Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei nyt ollut mulle, mutta kommentoinpa silti. Tääkin riippuu niin ruokalasta. Tossa mun lähimmässä ruokalassa salaatit on lähinnä porkkanaraastetta, tai vaihtoehtoisesti kesäkurpitsa- tai kukkakaaliraastetta. Joskus myös keräkaalia ja säilykeananasta. Ja kun proteiinipitoisimmat safkat on varmaan einesjauhelihapihvit tai kananugetit, niin aika ravintoköyhäksi jää tuokin ruoka. Pastaruuissa tai "risotoissa" niitä lihaisia sattumia on muutama näön vuoksi. Tokihan sillä mahan saa täyteen, mutta nälkähän sitä iskee jo tuntia myöhemmin, koska pääosin ahtaa hiilareita. Toki jos raha on tosi tiukassa niin onhan tuo tyhjää parempi!

Mutta silti, mielummin omat eväät, että saa kunnollista murua rinnan alle.
Totta tämäkin varmasti, kun muistelee millaista safkaa AMK:ssa oli reilu 10 vuotta sitten. Tosiaan, tossa mein ravintolassa vähän eri standardit, kun siitä suurin osa maksaa kummiskin sen 10€, niin veikkaisin kouluruokatasolla melkoista asiakaskatoa.

Totta tämäkin varmasti, kun muistelee millaista safkaa AMK:ssa oli reilu 10 vuotta sitten. Tosiaan, tossa mein ravintolassa vähän eri standardit, kun siitä suurin osa maksaa kummiskin sen 10€, niin veikkaisin kouluruokatasolla melkoista asiakaskatoa.
Totta, ei varmaan sillä kympin hintalapulla tarttis ihan kauheen monelle semmosta ruokaa laittaakaan :rolleyes: Oot parempien apajien äärellä siis!!

Mä oon paraikaa sushibuffassa vapaapäivän kunniaksi, melko paheellista... Normilounas töissä onkin sitten vaan jauhista ja riisiä ikean muovikiposta, kun ei mulla ees oo varsinaista ruokista milloin vois poistua duunista. Halvaks tulee ainakin, jos ei muuta ja makrot kohdillaan, oleellisin seikka syömisessä luonnollisesti. Joka viikonloppuisia jätski- ja karkkiövereitä ei lasketa.

Voi vittujen kyrpä tuota VR:ää. Kaukoliikenteen sarjalippujen myynti katkolla, en tiennytkään että ne oli niin kännissä. Helvetin vittu sentäs.

Meillä toi on ihan normi toimistokompleksiravintola ja ruokakin sen mukaista, eli paaaaaljon parempaa kuin ns. opiskelijaraflassa.

Varmaan samasta mestasta puhutaan niin vitun hyva safka kahteen egeen. Tosin ite lahes aina 4e annoksen soin. Ja jatkat vittuili kroisokseks joka kerta. Sit heilla meni joka vkl 200e baariin, mulla 10e.

Varmaan samasta mestasta puhutaan niin vitun hyva safka kahteen egeen. Tosin ite lahes aina 4e annoksen soin. Ja jatkat vittuili kroisokseks joka kerta. Sit heilla meni joka vkl 200e baariin, mulla 10e.

Tuli het tää mielee

929917.jpg

Itsellä ollut siinä määrin hyvät saumat, että kampuksen lähettyvillä on kaksi opiskelijaruokailua tarjoavaa mestaa ja kolmas vielä ihan siedettävän matkan päässä. Itse kampuksen sisällä oleva ruokala on (yllätys yllätys) se paskin, sitten viereisessä rakennuksessa on Fazerin keittiö, niin hyvää ruokaa en ole syönyt missään niin halvalla (2.6e) ja se kolmas menee kategoriaan "ihan ookoo".

Nykyään tosin ihan omat eväät, päivästä toisee.

Tarttis kuulkaa ostaa uus pyykkikone, ennen kuin vanha kuolee kokonaan.

Yleensä ollut kovin tyytyväinen Siemensin ja Boschin (juu, samaa virmaa) perustason koneisiin, joten semmonen tuntus turvalliselta, mutta Powerissa näky olevan AEG:n sisäänheittotuotteena tommonen perusmasiina puoli-ilmatteeksi hintaan 299€.
https://www.power.fi/kodinkoneet/py...ukoneet/aeg-lfl67806-pyykinpesukone/p-231669/

AEG:sta ei nykyään kuule kovin mairittelevia kommentteja, vaikkei tosin muistakaan merkeistä. AEG:n pesukoneista en tosin ole kovin huonoa kuullut ja itelläkin semmonen käytettynä ostettu hyrräsi 10 vuotta, jonka jälkeen vaihdoin moottorin ja myin eteenpäin, kun uus oli jo ostettu.
Eli AEG:n tuoreemmista PESUKONEISTA otetaan mielellään kommentteja vastaan.

Voi vittujen kyrpä tuota VR:ää. Kaukoliikenteen sarjalippujen myynti katkolla, en tiennytkään että ne oli niin kännissä. Helvetin vittu sentäs.
Tuo vr on kyllä yks vitsi. On pikkasen kankee pulju.

Ei kukaan hullu kulje normihintaan junalla. Autolla halvempi ja mukavempi matkustaa. Tai itse ainakin viihdyn autossa paremmin kuin junassa.

Opiskelijahinnoissa nyt on jotain järkeä. Tosin eikö nekin muuttunut, eikä enään aina ole -50%. Ihmekään kun onnibussit puksuttaa.

Ei ole puoleen hintaan ollut enää pitkään aikaan, mutta onhan se edullisempaa. Ei vaan ole mitään tietoa koska tuo paskapulju saa sarjaliput takaisin myyntiin. :rolleyes:

Minä teen eväät opiskelijalounaasta huolimatta, joskus toki käyn paikkaamassa ravintelin puolella jos sattuu hyvät sapuskat.
Tuo on kyllä meikäläisen näkökulmasta sulaa hulluutta, vaikka olisi miten fitness. Isoimpia etuja opiskelijastatuksessa on tuo käytännössä ilmainen sapuska.

Arvostan myös suuresti nykyistä ravintoetua. Säästää rahallisesti ihan merkittäviä summia, kun ei tartte sapuskoja ostella ja raahata mukana, ja säästää myös vaivassa melkoisesti. Ruokakin on 95% ajasta oikein mainiota.

Opiskelijoilla on liikaa rahaa, kun on varaa syödä omaa fitnessruokaa. Toki, ei se nyt paljon kustanna jos haluaa mussuttaa riisiä ja 200 g kanaa. Mutta itse kun vaadin sen kasviksia useampi satkun kylkeen, että saa sen puolisen kiloa päivässä täyteen. Joten iisein ois maksaa opiskelijalounaasta ja vetää siellä kunnon keot safkaa.

Lopputulema, tukia pienemmäksi opiskelijoilta :D

Tuo on kyllä meikäläisen näkökulmasta sulaa hulluutta, vaikka olisi miten fitness. Isoimpia etuja opiskelijastatuksessa on tuo käytännössä ilmainen sapuska.

Arvostan myös suuresti nykyistä ravintoetua. Säästää rahallisesti ihan merkittäviä summia, kun ei tartte sapuskoja ostella ja raahata mukana, ja säästää myös vaivassa melkoisesti. Ruokakin on 95% ajasta oikein mainiota.
En tiedä millä matikalla lasket, mutta kyllä omien ruokien syöminen on edelleen halvempaa ellei jotain reipasta gourmeeta popsi. Säästölinjalla mennään niin riittää rahat sitten mm. kulkea siellä koulussa. Yleensä sen pari kertaa viikossa tullut käytyä siellä ravintelin puolella, herkästi vain tulee ylisyötyä silloin.

E. "Junassa on teknistä ongelmaa, kuljemme 50% teholla koko loppumatkan."

Huokaus.

Back
Ylös Bottom