WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Miika, milloin aloitit kilpailemisen?
2001 maaliskuussa muistaakseni. En muista muutakun että paino oli alle 50kg ja vedin 62,5kg raakana rinnalle.
IMG_20181228_130427_320.webp
Tossa mun junnutuloksia, löytyy mun vanhasta blogista. Oon syntyny 20.11.1988 niin tossa 2006 tuloksessa olin vielä 17v koska se oli lokakuussa. Tuohon asti ura meni sujuvasti. Seuraava vuosi oli huono kun ei ollu valmentajaa eikä juuri reenikavereita niin yksin tehdessä tuli liikaa kokeiltua eri juttuja eikä reenissä ollut suunnitelmallisuutta. Tietotaitoa ei silloin ollut yhtään. Se valitettavasti jätti jäljet varsinkin tempaukseen joka oli tuolloin 17v vielä hyvä. Tuo yksi huono vuosi kun olis mennyt samoin kuin sitten 2008-2014 jolloin homma toimi niin olis voinu tosiaan tempaus olla selvästi parempi.

View: https://m.youtube.com/watch?v=15V97oryuWw
Andrein viimeinen voitto. 5 vuotta putkeen maailman vahvin ja 9 vuotta putkeen mitaleilla MM-ja olympiatasolla. Työntö 262,5kg hirmuinen tulos ihan mihin tahansa vertaa. Legenda. Eduard Andrukevich (mm. Kohan, Suharevsin, Plesnieksin ja Scerbatihsin valmentaja) sanoi että Andrein pystypunnerrus oli 200 kiloa. Vaikka olisi liioittelua niin kukaan tuskin kiistää että Andrei on yksi historian vahvimpia nostajia.

Milkolla kulkee.. paino 87kg. Paljoha mies tekis 94iin jos ottas täyen massan?

Milko on 163 cm pitkä, toi on 94 vois olla jo aika tukala ton kokoiselle. Mieti vaikka Klokovia, joka pyörii 110kg 183-senttisenä eli indeksinä tollanen n. 33. Kireä ukko, mut silti varsin iso sarjaansa. 94kg antais Milkolle indeksin 35, olis melkonen lihatonttu. Tuskin painonnostossa enää edullista.

sultan.webp sultan2.webp

Vuoden 1980 superin voittaja Sultan Rakhmanov taitaa olla lähes unohdettu nostaja.Itelle jäi 188 cm 145 kg mies mieleen jo ulkomuotonsa takia,parhaat nostot mitä löysin oli 201 tempaus ja 245 työntö.Sultan poistui joukoistamme vuonna 2003 vain 52 vuotiaana.

Lähes kaikki huiput työntää telineistä enemmän kuin kokonaisena työntönä. Max Lang työntö 190, telineistä 212,5. Robby Behm 208-230. Almir Velagic 235-260. Nuo mitä itse tiedän. Venäjällä kaikki työntää enemmän. Lähinnä etten käsitä miksi Milkon yt ei voisi olla tuota. Se ei ole edes niin paljon enemmän kuin paras arvokisatyöntö.

Lähes kaikki huiput työntää telineistä enemmän kuin kokonaisena työntönä. Max Lang työntö 190, telineistä 212,5. Robby Behm 208-230. Almir Velagic 235-260. Nuo mitä itse tiedän. Venäjällä kaikki työntää enemmän. Lähinnä etten käsitä miksi Milkon yt ei voisi olla tuota. Se ei ole edes niin paljon enemmän kuin paras arvokisatyöntö.
Mistä muuten johtuu noin suuri ero? Viekö rinnalleveto noin paljon voimia ylöstyönnöstä? Paljonko olet itse työntänyt telineiltä?

Back
Ylös Bottom