Laardi
VIP
Tässä oli alku ja loppu mun tulevaisuuden suunnitelmani. Alan taiteilijaksi.
Aina kannattaa kouluttautua pahimman varalta.
Kristallinen Jumalatar Akatemia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä oli alku ja loppu mun tulevaisuuden suunnitelmani. Alan taiteilijaksi.
Palkkahan ei tosiaan ole mikään kummoinen, mutta silloin varmaan valitsee jonkun toisen alan jos raha on se mikä merkitsee. Itselle työn mielekkyys on tärkeää, koska ajattelin tehdä sitä vielä +30 vuotta. Rahankäyttö täytyy vaan suunnitella palkan mukaan. Ja en mä valita, tällä hetkellä tienaan hyvin vaikka olenkin sitä alinta kastia.
Tuttua huttua. Siksi kouluttauduin uusiksi alalle, josta ei työt lopu. Ja on sen lisäksi jopa oikeasti ihan kivaa. Kyhnyä tästä ei kyllä paljoakaan saa, mutta henkensä pitimiksi.Jos nyt olisin nuori ja opiskelemaan lähdössä, niin selvittäisin myös hyvin tarkkaan mikä on sen alan todellinen työllistymisprosentti, jolle on hakemassa. Oppilaitoksethan markkinoivat kaikkia aloja "tulevaisuuden aloina", että saavat opiskelupaikat täytettyä. Vitun mukava insinöörin papereilla osa-aikaisesti siivota makkaranaperuna-oksennuksia vessoissa(vimeksi viime viikonloppuna) ja painia känniääliöiden kanssa 11e/h, jolla työttömyykorvauksen ohessa saan tällä hetkellä sen tonnin kuussa käteen. Enkä ole todellakaan ainut, opiskelukaverini samoilla papereilla on tehnyt osa-aikaista muuttoapulaisen hommaa 9e/h ja alkoholisoitunut siinä samassa. Mukava maksella opintolainoja takaisin. Kyllä tässä on pariin vuoteen kiiltokuvat ja pilvilinnat romahtanut totaalisesti. Ja valitettavasti opiskelualani oli se ammatti mihin halusin ja missä haaveilin työskenteleväni lopunikääni.
Jos ei kykene opintoaikana luomaan suhteita mihinkään yritykseen, että saisi sitä kautta sen ensimmäisen työpaikan niin helposti on väliinputoaja. Voihan haastatteluihin päästä, mutta kokemuksen puutteeseen kaatuu aina. Ja mistäpäs sitä kokemusta saisi kun ei aukea ovet siihen ensimmäiseen työpaikkaan ikinä. Minä tosin jaksan vielä hakea aktiivisesti ja en ole alkoholisoitunut tai muuten moniongelmainen niin kai tässä jotain toivoa kuitenkin on. Onnea tai tuuria vaan tarvitsisi. Vaikka kai tässä onnellinen oltava, ettei ole mihinkään kehitysmaahan syntynyt. Että voisi asiat paljon huonomminkin olla.
Jos nyt olisin nuori..
Tuttua huttua. Siksi kouluttauduin uusiksi alalle, josta ei työt lopu. Ja on sen lisäksi jopa oikeasti ihan kivaa. Kyhnyä tästä ei kyllä paljoakaan saa, mutta henkensä pitimiksi.
Sopiiko kysyä, minkä alan insinööristä on kyse ?Jos nyt olisin nuori ja opiskelemaan lähdössä, niin selvittäisin myös hyvin tarkkaan mikä on sen alan todellinen työllistymisprosentti, jolle on hakemassa. Oppilaitoksethan markkinoivat kaikkia aloja "tulevaisuuden aloina", että saavat opiskelupaikat täytettyä. Vitun mukava insinöörin papereilla osa-aikaisesti siivota makkaranaperuna-oksennuksia vessoissa(vimeksi viime viikonloppuna) ja painia känniääliöiden kanssa 11e/h, jolla työttömyykorvauksen ohessa saan tällä hetkellä sen tonnin kuussa käteen. Enkä ole todellakaan ainut, opiskelukaverini samoilla papereilla on tehnyt osa-aikaista muuttoapulaisen hommaa 9e/h ja alkoholisoitunut siinä samassa. Mukava maksella opintolainoja takaisin. Kyllä tässä on pariin vuoteen kiiltokuvat ja pilvilinnat romahtanut totaalisesti. Ja valitettavasti opiskelualani oli se ammatti mihin halusin ja missä haaveilin työskenteleväni lopunikääni.
Jos ei kykene opintoaikana luomaan suhteita mihinkään yritykseen, että saisi sitä kautta sen ensimmäisen työpaikan niin helposti on väliinputoaja. Voihan haastatteluihin päästä, mutta kokemuksen puutteeseen kaatuu aina. Ja mistäpäs sitä kokemusta saisi kun ei aukea ovet siihen ensimmäiseen työpaikkaan ikinä. Minä tosin jaksan vielä hakea aktiivisesti ja en ole alkoholisoitunut tai muuten moniongelmainen niin kai tässä jotain toivoa kuitenkin on. Onnea tai tuuria vaan tarvitsisi. Vaikka kai tässä onnellinen oltava, ettei ole mihinkään kehitysmaahan syntynyt. Että voisi asiat paljon huonomminkin olla. Pistää vaan miettimään kun peruskoulun luokkani nuorisorikollisetkin ovat parempituloisia ja varaisia kuin itse, joka olin kiltti mallioppilas. Kyllä ei kohtuullisen tason kouluttautuminen ainakaan ollut tie toimeentuloon ja onneen itselläni. Hieman katkera kyllä.
olutta
saa jääkaapista
Lisääntykö ne siellä iteksiin? Yhdyntä- vai jakautumismenetelmällä?kummallinen jääkaappimalli
Minun mallissa on aina vähintään kolme yksikköä
tällähetkellä, viisi