Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Onhan toikin yksilöllistä ja etkös sinäkin ole kuntosi ajan kanssa rakentanut?
Etköhän sinäkin saisi itsesi sairaalakuntoon oikein äly pois treenillä, eri asia taas se, että olisiko siinä mitään järkeä.
Miksi sitten suurin osa mestareista vetää todella rajulla vauhdilla eteenpäin? Ei se ole yksilöllistä, vaan fakta, että kovalla työllä tulee tuloksia. Jatkuva keventely ei ole se oikea tie.

Mietippä sitä, että miten mä olen voinut rakentaa kehoni tilaan kestämään rajua treenitahtia vetämällä rajua treenitahtia? Eikö sen ylikunnon olisi alussa pitänyt iskeä moneen kertaan?

Miksi sitten suurin osa mestareista vetää todella rajulla vauhdilla eteenpäin? Ei se ole yksilöllistä, vaan fakta, että kovalla työllä tulee tuloksia. Jatkuva keventely ei ole se oikea tie.

Mietippä sitä, että miten mä olen voinut rakentaa kehoni tilaan kestämään rajua treenitahtia vetämällä rajua treenitahtia? Eikö sen ylikunnon olisi alussa pitänyt iskeä moneen kertaan?

Minusta tuo jos mikä on putkinäköistä ajattelua. Edellisen kerran kun tämä aihe oli tapetilla, niin aika moni jannu kävi tänne kertomassa omia kokemuksiaan tuosta kovaa treenaamisesta teikäläisen tyyliin. Ja aika moni myös kertoi, että tuollaisella treenillä ei saavutettu samaa, kuin mitä vaikkapa tiheäjakoisemmalla ja matalavolyymisemmalla treenillä. Kuitenkin tyrmäsit pääosin nämä kaikki, joilla olivat eriäviä kokemuksia kuin sinulla, pelkästään kovaa treeniä pelkääviksi. Minä näen tuossa jonkunmoisen ristiriidan, että väität kivenkovaan että kovalla volyymitreenillä ei saa itseään ylirasitustilaan ja että se on paras tie kehittymiseen, mutta kuitenkin samaan hengenvetoon tyrmäät jokaisen sellaisen, joilla on päinvastaisia kokemuksia ko. asiasta.

E: Väittäisin myös että jotain tekemistä tuohon kovan treenin sietokykyyn on myös salin ulkopuolisilla asioilla. Sinä, kuten aika moni noista "mestareista", kykenee järjestelemään elämänsä treenaamisen mukaan. Aika moni pertti perusjamppa taas ei tähän pysty.

Noh mä nyt en muista vuosia, mutta silloin kun olit jotain +100 kg treenaamaton pallomaha, niin olisiko 24 päivää putkeen tuplatreenejä toiminut? Mestareiden suhteen taas, sinne päätyvät ne, joilla ominaisuudet ja motivaatio siihen riittävät. Sisältäen kyvyn treenata usein ja kovaa.

Siitä olen samaa mieltä, että kova työ tuo tuloksia. Varmasti moni keventelee ihan liian aikaisin ja toisaalta osaa veivaa itsensä sairaalaan. Toisaalta monella riittää se, että kunhan harrastaa omaksi ilokseen.

Kyllähän siihen vaikuttaa moni asia miten kroppa kestää kovaa treenaamista. Ihan ensimmäisenä geenit. Jokasella on omanlaisensa elimistö jolla on oma maksimirajansa kaikenlaisen rasituksen eli stressin kestämisen suhteen. Noita rajoja saa sitten venytettyä lähemmäks maksimipotentiaaliaan kohottamalla kuntoaan ja stressinsietokykyään, hoitamalla uniasiat kuntoon sekä syömällä terveellisesti ja riittävästi jne. Miehilläkin voi testotasot olla luontasesti niin eri tasoilla yksilöiden välillä, että varmasti vaikuttaa vireyteen. Jotkut on hiiriä ja toiset leijonia.

Sillon kun muu elämä on stressitöntä niin on tietysti paljon enempi paukkuja käytettävänä treenaamiseen ja voi hullutella aikamoisilla treeneillä ja palautua niistä. Jos taas elämässä on monta kovasti hermopainetta lisääviä asioita ja pitäis vielä treenata ja syödä niinku kehonrakennuksen mestari, niin aika ihme tapaus saa olla ettei ala tulemaan hermostollista ylirasitusta.

Mitä mun pitää tehdä, että saavutan sen (ylikunnon) koska en saatana onnistu sitä saamaan.
Otahan huomioon miten monta vuotta oot treenannut ja sisäänajanut tuota nykyistä treenityyliäsi. Voisilmääkään ei kannata vähätellä palautumiskapasiteetista keskustellessa.
Miksi sitten suurin osa mestareista vetää todella rajulla vauhdilla eteenpäin?
Nää top tier kovat keket on aika pieni prosentti kaikista treenaajista. Heilläkin genetiikka ja vuosien työ on varmasti suurimpia syitä.

että väität kivenkovaan että kovalla volyymitreenillä ei saa itseään ylirasitustilaan ja että se on paras tie kehittymiseen
En väitä, mutta menee ymmärrys ihmiskuntaan kun jengi väkisin lukee väärin ja hakee kaikintavoin hyväksyntää feidaamiselle. Mä puhun siitä, että nykyään pelätään jo failurea. Mä en ole missään vaihessa, en missään vaiheessa väittänyt että pitäisi vetää tuplia tai volyymia tai mitään, vaan olen puhunut vain siitä, että ihminen kestää paljon enemmän mitä oletetaan ja sitten ollaan kevennyksellä vähän väliä peläten jotain mystistä ylikuntoa.

Olisitteko te kaikki tyytyväisiä jos mä ajaisin täällä kovalla temmolla kevyttä treenaamista ja tuomitsisin vaativamman treenaamisen? Miettikää nyt mitä mä puolustan, kovaa työntekoa, selkärankaa ja itsensä ajamista vahemmaksi.

niin aika ihme tapaus saa olla ettei ala tulemaan hermostollista ylirasitusta.
Oletko koskaan kokenut hermostollista ylirasitusta bodaustreenissä? Oletko koskaan miettinyt, että vaikka et sitä ole kokenut, niin onko siitä todellisuudessa merkittävästi haittaa jos semmoisen jollain saatanan kikalla onnistuisit saamaan? Mitä se tekee sulle? Mä väitän ihan suoralta kädeltä, että kuntosalitreenillä ei itseänsä ylirasitukseen saa, ei yksinkertaisesti kerkeä. Eri asia jos lopettaa syömisen ja nukkumisen kokonaan.

Porukan puolustukset liikkuu sanoissa "yksilöllistä" "ylirasitus" "ylikunto" "voisilmä". Mutta missä konkreettinen näyttö ja omakohtainen kokemus? Vain muutama on tullut kertomaan miten oli omasta mielestään hermostollisessa ylikunnossa. Mitä se ylikunto käytännössä on ja miten se saavutetaan? Miettikääpä itse, te ette edes pysty treenaan niin kovaa että sen saavuttaisitte, loppuu osaaminen, pää tai aika ennen sitä.

Puhetta puheen perään, mutta ei vittuakaan näyttöjä mistään ylikunnosta.

Viimeksi muokattu:
Lasketko crossfitin kuntosaliharjoitteluksi? Noita ylikuntotapauksia oon todistanu meinaa omasta lähipiiristä cf:n parista.
Se ei kyllä ole verrattavissa bodaustreeniin, siinä sekoitetaan melkoisesti aerobista ja anaerobista. Ylikunnon mahdollisuuden näkisin enemmänkin kestävyyslajeissa. Punttitreenissä kun ei ole mitään järkeä edes treenata tuntikaupalla, vaan se perustuu lyhyempiin vetoihin ja siitä palautumiseen. Jossa taas minä painotan sitä, että kun tehdään, tehdään niin täydellä teholla kuin pystyy, palaudutaan ja tehdään uudestaan. Jos treenin väliset palautumiset hoidetaan, en vain osaa ymmärtää kevyitä viikkoja. Kovissakin treenijaksoissa palautumisen pituus on kovin lyhyt versus joku maratoonin vetäminen tai 50km hiihto.

Hiihdon puolella tehdään verensiirtoja palautukseen. Bodauksessa riittää kun ottaa ylimääräisen lepopäivän tai kaksi. Mutta kun ne on otettu, niin aina löytyy syy vetää löysemmin ja se on sitten se mystinen hermostollinen ylirasitus, jolla ei ole kyllä yhtään mitään tekoa normijampan treeneissä ikinä. Mä vain sanon sen, että kukaan normaali salitreenaaja ei edes osaa vetää semmoisia treenejä tai saa itsestään irti, että mihinkään ylikuntoon pääsisi. Ja mä olen aika kokenut treenaaja, enkä minäkään siinä ole onnistunut vaikka aika helveinmoista tahtia olen treenannut. Joten on suorastaan idiotismia vältellä erikoistekniikoita ja ylivetoja bodaustreenissä. Yksinkertaisesti vain todella typerää. Ja puhun niistä jotka omaavat jo taustaa, aloittelijat ovat ihan oma ryhmänsä kun heillä nyt riittää kehitykseen kolme treeniä viikossa.

Aamulla ulos. Introssa jutellaan mm. miten Sampo saavuttaa aina sen uskomattoman kireyden.

sampo.webp

Puntteja nostamalla en ole saanut itseäni ylikuntoon, mutta vitullisilla sykkeen nosto treeneillä ja juoksemalla vedin itseni yli vuoden mittaiseen sairastelu kierteeseen. Tähän vaikutti varmasti myös vuorotyö, mutta sitä olen tehnyt koko elämäni ja teen edelleen.

Täällä nyt menee vähän Miken pointit ohi ja yritetään löytää joku tie kulman kautta miten on mahdollista saavuttaa ylikunto esim. juoksemalla vitusti liikaa puolessa vuodessa tai crosfittaamalla, pakko saada ees pieni voitto aiheesta.

Pysykää ny siinä bodauksessa tossa väännössä kun vaan siitä on alunperin ollut puhe ja unohtakaa voimailut, crosfitit ja juoksemiset.

Täällä nyt menee vähän Miken pointit ohi ja yritetään löytää joku tie kulman kautta miten on mahdollista saavuttaa ylikunto esim. juoksemalla vitusti liikaa puolessa vuodessa tai crosfittaamalla, pakko saada ees pieni voitto aiheesta.

Pysykää ny siinä bodauksessa tossa väännössä kun vaan siitä on alunperin ollut puhe ja unohtakaa voimailut, crosfitit ja juoksemiset.

Ei mennyt ohi, vaan juuri sitä tarkoitin mitä Mike sanoi; bodaamalla vitun vaikeaa, kestävyys puolella "helpompaa".

Ja tämä näin esimerkkinä omasta kokemuksesta.

Jos ei boditreenillä pääse ylikuntoon, niin muita terveydellisiä lieveilmiöitä voi saavuttaa. Harju meinasi delata yhden treenin jälkeen ja Allu veti vuoden(ko?) kovaa. Kuolemankellot kilisivät.

Tavallinen minunlaiseni vellipersejamppa pääsee myös salitreenillä hermostolliseen ylikuntoon tekemällä vaikkapa kyykkyä ja vetoa useamman kuukauden liian lähellä maksimaalisia painoja ja etenkin varustetreeneinä. Mutta noilla ei ole mitään tekemistä bodaustreenin kanssa.

Joka ei todellakaan johtunut treenistä, vaan aikaisemmasta sydänlihaksen vauriosta ja kovasta nesteiden noususta.
Ja mistä ne sydänlihaksen vauriot johtui?

Etkö sä itse nimenomaan alottanu taas roinaamaan sen takia et sun luontaiset testot putos? Se ei tietenkään johtunut siitä ettet palautunut treenistä vaan jostain muusta?

Treenaako Utti sun mielestä löysästi kun se ei tee tollasia treenejä joka päivä kun sinä?

Allu sai sydänlihastulehduksen silloin aikanaan ja silloin sai aikaan arpikudosta pumppuun. Se sitten oli liikaa, jotta kestäisi kisabodaamisen. Eikä Allun treenit ollut silloin laisinkaan yhtä rajuja mitä tehtin kimpassa. Mutta tottahan toki sä keksit tähän jonkun selityksen, joka antaa sulle hyväksynnän löysäilyyn.

Mulla tasot putos kun dieettasin 13kg 13 viikossa ja dieetistä testotasot ei koskaan tykkää. Olishan ne palautunut taas jos olisin pitänyt painon korkeammalla, mutta kun en tahtonut nostaa painoa. Kovasta treenistä ne tasot eivät alas menneet, vaan siitä dieetistä ja tästä on selkeet kaksi verikoetta vielä näyttönä, mutta sinähän sen paremmin tiedät tottakai.

Utti tekee täysiä sen mitä tekee, vaikka erikoista se kikkailu onkin. Ja täysiä pitää mun mielestä aina tehdä, muut selitelköön sitten parhaansa mukaan miksi pitää pitää kevennyksiä kokoajan.

Mulla tasot putos kun dieettasin 13kg 13 viikossa ja dieetistä testotasot ei koskaan tykkää. Olishan ne palautunut taas jos olisin pitänyt painon korkeammalla, mutta kun en tahtonut nostaa painoa. Kovasta treenistä ne tasot eivät alas menneet, vaan siitä dieetistä ja tästä on selkeet kaksi verikoetta vielä näyttönä, mutta sinähän sen paremmin tiedät tottakai.

Missä kohdassa täsmälleen väitin tietäväni paremmin, voitko quotea sen?

Eli rasvakudoksen polttaminen tuhoaa sen testostronin tuotannon?

Ei liian vähäinen ravinnon saanti suhteessa tehtyyn liian kovaan urheiluun joka johtaa alipalautumiseen joka johtaa kropan ei epäoptimaaliseen hormonaaliseen toimintaan?

Missä kohdassa täsmälleen väitin tietäväni paremmin, voitko quotea sen?

Siinä.

Eli rasvakudoksen polttaminen tuhoaa sen testostronin tuotannon?

Ei liian vähäinen ravinnon saanti suhteessa tehtyyn liian kovaan urheiluun joka johtaa alipalautumiseen joka johtaa kropan ei epäoptimaaliseen hormonaaliseen toimintaan?
Selkeästä selityksestä huolimatta änlkytät siinä edelleen. Ja kyllä, liian raju dieettaaminen tai kropalle liian alhaiset rasvat valitettavasti dumbbaa testoja, ei kova treeni. Kovasta treenistä pitää palautua sen mukaan, jonka olen sanonut jo varmaan 20 kertaa, mutta ei mee perille.

Vieläkö pitää kolmannen kerran selittää sulle, että kovat treeni ja siitä palautuminen ei niitä testoja kippaa.

änlkytät? änkytän? Sinähän tässä selvästi änkytät mikäli sitä meinasit, minun tarkoitukseni oli keskustella tästä aiheesta aiheuttaako liika treenaaminen suhteessa liian niukkaan palautumiskapasiteettiin jonkinlaisia negatiivisia vaikutuksia ihmisessä.

En oikein ymmärrä miksi sä aloitat näitä keskusteluja puhumalla siitä miten pitää treenata kun ihmiset vastatessa niihin väittämiisi saa kirjoituksistasi sen kuvan ettet halua jatkaa keskustelua olemalla epäystävällinen.

Onko noin epäystävällisenä oleminen joku strateginen veto bisneksen kasvattamiseen vai minkä takia kirjoitat tuolla tavalla tuntemattomille? En muutenkaan ymmärrä sitä "netti mike on mulkku mut irl mukava" minkä ihmeen takia haluaisit tuoda ihmisille itsestäsi mulkun kuvan internetissä jos oikeasti olet mukava jätkä? Tuosta tulee lähinnä mieleen ettei sinulla ole kasvotusten munaa sanoa samaan minkä netissä uskallat kirjoittaa.

Tämäkin viesti varmaan tulkitaan änkytyksenä, heittauksena tai ylilaudan jonnen kirjoituksena mutta voin taata että mikäli joku jonnejen salaliitto on olemassa, minä en ole osa sitä.

edit: itseasiassa 15sec googletuksella löytyi jo paljon asiaa aiheesta miten liika treenaus voi ylikuormittaa hormonitoimintaa tuottaen liikaa kortisolia joka nostattaa tulehdustilaa ja laskee testosteronin määrää.

änlkytät? änkytän? Sinähän tässä selvästi änkytät mikäli sitä meinasit, minun tarkoitukseni oli keskustella tästä aiheesta aiheuttaako liika treenaaminen suhteessa liian niukkaan palautumiskapasiteettiin jonkinlaisia negatiivisia vaikutuksia ihmisessä.

En oikein ymmärrä miksi sä aloitat näitä keskusteluja puhumalla siitä miten pitää treenata kun ihmiset vastatessa niihin väittämiisi saa kirjoituksistasi sen kuvan ettet halua jatkaa keskustelua olemalla epäystävällinen.

Onko noin epäystävällisenä oleminen joku strateginen veto bisneksen kasvattamiseen vai minkä takia kirjoitat tuolla tavalla tuntemattomille? En muutenkaan ymmärrä sitä "netti mike on mulkku mut irl mukava" minkä ihmeen takia haluaisit tuoda ihmisille itsestäsi mulkun kuvan internetissä jos oikeasti olet mukava jätkä? Tuosta tulee lähinnä mieleen ettei sinulla ole kasvotusten munaa sanoa samaan minkä netissä uskallat kirjoittaa.

Tämäkin viesti varmaan tulkitaan änkytyksenä, heittauksena tai ylilaudan jonnen kirjoituksena mutta voin taata että mikäli joku jonnejen salaliitto on olemassa, minä en ole osa sitä.
Jos et kestä provoihisi vastaamista, niin älä provoa. Selkeästi kerjäät litsaria takaisin kun siinä kepillä tökit.

Etkö sä itse nimenomaan alottanu taas roinaamaan sen takia et sun luontaiset testot putos? Se ei tietenkään johtunut siitä ettet palautunut treenistä vaan jostain muusta?
Toi ei näytä miltään keskustelulta, vaan pelkältä provolta ja sitä saa mitä tilaa. Noihin kumpaankin on vastattu jo monta kertaa, mutta sun on pakko silti vielä kyseenalaistaa.

Back
Ylös Bottom