Saa olla eri mieltäkin se on fine mutta on aineiden käytön kynnys mielestäni madaltunut helvetisti viimeisen 5-10 vuoden aikana.
Kyllä, mutta huumeiden käyttö erityisesti, varsinkin aivan nuorissa ikäluokissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saa olla eri mieltäkin se on fine mutta on aineiden käytön kynnys mielestäni madaltunut helvetisti viimeisen 5-10 vuoden aikana.
Kyllä, mutta huumeiden käyttö erityisesti, varsinkin aivan nuorissa ikäluokissa.
Joo kyllä päihdyttävien (narkattavien) aineiden käyttö on tosiaan ihan jo oma lukunsa ja niiden hyväksyntä kynnys nuorilla on todella matala. Mikä nyt on mielestäni helvetin hälyttävää. Harva käyttää alkoholia enään.
Kannabiksen osalta en itse näe, että se olisi merkittävästi haitallisempaa kuin alkoholi. Voi olla jopa vähemmän haitallista.
En ole mitenkään päihdemyönteinen minkään suhteen, mutta minusta se on pelkästään hyvä juttu, että alkoholin käyttö nuorilla vähenee. Sitä en tiedä onko muiden päihteiden käyttö radikaalissa kasvussa paitsi nuuskan ja kannabiksen. Kannabiksen osalta en itse näe, että se olisi merkittävästi haitallisempaa kuin alkoholi. Voi olla jopa vähemmän haitallista. Kovemman huumeet on sitten asia erikseen.
Mulla on omien tenavien kautta tuntuma, että se pään sekoittaminen on yleisesti enemmän out kun omassa nuoruudessa. Juodaan vähemmän ja muutenkin sekoillaan vähemmän kuin silloin kultaisella 90-luvulla. Varmaan tuossakin on eroja missä asuu, mutta se tuntuma ainakin täällä susirajalla.
Toisaalta ne sitten jotka haluaa pään sekaisin nykyään varmasti käyttävät useammin muuta kuin alkoholia, toisin kun omassa nuoruudessa. Se ryhmä jotka enemmän päihteitä käyttää on kuitekin mun tuntumalla pienempi koko ikäluokasta kun vaikka 20 vuotta sitten. Nyt niitä absolutisteja ja päihteettömiä on nuorissa enemmän kuin silloin aikanaan.
Joo ja tuo psykoosi on varmaan yhtä harvinainen kuin "juoppohulluus".Onhan kannabis ihan selvasti vahemman alkoholia haitallisempi. Kannabikseen ei esim. kuole, alkoholi tappaa lahes 3 miljoonaa henkea per vuosi. Kannabis ei myoskaan tee ketaan aggressiiveksi, alkoholi aiheuttaa alyttoman maaran vakivaltarikoksia. En toki tarkoita sita etta kannabis olisi harmiton, se voi esim. laukaista joskus harvoin piilevan psykoosin jne.
Komppaan isosti. Portugalin tavasta on tässä Johann Harin erinomaisessa TED-talkissa puhetta erityisesti 8:25 eteenpäin. Jos on oikein hyvin aikaa, niin kannattaa jopa koko 14:42 kestävä puhe kuunnella.Tasta David Dearth ketjusta on nyt tulossa suuri huume/douppi ketju mutta menkoon.
Kaikenlaiset kieltolait on aina tuomittu epaonnistumaan. Portugalissa kaikki huumeet laillistettiin (kaytto ja hallussapito) ja ongelmat ovat vahentyneet vuosien saatossa. Kukaan ei heraa aamulla ja paata ryhtyvansa narkomaaniksi. Kovien huumeitten kayton takana on yleensa henkilo joka voi henkisesti pahoin ja yrittaa paasta todellisuutta pakoon. Minun mielesta tallainen henkilo tarvitsee apua, ei rikosrekisteria. Huumekoukussa oleva henkilo on jo pohjalla ja siina ei auta rikosrekisteri vaan se vaan vaikeuttaa elamassa eteenpain menemista.
En tiedä miten harvinainen kannabispsykoosi on, mutta juoppohulluuskohtaus ei ole "ammattilaisilla" mitenkään harvinainen. Kohtuukäyttäjillä tietysti harvemmin esiintyvä. Melkein voisi olettaa, että kannabiksen kanssa on sama juttu, eli silloin vertaus olisi ihan osuva.Joo ja tuo psykoosi on varmaan yhtä harvinainen kuin "juoppohulluus".
Kanada kertonee paljon siitä mikä kannabiksen vaikutus on isolla tasolla. Siellähän se on kokonaan laillista myös viihdekäyttöön. Ajan kanssa nähdään onko vaikutusta terveystilastoihin jne.
Colemanni on 180 cm. Mä oon 176 cm (mitattu Tukholmassa IFBB:n tuomarin toimesta v. 2018, kun rekisteröintihuoneessa oli yksi kisaaja.
Jos Arska olisi niin pitkä kuin väitetään, mä olisin häntä olkapäähän asti.
![]()