Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Osaston pikkujoulut tänään, pitikin ilmoittautua.. Ei kyl jaksa. Kai se on käytävä pyörähtämässä, sapuskatarjoilut haistelemassa ja saa osallistumismaksun takasin.

23795590_10210648232662110_6692423764424560241_n.jpg

Kiinastahan saa ihan laatukamaakin, kokojen kanssa voi olla heittoa vähän pienempiä ihmisiä keskimäärin. :LOL:
Kaikki vaatteen tapaset, mitä ite oon tilannu on ollut hirveetä paskaa. Myrkkymuovin hajuista ja tosiaan helvetin pieniä kokoja. Tosin, tottakai saa myös laatukamaa halvemmalla,, piraattiriski tosin sangen korkea.

Kiinastahan saa ihan laatukamaakin, kokojen kanssa voi olla heittoa vähän pienempiä ihmisiä keskimäärin. :LOL:

Kaikki vaatteen tapaset, mitä ite oon tilannu on ollut hirveetä paskaa. Myrkkymuovin hajuista ja tosiaan helvetin pieniä kokoja. Tosin, tottakai saa myös laatukamaa halvemmalla,, piraattiriski tosin sangen korkea.

Mä en ole tätä ennen vaatteita tilannut. Ebaysta on tulossa vielä pari pitkähihaista jumppapuseroa.
Pitää olla pitkähihainen paita kun menee uudelle jumppasalille.

Mun tilaukset ovat lähinnä sellaista pientä näpertelyä. Sellaista jota meillä kuluu paljon ja jotka tällä mantereella maksavat paljon: puhelintarvikkeita, korviksia, korvisten taustoja ja muuta pientä sälää.

Ekaa kertaa uskalsin tilata (parta)höylän. Ajoi asiansa kun sain säärihaavan.

Mä en ole tätä ennen vaatteita tilannut. Ebaysta on tulossa vielä pari pitkähihaista jumppapuseroa.
Pitää olla pitkähihainen paita kun menee uudelle jumppasalille.

Mun tilaukset ovat lähinnä sellaista pientä näpertelyä. Sellaista jota meillä kuluu paljon ja jotka tällä mantereella maksavat paljon: puhelintarvikkeita, korviksia, korvisten taustoja ja muuta pientä sälää.

Ekaa kertaa uskalsin tilata (parta)höylän. Ajoi asiansa kun sain säärihaavan.
Tosin tietty ebay on laaja käsite. Ite tilaan yleensä kalliimmat kamat ebay.co.uk tai.de kautta EU-myyjiltä, niin säästyy veroilta.
Tosin, eihän noi puhelimetkaan oo tulliin jääny Kiinasta tullessaan :whistle:

@Xtreme

Sanohan ekstriimi, että mikä vaivaa, vai vaivaako. 20 tuntia vanha Lenovon kone ja ihmettelin eilen kun tuuletin huutaa.

Suorittimen käyttö 60-70 % pintaan, vaikka mitään ohjelmaa ei ole edes auki ja kone pöydällä vasta startattuna.

Indeksointi vai mikä tässä prossua huudattaa ja se taas tuuletinta?

suoritin.webp

Tosin tietty ebay on laaja käsite. Ite tilaan yleensä kalliimmat kamat ebay.co.uk tai.de kautta EU-myyjiltä, niin säästyy veroilta.
Tosin, eihän noi puhelimetkaan oo tulliin jääny Kiinasta tullessaan :whistle:
Jos tilaan jotain 'kallista' niin eu:n alueelta sitten. Teineille lähinnä jotain vaatetta ja kenkiä tms.
Mutta Kiinan maalta vain jotain pientä.

@Xtreme

Sanohan ekstriimi, että mikä vaivaa, vai vaivaako. 20 tuntia vanha Lenovon kone ja ihmettelin eilen kun tuuletin huutaa.

Suorittimen käyttö 60-70 % pintaan, vaikka mitään ohjelmaa ei ole edes auki ja kone pöydällä vasta startattuna.

Indeksointi vai mikä tässä prossua huudattaa ja se taas tuuletinta?

katso liitettä 146015
Hmm.. prossua näyttää kuormittavan event log ja virheraportointi ikään kuin jotain olisi kaatunut ja kirjottelis logia ja virherapsuja. Tuon virherapsun saa toki pois päältä, mutta tietty tarttis selvittää, mitä se vinkuu. Event vieweristä (tapahtumienvalvonta) voi katsella, onko jotain virheitä Windowsin alla.

Esim. ton ohjeen perusteella saat sen kiini https://www.lifewire.com/how-do-i-disable-error-reporting-in-windows-2626074 ja voit testata, loppuuko rutina sillä. Silti tarttis syy löytää.

En tiedä, miten nykyään, mutta Lenovo lisäili pikku spyware ohjelmia koineisiinsa jossain vaiheessa. Näistä ja niiden etsimisestä löytynee kuukkelilla lisää. En tosin usko että enää lisäilevät, kun siitä tuli aika laillla noottia, mutta who knows.

Back
Ylös Bottom