Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Te joilla ei ole ollut ongelmia vagilsisyöten kanssa, niin oletteko koskaan kuitenkaan kuullut esim. Dsg:n ongelmista? Lähipiirissäni kahdella on mennyt dsg:t paskaksi. Muita isompia vikoja ei ole ollut, paitsi yhden kaverin Vollkarista jakoketju piti vaihtaa 20 tkm välein. Mutta jos ettel ole kuulleet dsg:n ongelmista niin inneksi olkoon, olette asuneet tynnyrissä.

Tiedän, kaikilla merkeillä ongelmansa mutta kyllä tuo dsg vetää pohjat. Muiden merkkien ongelmista tietää vain ne, jotka tietävät vähän enemmän mutta muille Vag=rikkoutuva vaihdelaatikko. Onhan esim. audilla myös muita askeja, mut sit tosiaan pitää olla tarkkana millä koneella ottaa sen auton. Audi kun on keksinyt hybridin uudelleen, auto käy bensalla ja moottoriöljyllä. Audin mielestä on normaalia, että auto kuluttaa öljyä 1l/1000 km. Se nyt on normaalia, että uusissa dieseleissä kuljee öljyn täyttöpullo mukana, mut audilla pitää kuljettaa jos isoa kanisteria.

Kerro toki tarkemmin minkä ikäisiä ja paljonko ajettuja nämä susiautot olleet, onko sulla itsellä kokemusta? Ja millä moottorilla se Audi kannattaa ostaa? Lisäksi kuka urpo ajaa autolla jossa pitää jatkuvasti vaihtaa jaksettu 20tkm välein?

Sama 1l/1000km on lukenu vaggilaisten huoltokirjoissa jo 20 vuotta. Omissa vaggilaisissa tuota ominaisuutta ei oo (onneksi) ollu. Samallalailla ne bemarien jakoketjut löystyy, kiristimet antautuu yms. Autoista yleisesti: paskoja vehkeitä kaikki ja kaikki ne joskus hajoaa. Ite valitsen semmosen millä on mukava ajaa niin kauan että hajoaa:) tuo Miken sanoma tunne, kun lipuu tehokkaammalla autolla liikenteessä on vaikea selittää semmoiselle, kellä ei ikinä perus-Corollaa kummempaa ole ollut. Samoin se, kun istuu autoon tai kun jättää auton parkkipaikalle ja kurkkaa taakse niin suu menee pieneen hymyyn.

Toisille auto toki on pelkkä kulkine, mutta toisille paljon muutaki. Arjen pieniä iloja.

Seurailen automaailmaa aika tiiviisti, mutta mä en ymmärrä miksi näitä autoja pitää puolustella. Ei ne nyt sentään vaimoja tai tyttöystäviä ole. Jos jollakin automerkillä on teknisiä ongelmia jonkin asian kanssa niin ei sitä yksittäiset hyvät kokemukset miksikään muuta. Nuo vagilaisten DSG:t ovat kuin entisaikojen ranskalaisten sähköviat. Hyvin yleinen ongelma, mutta varmasti jollakin ollut ranskalainen jossa ei ole ollut sähkön kanssa ongelmia. Yksittäiset poikkeukset kun eivät tilastoissa paljoa paina. Toki se joka saa viattoman yksilön voi olla iloinen siitä, mutta ongelmaa se ei poista. Joten myöskään minun henkilökohtaiset kokemukset eivät siinä tilastossa paina. Itsellä ei siis ole ollut vagilaista, mutta lähipiirissäni on ollut ja ks. yllä. Kahdella vaihdelaatikko antautunut ja yhdellä jakoketjun vaihtoväli oli 20 tkm (tiedoksi, että se vaihettiin kahdesti ja sitten kaveri vaihtoi auton pois tuon takia).

Joku kysyi noista öljynkulutusongelmaisista moottorireista... olikohan ne vuodesta 2007 eteenpäin olevat 2 ja 1,8 litraset tfsi moottorit joiden kanssa on ongelmia. Valmistaja muistaakseni yritti vähän aikaa kieltää ongelmaa, mutta on myöntänyt se myöhemmin, lisää googlaamalla.

Ja ongelmia on kaikilla merkeillä juu jossain, mutta joillakin niitä on enemmän ja ne ovat kalliimpia, mutta niiden kiistäminen tai vähättely sen perusteella, että itselle on sattunut viaton yksilö ei ole hirveän pitävä argumentti, Eikä se ole myöskään järkevää. En tiedä miksi muiden merkkien kohdalla tällaiset ongelmat eivät ole nousseet ihmisten tietoisuuteen samassa mitassa kuin DSG:n ongelmat. Johtuuko se siitä, a) muilla ei niitä ole samoissa määrin, tai b) muut hoitavat ne vähin äänin kuntoon, kun taas VAG:set kiistävät/vähättelevät niitä ja tappelevat niistä asiakkaiden kanssa ja tieto lähtee leviämään. Oli se kumpi tai kampi, niin se ei kuitenkaan ole hyvä juuri VAG:sten maineelle.

Ymmärrän myös tuon fiiliksen minkä autoista saa. Ajelin useamman vuoden "ökyautolla" ja tällä hetkellä mietin minkä laittaisin tilalle. Olen tosin saanut autoilusta sen fiiliksen jo ja tällä hetkellä ei (onneksi) ole suurempaa autokuumetta. En nyt kuvaisi tuota fiilistä miksikään haikala muiden joukossa, se kuulostaa vähän lapselliselta. Toisaalta minä en sellaista fiilistä edes hae, vaan enemmänkin tyylikkyyttä. Mutta ihmiset nauttiva eri asioista, kyllähän täälläkin palstalla on näkynyt ihmisiä jotka hehkuttavat viritetty honda type-r:ää juuri tuollaisen "hai" -fiiliksen vuoksi. Toisilla se herättää vain myötähäpeää.

Mulle vaihdettiin nyt ässään 20 tonnin kohdalla öljyt, tätä ennen kerran olen lisännyt. Sama edellisessä ja sama GTi:ssä. Joko mulla on käynyt hullu tuuri, tai sitten noi puheet on pelkkää paskaa ja ongelmat on jotain jeesuksen vanhoja autoja. Montako konsernin autoa tässä pitää ostaa, ennenkuin joku laukeaa? Ja tähän joku naseva soturi tulee sanomaan "Mikellä ei hajoa auto, niin se ei hajoa kellään." Jolta mä sitten kysyn "Anteeksi mutta montako kyseisen lafkan uutta autoa sulla on ollut, vitun nolla, joten turpa kii läski".

Toivotaan, ettei hajoa mutta ei se ongelmia muilta poista. Loppupeleissähän se on se mikä itsellä on joka ratkaisee ja jos köu munkki eikä mitään ongelmia tule niin sitten on itselle hyvä. Mutta niin se sitten varmasti mieli muuttuu kun omalle kohdalle sattuu. Muistan ajan kun Mikellä oli katumaasturi eikä muilla autoilla stadissa silloin tehnyt mitään. Pahimpia oli tyyliin ne madalletuilla pikku kinnereillä ajelevat ja nyt Mike sitten puhuu "haikaloista" näiden kohdalla. Niin se mieli muuttuu.

Muistan ajan kun Mikellä oli katumaasturi eikä muilla autoilla stadissa silloin tehnyt mitään. Pahimpia oli tyyliin ne madalletuilla pikku kinnereillä ajelevat ja nyt Mike sitten puhuu "haikaloista" näiden kohdalla. Niin se mieli muuttuu.
Niin se mieli muuttuu kun pääsee kokemaan asioita. Diisselit koitettu, monta maasturia, nopeita pienempiä ja tavallisia. Sit sitä muodostuu kokemuspohja, mutta se on nähty monta kertaa, niin treenaamisessa, kuin valokuvauksessa ja kaikessa muussa, kokemus ja empiirinen tieto ei merkkaa pakkotoistolla mitään, vain puheet merkkaa.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että ne jotka sanoo, että katumaasturit on turhia kaupungissa, ovat niin väärässä kuin olla voi. Ne on korkeutensa ansiosta todella päteviä juuri kaupungissa, se missä ne ei kivoja ole, on motariajot ja tuuliset kelit. Neliveto taas on aivan ehdoton stadissa talvella, siitä ei mihinkään pääse.

Mulle kelpais edelleen X6M tai muu vastaava vikkelä maasturi, mutta sitten kun alkaa hintaa katsomaan, niin samalla hintaa saa vielä hätäsemmän pienemmän.

Otetaan vielä huomioon se supermahtava palvelu

Kyllä hyvä palvelu on asia, mitä itse ainakin arvostan aina vain enemmän. Suomessa perinteisesti asiakaspalvelu on joka paikassa ollut aika ynseää, mutta onneksi joukkoon mahtuu yhä useammin positiivisia yllätyksiä.
Esim. viime vkoloppuna hotellin alakerran ravintolan palvelu oli niin loistavaa hyvän ruoan lisäksi, että pakko oli jättää 20€ tippiä, vaikka en mikään kroisos olekkaan.
Usein myös pyrin kehumaan, jos siihen aihetta annetaan. Onneksi firmat nykyään on tämän hoksannu ja palveluun panostetaan. Lompakolla kun on helppo äänestää, jos ei mesta miellytä.

Niin se mieli muuttuu kun pääsee kokemaan asioita. Diisselit koitettu, monta maasturia, nopeita pienempiä ja tavallisia. Sit sitä muodostuu kokemuspohja, mutta se on nähty monta kertaa, niin treenaamisessa, kuin valokuvauksessa ja kaikessa muussa, kokemus ja empiirinen tieto ei merkkaa pakkotoistolla mitään, vain puheet merkkaa.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että ne jotka sanoo, että katumaasturit on turhia kaupungissa, ovat niin väärässä kuin olla voi. Ne on korkeutensa ansiosta todella päteviä juuri kaupungissa, se missä ne ei kivoja ole, on motariajot ja tuuliset kelit. Neliveto taas on aivan ehdoton stadissa talvella, siitä ei mihinkään pääse.

Mulle kelpais edelleen X6M tai muu vastaava vikkelä maasturi, mutta sitten kun alkaa hintaa katsomaan, niin samalla hintaa saa vielä hätäsemmän pienemmän.
Kovasti sä olet kuitenkin aina dumaamassa muut näkemukset. Jotkut yrittävät keskustella asioista vähän eri kantilta, niin sä huudat "turpa kii läski". Toivottavasti et samalla tavalla live-elämässäs käyttäydy. Tai vähän väliähän sulla menee välit poikki riitojen merkeissö kavereides kanssa, joten tiedä vaikka käyttäytyisitkin.

Asiasta toiseen, ootko muuten miettinyt, että miksi sulla niin monesti menee välit kavereihisi poikki riitoihin? Omien kokemusen mukaan miehet harvemmin saavat ystäviensä kanssa välejä niin tulehtuneiksi. Naisilla tuota nyt tapahtuu vähän väliä, mutta miehillä hyvin harvoin. Ja mitä olen ymmärtänyt niin sun kohdallas näitä tapauksia on ollut useampia viimevuosien aikana.

Keskustelun noista auton huolloista vois tiivistää ihan siihen jo kun katsot merkkikorjaamon halliin sisään vs Peran nyrkkipajalle minne mahtuu se kaksi autoa sisälle.

Ääripäät on aika eri tasoa ja tuntuu ettei moni ymmärrä että siinä maksetaan muustakin kuin itse työstä mikä kuitissa lukee. Miken hyvä esimerkki miten audin huolto oli onnistunut nopealla aikataululla. Toinen vaihtoehto olisi ollut myös, että aika olisi ollut varattuna jo monta viikkoa etukäteen Peran nyrkkipajalle ja huolto päivänä Pera soittaa ja ilmoittaa että jonkun toisen työn vuoksi joka venyy ei kerkeäkään vaihtaan audin öljyjä tänään vaan menee huomiselle. Tai sitten että tilattu tarvike suodatin ei käykkään, joten on tilattava uusi.

Siinä vaiheessa kun ei tarvitse jokaisen kympin tai satasen päälle kaikkea laskea, niin sitä rahaa käyttää niin että saa hyvää palvelua ja että asiat sujuvat niinkuin on suunnitellut. Eikä tulisi tämmöisiä itsestään riippumattomia yllätyksiä, jotka vaikuttavat muhuun elämään ja tekemisiin. Ei tarvitse kiristellä hermoja kun ei tule niitä epämiellyttäviä yllätyksiä.

Mitä noihin vikoihin tulee VAG-konsernin autojen suhteen ja tuohon DSG ongelmaan varsinkin niin pitävät varmasti paikkansa. Mutta onko monikaan näistä huuteleva miettinyt syitä näihin vikoihin? Itsekin näitä tapauksia kuullut kavereilta jotka auto-alalla työskentelevät. Suurimassa osassa tapauksissa kumminkin ollut huoltojen laiminlyömistä, eli toisin sanoen on päätetty säästää ja lopputulos on tossa. DSG:ssä taitaa olla 60tkm välein öljynvaihto, niin eikös monet noi Peran kaverit ja asiakkaat oo todennut ettei nyt aiemminkaan laatikon öljyjä noin tiheästi ole joutunut vaihtaa niin tuskin tähänkään nyt pakko on, että rahastusta se vain on. Eikä tarkoitus ole yleistää ettei niissä vikaa olisi, mutta hyvin usein on vikaa myös käyttäjissä, nykyisessä tai edellisissä.

Kovasti sä olet kuitenkin aina dumaamassa muut näkemukset. Jotkut yrittävät keskustella asioista vähän eri kantilta, niin sä huudat "turpa kii läski". Toivottavasti et samalla tavalla live-elämässäs käyttäydy. Tai vähän väliähän sulla menee välit poikki riitojen merkeissö kavereides kanssa, joten tiedä vaikka käyttäytyisitkin.

Asiasta toiseen, ootko muuten miettinyt, että miksi sulla niin monesti menee välit kavereihisi poikki riitoihin? Omien kokemusen mukaan miehet harvemmin saavat ystäviensä kanssa välejä niin tulehtuneiksi. Naisilla tuota nyt tapahtuu vähän väliä, mutta miehillä hyvin harvoin. Ja mitä olen ymmärtänyt niin sun kohdallas näitä tapauksia on ollut useampia viimevuosien aikana.
Muuttuiko öljynvaihdot nyt mun psykoanalyysiin? Koita nyt pysyä niissä öljyissä, äläkä ala ruotimaan mun yksityiselämää, joka ei kyllä sulle kuulu. Jos mä en olis koskaan sanonut mitään mistään riidoista kavereiden kanssa, joita tulee KAIKILLA joskus, niin sä et edes tietäisi niistä. Musta tiedetään tosi paljon ja hyvin ja liian usein keskitytään kuten sinäkin nyt, vain negatiiviseen. Mee kyselemään kisaajilta mielipidettä musta, kato sitten uudestaan.

Muuttuiko öljynvaihdot nyt mun psykoanalyysiin? Koita nyt pysyä niissä öljyissä, äläkä ala ruotimaan mun yksityiselämää, joka ei kyllä sulle kuulu. Jos mä en olis koskaan sanonut mitään mistään riidoista kavereiden kanssa, joita tulee KAIKILLA joskus, niin sä et edes tietäisi niistä. Musta tiedetään tosi paljon ja hyvin ja liian usein keskitytään kuten sinäkin nyt, vain negatiiviseen. Mee kyselemään kisaajilta mielipidettä musta, kato sitten uudestaan.
Mähän siirryin öljyasiasta jo eteenpäin ja ketjun hengessä vain kysyin uudesta asiasta. Oot aika paljon jakanut yksityisasioitas täällä ja vastaillut myös niihin koskeviin kysymyksiin niin ajattelin huvikseni kysyä. Ei siitä tarvitse hermostua, ethän sä hermostu niillekään jotka kyselevät lempiväriäs tai -bändiä.

Mulle vaihdettiin nyt ässään 20 tonnin kohdalla öljyt, tätä ennen kerran olen lisännyt. Sama edellisessä ja sama GTi:ssä. Joko mulla on käynyt hullu tuuri, tai sitten noi puheet on pelkkää paskaa ja ongelmat on jotain jeesuksen vanhoja autoja. Montako konsernin autoa tässä pitää ostaa, ennenkuin joku laukeaa? Ja tähän joku naseva soturi tulee sanomaan "Mikellä ei hajoa auto, niin se ei hajoa kellään." Jolta mä sitten kysyn "Anteeksi mutta montako kyseisen lafkan uutta autoa sulla on ollut, vitun nolla, joten turpa kii läski".
Miks sun pitää omistaa tietty auto et voit kertoa sen teknisistä murheista? Monella bensa Audilla öljynsyönti on nyt ihan yleisesti tunnettu fakta ja sama tulee DSG-vaihteisiin VAG-konsernin peleihin.

Miks sun pitää omistaa tietty auto et voit kertoa sen teknisistä murheista? Monella bensa Audilla öljynsyönti on nyt ihan yleisesti tunnettu fakta ja sama tulee DSG-vaihteisiin VAG-konsernin peleihin.
Niin, mitä sitten vaikka kuluttaisi 4 litraa kilsalla öljyä, en edelleenkään menisi vaihtamaan niitä nyrkkipajaan. Kyse oli öljynvaihdosta, mutta sitten alkaa taas sama lätinä siitä mikä vika Audeissa on. Jos mulla olis BMW, niin te hokisitte toista vikaa joka vaivaa kaverin kaverin kaverin autoa. KAIKKI autot omaa jotain vikoja, miksi sitä pitää ihmetellä joka ikinen kerta.

Niin, mitä sitten vaikka kuluttaisi 4 litraa kilsalla öljyä, en edelleenkään menisi vaihtamaan niitä nyrkkipajaan. Kyse oli öljynvaihdosta, mutta sitten alkaa taas sama lätinä siitä mikä vika Audeissa on. Jos mulla olis BMW, niin te hokisitte toista vikaa joka vaivaa kaverin kaverin kaverin autoa. KAIKKI autot omaa jotain vikoja, miksi sitä pitää ihmetellä joka ikinen kerta.
Alunperin keskustelu lähti siitä että sanoit nyrkkipajojen käyttävän paskempaa öljyä kuin Audi Centerin. Aika pitkälti samaa puuroa sieltä nyrkkipajan hanasta tulee ku merkkiliikkeen.

Äläkä nyt lähe pelaamaan taas tuota "jos mulla ois BMW ni te valittaisitte siitäkin" peliä. Sä tässä nyt alat puhumaan bemarista ja muut puhuneet VAG-konsernista ja sen ongelmista, jotka tiedostaa suurin osa autoalaa seuraavista ihmisistä. BMW:llä on omat murheensa ja voidaan kyllä puhua niistäkin jos haluat.

Keskustelun noista auton huolloista vois tiivistää ihan siihen jo kun katsot merkkikorjaamon halliin sisään vs Peran nyrkkipajalle minne mahtuu se kaksi autoa sisälle.
Ei se edelleenkään kerro asentajien laadusta mitään vaikka siellä ois kuinka hieno halli. Niihin merkkiliikkeisiin haetaan tekijöitä ihan samoin kuin muihinkin pajoihin "1-5v työkokemus", ei siellä mitään insinöörejä Audin tehtaalta ole öljyjä vaihtamassa.

Itse tiedän monta "nyrkkipajaa" (pienyrittäjää) jotka tekevät pitkällä kokemuksella hyvää jälkeä. Mutta eräälläkin paikkakunnalla Laakkosella on monta vasta amiksesta valmistunutta kaveria jotka osaavat juuri ja juuri kattoo jakohihnan ajoituksen kohdilleen, ja kyseessä siis merkkikorjaamo..

Jokainen saa kuitenkin käyttää autonsa huollossa ihan missä haluaa

Ei se edelleenkään kerro asentajien laadusta mitään vaikka siellä ois kuinka hieno halli. Niihin merkkiliikkeisiin haetaan tekijöitä ihan samoin kuin muihinkin pajoihin "1-5v työkokemus", ei siellä mitään insinöörejä Audin tehtaalta ole öljyjä vaihtamassa.

Ei kerro joo, eikä se ollut pääpointtina tuossa. Monella nyrkkipajalla sama kaveri tekee useampaa hommaa ja sama kaveri voi olla tiskillä, sekä auton alla tekemässä työt. Isommassa merkkiliikkeessä se mekaanikko pysyy siellä hallilla ja tiskillä on oma henkilöstö, joten vastuualueet on pienempiä, jolloin siihen tiettyyn työvaiheeseen mikä on omalla vastuulla saadaan panostettua enemmän. Siellä merkkiliikkeen hallissa voi olla vaikka vastavalmistunut mekaanikko ja silti huolto on asiakkaalle mieluisampi kokemus, kuin Peran nyrkkipajalla vaikka itse työ olisi tehty 20v kokemuksella paremmin ja huolellisemmin.

Monet jotka kyseenalaistivat merkkiliike korjaamolla käyttämistä varmasti itsekin siellä käyttäisi autoaan, mikäli tilanne olisi sama kuin Mikellä eli uusi auto ja omistusaika on muutaman vuoden luokkaa.

Se siitä offtopicista. Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?

Ei kerro joo, eikä se ollut pääpointtina tuossa. Monella nyrkkipajalla sama kaveri tekee useampaa hommaa ja sama kaveri voi olla tiskillä, sekä auton alla tekemässä työt. Isommassa merkkiliikkeessä se mekaanikko pysyy siellä hallilla ja tiskillä on oma henkilöstö, joten vastuualueet on pienempiä, jolloin siihen tiettyyn työvaiheeseen mikä on omalla vastuulla saadaan panostettua enemmän.
No onneksi tuohonkin hommaan on yhdellä isommalla ketjulla tulossa näillä näkymin muutos, eli mekaanikko jatkossa hoitaa tiskillä sekä asiakaspalvelun että auton huoltamisen hallissa.

N
Ei kerro joo, eikä se ollut pääpointtina tuossa. Monella nyrkkipajalla sama kaveri tekee useampaa hommaa ja sama kaveri voi olla tiskillä, sekä auton alla tekemässä työt. Isommassa merkkiliikkeessä se mekaanikko pysyy siellä hallilla ja tiskillä on oma henkilöstö, joten vastuualueet on pienempiä, jolloin siihen tiettyyn työvaiheeseen mikä on omalla vastuulla saadaan panostettua enemmän. Siellä merkkiliikkeen hallissa voi olla vaikka vastavalmistunut mekaanikko ja silti huolto on asiakkaalle mieluisampi kokemus, kuin Peran nyrkkipajalla vaikka itse työ olisi tehty 20v kokemuksella paremmin ja huolellisemmin.

Monet jotka kyseenalaistivat merkkiliike korjaamolla käyttämistä varmasti itsekin siellä käyttäisi autoaan, mikäli tilanne olisi sama kuin Mikellä eli uusi auto ja omistusaika on muutaman vuoden luokkaa.

Se siitä offtopicista. Talvi tekee kovasti tuloa niin onko Mikellä mitään reissuja suunnitteilla?
Onhan se asiakkaalle joo mieluisampi kokemus kun saa istua sohvalla ja hörppiä kahvia kun asentaja auton kimpussa. Pienemmissä korjaamoissa saattaa olla kovat penkit tiskin vieressä ja siinä paskan hajussa sitten odotellaan.

Kyllä varmaan itsekin veisin uuden auton merkkikorjaamoon jos en tietäisi autoista tai korjaamoista mitään. Mutta kun kesätöissä ja ammattikoulun työharjotteluissa on päässyt näkemään merkkikorjaamojenkin touhua niin kyllä sielläkin osataan välillä tehdä uudempiinkin autoihin vähän hulluja patentteja..

Nyt pari vuotta koulun jälkeen ollut pienessä korjaamossa ja täällä oikeesti tarkastetaan työnjälki 5 kertaa ennen kuin luovutetaan auto asiakkaalle, ettei maine mene.

Merkkikorjaamossa joku amkin käynyt työnjohtaja joka ei ole koskaan välttämättä alan hommia tehnyt eikä oikeasti edes tarkasta kummemmin työnlaatua, luovuttaa auton asiakkaalle. En tietenkään yleistä mutta omien kokemuksien ja havaintojen perusteella..

Back
Ylös Bottom