Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näinhän se just on. Etukyykkykin on tosi kova keskikropalle, eli siinä on vatsat ja selkä kovilla, niiden etureisien ohella. Mikäli sieltä löytyy heikkous, niin myös ssb on tosi hyvä apu tavallista takakyykkyäkin ajatellen. Ei ole mitenkään tavatonta, että keskikropasta löytyy se heikko kohta.Kyllä mä olen todennut SSB:n menevän mulla keskiselkäänkin hyvin. Oikeastaan koko torso hyötyy tuosta vähän eri tapaan kuin takakyykyllä. Ainakin mulla. Ja säästää alaselkää+olkapäitä.
Mulla kun takakyykky on ihan onneton tuntuis että SSB:llä treenaaminen antaa apuja siihenkin.
Etukyykky korvaa helposti ssb tangon.
Etukyykky korvaa helposti ssb tangon.

Kyykyn alasmenon nopeudesta, olis varmaan apua ton tekniikan hiomisessa jos hidastais tota alasmenoa? Mulle siis luonnollinen nopeus toi mikä alla näkyy, mut onko liian nopea? Hidastamalla kai ois mahdollista saada paremmin kehitystä kyykyyn?
Lähinnä nyt tarkoitan sitä että nöösin kai kannattais hidastaa, kerkeis oppiakin jotain?
Jos vähänkin pistän painoa reilusti omalla mittapuulla niin yläkroppa tuppaa lässähtämään. Onko syynä myös liian nopea tippuminen alas?
En tarkemmin lähde analysoimaan, mutta itse tykkään tehdä kaikki liikkeet vanhalla perus ohjeella eli kontrolloidusti alas ja räjähtävästi ylös. Mielestäni paketti hiukka särkyy jos alaslasku menee liian vauhdilla läpi.No ei juuri tossa kyykyssä, vielä mulle normipainot. Tossakin ehkä hiukan lavat karkaa irti, paketti vähän hajoo. Vähän mut kuitenkin.
Kaikki siis korostuu jos lisään painoa. Lähinnä mietin vaan tota alasmenon nopeutta; saisko hidastamalla vauhtia hyötyä lisää?
Tää on vaan näitä ego nurkkaan-juttuja. Hinkattava ja opeteltava. Ja vahvistuttava.