BB Jarno Olmala

Oisko ollut jotain reilun 5kg luokkaa isoimmillaan. Tasaantuminen on tapahtunut yleensä 3-6pvn sisällä. Normaalisti en ole aerobista tehnyt dieeteillä yhtään mutta tällä nyt alkaneella olen pitänyt niitä mukana. Oon siis ihan testimielessä kokeillut näitä pitää mukana. Nestemäisenä ei ole enään aikoihin mennyt muuta kuin treenijuomat. Niitäkin pienensin reilulla kädellä ja viimeiset 4(?)kk:tta olen mennyt 50g/hh+EAA per treeni.:)

Oukei. Minkäsorttista aeroa jos saa kysyä?
Ruokavalioon liittyen vielä, että kun sulla kerran on hiilarit noin korkeella, niin mites oot proteiini- ja rasvasaannin pyrkinyt toteuttaan?
Mitä hiilarinlähteitä tulee muuten riisin lisäksi syötyä? Kuuluuko hedelmät ruokavalioon missä määrin?

Oukei. Minkäsorttista aeroa jos saa kysyä?
Ruokavalioon liittyen vielä, että kun sulla kerran on hiilarit noin korkeella, niin mites oot proteiini- ja rasvasaannin pyrkinyt toteuttaan?
Mitä hiilarinlähteitä tulee muuten riisin lisäksi syötyä? Kuuluuko hedelmät ruokavalioon missä määrin?
Eihän nämä mitään salaisuuksia ole. Ainakaan mulla.:LOL: Aerobiset oon tehnyt nyt pelkästään porraskoneella jossa 35min kerralla.:sick:

Protskut ja rasvat on ollut vakioituna nyt. Protskut tulee pääasiassa kanasta, rasvat yleisesti oliiviöljystä ja pähkinöistä. Hiilarit tulee riisistä lukuunottamatta treenijuomaa. Hedelmiä ja vihanneksia oon ollut aina todella huono syömään. Niitä saattaa tulla jossain vaiheessa dieetin edetessä vielä mukaan.:)

Hedelmiä ja vihanneksia oon ollut aina todella huono syömään. Niitä saattaa tulla jossain vaiheessa dieetin edetessä vielä mukaan.:)

Niinno nyt kun näin jälkeenpäin aloin funtsaileen, niin tokkopa noilla kalorimäärillä tarttee edes sen erityisemmin alkaa extravoluumia kasviksista hakemaan :LOL:

Ekoilla kerroilla maistui pahalta mutta lopulta siitä mausta alkaa jopa tykkäämään. Spirulina, vehnänoras ja Leaderin Green mix testattu.

@Cbb_Jarno täällä muuten kans yks hiilarihiiri, vajaa 2kk reverseä takana ja 10g/kg tällä hetkellä eikä paino meinaa lähteä nousuun :)

Viimeksi muokattu:
Ekoilla kerroilla maistui pahalta mutta lopulta siitä mausta alkaa jopa tykkäämään. Spirulina, vehnänoras ja Leaderin Green mix testattu.

@Cbb_Jarno täällä muuten kans yks hiilarihiiri, vajaa 2kk reverseä takana ja 10g/kg tällä hetkellä eikä paino meinaa lähteä nousuun :)
Toi ei kyllä käynyt mulla.:LOL:

Oho! Kova määrä hiilaria käytössä!(y) Minkäs verran sulla on kehonpaino?

75kg. Oon pystynyt näin nopeaan nostoon mitä luultavimmin (pitkän) dieettini aikana tehtyjen tankkauksien ansiosta. Sain siis dieetin loppupuolella painon putoamaan n. 700g/vko tahtia 13 000kcal tankkauksilla n. 3kertaa/kk. Yli 10k tankkauksia kertyi kymmenkunta.

75kg. Oon pystynyt näin nopeaan nostoon mitä luultavimmin (pitkän) dieettini aikana tehtyjen tankkauksien ansiosta. Sain siis dieetin loppupuolella painon putoamaan n. 700g/vko tahtia 13 000kcal tankkauksilla n. 3kertaa/kk. Yli 10k tankkauksia kertyi kymmenkunta.
Todella hienoa duunia.:eek:(y) Itse en edes taitaisi pystyä noin suuriin tankkauksiin. Herätti mielenkiinnon myös että millaisia tankkauksia teit? Oliko ne hiilaripainotteisia vai tarkoituksena vaan saada kaloreita koneeseen mistä tahansa lähteestä?

Mimmosis määris rasvat huitelee nyt dietil per pvä, ilmeisesti ei hirveemmin kun pähkinät ja oliiviöljy lähteenä.
Mielenkiintosta kyl tää hiilarikoneen kehittely :)

millaisia tankkauksia teit

Ihan all-out mentiin laadun ja määrän suhteen. Ekat tankkaukset oli 4000kcal ja siitä sitten hiljalleen lähdin viemään ylöspäin. Välipäivien kalorit oli tosi alhaalla, BMR tasolla. Alussa joku 6k kcal teki tosi tiukkaa mutta kun dieetti eteni niin kroppa alkoi imemään ravintoa aivan hulluna, eikä tankkauspäivinä tahtonut loppua tulla millään. Dieetin lopulla 10k jätti vielä nälän. Menin biofeedbackin avulla eteenpäin, tankkasin sen verran kuin kroppa tuntui luontaisesti haluavan. Mulle sopiva tankkauspäivän ajankohta oli aina n. 10pv välein kun paino oli tullut kilon alas edeltävää tankkausta edeltävästä painosta.

Eli aikalailla cycle dietin tyyliin. Varsinaiselle cycle dietille tosta olisi päässyt varmaan käytännössä nostamalla välipäivien kaloreita korkeammalle, tankkaamalla useammin tai lisäämällä välitankkauksen. Arvelin jo ennakkoon että tän toteutuksen myötä olisin varmaan selvinnyt käytännössä ilman reverseä mutta menin varman kautta ja otin tällaisen pikareversen. Kunto kiristyi käytännössä vielä ensimmäisen kuukauden. Nyt kalorit jo 500 korkeammalla kuin edellisen bulkin lopussa, vaikka painoa se 24kg vähemmän ja tosiaan hemmetin pitkä dieetti. Voimatasot pysyi tai kehittyi. Eli toimi aika täydellisesti mulle!

Mimmosis määris rasvat huitelee nyt dietil per pvä, ilmeisesti ei hirveemmin kun pähkinät ja oliiviöljy lähteenä.
Mielenkiintosta kyl tää hiilarikoneen kehittely :)
Tällä hetkellä mennyt tossa 50g pintaan rasvojen kanssa. Aikalailla siis samassa mitä offillakin.
Eli toimi aika täydellisesti mulle!
Oot kyllä tehnyt hienoa duunia aineenvaihdunnan eteen. Isot propsit lähtee täältä!(y)

Mitenkäs Herra Olmalan dieetti on kulkenut ? Tämä kun on nyt ensimmäinen kerta kyseisellä tyylillä ( hiilaritmukana ) niin onko jotain havaintoja tullut tehtyä, hyviä / huonojapuolia ?

Ihan kohtalaisesti on lähtenyt liikkeelle. Alkuun putosi paino tosi rajusti mutta samalla jostain syystä tuli ihmeen pöhöttyneen näköinen kunto. Hieman tässä kuviossa saattaa vaikuttaa vähäiset unet ja ylityöt. En kuitenkaan tuosta ole huolissani ja maltilla menen eteenpäin. Treenitehot on kuitenkin hyvällä mallilla ja homma kulkee niiltä osin.

Back
Ylös Bottom