Kuntotestin tulokset

Eli meillä oli nyt koulussa viime- ja tänä perjantaina kuntotestit. Kuntotesti oli siis 2-osanen. Tulokset oli seuraavanlaisia:
-Penkki 97.5 kg
-Kyykky atg stopilla 137.5 kg
-Mave 155 kg
-Rive+työntö 95 kg
-Cooper n. 3050 m
-Leuanveto merkistä myötäotteella 17 toistoa
-Vauhditon pituushyppy 2.53 m
-Etunojapunnerrukset minuutissa 64
-Istumaannousut minuutissa 53
- Dipit olis ollu viä mahdollista tehdä mutta en niitä sit lopuks jaksanu. Niitä mdndd semmone 35 toistoo
- Erillisenä noista oli vielä uinticooper, jonka tuloksena vajaa 600 m.

Mitäs mieltä noista tuloksista, onko ne teiän mielestä hyviä 17-vuotiaalle :D alotin vuosi sitten käumään salilla bodausmielessä, mutta sittemmin keväällä aloin pikkuhiljaa muuttamaan treenejä enemmän ja enemmän crossfit-tyyppisiksi, kunnes kesällä vaihdoin kokonaan crossfitin pariin :D
Crossfit mun mielestä on antanut parempia tuloksia niin voimassa ku kestävyydessä ja jopa lihasmassassa

Tosi hyviä tuloksia 17-vuotiaalle vuoden treenillä, harva 95 kiloa suorille käsille pään päälle nostaa vaikka mitä tekis.

Jatka samalla linjalla, liiku monipuolisesti ja pysy kaukana kehonrakentajista! :puntti:

I smell bullshit.

Jos nämä olisivat totta, tulokset olisivat erinomaisia 17-vuotiaalle aloittelijalle. Erikoisia epäjohdonmukaisuuksia tuloksissa kuitenkin on. Jos rinnalta työnnät suorille käsille 95kg, olkapäissä ja ojentajissa on sen verran ruutia, että jo kapean penkin RM1 liikkuu jossakin yli 110kg:n nurkilla. Vähän leveämmällä otteella rintalihakset mukaan ottamalla varsinaisen penkin maksimi on enemmän. Maven 155 on huono, jos kyykyssä otat 137,5 stopilla pohjasta. Lähtökohdathan sulla on maveen sekä teknisesti että voiman puolesta kunnossa, kun rinnalle vedät raakana kuitenkin toistasataa kiloa?

Mutta niinkuin apulus sanoi, jatka ihmeessä monipuolisesti liikkumista. Olet ikäiseksesi luonnonlahjakkuus, joita näkee vain niissä kiinalaisissa painonnostovideoissa.

En mä mitenkään mahdottomana pitäis tollasia rautoja hyvin lahjakkaalle 17-kesäselle. Kovaa settiä, jos paikkansa pitää.

Jos nämä olisivat totta, tulokset olisivat erinomaisia 17-vuotiaalle aloittelijalle. Erikoisia epäjohdonmukaisuuksia tuloksissa kuitenkin on. Jos rinnalta työnnät suorille käsille 95kg, olkapäissä ja ojentajissa on sen verran ruutia, että jo kapean penkin RM1 liikkuu jossakin yli 110kg:n nurkilla. Vähän leveämmällä otteella rintalihakset mukaan ottamalla varsinaisen penkin maksimi on enemmän. Maven 155 on huono, jos kyykyssä otat 137,5 stopilla pohjasta. Lähtökohdathan sulla on maveen sekä teknisesti että voiman puolesta kunnossa, kun rinnalle vedät raakana kuitenkin toistasataa kiloa?

Mutta niinkuin apulus sanoi, jatka ihmeessä monipuolisesti liikkumista. Olet ikäiseksesi luonnonlahjakkuus, joita näkee vain niissä kiinalaisissa painonnostovideoissa.

Kyllähän nyt 95kg voi työntää paljon pienemmälläkin penkkituloksella, jaloista se voima ylöstyöntöön tulee. Jos kyynärpäät saa lukkoon niin ei siinä punnerrusvoimaa enää tarvita.

Muuten on kyllä oudon kattavat kuntotestit teidän koulussa, eihän suurin osa varmasti osaa edes tehdä kaikkia noita liikkeitä kunnolla.

Niille jotka nyt ihmettelee et kui koulus tehään tollasia testejä ni selvennyksenä et oon urheilulukios joten siä liikuntaa on normaalia enemmän ja vapaaehtosilla kursseilla opettaja halus testata oppilaiden kuntoo ja koska sillä kurssilla oli lähtökohtasesti ihmisiä ketkä harrastaa liikuntaa ni sen mielestä oli ok pitää aika monipuoliset testit.
Mavesta otan vaan 155 koska pelkään että tekniikka pettää isommissa raudoissa koska vyötä ei ollut käytössä. Tosta työnnöstä sen verran että ei mulla mitenkään erityisen vahvat olkapäät ole, normi pystypunnerrus seisaaltaan vaan 72.5 kg mutta työnnöstä jaloista saa melkosen hyödyn jos tekee oikein. Penkistä olen nostanut 105 kg parhaimmillaan mutta olin sillon painavampi ja keskityin siihen enemmän:D uskokaa jos uskotte, en anna vittuakaan ;D

Ja lisäks että juoksuun ja uintiin ei oo tarvinnu panostaa mitenkää erityisesti koska pienenä pelasin jalkapalloa ja myöhemmin jääkiekkoa ja luulen että niistä on jäänyt jonkulainen pohja peruskunnolle. Etunojat, leuat ja istumaannousut tulivat myös pienellä harjoittelulla ennen testejä koska väänsin niitä 12-14 vuotiaana päivittäin lihasmassan ja voiman toivossa :D oikeestaan penkki, mave, kyykky ja pystypunnerrus on ainoot liikkeet, joita oon joutunu harjottelee noita testei varte ja rinnallevetoon harjottelin tekniikkaa 6 vk

Viimeksi muokattu:
Ja lisäks että juoksuun ja uintiin ei oo tarvinnu panostaa mitenkää erityisesti koska pienenä pelasin jalkapalloa ja myöhemmin jääkiekkoa ja luulen että niistä on jäänyt jonkulainen pohja peruskunnolle. Etunojat, leuat ja istumaannousut tulivat myös pienellä harjoittelulla ennen testejä koska väänsin niitä 12-14 vuotiaana päivittäin lihasmassan ja voiman toivossa :D oikeestaan penkki, mave, kyykky ja pystypunnerrus on ainoot liikkeet, joita oon joutunu harjottelee noita testei varte ja rinnallevetoon harjottelin tekniikkaa 6 vk

Hyviä tuloksia sulla, onko crossfit sun päälaji nykyään vai jokin muu urheilu kuitenkin?

Näyttäis tollaselta crossfittaajan prototyypiltä. Siitä vaan hiomaan ja kuten @apulus jo sanoi, pysy kaukana bodauksesta :D

Pituus/paino? Käyt jossain cf-salilla kuitenkin treenaamassa, etkä vaan itekses väännä?

Ekana tuli mieleen että paskapuhetta. Yllättävän kattavat testit ja poikkeuksellisen kova taso.

Toisena tuli mieleen että teit luokan parhaan tuloksen, 10+ kaikilla mittareilla ja tulit tänne nöyrästi kysymään mitä mieltä foorumilaiset ovat pönkittääksesi omaa egoasi.

Koska mä oon vaan kyyninen vanha läski niin mun analyysille ei ehkä tarvitse antaa niin paljoa arvoa. Treenaa sitä mistä nautit, älä riko paikkojasi ja pysy muutenkin terveenä niin tulet tekemään todella kovaa tulosta tulevaisuudessa.

Käyn koululla teeenaamas ku siellä on ihan kattava sali. Levytanko, levypainot ja renkaat riittää hyvään reeniin, crossfitia päälajina kun harrastan. Liikunnanopettaja harrastaa myös crossfitia niin oikeestaan sen ansiosta innostuin crossfitista. Kotona vetelen muutamana päivänä viikos treenin lisäks etunojia, leukoja, pistoolikyykkyjä ja seinää vasten käsilläseisontapunnerruksia.
Pituus ja paino ovat 187/88 ja rasva% ehkä 13 paikkeilla eli mitään jäätävää massaa ei ole:D tulokseni ei ollut luokan paras, yks kaveri otti esim. atg kyykystä 180 kg ja hyppäs vauhditonta 2.69 m.

Aivan jäätävät tulokset ikään nähden. Todennäköisesti tulet olemaan suomen huipputasolla jossain voimalajissa jos motivaatiota riittää. Mä en saa noita kyykky,rive ja leuanveto tuloksia vaikka oon treenannu 24 vuotta:eek:

Hakeudu jollekin cf-salille, jos se kiinnostaa tosissaan. Hyvät pohjat, joten tulokset lähtee nousuun, ku joku kattoo tekniikat kuntoon ja vähän ohjelmoi tekemisiä.

Hakeudu jollekin cf-salille, jos se kiinnostaa tosissaan. Hyvät pohjat, joten tulokset lähtee nousuun, ku joku kattoo tekniikat kuntoon ja vähän ohjelmoi tekemisiä.
Joo, käyny mielessä mut ne on suht hintavia. Onneks opettaja on antanu vähä vinkkei ja neuvonu tekniikas ni se on auttanu kehitykseen

Jos aloittaja käy urheilulukiota ja siellä tehdään muutakin, kuin pelataan sählyä, niin onko noi tulokset sitten niin mahdottomia liikkuvalle nuorelle?

Salituloksissa olin samassa iässä ihan itsekseni liikkumalla osassa parempi ja osassa huonompi. Cooperia ei juostu ja uinnissa olen aivan paska.

Tehään silleen että laita kuva ittestäs tänne niin uskon. Muuten tää jää tälläseksi "te bodarit ootte perseestä, crossfit on se ainoa oikea laji" -lausunnoksi. Mäkin osaan lentää silloin, kun kukaan ei katso. Uskokaa tai älkää. Tai siis mikä tää sun pointti tässä aloituksessa oli?

Joo hyviä tuloksia on 17-vuotiaalle.

Miksiköhän porukka ei usko tuloksiasi?

Tuo ylöstyöntökin ihan ok tulos mikä ei kyllä millään tavalla liity penkkipunnerrukseen.

Ei noissa mitään maata hetkauttavaa ole, kovaa treeniä vaan ja oikeissa opeissa.

Lajiksi voit valita melkeinpä minkä vain.

Tsemppiä treeneihin !

Tehään silleen että laita kuva ittestäs tänne niin uskon. Muuten tää jää tälläseksi "te bodarit ootte perseestä, crossfit on se ainoa oikea laji" -lausunnoksi. Mäkin osaan lentää silloin, kun kukaan ei katso. Uskokaa tai älkää. Tai siis mikä tää sun pointti tässä aloituksessa oli?

...tai sit sun märkäkorva pitää vaan unohtaa tää koko ketju niin loppuu se kipuilukin samalla.

Back
Ylös Bottom