Renne Korppila Podcast is creating podcast | PatreonPatreonista puhuttiin ellen väärin muista, mutta en kyllä nyt löytänyt Rennen profiilia.
Onkohan vielä avattu sitten kuitenkaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Renne Korppila Podcast is creating podcast | PatreonPatreonista puhuttiin ellen väärin muista, mutta en kyllä nyt löytänyt Rennen profiilia.
Onkohan vielä avattu sitten kuitenkaan?
Kappas.
Tuli lenkillä kuunneltua tää ”legioonalais” -podcasti. Jotenkin tuli sellanen fiilis, että olis ollut satuilua. Alkuun kuuntelin vähän sivukorvalla, mutta jossain vaiheessa tuli sellanen erikoinen fiilis. Voi olla toki, että herran ulosanti ei ollut kohdallaan tms. Oli pakko käydä tsekkaamassa tubesta kommentit, niin en ilmeisesti ollut yksin ajatusteni kanssa. Tosiaan, Rennen podcastit on yleensä ihan timanttia, mutta tän kohdalla, oliko tehty joku taustaselvitys, että nää stoorit jollain tapaa pitää paikkansa? Osasko se jätkä laulaa ranskaksi niitä lauluja tai jotain käskyjä? Oliko jotain dokumentteja, että oli ollut siellä? Ja siis nimenomaan tehnyt noita juttuja eikä ollut siellä yhtä viikkoa ja lähteny himaan?
Alkuun ärsytti se kun joka toinen sana oli vittu mutta oli kyllä mielenkiintoinen tarina.
En jaksa uskoa että satua ois
Kiroilu johtu varmaan osittain jännityksestä, varmaan eka kerta tälläsessä haastiksessa/podcastissa.
Alkuun ärsytti se kun joka toinen sana oli vittu mutta oli kyllä mielenkiintoinen tarina.
En jaksa uskoa että satua ois
Joo, oli todella raskas kuunneltava noin kieliasullisestikin. Se ehkä oli yksi, että Rennen piti monesti oikein pumpata juttua ja ohjaileviin vastauksiin tuli juuri tätä JOO JOO, ja vastausten tyylistä tuli mieleen kusettaminen. Sillai tosiaan alko jossain vaiheessa tuntua, että ei jaksa kuunnella kun puheet täyttä paskaa, mutta kuuntelinpa kuitenkin loppuun, jos olisi itseänsä pussiin puhunut. Vastaustyylissä oli vain sepitykseen yleisiä pääpiirteitä: aikajanan epämääräisyys ”ei muista” tai välttää puhumasta. Tapahtumat oli toisistaan irrallisia ja erillisiä tarinoita, niin yhteenliimausta ei tarvitse tehdä ja kuulija harhautuu yksittäisen tarinan wow-faktoriin. Yksityiskohtien epätarkkuus tai unohtaminen. Jos äijä on vielä ollut siellä vuosi sitten? Esimerkiksi, kuinka moni on unohtanut oman armeija-aikansa niin, ettei osaisi kertoa siitä? Kyllä se on monelle sellainen kokemus, että sen muistaa lopun elämäänsä.
Selviäisikö kyseisestä podcastista kuuntelemalla?
Miksi sä liität ton mun kysymyksen ihan eri vastaukseen ja pyydät multa selvitystä?Kaikki selviää, kun kuuntelee kyseisen jakson vai miten se oli, jarno? Tuu ny ite kertoon tänne...
Miksi sä liität ton mun kysymyksen ihan eri vastaukseen ja pyydät multa selvitystä?Mä en itse ole kuunnellut tuota podcastia koska aihe ei kiinnosta mua. Sä kyselit vuosilukuja ja se tosiaan selvisi siitä podcastista kuuntelemalla kuten Andy sulle antoi vastauksen tuolla edellisellä sivulla...
Täällä porukka tyyliin romantisoi tuota legionaa ja pitää sitä jotenkin isona merkittävänä saavutuksena olla "legionan supersotilas". Eiköhän ne kusettajat ole niitä wannabe legioonalaisia jotka justiinsa ihannoi tota myyttiä. Tässähän tämä kaveri anto realistisen kuvan legiionasta että huono tasoinen armeija jossa siivotaan suuriman osan ajasta eikä pääse edes tosihommiin. En näe miksi joku kusettaisi tämmösestä
Aikoja sitten joKuuntelitko sen podcastin?
Imatralta..Minä taas mietin, että kuka se puhuu ihan samalla tavalla (nuotti/murre). Ja sitten tajusin, että Jouni Hynynenhän se. Ja molemmat taisi ollakin Lappeenrannasta. Oma kokemukseni on, että itärajan pojat puhuu usein juurikin tuohon tyyliin, "välimerkkeineen". En usko, että kaveri varsinaisesti mitään satuili. Tietysti mukana oli pientä väritystä, liioittelua ja sopivasti jätettiin joitakin tapahtumia pois hyvää tarinaa pilaamasta. Sellaista olen itsekin kuullut, että tuo muukalaislegioonan maine "eliittiyksikkönä" on mennyt jo jonkin aikaa alaspäin ja onko sillä enää Ranskalle enää merkittävää sotilaallista merkitystä.