Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitä sitten jos soittaa hätäkeskukseen? Tappelu on ohi kun ne tulee paikalle ja 500 teinin seasta löytyy osalliset tosi helposti. Sitä paitsi jos soittaisin niin saisin aika ruman nimen. Nyt hei oikeesti valoja päälle! edit. Muutit vähän tuota yhtä viestiäs, hyvä. Totta kai mä vahdin tilannetta, se on mulla verissä, ei siis vahtiminen vaan toiminta saatana, Joka elämän aluella pitää olla jatkuvaa äksonia.

Viimeksi muokattu:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005323326.html

"Joukossa on myös hankkeita, joiden yhteys Suomen itsenäisyyden juhlintaan ei välttämättä ole aivan ilmeinen. Avustuksia on annettu muun muassa hankkeisiin, joissa on ajettu Afrikassa bussilla opettaen koodausta paikallisille, järjestetty feministinen festivaali ja annettu rahoitusta turvapaikanhakijoiden yritysideoihin. Esimerkiksi koodibussi Afrikassa sai 30 000 euron avustuksen."

"Maskun kunta haki avustusta Mannerheim-ristin ritareiden muistoksi perustetun Askaisten Ritaripuiston 10-vuotisjuhlaan, joka järjestettiin viime kesäkuussa."

" Suomi 100 -hankkeen toivottiin osallistuvan 2 000 eurolla Ritaripuiston juhlan kahvikuluihin. Suomi 100 -hallituksen kanta oli, ettei avustusta tule."

:woot:

On tää perkeles, kun ei osaa nykyään valvoa eikä nukkua. Ennen yhtätoista sammuu aina valot ja kasilta viimeistään on jo pystyssä. Plussa tässä tietysti on se, että olis aikaa tehdä jotain järkevääkin päiväsaikaan. Muutakin kuin notkua foorumilla.

Mulla on nyt vanha olo. Veljen teini-ikäinen tyttö luuli, että isänsä oli lähettäny mut sitä kyyläämään ja vahtimaan, kun tässä kotipaikkakunnan kylillä on nuo "festarit" ja siellä eilen teinien kokoontumiset. Emmä ny niin tympiä täti oo, että sitä mistää käräyttelisin.

Mitä sitten jos soittaa hätäkeskukseen? Tappelu on ohi kun ne tulee paikalle ja 500 teinin seasta löytyy osalliset tosi helposti. Sitä paitsi jos soittaisin niin saisin aika ruman nimen. Nyt hei oikeesti valoja päälle! edit. Muutit vähän tuota yhtä viestiäs, hyvä. Totta kai mä vahdin tilannetta, se on mulla verissä, ei siis vahtiminen vaan toiminta saatana, Joka elämän aluella pitää olla jatkuvaa äksonia.

Kamalaa jos ohikulkijat eivät tee mitään kun ihmistä pahoinpidellään. Väliin menemistä ei ehkä voi vaatia, jos tuntuu ettei osaa auttaa, mutta jos nyt edes huudettaisiin ja soitettaisiin hätäkeskukseen. Ehkä nykyisin joku voisi kuvatakin pahoinpitelyä niin että tuntomerkit jää muistiin?

Jos tilanne on niin äkkiä ohi ettei ole ehditty poliisia soittaa, olisi ohikulkijoiden syytä mennä katsomaan uhrin tilaa, tarvitseeko ensiapua, ja ensisijaisesti pitäisi tarvittaessa soittaa ambulanssi. Eiköhän se poliisi tule samalla soitolla.

Sanoit siis näin: "Se on katsokaas pahannäköstä kun treenatut kundit hakkaa jotain joka ei osaa tapella, niin sitä ne hakkaa nyrkillä päähän."

Tämähän on eri asia kuin se kun nuoriso joukolla vähän tönii ja melskaa. Se on vakavaa kun jotain puolustuskyvytöntä hakataan päähän niin että sivullisista näyttää jo pahalta.

Viimeksi muokattu:
Kamalaa jos ohikulkijat eivät tee mitään kun ihmistä pahoinpidellään. Väliin menemistä ei ehkä voi vaatia, jos tuntuu ettei osaa auttaa, mutta jos nyt edes huudettaisiin ja soitettaisiin poliisi. Ehkä nykyisin joku voisi kuvatakin pahoinpitelyä niin että tuntomerkit jää muistiin?

Hienoa että on sunkaltaisia jotka uskaltaa puuttua.

Itse olen sen verran pelkuri että en puutu, kerronpa miksi! Se on sillee jos alkaa huutaa ja soittaa poliisin on itse kusessa, helposti itsellä naama turpoaa tai tullaan vaika särkemään auto. Ja turha selitellä voithan ilmiantaa nimettömänä...yllättävän helposti tuo paljastuu kuka silminnäkijä ollut. Sitäpaitsi ylättävän usein noissa on kaksi osapuolta eli harvinaista se on että turpaansa saa ilman syytä.

PS. Olin vieressä kun "kaveri" turpaansa. Ansaitsi sen. Oltiin kapakan vessassa ja sinne tuli pari kolme muuta sälliä. Toi mun "kaveri" sanoi, hei pooli "ihan homon näkönen jätkä." Aika hiljaa mut tyyppi kuuli muttei reagoinu ollenkaan.Itse olin tapani mukaan hiljaa. Kun lähdettiin pilkun aikaan veke, tyypit seuras huomaamatta. Se ketä haukuttiin tarttu nimittelijää olasta kiinni ja tuumasi vaan "haukuit mua homoksi" ja mottas kuonoo.
Siihe lensi asfaltille, ne tyypit onneks tunsi mun isobroidin ja sanoivat vaan "hei sähän oot pikkupooli... sä voit mennä rauhassa" No läksin hipsii ja vilkasin olkani yli, pari kertaa nimittelijä sai kengästä sit tyypit kyllästy.

Ambulanssi keikka ja loppuilta piloilla ku piti pollareitaki varttuu terveyskeskuksessa. Pikku hammasremontti sille tuli. Sit jouduin kuulusteluihin. Naine se oli joka kyseli, kerroin miten kävi ja sanoimpa senkin kun haukkuu toisia ansaitsee kuonoon. S oli hiukan samoilla linjoilla vaikkei noi voi sitä sanoo. Sit niillä oli hitto kuvia ja tietoo tekijöistä. Heti ekalla kansion sivulla tutut naamat mut katsoin pokerina kaiki läpi ja puistelin päätä jotta eipä näytä tutuilta. Oli katsokaas pimeä, olin sikunassa ja sellasta, säikähdinkin eikä siinä tee mieli ketään katsoa. Paskapuhetta mutta en kyllä rupee pikku kylällä lavertelee enkä isommallakaan kun ei omasta lähimmäisestä kyse!

Nii, onneks en oo joutunu moisii tilanteisiiin mut kunhan nyt kerroin että kyllä seagrami asiaa puhu kun sanoi ettei puuttunu. Siinä on monta muuttujaa... Kolmantana sekin jos sekaan menee joutuu itse turvautumaan nyrkkeihin... Mites suu laitetaan kun oot menny puolustamaan heikompaa ja saat itse syytteen pahoinpitelystä, liika voimankäytöstä tai jotain...

Tossa oikeessaa @Kisumisu et aika moni varmaan auttaa niinkuin kuuluukin jos tilanne ohi. Soitetaan apua ja autetaan jos pystytään.

Näin on. Näppylät.

Jos ei osata käyttäytyä, niin aina löytyy joku joka opettaa.

Parempi pitää turpa kiinni ja käytös sen mukasena, niin ei tuollasiin ajaudu. Seuransakin voi valita.

En minäkään mielellään sivusta mitään pahoinpitelyä katsele, mutta onhan siinä vaarana joutua itse sit härdellin keskelle, ja hätäkeskukseen kun soittelet, niin on se helposti niin, että tekijät on jo jossain ihan muualla, kun ketään paikalle kerkeää. Viimeksi kun soitin, niin taisi tulla lähinnä närkästyneen kuuloinen kuittaus, että "tiedossa on". Pakko tarpeeksi pahan näköiseen tilanteeseen on väliin mennä, mutta kannattaa nuo tietyt jutut tiedostaakin ennen kuin leikkii mitään joka paikan ritaria.

muoks. täällä on kyllä sen verran poliiseja viikonloppuöisin keskustassa passissa, ja keskusta sen verran kompakti, että isompiin nujakoihin päästään varmaan aika vikkelään väliin. Ja portsarit toki siivoaa oman tonttinsa.

Viimeksi muokattu:

Itse olen sen verran pelkuri että en puutu, kerronpa miksi! Se on sillee jos alkaa huutaa ja soittaa poliisin on itse kusessa, helposti itsellä naama turpoaa tai tullaan vaika särkemään auto. Ja turha selitellä voithan ilmiantaa nimettömänä...yllättävän helposti tuo paljastuu kuka silminnäkijä ollut. Sitäpaitsi ylättävän usein noissa on kaksi osapuolta eli harvinaista se on että turpaansa saa ilman syytä.

PS. Olin vieressä kun "kaveri" turpaansa. Ansaitsi sen. Oltiin kapakan vessassa ja sinne tuli pari kolme muuta sälliä. Toi mun "kaveri" sanoi, hei pooli "ihan homon näkönen jätkä." Aika hiljaa mut tyyppi kuuli muttei reagoinu ollenkaan.Itse olin tapani mukaan hiljaa. Kun lähdettiin pilkun aikaan veke, tyypit seuras huomaamatta. Se ketä haukuttiin tarttu nimittelijää olasta kiinni ja tuumasi vaan "haukuit mua homoksi" ja mottas kuonoo.
Siihe lensi asfaltille, ne tyypit onneks tunsi mun isobroidin ja sanoivat vaan "hei sähän oot pikkupooli... sä voit mennä rauhassa" No läksin hipsii ja vilkasin olkani yli, pari kertaa nimittelijä sai kengästä sit tyypit kyllästy.

Ambulanssi keikka ja loppuilta piloilla ku piti pollareitaki varttuu terveyskeskuksessa. Pikku hammasremontti sille tuli. Sit jouduin kuulusteluihin. Naine se oli joka kyseli, kerroin miten kävi ja sanoimpa senkin kun haukkuu toisia ansaitsee kuonoon. S oli hiukan samoilla linjoilla vaikkei noi voi sitä sanoo. Sit niillä oli hitto kuvia ja tietoo tekijöistä. Heti ekalla kansion sivulla tutut naamat mut katsoin pokerina kaiki läpi ja puistelin päätä jotta eipä näytä tutuilta. Oli katsokaas pimeä, olin sikunassa ja sellasta, säikähdinkin eikä siinä tee mieli ketään katsoa. Paskapuhetta mutta en kyllä rupee pikku kylällä lavertelee enkä isommallakaan kun ei omasta lähimmäisestä kyse!

Nii, onneks en oo joutunu moisii tilanteisiiin mut kunhan nyt kerroin että kyllä seagrami asiaa puhu kun sanoi ettei puuttunu. Siinä on monta muuttujaa... Kolmantana sekin jos sekaan menee joutuu itse turvautumaan nyrkkeihin... Mites suu laitetaan kun oot menny puolustamaan heikompaa ja saat itse syytteen pahoinpitelystä, liika voimankäytöstä tai jotain...

Tossa oikeessaa @Kisumisu et aika moni varmaan auttaa niinkuin kuuluukin jos tilanne ohi. Soitetaan apua ja autetaan jos pystytään.

No jos ei uskalla puuttua huutamalla uhkauksia että soittaa poliisin, niin sitten voisi soittaa sen poliisin vaikka ihan salaa matkan päästä.

Tuntuu ajatuskin melko vastenmieliseltä että kommentti "homon näköinen jätkä" jossain mielen sopukoissa oikeuttaa toisen hakkaamisen päivystykseen. Ei helvetti.

Tuntuu ajatuskin melko vastenmieliseltä että kommentti "homon näköinen jätkä" jossain mielen sopukoissa oikeuttaa toisen hakkaamisen päivystykseen. Ei helvetti.

Jos on liikaa ilolientä nautittu, niin joillekin riittää että joku random henkilö yskäsee vahingossa väärään suuntaan.

Luin ensin vain silmäilemällä läpi ja luulin että kyse oli siitä että ei uskalla puuttua. Mutta nyt luin kunnolla, että kyse onkin siitä että ei uskalla edes todistaa vaikka olisi tilaisuus. Myönnän että en oikein osaa samaistua siihen että eletään noin vaarallisissa ympyröissä missä rikolliset saavat tehdä mitä huvittaa koska heitä pelätään.
Todella ikävältä tuo kuulostaa. :(

Luin ensin vain silmäilemällä läpi ja luulin että kyse oli siitä että ei uskalla puuttua. Mutta nyt luin kunnolla, että kyse onkin siitä että ei uskalla edes todistaa vaikka olisi tilaisuus. Myönnän että en oikein osaa samaistua siihen että eletään noin vaarallisissa ympyröissä missä rikolliset saavat tehdä mitä huvittaa koska heitä pelätään.
Todella ikävältä tuo kuulostaa. :(

No kylä oli pieni ja liki ventovieraan mulqvistin takia en halunnut saattaa itseäni ongelmiin kun tuo tyyppi joka turpaansa sai sevisi loppupelissä hammasvauriolla ja pikku henkisellä kolhulla. Se siitä!

e: se on foorumilla aina hyvä puhua pitäis sitä ja tätä mutta kun tilanne on kohdalla asia muuttuukin toiseksi.

No kylä oli pieni ja liki ventovieraan mulqvistin takia en halunnut saattaa itseäni ongelmiin kun tuo tyyppi joka turpaansa sai sevisi loppupelissä hammasvauriolla ja pikku henkisellä kolhulla. Se siitä!

e: se on foorumilla aina hyvä puhua pitäis sitä ja tätä mutta kun tilanne on kohdalla asia muuttuukin toiseksi.

Kuten sanoin, en varmasti osaa asettua asemaasi kun ei ole kokemusta tuollaisesta pelon ilmapiiristä. Kamalalta asuinpaikalta kuulostaa, kun tuollaista porukkaa ei saada kuriin ja poliisi on voimaton kun silminnäkijät eivät uskalla todistaa. Mafiameininki.

Back
Ylös Bottom