Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kun en nyt sitten ostanutkaan fillaria niin voisi vakavissaan harkita yleiskonetta, epäorgaanista.

No nyt on mullakin triplasetti B&J:tä, korkeintaan saa popsia kyllä vaan purkki viikkoon. Ihan hyvin jaksoi päivän pukertaa, armoton vämysys vaan iski kun ruho iskeytyi sohvalle. Ei siinä muuten mitään, mutta salijumppa olis vielä to do -listalla. Välittömästi ennen jätskipurkilon tuhoamista.

Mäkin suunnittelin sellaista kiristelyjaksoa, mutta se ei kyllä onnistu tän kaljanjuomisen kanssa oikein kummoisesti. :unsure:

Mulla oli omassa tiimissä yhteen aikaan edustettuna 10 kansallisuutta ja silloisessa työyhteisössä vielä enemmän, jos ajattelee laajemmin. Olihan se ihan mielenkiintoista ja piti tietyllä tavalla "hereillä" koko ajan esim. oman käyttäytymisen suhteen. Aina ei myöskään muistanut, minkä kielinen joku oli niin varmuuden vuoksi oli helpointa tervehtiä sanomalla "hei", sen kaikki ymmärsi. Vastauksesta sitten päätteli, että puhutaanko englantia vai suomea.
Olihan se joskus vähän raskastakin ja joskus tuntui jopa helpotusta, kun kahvipöytään sattui vain suomalaisia. (E. koska suomalaisille on ihan normaalia ja ookoo, jos useampi ihminen vain haluaa istua hiljaa ja tuijottaa eteensä sanomatta mitään.)

On jo perjantai-iltapäivä!

Työt tehty, vähän opiskeltu, liikuttu ja koirakin treenattu.
Seuraavaksi jotain vähän järkevämpää, sitten iso mukillinen teetä ja joku tämän päivän ostoksista.

pLks8aY.png

Mun mielestä esim hyvät kokemukset töissä tai tuttavapiirissä ei anna oikeaa kuvaa siitä mitä ongelmia moni kohtaa pakolaisten kanssa. Itselläni on paljon ystäviä eri kansalaisuuksista, siskoni asuu englannissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja kohtaan töissä ihmisiä melko laajalla skaalalla. Se on kuitenkin täysin eri asia kohdata ulkomaalaisia työn merkeissä, yhteisen ystävän kautta yms. Exä kulki päivittäin töistä himaan erään lähiön läpi ja se ahdistelu yksinomaan ei-suomalaisten osalta meni siihen pisteeseen ja täysin päivttäiseksi että se joutui käyttämään matkoihin 30minuuttia enemmän koska ei voinut edes mennä tietyille alueille klo 16 arkipäivänä.

Suurin ongelma on kuitenkin sananvapauden puute. Asioista ei voi keskustella ilman rasistin leimaa. Tosin ilokseni olen huomannut että se mentaliteetti on hieman muuttumassa kun jokainen Eu-maa äänestää oikeistolaisia puolueita niin mediakaan ei voi liikaa hiljentyä. Sääli sinällään että se hissuttelu ja asioiden pimittäminen sataa perussuomalaisten ja vastaavien puolueiden haaviin joilla ei oikeasti ole mitään kunnollista poliittista ohjelmaa maahanmuuttokritiikin lisäksi. En myöskään usko että juuri kukaan tuomitsee työperäistä tai edes oikeasti kovaa työelämään ja integroitumiseen pyrkivää maahanmuuttoa.

söin kuorimatta, kaksi omenaa #jälkiruuaksi

pääruokaa esitti kaksi leipää ja 300g siansuikaleita

kaikki kotimaista

Minä kinkkukiusausta:

Peruna, itse kuorittu ja viipaloitu, kotimaista.
Palvirouhe, alkuperämaa Suomi, kotimaista
Kuohukerma, kotimaista
Kananmuna, kotimaista
Tomaatti, kotimaista
Ketsuppi, kotimaista, biokaasulla valmistettua
Maito, Valion luomu, kotimaista

Meinnä menisi täällä suomenmaalla aika hyvin, jos kaikki söisivät kotimaista. Mutta ei.

Back
Ylös Bottom