Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Molempi olisi parempi.

Mulla on niin pienet panokset joten siksi suunnitelma on tällä hetkellä tehty piiiiiiiiitkän kaavan mukaan.
Sitten vaan laitat kuukaudessa (tai useammassa) tietyn panoksen säästö-instrumenttiin (esim. ETF) ja pienemmän lotto-instrumenttiin (turbowarret, tulevaisuuden teknot yms.)
Tietty on syytä ymmärtää, mihin rahojaan lykkää joka tapauksessa :)

Tein eksperimentin: onko 8/2015 vanhentunut kuivahiiva yhä hengissä. Tulos: taikinan kohoaminen heikkoa! Nyt ei muiden tarvitse arpoa tätä asiaa, voitte heittää 8/2015 vanhentuneet hiivanne roskiin. Ei tarvitse myöskään kiittää tiedosta!

Sitten vaan laitat kuukaudessa (tai useammassa) tietyn panoksen säästö-instrumenttiin (esim. ETF) ja pienemmän lotto-instrumenttiin (turbowarret, tulevaisuuden teknot yms.)
Tietty on syytä ymmärtää, mihin rahojaan lykkää joka tapauksessa :)
Paljonkos sulla on provikka näistä tipseistä mun lotossa käykin hyvin tai huonosti?

Paljonkos sulla on provikka näistä tipseistä mun lotossa käykin hyvin tai huonosti?
Lottolaput(kin) kannattaa valita itse, toki muita voi kuunnella, mutta kannattaa kuitenkin tutustua sen verran, ettei pää märkänä osta Wincapitaa tai edes Talvivaaraa, kun naapurin Pena Pakkiksen Offarilla käski :)

Päivitys hiivaekspiin! Arvioisin, että hiivasta on kuollut kahdessa vuodessa ja neljässä kuukaudessa ainakin 70%, mikäli hiivan nostatuskyky on suoraan verranollinen sen hengissä olemiseen.

Edit. hiivan nostatusnopeus siis!

Edit 2. Kyllä minä tuon silti syödä aion.

Päivitys hiivaekspiin! Arvioisin, että hiivasta on kuollut kahdessa vuodessa ja neljässä kuukaudessa ainakin 70%, mikäli hiivan nostatuskyky on suoraan verranollinen sen hengissä olemiseen.

Edit. hiivan nostatusnopeus siis!

Edit 2. Kyllä minä tuon silti syödä aion.
Rivo-Riitta!

20180103_155040-1.webp

yours, vesa

Taas on mun pieni jääkaappi suht täynnä, ilmeisesti en saanut pyhinä tarpeeksi ruokaa. Atrian naudan minuuttisuikaleitakin tarttui mukaan 3x300g kun olivat tarjouksessa, soosia niille en ole vielä valinnut mutta papuja syödään niiden kanssa, se on saletti. Enkä tarkoita niitä vihreitä inhotuksia vaan tod.näk vaaleita tai kidney. Se on kunnon länkkäriruokaa se. Nautaa ja broiskua tuolta kaapista löytyy ainakin la asti, possus yritin vältellä. Pakko kyllä myöntää että onhan tuossa vähän eineksiä ja herkkuja myös.

Mulla on huonoja kokemuksia noista 500€ vessapapereista. Sen muutaman kerran kun on niitä ollut niin piti mennä pankkiin rikkoon, ei kelvanneet mihinkään. Ja pankissa ne eivät voineet vaan rikkoa, sen sijaan kyselivät tyhmiä ja summa piti tallettaa tilille. Voi sanoa että höyry nousi korvista vaikka oli 1500 lompakossa. Edit. Kiva muuten että olet päässyt lataamosta.

Onko sulla ollut ränni päällä, kun olen joutunut yksinään pitämään perjantain tissigiffittelyjä pystyssä? Huhut äkillisen poismenosi ympärillä ovat käyneet kiihkeinä, aina banaanista kotijoukkojen antamaan jäähyyn:ROFLMAO: Tervetuloa takaisin.
Ollu tässä vähän pisneksiä.

IMG-20180101-WA0000.webp
Siinä yleisön pyynnöstä.

Back
Ylös Bottom