaniksi. Kovien huumeitten kayton takana on yleensa henkilo joka voi henkisesti pahoin ja yrittaa paasta todellisuutta pakoon. Minun mielesta tallainen henkilo tarvitsee apua, ei rikosrekisteria. Huumekoukussa oleva henkilo on jo pohjalla ja siina ei auta rikosrekisteri vaan se vaan vaikeuttaa elamassa eteenpain menemista.
Komppaan isosti. Portugalin tavasta on tässä Johann Harin erinomaisessa TED-talkissa puhetta erityisesti 8:25 eteenpäin. Jos on oikein hyvin aikaa, niin kannattaa jopa koko 14:42 kestävä puhe kuunnella.
Idiksenä juuri yhteiskuntaan palauttaminen vahvasti, siihen suunnattiin varoja ainaisten katkaisuhoitojen asemesta.

Kieltolaki saa käytön vaan lisääntymään. Rehellinen keskustelu ilman demolisointia parasta. Aina me ollaan päihteitä ja douppia käytetty. Se tuskin koskaan häviää mihinkään. Nopea ja laadukas hoito ja mukavan tekemisen ja harrastusten löytö jo lapsena.

Itse olen vajaa 20 v ollut päihde ja mt työssä ja viime aikoina tullut paljon kannabispsykooseja. Kyllä päihteissä on aina vaaroja. Ihan samoin kun doupeissa. Kun kirjoitin diilerin, niin oli tarkoitus huumorilla puhua niistä touhuista. Mitä enemmin näistä pystytään puhumaan niin parempi. Kautta ihmiskunnan ollaan kilpailtu kuka on vahvin ja paras ja silloin ei doupit mihinkään häviä. Samoin joku päihde tulee aina helpottamaan oloa vaikka kuinka tiedetään ne krapulat.

En tiedä onko ollut jo, mutta hyvä ja suht tuore haastattelu. Tämän kattelin, toista osaa aloittelin, mutta jääköön vielä odottamaan pirteämpää hetkeä.

Kanada kertonee paljon siitä mikä kannabiksen vaikutus on isolla tasolla. Siellähän se on kokonaan laillista myös viihdekäyttöön. Ajan kanssa nähdään onko vaikutusta terveystilastoihin jne.

Joo ja tuo psykoosi on varmaan yhtä harvinainen kuin "juoppohulluus".
En tiedä miten harvinainen kannabispsykoosi on, mutta juoppohulluuskohtaus ei ole "ammattilaisilla" mitenkään harvinainen. Kohtuukäyttäjillä tietysti harvemmin esiintyvä. Melkein voisi olettaa, että kannabiksen kanssa on sama juttu, eli silloin vertaus olisi ihan osuva.

Kanada kertonee paljon siitä mikä kannabiksen vaikutus on isolla tasolla. Siellähän se on kokonaan laillista myös viihdekäyttöön. Ajan kanssa nähdään onko vaikutusta terveystilastoihin jne.

Juu se on taalla ollut jo jonkun aikaa laillista mutta en usko etta muutosta tulee sen kummemmin suuntaan tai toiseen. Jo ennen laillistamista 4.2 miljoonaa kanadalaista kaytti sita saannollisesti. Laillistaminen mahdollistaa sen etta useampi ihminen voi sita kokeilla laillisesti, mutta kokonaiskayttajamaara tuskin kasvaa kovin paljoa. Ne jotka haluaa polttaa ovat polttaneet jo kauan aikaa eika possyttelysta sen kummempia tuomiota ole jengi saanut. Kaikilla taalla on joku tuttu jolta saa pilvea jos kiinnostaa.

Colemanni on 180 cm. Mä oon 176 cm (mitattu Tukholmassa IFBB:n tuomarin toimesta v. 2018, kun rekisteröintihuoneessa oli yksi kisaaja.

Jos Arska olisi niin pitkä kuin väitetään, mä olisin häntä olkapäähän asti.

JTNsAN4.jpg

Toista tää kuva vielä Trumpin kanssa, niin olet suurin koskaan elänyt suomalainen!

Mä en yllättyisi, jos kannabiksen laillistaminen vähentäisi terveysongelmia. Se on melko jees, että on tiukka laatukontrolli tuotteelle mitä moni vetää keuhkoon. Katukaupasta en lähtis ostamaan, kun ei tiedä onko siellä vaikkapa hyönteismyrkkyä seassa. Joskus kuullut myös tarinoita, että jotain lakkaa tms. sotkevat sekaan, että tulee painoa lisää. Tuollaista koktailia kun hengittelee niin ei ole ihme, jos tulee psykooseja :)

Back
Ylös Bottom