Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä reppana luulin vielä ensimmäisellä kerralla, että tuolla on jotain merkitystä. :LOL: Seuraavat tulikin sitten vedettyä ihan VMP -hengessä :)
Lievästi tuntuu typerältä edes pitää koko keskustelua, kun ei sillä mitään merkitystä kuitenkaan todellisuudessa ole. :cautious: Mutta kai tämä on taas näitä, jotka on _pakko_ tehdä, jotta voi rastia johonkin ruutuun tämänkin asian hoidetuksi tältä vuodelta. Niinku ei ois muutakin tekemistä.

Sosiaali terveysala, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista paitsi röntgenhoitaja, kätilö eikä ensihoito niihin en ajatellut pistää hakua, mutta sosionomi, sairaanhoitaja sekä fysioterapeutti koulutuksiin voisin pistää.

14.3 starttaa haut, niin se aika rientää.
Mieti nyt tarkkaan. Mieti todella tarkkaan.

Lievästi tuntuu typerältä edes pitää koko keskustelua, kun ei sillä mitään merkitystä kuitenkaan todellisuudessa ole. :cautious: Mutta kai tämä on taas näitä, jotka on _pakko_ tehdä, jotta voi rastia johonkin ruutuun tämänkin asian hoidetuksi tältä vuodelta. Niinku ei ois muutakin tekemistä.

Tuota paskaa hinkattiin silloin 1,5 tuntia (n)
Äitillä oli vastaava hoidettu vähän suorasukaisemmin, esinaisensa oli kysynyt suoraan, että käykö jos hän vaan merkkaa keskustelun pidetyksi ja tehdään molemmat sekin aika jotain järkevää :LOL:

En minäkään työtäni vihaa.
Silti kehoitan miettimään. Mutta jonkunhan nekin hommat on tehtävä.

Kaverit ja työkaverit on eri asia :LOL:

Sosionomeillehan on tarjolla aivan mahtavia työpaikkoja! Ehdottomasti opiskelisin jos olisi nyt jaksamista hakea opiskelemaan ja myös sitä rahaa opiskella. Sen tiedän, etten jaksa työn ohessa koska arvostan myös vapaa-aikaani. Mutta vielä joskus!

Vaarini jo eläkkeellä sanoi aikanaan että ihan mikä vaan susta tulee, niin älä kuitenkaan rupee sähkäriks, siihen en ruvennut yhtä jos toista muuta olen puuhastellut lyhyen elämäni aikana. :LOL:

Hoitoalallakin on niin monenlaista työtä sairaanhoitajan suuntautumis vaihtoehdoista kiinnostaa etenkin mielenterveys ja päihdetyö ensisijaisesti. Pari muuta ässääkin varmuudella pitää hihassa. Jonkin verran tullut perehdettyä itseäni noihin aloihin ja mietintämyssyn kanssa istuskellut. :)

Viimeksi muokattu:
Riippuen paikkakunnasta ja siitä onko valmis muuttamaan, niin sairaanhoitajillehan on kanssa töitä tarjolla aivan huimasti! Googlettelin keskipalkkaa, n. 2800€. Toki on parempipalkkaisiakin aloja samanarvoisella tutkinnolla, mut ei minusta huono palkka. Toki mä olenkin pienituloisesta perheestä.

Vaarini jo eläkkeellä sanoi aikanaan että ihan mikä vaan susta tulee, niin älä kuitenkaan rupee sähkäriks, siihen en ruvennut yhtä jos toista muuta olen puuhastellut lyhyen elämäni aikana. :LOL:

Hoitoalallakin on niin monenlaista työtä sairaanhoitajan suuntautumis vaihtoehdoista kiinnostaa etenkin mielenterveys ja päihdetyö ensisijaisesti. Pari muuta ässääkin varmuudella pitää hihassa. Jonkin verran tullut perehdettyä itseäni noihin aikoihin ja mietintämyssyn kanssa istuskellut. :)

Kyllä! Siellä (valitettavasti) riittää työsarkaa! Erikoistuminenhan lisää tosiaan niitä mahdollisuuksia hyvin myös. Toivon paljon tsemppiä! :) haetko ekaa kertaa nyt keväällä sote-alalle? Mä olen muutaman esivalintakokeen tehnyt, jos kaipaat vinkkejä :LOL:

Tai sitten ryhdyn taiteilijaksi maalaan rumia abstrakteja kuvia ja kirjoitan paskoja runoja, mitä enemmän ikäännyn sitä paatuneemmaksi tulen, alan pahoittamaan mieltä ja valitan joka pienimmistäkin puitteista paikallislehden lukijapalstaan, tai c ryhdyn kylähulluksi.:ROFLMAO:

Tässä oli alku ja loppu mun tulevaisuuden suunnitelmani. Alan taiteilijaksi. Tai melkein olen jo. Mitä rumempia kuvia ja mitä paskempia runoja sitä paremmin ne myy. Kylähullu lähes olen jo.
Mutta mieltäni en jaksa pahoittaa ja valittaa, siitä on ylitarjontaa plus vituttaa aina kun mielensä pahoittaa.

Runoja oon tänne jo suoltanut, niin siirrytään kuviin. Sen verran on töissä kiire, että ehtii brushin ottamaan hiireen.

Kuvan nimi: Pomo huutaa kun katselen ajan valuvan.

Liitteet

• omakuva.webp
    omakuva.webp
    55,7 KB · Katsottu: 174
Kyllä! Siellä (valitettavasti) riittää työsarkaa! Erikoistuminenhan lisää tosiaan niitä mahdollisuuksia hyvin myös. Toivon paljon tsemppiä! :) haetko ekaa kertaa nyt keväällä sote-alalle? Mä olen muutaman esivalintakokeen tehnyt, jos kaipaat vinkkejä :LOL:

Yhdestä hausta on kokemusta jo että vähän osaa olla varmempi mitä tulevan pitää, en kauhean hyvin valmistautunut viime esivalintakoe materiaaleihin oli kaikki muutto hässäkät yms noihin aikoihin sekoittamassa pakkaa.

Palkkahan ei tosiaan ole mikään kummoinen, mutta silloin varmaan valitsee jonkun toisen alan jos raha on se mikä merkitsee. Itselle työn mielekkyys on tärkeää, koska ajattelin tehdä sitä vielä +30 vuotta. Rahankäyttö täytyy vaan suunnitella palkan mukaan. Ja en mä valita, tällä hetkellä tienaan hyvin vaikka olenkin sitä alinta kastia.

No voihan paksu vittu sentäs, tenttitulokset tuli. Kolmonen ns. "vaikeimmasta" tentistä koko koulutuksen ajalta, enkä saanut tuohon luettua halutulla tapaa ja nukuin 4h ennen tenttiä. No mutta, osaaminen on sitten ainakin vahvaa perustasolla, tiedän ainakin ryssineeni kaksi kohtaa pahanlaatuisesti muistihärön takia. :cautious:

Yksi murhe vähemmän tälle keväälle.

No voihan paksu vittu sentäs, tenttitulokset tuli. Kolmonen ns. "vaikeimmasta" tentistä koko koulutuksen ajalta, enkä saanut tuohon luettua halutulla tapaa ja nukuin 4h ennen tenttiä. No mutta, osaaminen on sitten ainakin vahvaa perustasolla, tiedän ainakin ryssineeni kaksi kohtaa pahanlaatuisesti muistihärön takia. :cautious:

Yksi murhe vähemmän tälle keväälle.
Uusimaan uusimaan...

Back
Ylös Bottom